Voi ei :(

pulma

Elikkäs.. Tapasin netissä vuosi sitten mukavan pakistanilais miehen (on asunut suomessa 6 vuotta ja opiskelee ammattia, valmistuu ens keväänä datanomiksi)
Parin viikon textailujen ja ja puheluiden jälkeen päätimme tavata ja kaikki sujui mukavasti.. Komea, ehkä vähän liian liukaskielinen mutta erittäin mukava ja kohtelias herrasmies. Aloimme seurustella ja kaikki sujui ihan hyvin PAITSI uskonnolliset asiat hannas vastaan.. Ehdittiin seurustella reilut 5 kk kunnes hän kertoi että hän on menossa naimisiin serkkunsa kanssa.. (ajankohtaa ei tiedä mutta nähtävästi vuoden tai puolentoista vuoden päästä)
Nyt reilut puoli vuotta ollaan pysytty hyvinä ''ystävinä'' Eli ei seurustella mutta tapaillaan ja peuhataan välillä koska kumpikaan ei kumminkaan seurustele niin ketä se haittaisi.. Voin sanoa että hän on paras ystäväni.
Pulma tuleekin tässä.. OLEN RASKAANA! Ei siinä mitään. Aina olen kovasti toivonut lasta ja lapsi on erittäin tervetullut MUTTA tottakai tämä kyseinen mies heitti hanskat naulaan heti tämän kuultuaan.. Ymmärrän hänen tilanteensa (ei halua lapsia eikä naimisiin, vanhempien toive on tämä avioliitto serkun kanssa eikä vanhemmat taida edes minusta paljoa tietää)
Pulmana on että en tiedä että pidänkö lapsen.. Olen toivonut lasta niin kauan ja hartaasti ja siltikään ei yrityksistä huolimatta ole tärpännyt :(
Ja nyt sitten piti raskaaksi paukahtaa.. Jos pidän lapsen niin tulen olemaan yksinhuoltaja ja menetän parhaan ystäväni ja jos teen abortin kadun sitä koko loppu elämäni ja silti menetän parhaan ystäväni koska hän menee naimisiin..
Olen ihan rikki enkä oikein tiedä mikä olisi paras vaihtoehto :(

21

2967

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sulle

      Pidät tietysti lapsen, miksi moisia edes kyselet? Vaikka teillä olisi ollut ns. oikea suhde oisit melko varmasti jäänyt siltikin yksinhuoltajaksi. Noin puolet suomi-suomi-liitoista päättyy eroon ja suomi-?-liitot vielä huomattavasti varmemmin. Ja jokin aika sitten tuli dokumentti jossa kerrottiin kolmanneksen iseistä hylkäävän lapsensa eron tullessa (paskiaiset).

      Aina olet kovasti toivonut lasta, joten anna toiveesi nyt toteutua.

      • yksinhuolto

        Eli sun mielestä lisää YH mammoja suomeen valtiontaloutta nakertamaan?Ei töitä, etuisuuksia vaan?

        Lapsen parastakaan et ajattele, paskat siitä ettei isää ole vaan kunhan nainen saa pehmolelunsa niin kaikki hyvin?

        Vittu mikä ääliö!
        Lapsi tarvitsee PERHEEN, joka siis ei tarkoita sitä että nainen sysää mummolle lapsen ja hakee panoseuraa lähiökapakista lähiökaksioonsa viikonloppuisin vinkkua vetämään.

        PERHEeseen kuuluu äiti ja isä, molemmilla tärkeä tehtävänsä lapsen kasvatuksessa.

        Sääli että hyvin moni suominainen levittää reitensä ennenkuin ainoa aivosolu ehtii toimia,tällaisilta tukihamstereilta vältyttäisiin paremmin jos naisten aivot toimisivat.Ei ole pakko antaa ilman kortonkia nääs...Eikä ole pakko antaa ollenkaan..


      • voi voi..
        yksinhuolto kirjoitti:

        Eli sun mielestä lisää YH mammoja suomeen valtiontaloutta nakertamaan?Ei töitä, etuisuuksia vaan?

        Lapsen parastakaan et ajattele, paskat siitä ettei isää ole vaan kunhan nainen saa pehmolelunsa niin kaikki hyvin?

        Vittu mikä ääliö!
        Lapsi tarvitsee PERHEEN, joka siis ei tarkoita sitä että nainen sysää mummolle lapsen ja hakee panoseuraa lähiökapakista lähiökaksioonsa viikonloppuisin vinkkua vetämään.

        PERHEeseen kuuluu äiti ja isä, molemmilla tärkeä tehtävänsä lapsen kasvatuksessa.

        Sääli että hyvin moni suominainen levittää reitensä ennenkuin ainoa aivosolu ehtii toimia,tällaisilta tukihamstereilta vältyttäisiin paremmin jos naisten aivot toimisivat.Ei ole pakko antaa ilman kortonkia nääs...Eikä ole pakko antaa ollenkaan..

        Eli olet sitä mieltä että sitten naiset jotka ovat yksin eivät ikinä saa omaa lasta? Kuten ensimmäisessä viestissä kirjotin, olen odottanut miestä ja lapsi on toivottu.. Nuorempana ei ollut miestä ja en todellakaan mennyt baariin levittelemään reisiä. Vanhempani eivät edes ole enään elossa joten tuskin heille lasta syysään..
        Mistä sait sen käsityksen että ei kortsua ole käytetty? Kuule kyllä on se nyt vaan tais pettää.
        Mulla on myös se tilanne että alkaa pikkuhiljaa tulla ikä vastaan.. Joten olet sitä mieltä ettei ikinä pitäisi lasta saada? Etuudet olen ansainnut itse tekemällä töitä, joita olen nyt 13 vuotta tehnyt.. Tiedän että ensimmäinen teksti oli aika sekava.. Johtunee siitä että en todellakaan tiennyt miten se kirjoittaisin ja toiseksi minulla on dysleksia joten se vaikuttaa asiaan.

        ''Sääli että hyvin moni suominainen levittää reitensä ennenkuin ainoa aivosolu ehtii toimia,tällaisilta tukihamstereilta vältyttäisiin paremmin jos naisten aivot toimisivat.Ei ole pakko antaa ilman kortonkia nääs...Eikä ole pakko antaa ollenkaan..''
        En ole ikinä pokannu ketään baarista ja kuten tuolla textissä lukee kyse on ystävästäni jonka kanssa seurustelin.


    • olga

      kantavat vastuun teoistaan.teita on kaksi ollut tekemassa tata lasta,ja mielestani hanella on oikeus syntya.ja vanhempien velvollisuutena on rakentaa lapselle paras mahdollinen elama.mies saattaa ajatella sinun hankkiutuneen raskaaksi tahallisesti(vaikka teitte sen molemmat),ja varmasti painostaa nyt sinua?muista kuitenkin tama:jokainen lapsi on lahja,ja voin varmuudella sanoa,etta jos nyt teet abortin,se syö sinua sisalta.mista tiedat voitko tulevaisuudessa viela saada lapsia?anna miehelle tilaisuus olla isana,ja jos han ei siihen kykene,kasvata lapsi rakkaudella:maailma tarvitsee uuden sukupolven,joka toiv.mukaan suvaitsevaisempi kuin tama nykyinen...ei miehen mahd.tuleva avioliitto esta taman lapsen syntymaa:on tokinhanelle kiusallinen asia vaimolleen ja suvulleen selvitettavaksi,mutta so what?tee kuten sydan sanoo,alaka anna miehelle valtaa paattaa omasta ruumiistasi.onnea matkaan!

    • winha

      jos haluat enemman vastauksia/mielipiteita asiasta, laita viesti monikulttuuriset ihmissuhteet-osioon.taalla aika huonosti saa vastauksia.mutta varaudu melkoiseen viestiryöppyyn...

      • -berkku-

        ..hohhoijakkaa. Vielä olisi pikkaisen kasvun paikkaa kirjoittajalla. On nuo lapsenkasvatukseen liittyvät vastuut luultavasti vähän hakusessa. Kannat kovasti huolta siitä että menetät parhaan ystäväsi. Täytyy sanoa ettei sinulla kovin vahvasti mene ystäväsaralla jos tuo mies joka luultavasti on(kirjoituksesta ei ihan varmasti asia selvinnyt)lapsen isä, on paras ystäväsi. Yritä nyt kuitenkin ajatella asiaa joka kantilta, mutta luultavasti tuon miehen joudut unohtamaan suunitelmistasi, vaikka paras ystäväsi onkin.


      • voi voi
        -berkku- kirjoitti:

        ..hohhoijakkaa. Vielä olisi pikkaisen kasvun paikkaa kirjoittajalla. On nuo lapsenkasvatukseen liittyvät vastuut luultavasti vähän hakusessa. Kannat kovasti huolta siitä että menetät parhaan ystäväsi. Täytyy sanoa ettei sinulla kovin vahvasti mene ystäväsaralla jos tuo mies joka luultavasti on(kirjoituksesta ei ihan varmasti asia selvinnyt)lapsen isä, on paras ystäväsi. Yritä nyt kuitenkin ajatella asiaa joka kantilta, mutta luultavasti tuon miehen joudut unohtamaan suunitelmistasi, vaikka paras ystäväsi onkin.

        En nyt ihan noinkaan tarkoittanut.. Se oli nyt vain paniikissa kirjoitettu juttu. Eli kirjoitin eri tavalla kuin tarkotin.. Kyseessä oli nyt se että tulen todennäköisesti yksinhuoltajaksi ja aattelin tänne tulla kirjoittelemaan.


    • o mores

      Sitä miestä ei sinun kannata ottaa päätöksessäsi millään tavalla huomioon. Jos haluat pitää lapsen, pidät sen. tulet katumaan tavattomasti, jos tuon miehen mielipiteen takia teet abortin.

      Yksinhuoltajana pärjäät ihan hyvin. Opit olemaan lapsen kanssa ja kantamaan siitä vastuun, älä huoli.

      Minulla on kaksi ystävää, jotka ovat tehneet abortin. Kumpikaan ei ole sen asian kanssa sinut, vaikka aborteista on kulunut jo vuosia.

      Abortti on tietysti yksi vaihtoehto tilanteessasi, mutta päädy siihen oman itsesi takia, älä sen miehen. Ja puheet yh-äitien lisääntymisestä tässä maassa ja sossun luukulla notkumisessa jätät omaan arvoonsa. Yh-äitinä voi pärjätä taloudellisestikin hyvin. Talouteen tosin tulee vain yhden ihmisen palkka, mutta elämä rullaa.

      Koeta jaksaa.

    • kardani

      No,aika tollo olet kun et ehkäisystä ole osannut huolehtia.Mua hävettäis.Joutuuko isukki maksamaan elaria vai maksetaanko me veronmaksajat sun vahinkos?Miten selvitä yksin lapsen kanssa?Mieti noita ja tee sitten ratkaisusi.Yksin on rankkaa,ei se niin auvoista aina ole.

      • muutkin viestit..

        Mitäs jos sä tollo lukisit mun muutki kirjoittamat viestit.. Esim. tuon ÄLÄ YLEISTÄ!!! Ehkäisyä käytettiin mutta näköjään petti (ei missään vaiheessa huomattu että olis kortsu menny rikki) Tuskin isä mitään maksaa.. Olen ihan itse työllä ansainnut ne tuet.. 13 vuotta olen työtä tehnyt joten enköhän ole ihan ansainnut ne itse..
        Tuo viesti on hätäisesti kirjoitettu 10 päivää sitten ja päätökseni olen jo tehnyt.. Ja kyllä pärjään.. Paremmin kuin minkään kusipäämiehen kanssa joka pettää..


      • iskä mie oon
        muutkin viestit.. kirjoitti:

        Mitäs jos sä tollo lukisit mun muutki kirjoittamat viestit.. Esim. tuon ÄLÄ YLEISTÄ!!! Ehkäisyä käytettiin mutta näköjään petti (ei missään vaiheessa huomattu että olis kortsu menny rikki) Tuskin isä mitään maksaa.. Olen ihan itse työllä ansainnut ne tuet.. 13 vuotta olen työtä tehnyt joten enköhän ole ihan ansainnut ne itse..
        Tuo viesti on hätäisesti kirjoitettu 10 päivää sitten ja päätökseni olen jo tehnyt.. Ja kyllä pärjään.. Paremmin kuin minkään kusipäämiehen kanssa joka pettää..

        Käsittääkseni islamissa on tarkat säännöt muslimin syntyneistä lapsista. Niiden mukaan lapsestasi tulee kasvattaa islamin uskoinen, tosin kaikki ei taida tätä noudattaa.
        Kun kerran pidät lapsesi, niin pidä huoli, ettei isä vaadi lasta myöhemmin "oikeaan oppiin".

        Ymmärtääkseni olet siis päättänyt pitää lapsen. Se on ainoa oikea vaihtoehto, vaikkei varmasti se helpoin.


      • eihän
        iskä mie oon kirjoitti:

        Käsittääkseni islamissa on tarkat säännöt muslimin syntyneistä lapsista. Niiden mukaan lapsestasi tulee kasvattaa islamin uskoinen, tosin kaikki ei taida tätä noudattaa.
        Kun kerran pidät lapsesi, niin pidä huoli, ettei isä vaadi lasta myöhemmin "oikeaan oppiin".

        Ymmärtääkseni olet siis päättänyt pitää lapsen. Se on ainoa oikea vaihtoehto, vaikkei varmasti se helpoin.

        isällä ole mitään sanomista au-lapsensa kasvatukseen.

        Eikä ap:n kannata edes antaa tutkia isyyttä. Kannattaa sanoa lastenvalvojalle, ettei halua isyyttä vahvistettavan.


    • --------------------------

      Jos olet lasta toivonut, niin abortti voi kaduttaa myöhemmin. Siksi luulen, että olisi sinulle parempi, jos et tekisi sitä.

      Menettäiset hyvän ystävän? Ystävän, joka ei sen vertaa välittänyt että olisi käyttänyt kondomia? Ja kaiken kukkuraksi häpyi kun sai tietää mokansa seurauksesta sen sijaan että olisi kantanut siitä vastuun alkamalla hyväksi isäksi? Mietihän nyt, onko hän loppujen lopuksi ystävyytesi arvoinen.


      Kyllä niitä miehiä on maailma pullollaan. Ehkä aloitat vanhemmuutesi yksinhuoltajana, mutta kuka tietää, vaikka löytäisit pian kunnollisen miehen, joka tahtoo niin sinut kuin lapseesikin. Tällaisiakin tapauksia on. Minä tunnen erään, joka tuli nuorena raskaaksi ja mies häipyi. Lapsen ollessa parivuotias, hän löysi miehen. Mies kiintyi lapseen ja lapsi alkoi kutsua tätä isäksi - ei mennyt kauaa kun mies laittoi adoptioprosessin käyntiin saadakseen tyttären ihan virallisestikin lapsekseen. Jokin aika sitten heille syntyi toinen lapsi. Onnellisia ovat!

    • Neuvontantajatar

      Abortti heti!Ei edes muuta vaihtoehtoa tule ajatella.Mitä teet puolivärisellä lehtolapsella?Ajattele vastuullisesti lapsenkin tulevaisuutta -ei hyvä!

    • se-uskonto?

      islamin mukaan abortti on syntiä, joten jos mies "ystäväsi" on muslimi, hän tekee vakavan synnin hyväksyessään abortin. Jos olet pitkään jo toivonut lasta, miksi edes harkitset, ettetkö pitäisi sitä? voit ihan hyvin olla yksinhuoltajakin lapselle, jos miestä ei kiinnosta, vaikka luulis nyt enemmän kiinnostavan kun saa lapsenkin?
      jos hän on muslimi, hän on tehnyt jo syntiä, kun ei ole mennyt kanssasi naimisiin, seurustelu on kielettyä.
      Vaihtoehtona on tietenkin sekin, että menet miehelle toiseksi vaimoksi, islamhan sallii miehelle 4 vaimoa.

    • kyllä ketuttaa

      Olen kanssasi aivan samanlaisessa tilanteessa. Tosin kihloissa lpasen isän kanssa, KUNNES hän kuuli raskaudestani. Hän on myöls muslimi ja asuu pohjois-afrikan maassa jonne myös minun piti muuttaa. Hänellä ei ole ollut kiinostusta tulla eurooppaan perhesyiden ja työnsä takia se olisi jopa mahdotonta sillä häntä tarvitaan kotimaassaan.

      Häm laittoi minut valinnan teen..joko hän tai lapsi. jos otan hänet hommataan lapsi heti kun ollaan virallisesti naimisissa, jos valitsen tämän lapsen niin hän ei halua koskaan enään kuulla minusta mitään. Suurin syy taustalla taitaa olla häpeä mitä hän ja lapsi joutuisivat kohtaamaan hänen kotimaassaan, koska selviäisi että olemme harrastaneet seksiä ennnen aviota.

      Tiedä sitten mitä hittoa tässä nyt tekisi !!!

      • (itsekin nainen)

        Etkö tosiaan huomaa millaiseen m*lkkuun olet törmännyt? Mitä perhesuunnittelua se on, että tapetaan nyt tämä viaton lapsi ja pannaan uusi alulle hetken päästä? Pyöriikö sunkaan yläpäässäs mitään? Miten haluat olla tekemisissä moisen ääliön kanssa?

        Tämä raskaus määrää loppuelämäsi suunnan päättyi se sitten miten hyvänsä. Yritä käyttäytyä kuin aikuinen ja heivaa tuollainen idioottipuoliso yli laidan.


      • Bubba-Ville

        Suomessa on muutenkin liikaa sekarotuisia äpäriä.


      • ihania
        Bubba-Ville kirjoitti:

        Suomessa on muutenkin liikaa sekarotuisia äpäriä.

        Monikulttuuriset lapset ovat maailman suloisimpia!
        Tee ihmeessa lapsi, kyllä varmasti pärjäät!


    • Minusta tuntuu

      Minusta tuntuu etta oot jo tavallaan paattanyt pitaa lapsen. Mika oikeasti on tarkeinta?! Enta jos tama on ainoa mahdollisuutesi saada lapsi? Itselleni kavi hieman samantyylisesti, mieskin viela samalta suunnalta maapalloa. Ihan aluksi mietin kauhuissani etten todellakaan voi pitaa lasta, ja minun kohdallani lapsi ei edes ollut ollenkaan haluttu! En ole koskaan ollut vauvakuumeessa ja ennen raskaaksi tuloani ajattelin etten ehka ikina halua lasta. Kuitenkin kun sitten lapsi olikin totta, oli ilmiselvaa etta haluan pitaa lapsen. Nyt tenava on vuoden ikainen enka ikina vaihtaisi mitaan pois. Lapsi...on jotain uskomattoman suurta elamassa. Ei siina mikaan muu paljon paina loppujen lopuksi, ainakaan minulle.

    • on..

      .. huono "ystävä"! Onko hän todellakin sinun paras ystävä? Minkälainen ystävä itse olet muille? Yhtä huono vai mitä ihmettä?!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      69
      4938
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      15
      2320
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      26
      1846
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      13
      1556
    5. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      37
      1530
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1338
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      10
      1257
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      13
      1176
    9. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      4
      1171
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1166
    Aihe