Maximan sisämelu

ja muutakin

Miksiköhän näitä 3 litran Maximoita saa näinkin edullisesti? Kertokaas autolla ajaneet onko Maxima tosiaan niin meluisa auto käytännössä kun se sai TM:n edustusautojen vertailutestissä(vuonna 2003) sisämelusta arvosanan 6 ja esim. Camry sai 8:n? Olen harkinnut Maximan hankintaa mutta tuo sisämelu hiukan arveluttaa kun haluan mukavan ja hiljaisen ison auton automaattina kohtuuhinnalla jossa stereoita voi kuunnella huudattamatta niitä. Tässäkin näin siisti yksilö uuden pikkuauton hinnalla:
http://www.karkimerkit.fi/index.php?view=car&id=3837#

20

2710

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • selviää

      Tuo kaikki selviää koeajolla. Oma koeajo muutamalla kiinnostavimmalla mallilla kannattaa aina. Siinä selviää, onko autosta ainesta seuraavaksi autoksi. Onhan kuitenkin selvää, että edustusauton meluisuus arvioidaan eri asteikolla kuin pikkukinnereiden.

      Tuo viime kevään ja kesän bensan hinnan nousu tiputti isompien koneiden suosiota arkiautoissa, joten niiden vaihtohinnat ovat varsin kohtuullisia. Tulevia veromuutoksia ei taas kannata käytetyssä ennakoida. Se on näet politiikkaa, eikä lopputuloksesta ole varmuutta kuitenkaan.

    • Maximoissa

      jakopää hihnalla vai ketjulla. Ilmeisesti tuohon V6:seen on aika hinnakas tuo hihnan vaihto vai miten on?

      • 45678764fghj

        Ketjulla A33. Hihnalla A32. Eli tuo viimeisin malli 2000-2004(A33)ketjulla.


      • mukava...
        45678764fghj kirjoitti:

        Ketjulla A33. Hihnalla A32. Eli tuo viimeisin malli 2000-2004(A33)ketjulla.

        tieto kun olen minäkin ostattelemassa tuollaista 2000-luvun mallia. Onko siinä joitain huomioonotettavia asioita kuten esim. tyyppiviat tai sellaiset? Miten paljon on esim. tuon 3 litraisen A33:sen pakolliset liikennevakuutusmaksut vuodessa esim. 0% bonuksilla tai 70% bonuksilla?


      • 45678764fghj
        mukava... kirjoitti:

        tieto kun olen minäkin ostattelemassa tuollaista 2000-luvun mallia. Onko siinä joitain huomioonotettavia asioita kuten esim. tyyppiviat tai sellaiset? Miten paljon on esim. tuon 3 litraisen A33:sen pakolliset liikennevakuutusmaksut vuodessa esim. 0% bonuksilla tai 70% bonuksilla?

        Tyyppivioista en oikein tiedä, kun kokemukset rajoittuu tuohon vm-2000 A33 3,0 Maxiin. Itse olen huomannut, että hirveästi ei ole pohjassa tuota ruostesuojausta, mutta onneksi sinkitty. Omassa oli jo etu pyöreien takana kynnyskotelosta maalit ja massat lähteneet pieneltä alalta ja ruosteessa. Vakiona kun siinä on niin aneemisen mittaiset roiskeläpät...
        Soppaa menee välillä 8,5l-10l/100km riippuu kaasujalasta. Varaosat eivät ole älyttömän kallita, jos ei osta merkkilikkeestä.
        Vakuutukset liikenne ja täyskaskolla if:ssä 0% bonuksin oli noin muistaakseni jotain 1300€ vuodessa.
        Hyvähän se ajaa on. Mukavaa kyytiä automaatilla, johon kannattaa vaihtaa öljyt heti ihan suosiolla.

        Suosittelen suuresti, etenkin kun noita saa nyt aika edukkaasti.


      • Valaisija 2:
        45678764fghj kirjoitti:

        Ketjulla A33. Hihnalla A32. Eli tuo viimeisin malli 2000-2004(A33)ketjulla.

        Valasitaanpa viela että kaikki maksimat vuodesta 1995 ovat ketjulla. sitä ennen olevat hihnalla. Olet väärässä, kyllä A32 on ketjulla.
        Syy miksi tiedän on se että omistan A32:n


      • 45678764fghj
        Valaisija 2: kirjoitti:

        Valasitaanpa viela että kaikki maksimat vuodesta 1995 ovat ketjulla. sitä ennen olevat hihnalla. Olet väärässä, kyllä A32 on ketjulla.
        Syy miksi tiedän on se että omistan A32:n

        --- No nytpä tuli tiedot päivitettyä..

        Ja hyviä kilometrejä Maximaalisen ajonautinnon kanssa :D


    • TM:n testin

      ja siinä saivat uusimman Maximan sisämeluksi 80 km vauhdilla 63 db, 100 km/h 65 db ja 120 km/h 69 db joten eihän nuo lukemat kuulosta kovilta. En ymmärrä minäkään miksi testaajat syyttää autoa sitten meluisaksi? Mikähän on taas totuus tässäkin asiassa?

    • tietäväni

      Kun autoverotus muuttuu co2 pohjaiseksi vuonna 2010, niin näitä ei haluan enää kukaan(2001 jälkeen rekisteröidyt, sitä ennen painon mukaan). Käyttömaksu pahimmissa hörpöttimissä voi olla luokkaa 600,- vuodessa mutta tämä tuskin nousee niin korkealle?!?

      • syy siihen

        miksi noita Maximoita saa suhteessa kokoonsa niin edullisesti. Käyttövero saattaa maksaa maltaita kun uusi päästöihin perustuva verotus astuu voimaan v.2010. Esim. 3.0 litraisen maximan päästöt ovat kovia eli 252 g/km joten jos ankaran verotuksen raja asetetaan vaikka tuohon 250 grammaan niin kyyti on kylmää. Niistä tulee silloin ongelmajätettä.


      • maxima
        syy siihen kirjoitti:

        miksi noita Maximoita saa suhteessa kokoonsa niin edullisesti. Käyttövero saattaa maksaa maltaita kun uusi päästöihin perustuva verotus astuu voimaan v.2010. Esim. 3.0 litraisen maximan päästöt ovat kovia eli 252 g/km joten jos ankaran verotuksen raja asetetaan vaikka tuohon 250 grammaan niin kyyti on kylmää. Niistä tulee silloin ongelmajätettä.

        Taitaa koskea vain 2001 jälkeen rekisteröityjä, sitä vanhemmissa ns co2 luokittelemattomissa autoissa verotus menee omamassa,n mukaan joka on maximassa jotain 1440kg. Joten vero ei ole ainakaan vanhemmissa malleissa päätähuimaava.


    • Koeaja itse

      Voi toki olla, että maxima on meluisa omassa edustusauto luokassaan. Mutta isot autot on eri juttu kuin pienemmät kotterot.

      Oma tuntuma maximsta on, että hiljainen, kun vertaa normi perheautoihin esim. primera. Eli kaikki on suhteellista.

      Maxima oli etenkin viimeisinä myyntivosinaan erittäin edullinen -04 -05. Malli merkintä taisi olla business XL, jonka 3,0L sai alle 30 keuron, mikä tuohon aikaan oli todella edullinen tuon kokoluokan autosta.

      Nyt uusimpienkin vm lähestyessä 4 vuoden ikää, on pieni pakko tiputtaa hintoja. Eivät vain ole enää niin haluttuja ikänsä puolesta. Lisäksi bensan hinta ja pelko suurista kulutuslukemista säikyttävät varmasti ostajia pois.

      Sikäli kulutusta ei pitäisi Maximassa pelätä, koska on luotettavassa ja lujassa maineessa. Jos autoa pitää korjaamossa käyttää jatkuvasti, on ihan yhdentekevää viekö se sitten matka-ajosa 7 vai 8l. Jos toimii, vieköön vaikka 12l/100 tulee kuitenkin halvemmaksi :)

      Uusia isoja korelaisia saa uutena melko edullisesti myös dieselinä, mikä ehkä osaltaan luo hintapaineita käytetyille 'edustusautoille'.

    • maximalla ajelija

      Alhaisen hinnan syy on, ettei nuo uutenakaan sikakalliita (vrt.esim sakut) ole ollut, hinnan pudotus samaa luokkaa kuin muillakin "isoilla" autoilla. Corollat on erikseen. Mulla on -03 maxima ja tyytyväinen olen, paitsi, että auton ruostesuojaus on huono, eli sitä ei ole. Melutaso on mielestäni "edustusautoon" kova lähinnä renkaista johtuen, tosin en ole pahemmin millään 5-sarjan bemuilla tai a6-audeilla ajellut, joten joten en voi niihin verrata. En pidä maximaa mitenkään luxus-autona (johan se on huomioitu uuden hinnassakin!), onpahan vaan hyvin varusteltu, suorituskykyinen (ainakin 3.0), tilava ja mukava ajaa. Ajo-ominaisuudet sopivat rauhalliselle kuskille ja kyllähän tuo tuntuu pysyvän tiellä 130-140 km/h:n motarivauhdissakin hyvin (ja kiihtyy noihin nopeuksiin aika sutjakkaasti).

      Käy koeajolla. Itse kävin ja kaupat tuli. Sisämelua on varmasti vähemmän kuin (lähes) missä tahansa tusinanelkussa. Kuutosen ääntä kuuntelee taas mielellään, kun kierroksia yli 6000. :)Eikä tartte niinkään paljoa.

      • jos qx maximaan

        vaihtaisi vaikkapa 65 profiiliset renkaat niin melutaso saattaisi tippua huomattavastikkin. Nythän siinä taitaa olla 55 sarjalaiset?


      • maximassa päästöt...
        jos qx maximaan kirjoitti:

        vaihtaisi vaikkapa 65 profiiliset renkaat niin melutaso saattaisi tippua huomattavastikkin. Nythän siinä taitaa olla 55 sarjalaiset?

        ...on 228g/km kun on manuaaliaskilla varustettu. Viime perjantaina (28.11) kun ajelin Mikkelistä kotiin Jämsään oli keskikulutus nätillä ajolla 7,2-litraa satasella ajotietokoneen mukaan. Navigaattori näytti todelliseksi matka nopeudeksi isolla tiellä 86km/h. Ei ainakaan meidän auto mikään syöppö ole. Hmm...mitä ajomeluun tulee niin kitkoilla on ainakin sopivan hiljainen mutta vertailupohjana tässä onkin -05 primera nastakumeilla. Huoltohinnat omalla korjaamolla, pikku 100 ja iso 200-ekee. Kyllä autossa varmaan hinta / laatusuhde kohdillaan on. Ei kun rohkeasti ostamaan vain.

        Ps. kyllä kutosen murina aina ompelukoneen äänen voittaa!!


    • mainostetun

      Citroen C5:n sisämelu oli TM:n koeajossa 67dB 100 km:n nopeudessa ja 3.0 L V6 Maximan automaatilla 65 db samalla nopeudella joten kyse on todellakin hiljaisesta edustusautosta.

      • jato

        se melu pääasiassa tulee renkaista eli jos aikoo laittaa alle alkuperäistä matalammat kumit niin varmaan äänet kovenee,itsellä on A32-99 alkuperäinen koko on 205/65-15"! Ostin ensi kesäksi 16" vanteet ja renkaiksi meinasin hommata 205/60-16" ei pitäisi vielä rengas melut pahemmin nousta toinen vaihtoehto olisi 215/55 16" mut ajo mukavavuus saattaa hiukan kärsiä


    • Maksimaan tyytyväinen

      TM:n ja Tuulilasin luontainen vuosikymmeniä jatkunut japanilaisten autojen mollaaminen, joka ei ole palanssissa auton omistajien käsitysten kanssa.
      On aina epäilty ostettuja testejä ja saksalaisten autojen suosimista. Olen seurannut vuosikymmeniä testejä ja aina vaan ne samat autot voittavat testit ja tällainenhan vaikuttaa myyntiin.
      Itselläni on maksima 1999 130 tuhatta ajettu ja olen tyytyväinen. Auto on niin hiljainen, että
      moottorin, eikä ilman suhinan ääntä kuulu sisätiloihin. Maksima on japanilainen auto ja luotettavuus huippuluokkaa, näitäasioitahan ei sitten testeissä painoteta, vaikka käytetyn ostossa se on tärkein kriteeri.

    • Kaikukammio

      Pakko oikein nostaa vanha aihe. Ostin 2004 käyttöönotetun maximan "nahoilla" ja muilla herkuilla. Koeajolla en vielä kiinnittäny huomiota kun ajattelin että erityisen karkea tie mutta nyt on alkanut ärsyttää tuo karmea rengasmelu.
      Renkaat on 215/50 17 ja 2012 paistetut good yearit. Pintaakaan ei varmaan paria milliä enempää puutu.
      Ei voi kun olla pettynyt kun iso auto mutta se ei anna mitään etua mukavuudessa näköjään.
      Edellinen auto golfin kokoinen citroen ja oikeesti se oli hiljaisempi ikivanhoilla kesärenkailla..
      Joo olispa tää vaan provo. . .

      • 195/15 talvikiekot

        Tuollaiset matalat renkaat on meluisat ja lisäksi kovat jousituksen suhteen. Vannekokokin on ihan väärä, pitäisi olla 16 tai 15. Vaihda kunnon renkaat tai sitten auto!


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Persuilla ja Saksi-Riikalla meni sitten pornon levittämiseksi koko touhu.

      Onko kenellekään yllätys?
      Perussuomalaiset
      184
      2001
    2. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      52
      1908
    3. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      135
      1588
    4. Euroviisut fiasko, Suomen kautta aikain typerin esitys, jumbosija odottaa. Olisi pitänyt boikotoida!

      Tämän vuoden euroviisut on monella tapaa täydellinen fiasko. Ensinnäkin kaikkien itseään kunnioittavien eurooppalaisten
      Maailman menoa
      145
      1495
    5. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1324
    6. Nukkumisiin sitten

      Käsittelen asiaa tavallani ja toiveissa on vielä että tästä pääsee hyppäämään ylitse. Kaikenlaisia tunteita on läpikäyny
      Ikävä
      4
      1194
    7. Muistatko komeroinnin?

      Taannoin joskus kirjoitin aloituksen tänne komeroinnista eli hikikomoreista; syrjäytyneistä nuorista ihmisistä. Ehkä asu
      Suhteet
      48
      1175
    8. Naisten tyypilliset...

      Naiset ei varmaan ymmärrä itse miten karmealle heidän tavara haisee. Miehet säälistä nuolevat joskus, yleensä humalassa
      Ikävä
      10
      1163
    9. Tuollainen kommentti sitten purjehduspalstalla

      "Naisen pillu se vasta Bermudan kolmio on. Sinne kun lähdet soutelemaan niin kohta katoaa sekä elämänilo että rahat"
      Suhteet
      3
      1128
    10. Syö kohtuudella niin et liho.

      Syömällä aina kohtuudella voi jopa laihtua.On paljon laihoja jotka ei harrasta yhtään liikuntaa. Laihuuden salaisuus on
      Laihdutus
      10
      1119
    Aihe