Etsitkö henkilökohtaista

avustajaa?

Moi vaan! Olen hoitovapaalla oleva äiti ja voisin tehdä henkilökohtaisen avustajan töitä n. 10-20h/vko mieheni työaikojen mukaan (siis kun hän on kotona lapsen kanssa : ) Miehellä 3-vuorotyö, joten työajat vaihtelevat paljon ja pääsisin joskus myös viikonloppuisin. Kokemusta myös löytyy! Asun keski-vantaalla.
Laita viestiä ja yhteystietoja, niin otan yhteyttä. [email protected]

17

1656

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • MJgirl

      tekee töitä silloin, kun avustettavalla on siihen tarve, ei silloin kuin hänelle itselleen sopii.

      • vastaa...

        Tietenkin : )
        Siksi kerroinkin omasta tilanteesta,
        jotta he jotka säännöllisesti tarvitsevat apua tiettyyn aikaan, eivät turhaan ota yhteyttä.
        Tarvitsijoitakin on monenlaista ja monet ovat olleet tyytyväisiä vaihteleviin aikoihin kun etukäteen ajoista sovitaan.

        Ja valitettavasti olen alalla huomannut myös, että jotkut autettavat eivät voi edes valita
        aikaa kun sopivia työntekijöitä ei löydy : (

        Mutta yhdessä sovitetaan kalenterit ja etsitään molemmille sopivat yhteiset ajat!


      • MJgirl
        vastaa... kirjoitti:

        Tietenkin : )
        Siksi kerroinkin omasta tilanteesta,
        jotta he jotka säännöllisesti tarvitsevat apua tiettyyn aikaan, eivät turhaan ota yhteyttä.
        Tarvitsijoitakin on monenlaista ja monet ovat olleet tyytyväisiä vaihteleviin aikoihin kun etukäteen ajoista sovitaan.

        Ja valitettavasti olen alalla huomannut myös, että jotkut autettavat eivät voi edes valita
        aikaa kun sopivia työntekijöitä ei löydy : (

        Mutta yhdessä sovitetaan kalenterit ja etsitään molemmille sopivat yhteiset ajat!

        Monesti avustaja joutuu juuri elämään avustettavan elämän mukaan. Elämää ei voi suunnitella aina ennalta. Joskus voi tulla äkillinen meno, ja sitten harmittaa, kun avustaja ei pääsekään. En tarkoittanut olla tyly, mutta joustavuusrajoitteet aikataulussa saattavat kyllä rajoittaa melko lailla työnsaantiasi.


      • lisää
        MJgirl kirjoitti:

        Monesti avustaja joutuu juuri elämään avustettavan elämän mukaan. Elämää ei voi suunnitella aina ennalta. Joskus voi tulla äkillinen meno, ja sitten harmittaa, kun avustaja ei pääsekään. En tarkoittanut olla tyly, mutta joustavuusrajoitteet aikataulussa saattavat kyllä rajoittaa melko lailla työnsaantiasi.

        Tähän asti (ja ihan mielellään) olenkin tehnyt pääasiassa "keikkahommia" ja toiminut juuri niissä äkillisissä tilanteissa, joissa avustettavan oma avustaja ei ole päässyt,
        on sairastunut/lomalla.
        Tarvetta on niin monenlaista... : )


      • pt 18
        lisää kirjoitti:

        Tähän asti (ja ihan mielellään) olenkin tehnyt pääasiassa "keikkahommia" ja toiminut juuri niissä äkillisissä tilanteissa, joissa avustettavan oma avustaja ei ole päässyt,
        on sairastunut/lomalla.
        Tarvetta on niin monenlaista... : )

        moi. olen pyörätuolissa oleva 18v poika. asun helsingissä. haluaisin aina välillä käydä uimassa mutta tarvitsisi juuri avustajaa... kysynkin nyt sinulta että olisiko valmis lähtemään esim uima-halliin jossa on erikseen inva pukuhuone avustamaan.. ja olisi kiva tietää että häpeätkö alastomuuutta ja voitko auttaa esim alapään pesussa?


      • CP-mies
        pt 18 kirjoitti:

        moi. olen pyörätuolissa oleva 18v poika. asun helsingissä. haluaisin aina välillä käydä uimassa mutta tarvitsisi juuri avustajaa... kysynkin nyt sinulta että olisiko valmis lähtemään esim uima-halliin jossa on erikseen inva pukuhuone avustamaan.. ja olisi kiva tietää että häpeätkö alastomuuutta ja voitko auttaa esim alapään pesussa?

        Uimisessa avustajan ja avustettavan tulee olla samaa sukupuolta. Näin lukee erityisuimakortin myöntämisperusteissa.


      • päinvastoin!

        Ihminen tekee töitä silloin kun itselleen sopii.


      • aloittaja
        CP-mies kirjoitti:

        Uimisessa avustajan ja avustettavan tulee olla samaa sukupuolta. Näin lukee erityisuimakortin myöntämisperusteissa.

        ... CP-mies kun jo vastasit puolestani : ) Uimareissuilla olen auttanut,
        mutta todellakin naishenkilöitä. Ja näin vastaisuudessakin.


      • eri sukupuolta vai?
        CP-mies kirjoitti:

        Uimisessa avustajan ja avustettavan tulee olla samaa sukupuolta. Näin lukee erityisuimakortin myöntämisperusteissa.

        Mikäs tuo juttu on. Minun työhöni on jo vuosia kuulunut avustettavan avustaminen uimahallissa, kun on menossa uimaan fysioterapeutin kanssa. Ikinä en ole kuullut tuollaisesta rajoitteesta. Mikä se siis on? Aivan typerä rajoitus ainakin, koska se estäisi kyllä aika tehokkaasti vammaisen uimista, täällä kun ei miehiä ainakaan juuri ole noissa avustajan tehtävissä. Se tekee, jolla sattuu vuoro olemaan, eikä siinä sukupuolta katsota. Kyseessähän on kuntouttava toiminta. Invasaunassa ei ole koskaan muita samaan aikaan, eli tilanne on ihan sama kuin se, että hoidan avustettavan muitakin peseytymisiä.


      • CP-mies
        eri sukupuolta vai? kirjoitti:

        Mikäs tuo juttu on. Minun työhöni on jo vuosia kuulunut avustettavan avustaminen uimahallissa, kun on menossa uimaan fysioterapeutin kanssa. Ikinä en ole kuullut tuollaisesta rajoitteesta. Mikä se siis on? Aivan typerä rajoitus ainakin, koska se estäisi kyllä aika tehokkaasti vammaisen uimista, täällä kun ei miehiä ainakaan juuri ole noissa avustajan tehtävissä. Se tekee, jolla sattuu vuoro olemaan, eikä siinä sukupuolta katsota. Kyseessähän on kuntouttava toiminta. Invasaunassa ei ole koskaan muita samaan aikaan, eli tilanne on ihan sama kuin se, että hoidan avustettavan muitakin peseytymisiä.

        Ehkäpä käytännöt vaihtelevat kunnasta riippuen. Mutta esimerkiksi osoitteessa http://www.hel.fi/wps/portal/Liikuntavirasto/Artikkeli?WCM_GLOBAL_CONTEXT=/liv/fi/Ohjattu liikunta/Erityisuimakortti lukee:
        "Kouluikäisillä ja sitä vanhemmilla avustajan tulee olla samaa sukupuolta kuin kortinhaltija."


      • persti
        CP-mies kirjoitti:

        Uimisessa avustajan ja avustettavan tulee olla samaa sukupuolta. Näin lukee erityisuimakortin myöntämisperusteissa.

        Entä jos avustettava tai avustaja on homoseksuaali, kamalaa! Naisavustajan kanssa pääsee ku avustaja maksaa sen muutaman euron uimahalliin pääsystä itse tai sitte avustettava maksaa. Tommoset erityiskortit voi työntää rektumiin.


      • CP-mies
        persti kirjoitti:

        Entä jos avustettava tai avustaja on homoseksuaali, kamalaa! Naisavustajan kanssa pääsee ku avustaja maksaa sen muutaman euron uimahalliin pääsystä itse tai sitte avustettava maksaa. Tommoset erityiskortit voi työntää rektumiin.

        Eikös vammainen päätä itse kenet palkkaa? Kyllä kai homoseksuaalikin voi käyttäytyä työssään asiallisesti. Jos työntekijä käyttäytyy sopimattomasti, niin potkut tulee. Sitä paitsi ei homoseksuaalitkaan ihastu kehen tahansa saman sukupuolen edustajaan.


      • .......
        persti kirjoitti:

        Entä jos avustettava tai avustaja on homoseksuaali, kamalaa! Naisavustajan kanssa pääsee ku avustaja maksaa sen muutaman euron uimahalliin pääsystä itse tai sitte avustettava maksaa. Tommoset erityiskortit voi työntää rektumiin.

        Homoseksuaali kykenee tekemään työnsä ihan samalla tavalla - niin naisten kuin miestenkin kanssa. Sama on myös avustettavilla..

        Työ on työtä, teki sitä kuka tahansa.
        Siinä olen kyllä samaa mieltä että jos avustaja ei saa päästää avustettavan kanssa uima-halliin kun "hän on väärää sukupuolta" on se tyhmää.. Toisaalta tässä sitten iskeekin laki lakia vastaan = Laissa sanotaan että vanhemmat (oliko se yli 12 vuotiaat) lapset eivät saa mennä vastakkaisen sukupuolen pukuhuoneeseen, kuin vanhemman seurassa ja uima-halli saa itse päättää sen jälkeen että esimerkiksi salliiko 15 vuotiaan pojan naisten pukuhuoneeseen äidin seurassa. Mikäli syy on hyvä, esimerkiksi kehitysvamma, he voivat sen tehdä.

        Syy miksi naisilla ja miehillä on eri pukuhuoneet, ei ole siinä että miehet tai naiset häiritsisivät toisiaan, vaikka sekin vaikuttaa. Mutta kyse on laista, jonka mukaan julkisilla paikoilla ei saa vilautella.. Siveellisyydestä. Ja uima-hallit joutuvat rikkomaan sitä, mutta tietyillä ehdoilla; naisilla ja miehillä täytyy olla mahdollisuus alastomuuteen seksuaalisesti neutraalissa tilassa. Eli saunat, suihkut ja vessat täytyy olla mahdollisimman paljon erikseen ja siveellisyyttä loukkaamatta.

        Mutta tosiaan suomessa suurin osa avustajista on naispuolisia. Vaikka fysioterapeutteja sitten löytyykin jo enemmän miespuolisia, CP-vammainen ei siis voi mennä uimaan jos ei löydä samaa sukupuolta edustavaa, vapaata avustajaa? Huhhuh sanon minä! Mekoisen rajoittunutta heidän elämänsä sitten :(


      • Anonyymi
        MJgirl kirjoitti:

        Monesti avustaja joutuu juuri elämään avustettavan elämän mukaan. Elämää ei voi suunnitella aina ennalta. Joskus voi tulla äkillinen meno, ja sitten harmittaa, kun avustaja ei pääsekään. En tarkoittanut olla tyly, mutta joustavuusrajoitteet aikataulussa saattavat kyllä rajoittaa melko lailla työnsaantiasi.

        Ei kenenkään tarvitse juosta kuin koira.


    • työnantaja

      Ehkä sinun kannattaisi laittaa työnhaku ilmoituksesi , vaikka työvoimahallinnon sivuille ja kertoa siinä tarkasti millaista työtä ja millaisin ehdoin olet etsimässä. Kuten sanoit tarvetta on monenlaista. Tärkeää on, että annat potentiaaliselle työnantajalle mahdollisimman tarkan kuvan siitä, mihin olet työssä valmis sitoutumaan. Jos olet valmis avustamaan vain samaa sukupuolta olevaa, siitäkin on tärkeä kertoa.

      • Grippled

        Pistäkääs nyt tytölle ilmoittaen, että pitääkö vaihdella kus`vehkeitä hallilla, (savoa) tai mitä tehdä, kun alkaa työntää pökylää altaaeen kesken uinnin ym. kivaa vammaisuuteen kuuluvaa. Kyllä vammaista avustettaessa pitää olla valmis lähes kaikkeen, tietenkin taas pitää muistaa, että vammaisia on niin monenlaisia. Asioista täytyy puhua niiden oikeilla nimillä.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Metsäkoneen kuljettaja huuteli tutkijalle

      "voisit kyllä ottaa rintaliivit pois ennen kuin tulet minulle juttelemaan, hän sanoo." https://yle.fi/a/74-20106446 On
      Suomussalmi
      704
      10030
    2. Suomi on täysin sekaisin

      Jo ties monettako päivää hirveä itku ja poru jostain helvetin nilviäisistä. https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010
      Maailman menoa
      412
      4390
    3. Kaikki ei vieläkään usko luontokatoon.

      Suomussalmen Hukkajoella foliohattu metsäkoneen kuljettaja tuhosi tuhansia harvinaisia jokihelmisimpukoita eli raakkuja
      Kajaani
      90
      3016
    4. Sano vain suoraan, että nyt riittää

      ettei kiinnosta. Sano, että lopeta! En ihmettelisi, jos olet saanut tarpeeksesi ja toivot minun ymmärtävän lopettaa. Eh
      Ikävä
      43
      2855
    5. Mari Rantanen asettaa sairaan lapsen edun oman uransa edelle - (tekikö Marin samaa)

      Noin toimii kunnon vastuuntuntoinen äiti, mutta siitäkin nämä mt-ongelmaiset vasemmistolaiset häntä täällä haukkuvat. "
      Maailman menoa
      230
      2668
    6. Ohhoh! Ex-pääministeri Sanna Marinin Joni-rakas paljasti ilouutisen: "Tässä kuussa..."

      Sanna Marin on ollut naimisissa Markus Räikkösen kanssa. Nyt hänen seurassaan on usein julkkishiusmuotoilija Joni Willb
      Kotimaiset julkkisjuorut
      55
      2664
    7. Mitä ajattelet aina

      Kun hän tulee näköpiiriin?
      Ikävä
      153
      1855
    8. Luokatonta toimintaa

      Tyrmistyttävää toimintaa Stora Enson korjuu yrittäjältä Hukkajoella. Täyttä piittaamattomuutta laeista ja luontoarvoista
      Suomussalmi
      71
      1710
    9. Ensimmäisestä kohtaamisesta saakka

      minulla on ollut hämmentynyt olo. Miten voit tuntua siltä, että olisin tuntenut sinut aina? Sinun kanssasi on yhtä aikaa
      Ikävä
      14
      1620
    10. Maailmankuulu homopingviini on kuollut

      Minä niin toivoin että pariskunta olisi saatu kunniavieraiksi ensi kesän Prideen. 💔 "Maailmankuulu homopingviini on k
      Lapua
      6
      1423
    Aihe