Erityislapsi samalle luokalle

muiden kanssa

Täältä lisää infoa:

http://users.jyu.fi/~saloviit/tutkimus/inclusion.html

Facebookissa on myös ryhmä, jonka tarkoitus on jakaa informaatiota näiden lasten saamiseksi yhteiskunnan täysivaltaisiksi ja itsenäisiksi jäseniksi. Se löytyy nimellä: "Kaikille lapsille samat mahdollisuudet oppimiseen."

10

1234

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vain yksi vastaus

      Sinä, joka viljelet näitä Saloviidan artikkeleja.
      Onko iso luokka todellakin hyvä lapselle, joka on erityisen arka, hitaampi ja puhe ei suju. Tavalliseen 30 oppilaan luokkaan en kyllä tällaista lasta laittaisi. Fyysinen sijoittaminen ei yhteiskuntakelpoisuutta luo,vaan lapsen tarpeisiin luotu ryhmä.

      Itsenäisyys syntyy kannustavassa ja turvallisessa ryhmässä, jossa lapsella on vertaistukea myös luokkakavereistaan.

      Pienryhmää kannattaa tietysti integroida, mutta lapsen ehdoilla.

      Olisi kiva, jos kertoisit omakohtaisesti, mikä asiassa niin ahdistaa.

      Hitaammin mutta varmasti etenevän koululaisen äiti, joka on ylpeä lapsestaan.

      • joa saisin

        lapseni on hoidollilsista syistä huostaaanotetttu mikä tarkoittaa etten saa osallistua häntä koskavaan päätöksentekoon, siis en saa lastani LaHDEN kristilliseen kouluun kun hänet on määrätty erityislapseksi pienryhmään, ei valitusoikeutta. todettakoon että kristilllisellä koululla on nimenomaan pienet luokat ja inhimillinen määrä oppilaita


      • aloittaja

        Hienoa että olet ylpeä lapsestasi. Niin pitää ollakin.

        Tunnut olevan myös parempi asiantuntija kuin erityispedagogiikan tutkijat tässä asiassa. Ja mikä olikaan oma koulutuksesi / tutkijataustasi?

        Kysehän ei alun alkaen ollutkaan väitellä siitä, kuinka tilanne Suomessa käytännössä on viime vuosina ratkaistu, vaan siitä, että eritysiopetuksen tutkimus osoittaa selvästi, että lasten olisi parasta olla samassa luokassa keskenään.


      • joku vaa
        aloittaja kirjoitti:

        Hienoa että olet ylpeä lapsestasi. Niin pitää ollakin.

        Tunnut olevan myös parempi asiantuntija kuin erityispedagogiikan tutkijat tässä asiassa. Ja mikä olikaan oma koulutuksesi / tutkijataustasi?

        Kysehän ei alun alkaen ollutkaan väitellä siitä, kuinka tilanne Suomessa käytännössä on viime vuosina ratkaistu, vaan siitä, että eritysiopetuksen tutkimus osoittaa selvästi, että lasten olisi parasta olla samassa luokassa keskenään.

        Niin, eiväthän vanhemmat lapsensa parasta tiedä, eivätkä lastaan tunne vai? Ainoastaan koulutuksen omaava henkilö on pätevä lapsen asioista päättämään?

        Mahdoitko tietää, että nämä "tutkimukset" on julkaistu säästösyistä. Kaikessa halutaan säästää, myös erilaisissa oppijoissa. On jo moneen kertaan todistettu kuinka ihan tavallisetkin lapset kärsivät suurista luokkakoista, eli vertaistuellakin on määränsä.

        Ehdottomasti olen samaa mieltä siinä, että lapsi tarvitsee kaltaistensa seuraa, sekä erityisiä että tavallisia, mutta näillä luokkakoilla se ei missään tapauksessa onnistu. Ryhmäkoko pitäisi vähintään puolittaa. Lisäksi vanhemmat kyllä parhaiten lapsensa tuntevat, siihen ei yliopisto pohjaa anna. Jos vanhempi on sitä mieltä, että lapsi hyötyy erityisryhmästä, niin lapsi hyötyy erityisryhmästä, oli vastassa vaikka sata tohtorinarvoista rillirouskua.

        Vanhempi on tohtori ja tutkija oman lapsensa kohdalla, kouluikäisestä puhuttaessa tutkimusta on takana vuosikausia, kun yliopiston suorittaneella tämän tutkijan laatijalla se on tasan nolla. Eiköhän siis riitä että ilmoittaa olevansa vanhempi, ammatti ja taustat eivät eroa tuo.


      • faktojakin?
        joku vaa kirjoitti:

        Niin, eiväthän vanhemmat lapsensa parasta tiedä, eivätkä lastaan tunne vai? Ainoastaan koulutuksen omaava henkilö on pätevä lapsen asioista päättämään?

        Mahdoitko tietää, että nämä "tutkimukset" on julkaistu säästösyistä. Kaikessa halutaan säästää, myös erilaisissa oppijoissa. On jo moneen kertaan todistettu kuinka ihan tavallisetkin lapset kärsivät suurista luokkakoista, eli vertaistuellakin on määränsä.

        Ehdottomasti olen samaa mieltä siinä, että lapsi tarvitsee kaltaistensa seuraa, sekä erityisiä että tavallisia, mutta näillä luokkakoilla se ei missään tapauksessa onnistu. Ryhmäkoko pitäisi vähintään puolittaa. Lisäksi vanhemmat kyllä parhaiten lapsensa tuntevat, siihen ei yliopisto pohjaa anna. Jos vanhempi on sitä mieltä, että lapsi hyötyy erityisryhmästä, niin lapsi hyötyy erityisryhmästä, oli vastassa vaikka sata tohtorinarvoista rillirouskua.

        Vanhempi on tohtori ja tutkija oman lapsensa kohdalla, kouluikäisestä puhuttaessa tutkimusta on takana vuosikausia, kun yliopiston suorittaneella tämän tutkijan laatijalla se on tasan nolla. Eiköhän siis riitä että ilmoittaa olevansa vanhempi, ammatti ja taustat eivät eroa tuo.

        Onko sinulla faktojakin vai pelkästään mielipiteitä?

        Onhan asiaa paljonkin tutkittu, ne kaikki näyttävät puhuvan tavallisen luokan paremmuuden puolesta.

        Säästösyyt ovat aina hyviä syitä - muiden syiden ohella. Ennen valitettiin, että inkluusio tulee liian kalliiksi, ei onnistu. Nyt mollataan, että inkluusio on vain säästötoimi.

        Perusasia on se, että lapsi hyötyy yleisopetuksen luokassa olosta. Lisäksi rahaa jää ylikin.

        Laki turvaa sen, että resursseissa ei voida pihtailla, jos tuen tarve vaatii.


      • vielä sen, että
        joku vaa kirjoitti:

        Niin, eiväthän vanhemmat lapsensa parasta tiedä, eivätkä lastaan tunne vai? Ainoastaan koulutuksen omaava henkilö on pätevä lapsen asioista päättämään?

        Mahdoitko tietää, että nämä "tutkimukset" on julkaistu säästösyistä. Kaikessa halutaan säästää, myös erilaisissa oppijoissa. On jo moneen kertaan todistettu kuinka ihan tavallisetkin lapset kärsivät suurista luokkakoista, eli vertaistuellakin on määränsä.

        Ehdottomasti olen samaa mieltä siinä, että lapsi tarvitsee kaltaistensa seuraa, sekä erityisiä että tavallisia, mutta näillä luokkakoilla se ei missään tapauksessa onnistu. Ryhmäkoko pitäisi vähintään puolittaa. Lisäksi vanhemmat kyllä parhaiten lapsensa tuntevat, siihen ei yliopisto pohjaa anna. Jos vanhempi on sitä mieltä, että lapsi hyötyy erityisryhmästä, niin lapsi hyötyy erityisryhmästä, oli vastassa vaikka sata tohtorinarvoista rillirouskua.

        Vanhempi on tohtori ja tutkija oman lapsensa kohdalla, kouluikäisestä puhuttaessa tutkimusta on takana vuosikausia, kun yliopiston suorittaneella tämän tutkijan laatijalla se on tasan nolla. Eiköhän siis riitä että ilmoittaa olevansa vanhempi, ammatti ja taustat eivät eroa tuo.

        mihin tutkimuksiin viittaat? Missä julkaistu? Milloin?


      • aloittaja
        joa saisin kirjoitti:

        lapseni on hoidollilsista syistä huostaaanotetttu mikä tarkoittaa etten saa osallistua häntä koskavaan päätöksentekoon, siis en saa lastani LaHDEN kristilliseen kouluun kun hänet on määrätty erityislapseksi pienryhmään, ei valitusoikeutta. todettakoon että kristilllisellä koululla on nimenomaan pienet luokat ja inhimillinen määrä oppilaita

        Et ole aloittaja, vaikka ehkä pyrit esiintymään sellaisena.

        Toivottavasti saat asiasi kuntoon.


      • artikkeli

        Ei ole kuin yksi artikkeli. En siis viljele useampia artikkeleita. Siitä löydät vastauksen mieltäsi askarruttaviin kysymyksiin:

        http://users.jyu.fi/~saloviit/tutkimus/inclusion.html

        Kysymys on todellakin erityiskasvatuksen tieteellisistä tutkimuksista. Tiede pyrkii objektiivisesti ja ilman ennakkokäsityksiä saamaan selville tehokkaimmat tavat toimia. On todistettu hyvin vahvasti, että erityisluokat ovat jonkin verran tehottomampia oppimisympäristöjä verrattuna normaaliluokkaan.

        En kysele sinun henkilökohtaisia vaikuttimiasi, koska vanhemmathan aina haluavat ajatella, että ovat tehneet parhaat mahdolliset päätökset lapsensa suhteen ja näinhän sen pitää tietysti ollakin.

        Vanhempien on aina syytä olla ylpeitä lapsistaan.


      • väsähtänyt perhe
        artikkeli kirjoitti:

        Ei ole kuin yksi artikkeli. En siis viljele useampia artikkeleita. Siitä löydät vastauksen mieltäsi askarruttaviin kysymyksiin:

        http://users.jyu.fi/~saloviit/tutkimus/inclusion.html

        Kysymys on todellakin erityiskasvatuksen tieteellisistä tutkimuksista. Tiede pyrkii objektiivisesti ja ilman ennakkokäsityksiä saamaan selville tehokkaimmat tavat toimia. On todistettu hyvin vahvasti, että erityisluokat ovat jonkin verran tehottomampia oppimisympäristöjä verrattuna normaaliluokkaan.

        En kysele sinun henkilökohtaisia vaikuttimiasi, koska vanhemmathan aina haluavat ajatella, että ovat tehneet parhaat mahdolliset päätökset lapsensa suhteen ja näinhän sen pitää tietysti ollakin.

        Vanhempien on aina syytä olla ylpeitä lapsistaan.

        Saloviita on paljon tuonut esille inkluusiota. Tutkimusten lähtökohdat on jo luotu näin.

        Mutta Hgissä voi luokassa olla yli 10 äidinkieltä, oppilaita 25-30 ja ongelmia vaikka muille jakaa. Esim. dysfaattinen lapsi ei saa selkeää suomenkielen mallia luokassa, hahmotusongelmaisena ei ymmärrä open viestiä meluisassa ryhmässä ja arkana vetäytyy syrjään.Kotona sitten opetetaan kaikki uudelleen uupuneelle lapselle.
        Olisin todella halunnut lapseni pienryhmään, jossa hänen monet ongelmansa olisi voitu huomioida yksilöllisesti.Ja opettajalla olisi erityisopettajana ollut riittävä ammatillinen tieto.


      • huoleen
        väsähtänyt perhe kirjoitti:

        Saloviita on paljon tuonut esille inkluusiota. Tutkimusten lähtökohdat on jo luotu näin.

        Mutta Hgissä voi luokassa olla yli 10 äidinkieltä, oppilaita 25-30 ja ongelmia vaikka muille jakaa. Esim. dysfaattinen lapsi ei saa selkeää suomenkielen mallia luokassa, hahmotusongelmaisena ei ymmärrä open viestiä meluisassa ryhmässä ja arkana vetäytyy syrjään.Kotona sitten opetetaan kaikki uudelleen uupuneelle lapselle.
        Olisin todella halunnut lapseni pienryhmään, jossa hänen monet ongelmansa olisi voitu huomioida yksilöllisesti.Ja opettajalla olisi erityisopettajana ollut riittävä ammatillinen tieto.

        Saat lapsesi varmasti pienryhmään jos niin haluat, se on ihan trendi.

        Mutta jos haluat lapsen samalle luokalle muiden kanssa, saatat joutua taistelemaan asian puolesta:

        http://www.erityisopetus.blogspot.com/


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 176
      5319
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      128
      4745
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      30
      3016
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      30
      1961
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      23
      1804
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1767
    7. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      110
      1744
    8. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1740
    9. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      30
      1643
    10. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1581
    Aihe