Poranreiän paikkaaminen!

miten on teillä tehty?

Kun on tehty laattojen väliin poranreikä, josta on mitattu suht.kosteutta 3 päivän päästä, mikä olis luotettava ja hyvä paikkausaine tähän reikään? Laattojen alla on tietysti kosteussulku. Millaisia ratkaisuja teille on tehty ko. reiän paikkaamiseen?

14

8096

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ..............

reiän jälkeeen on yleensä korjattu koko kylppäri -vimeistään parin vuoden sisällä.

vain idioitti mittaa suht.kosteutta porareiästä pesuhuoneen puolelta, koska porareiän mukana siirtyy aina väistämättä sitä kosteuttta mikä on mahdollisesti sitoutuneena kiinnityslaastiin, mikä taas on todettu pintakosteudenosoittimella.Mittaustulos voi olla vähääkään luotetteva jos mitataan uusien ohjeiden mukaan ja silloinkin joudutaan poraamaan 16mm reikä, joka tulpataan tiivistetään ja anturit jätetään heti mittareikään.

Levyrakenteisen kylppärin eristetilan kosteudenmittaaminen onkin ihan toinen juttu, mutta ei ammattilaisestkaan jotka haluavat nukkua yönsä rauhassa riko poraamalla vedenristeitä.

kosteussulku on yhtä tyhjän kanssa

kannattaa kunnostaa koko kylppäri.

• varsinkiaan

ei olla, mina olla viisas ja anta ohje taalla palstalla, mina muas maksa jos turhaa korjaas...

hei idioitti, joku saattaa osata tehdä nämä hommat erilailla kuin sinä, systeemejä on kehitelty ja päästy aika tarkkohin lukemiin, myös laatan läpi porattaessa (mm. senkkausmenetelmä mittaputki).

Kysynkin lisäksi että mitä eroa sina idioitti näet siinä kun tehdään mittareikä ja paikataan se, kuin jos tehdään propunreikä esim. suihkupidikkeella ja paikataan se, tähänkin on ihan hyviä aineita, niitä ei saa raatakaapasta vaan erikoisliikkeistä. Eli pitääkö kaikki kylppärit joissa on propunreikä seinässä uusia kahden vuoden sisällä (suomessa noin 1,5 miljoonaa tällaista kylpyhuonetta).

• mulle anteeksi
        varsinkiaan kirjoitti:

ei olla, mina olla viisas ja anta ohje taalla palstalla, mina muas maksa jos turhaa korjaas...

hei idioitti, joku saattaa osata tehdä nämä hommat erilailla kuin sinä, systeemejä on kehitelty ja päästy aika tarkkohin lukemiin, myös laatan läpi porattaessa (mm. senkkausmenetelmä mittaputki).

Kysynkin lisäksi että mitä eroa sina idioitti näet siinä kun tehdään mittareikä ja paikataan se, kuin jos tehdään propunreikä esim. suihkupidikkeella ja paikataan se, tähänkin on ihan hyviä aineita, niitä ei saa raatakaapasta vaan erikoisliikkeistä. Eli pitääkö kaikki kylppärit joissa on propunreikä seinässä uusia kahden vuoden sisällä (suomessa noin 1,5 miljoonaa tällaista kylpyhuonetta).

sinä laittaa sitten roppu suihkupide joka paikkaan, ja tehdä paljo reikiä vaan. minä olla tyhmä sivustaseuraaja vaan, joka ei tieda mitaan

onhan sentaan tämä kylpparienkosteusmittaus ihan avaruustiedetta josta ei tiedä kuin mittavillet itse joo..

t:idioti

p.s porakkaa pahvit vaikka anukseen lisää reikiä!

• seinässä

niin silikoonia jos lattiassa niin uusiksi koko lattia.

• alla pitäis

olla vedeneristys... mutta pilkun viilaus sikseen, silikoonia täyteen koko reikä. Ilmeisesti on lattiassa?

• on seinä

niin poraukset tehdään aina seinän toiselta puolelta. Vesieristyksiä ei saa rikkoa.

• ammattimies 'i'

>hei idioitti, joku saattaa osata tehdä nämä hommat erilailla kuin sinä, systeemejä on kehitelty ja päästy aika tarkkohin lukemiin, myös laatan läpi porattaessa (mm. senkkausmenetelmä mittaputki).

• woodooman
        ammattimies 'i' kirjoitti:

>hei idioitti, joku saattaa osata tehdä nämä hommat erilailla kuin sinä, systeemejä on kehitelty ja päästy aika tarkkohin lukemiin, myös laatan läpi porattaessa (mm. senkkausmenetelmä mittaputki).

mina laitta yksi kerta yksi pieni purukumi sinne reikä ,hyvi tullut,ollut jo yksi vuoden ,aina ,että meidän koira sitä sillai rasputtaa irti

• kaikkiko ovat mitä ovat

Kehiin nyt järkeviä miehiä ja naisia vastaamaan, huvitutit ovat erikseen - tiedoksi edellisille.

• basic_element

Onko iso reikä ja missä se reikä on (lattia vai seinä??) mikä alusta laattojen alla ja onko kyse kosteesta tilasta.

Epoksi voisi olla helpoin ratkasu :)

• jos tehdään
        basic_element kirjoitti:

Onko iso reikä ja missä se reikä on (lattia vai seinä??) mikä alusta laattojen alla ja onko kyse kosteesta tilasta.

Epoksi voisi olla helpoin ratkasu :)

kaakelilaattojen väliin n. 5mm reikä ja johon putki ja jos mitataan, takana betoniseinä ja toisessa tapauksessa kipsilevy ulkoseinää vasten! Kysyn koska olen kuullut, että monenlaisia aineita käytetään tämän reiän paikkaamiseen.

• putki/reikä/anturi
        jos tehdään kirjoitti:

kaakelilaattojen väliin n. 5mm reikä ja johon putki ja jos mitataan, takana betoniseinä ja toisessa tapauksessa kipsilevy ulkoseinää vasten! Kysyn koska olen kuullut, että monenlaisia aineita käytetään tämän reiän paikkaamiseen.

Ihan mielenkiinnosta kysyn, että minkä sortin laitteet on, jos reikä 5mm ja anturinkin pitäisi mahtua liikkumaan ilman kitkaa.... ?

• reikä ensin

paineilmalla puhtaaksi ja Sikaa täyteen. FC11 menettelee hyvin.

• mielenkiinnosta vielä

että, mikä oli mittaustulos?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Oi mun haniseni

Mul on ihan törkee ikävä sua. En jaksais tätä enää. Oon odottanut niin kauan, mutta vielä pitää sitä tehdä. Tekis mieli
      Ikävä
      30
      5892
    2. Kyllä mulla on sua ikävä

Teen muita juttuja, mutta kannan sua mielessäni mukana. Oot ensimmäinen ajatus aamulla ja viimeinen illalla. Välissä läm
      Ikävä
      14
      4444
    3. Hei rakas sinä

Vaikka käyn täällä vähemmän, niin ikäväni on pahempaa. Pelkään että olen ihan hukassa😔 mitä sinä ajattelet? naiselle
      Tunteet
      40
      3257
    4. IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä.

IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä. IS uutisoi torstaina Toni Imm
      Maailman menoa
      52
      2991
    5. Israel aloitti 3. maailmansodan

https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011297979.html Israel se sitten aloitti näköjään kolmannen maailmansodan.
      Maailman menoa
      339
      1581
    6. Haluaisin lähettää sulle viestin

Mutta en enää uskalla. Miehelle.
      Ikävä
      71
      1351
    7. Vihdoin tiedän että tämä on molemminpuolista

Saattoi se koko ajan olla silmiemme edessä mutta kumpikaan ei uskaltanut sitä toivoa. Kunpa nähtäisiin pian, toivottavas
      Ikävä
      86
      1338
    8. Nainen, meidän talossa on säännöt

1. Mies on aina oikeassa. 2. Ei vastaväitteitä. 3. Mäkättäminen kielletty. 4. Suhde on tärkein. 5. Ei salaisuuksia. 6. E
      Ikävä
      233
      1227
    9. Kaksi vuotta

Sitten mä ihastuin suhun päätä pahkaa, kun meillä klikkasi heti ekasta päivästä lähtien. Et varmasti tunne samoin ja tek
      Ikävä
      10
      1180
    10. Miellytänkö sinun silmää?

Varmaan ainakin vähän, jos tykkäät minusta. Siis jos tykkäät.
      Ikävä
      79
      1179
    Aihe