Kuinka monelle teistä palstalle kirjoittavista
syöpäpotilaista on syöpä uusiutunut?
Kuinka pian hoitojen jälkeen?
Miten uusiutumista hoidetaan ,on hoidettu?
Kuinka monelle
52
8025
Vastaukset
- LPolku
Minulla on uusiutunut kaksi kertaa. Ekan ja tokan kerran väli oli kaksi vuotta, toisen ja kolmannen väli oli 11 vuotta.
Ihan normaaleja syöpähoitoja olen näihin saanut, joka kerta aina astetta kovempia konsteja on käytetty.- t. kari
Ei ole uusiutunut, leikkaus 2.5.2001, mitä siitä tulee, 7,5 vuotta ilman syöpää ja 6,5 vuotta täysin terveenä. t. kari ps. ÄLKÄÄ PELÄTKÖ
- palstan seuraaja
t. kari kirjoitti:
Ei ole uusiutunut, leikkaus 2.5.2001, mitä siitä tulee, 7,5 vuotta ilman syöpää ja 6,5 vuotta täysin terveenä. t. kari ps. ÄLKÄÄ PELÄTKÖ
Olen seurannut palstaa jo kauan ja täällä kirjoittavista rintasyöpäpotilaista ainoastaan tällä
l.polulla on uusinut.
Itslläni jo pari vuotta hoidoista enkä edes osaa pelätä että uusii,tyhmäkö oon?
Vaik ' olikin ärhäkkä ja kainaloon 6.imusolmukkeeseen levinnyt.
Sain hyvät hoidot ja paranin. - ajattelutapa,
palstan seuraaja kirjoitti:
Olen seurannut palstaa jo kauan ja täällä kirjoittavista rintasyöpäpotilaista ainoastaan tällä
l.polulla on uusinut.
Itslläni jo pari vuotta hoidoista enkä edes osaa pelätä että uusii,tyhmäkö oon?
Vaik ' olikin ärhäkkä ja kainaloon 6.imusolmukkeeseen levinnyt.
Sain hyvät hoidot ja paranin.että parannuit,etkä ole yhden syövän sairastaneena loppuelämääsi syöpää sairastava.Olet syövän sairastanut ja parantunut.
- en jaksa
ajattelutapa, kirjoitti:
että parannuit,etkä ole yhden syövän sairastaneena loppuelämääsi syöpää sairastava.Olet syövän sairastanut ja parantunut.
enkä edes pysty pelkäämään mahdollista uusiutumista,kiitti sulle.
millainen oli tilanteesi silloin ensimmäisellä kerralla?Kasvaimen koko, mahd. kainaloimusolmukkeet? Ja tietysti, mitkä hoidot antoivat silloin?
- LPolku
Kirjo-Sieppo kirjoitti:
millainen oli tilanteesi silloin ensimmäisellä kerralla?Kasvaimen koko, mahd. kainaloimusolmukkeet? Ja tietysti, mitkä hoidot antoivat silloin?
...kasvain oli vain kuusimillinen, kainalon solmukksseet puhtaat. Hoitona osittaispoisto ja säteet. Toisella kerralla oli kahdeksanmillinen, puhdas kainalo - nyt seurasti kokopoisto ja kolmen kuukauden kuluttua rekonstruktio.
Kolmannella kerralla patti oli jo kuusisenttinen mutta imusolmukkeet edelleen puhtaat. Tuli taas kokopoisto ja sytot tamofenit päälle. Sädehoitoa ei enää voinut antaa kerran sädetettyyn kohtaan. - Remmari.
LPolku kirjoitti:
...kasvain oli vain kuusimillinen, kainalon solmukksseet puhtaat. Hoitona osittaispoisto ja säteet. Toisella kerralla oli kahdeksanmillinen, puhdas kainalo - nyt seurasti kokopoisto ja kolmen kuukauden kuluttua rekonstruktio.
Kolmannella kerralla patti oli jo kuusisenttinen mutta imusolmukkeet edelleen puhtaat. Tuli taas kokopoisto ja sytot tamofenit päälle. Sädehoitoa ei enää voinut antaa kerran sädetettyyn kohtaan.Minulla ei ole vielä ollut sädehoitoa, sytostaatit ja muut myrkyt vain. Kirjoitit, ettei sädetystä voi antaa uudelleen samaan paikkaan. Tiedätkö miksi ei voi?
Kysyn tätä siksi, ettei kroppani ehkä enää kestä toista kertaa sitä entistä hoitoa, vaan joudutaan sädetykseen. Se ei ole vielä ajankohtaista. - läytyy näin ajattelevia
ajattelutapa, kirjoitti:
että parannuit,etkä ole yhden syövän sairastaneena loppuelämääsi syöpää sairastava.Olet syövän sairastanut ja parantunut.
kerran kun se iskee on lopunelämää,odottaen mistä iskee seuraavaksi.Tykkään eyyei syövästä parannuta koskaan,siellä se muhii,riippuu montako vuotta`?
en jaksa kirjoitti:
enkä edes pysty pelkäämään mahdollista uusiutumista,kiitti sulle.
pelkoa syövän uusimisesta.Elä täyttä elämää , kun kerran syöpä on leikattu ja kun hoidot on saatu, niin ole vapaa taudistasi.
Kyllä sitten on taas aikaa ihmetellä, jos se sattuisi uusimaan.Ei sitä todellakaan tarvitse päivittäin miettiä, jos se ei kerran mieltäsi askarruta.
Toiset eivät vaan saa sitä pois mielestään ja se on sitten taas ikävää heidän kohdallaan.
Älä anna pelolle ja pessimismille sijaa.
Syöpä takana, elämä edessä!- Nimetön
Kirjo-Sieppo kirjoitti:
pelkoa syövän uusimisesta.Elä täyttä elämää , kun kerran syöpä on leikattu ja kun hoidot on saatu, niin ole vapaa taudistasi.
Kyllä sitten on taas aikaa ihmetellä, jos se sattuisi uusimaan.Ei sitä todellakaan tarvitse päivittäin miettiä, jos se ei kerran mieltäsi askarruta.
Toiset eivät vaan saa sitä pois mielestään ja se on sitten taas ikävää heidän kohdallaan.
Älä anna pelolle ja pessimismille sijaa.
Syöpä takana, elämä edessä!elämä muutenkin ottaa eli: turha huomispäivän murhe ei edistä hyvää elämää. Elä niinkuin Kirjo-Sieppo sanoi tätä päivää, aina vain sitä päivä joka on menossa. t. kari ps. ÄLKÄÄ PELÄTKÖ
LPolku kirjoitti:
Kolmannella kerralla patti oli jo kuusisenttinen mutta imusolmukkeet edelleen puhtaat. Tuli taas kokopoisto ja sytot tamofenit päälle. Sädehoitoa ei enää voinut antaa kerran sädetettyyn kohtaan.Olen kysellyt rintasyövän sairastaneilta naisilta,joilla syöpä on uusinut, millaisia hoitoja ovat saaneet ensimmäisellä kerralla.
Poikkeuksetta , eivät ole saaneet sytostaatteja.
Osapoistoissahan se ei tavallisesti kuulu hoitoihin.- Lpolku
Remmari. kirjoitti:
Minulla ei ole vielä ollut sädehoitoa, sytostaatit ja muut myrkyt vain. Kirjoitit, ettei sädetystä voi antaa uudelleen samaan paikkaan. Tiedätkö miksi ei voi?
Kysyn tätä siksi, ettei kroppani ehkä enää kestä toista kertaa sitä entistä hoitoa, vaan joudutaan sädetykseen. Se ei ole vielä ajankohtaista....että siinä vaiheessa haitat alkavat olla suuremmat kuin hyödyt, ts. sen todennäköisyys nousee, että säteily aiheuttaa syöpää myös niihin terveisiin kudoksiin, joihin se väistämättä osuu.
- Remmari.
Lpolku kirjoitti:
...että siinä vaiheessa haitat alkavat olla suuremmat kuin hyödyt, ts. sen todennäköisyys nousee, että säteily aiheuttaa syöpää myös niihin terveisiin kudoksiin, joihin se väistämättä osuu.
Kuulostaa loogiselta selitykselta. En tullut ajatelleeksi, että toki sädetys itsekin aiheuttaa syöpää.
- osapoistettu
Kirjo-Sieppo kirjoitti:
Olen kysellyt rintasyövän sairastaneilta naisilta,joilla syöpä on uusinut, millaisia hoitoja ovat saaneet ensimmäisellä kerralla.
Osapoistoissahan se ei tavallisesti kuulu hoitoihin.Nykyään kaikki kasvaimet, paitsi DCIS, pyritään poistamaan osapoistolla, mikäli se vain on mahdollista rinnan ulkomuodon kohtuuttomasti kärsimättä. Solunsalpaajahoidot määräytyvät patologin lausunnon perusteella, ei leikkaustavan.
Rinnanpoisto tehdään nykyisin vain jos potilas itse sitä pyytää, kasvain on monipesäkkeinen, kasvain suuri rinnan kokoon nähden, potilas kovin nuori (alle 35 v), potilas on geenivirheen kantaja tai jokin muu erityinen syy puoltaa rinnanpoistoa.
Solunsalpaajat taas seuraavat jos kasvain on suuri, biologisesti aggressiivinen, kyseessä on tulehduksellinen rintasyöpä tai kasvainta halutaan kutistaa ennen leikkausta, kasvain on levinnyt imusolmukkeisiin, potilas on nuori, ylipäätään jos uusiutumisen riski ennustetekijöiden perusteella on yli 10%.
Älkää jakako väärää tietoa! - sieltä löydät kroonikoita
Kirjo-Sieppo kirjoitti:
Olen kysellyt rintasyövän sairastaneilta naisilta,joilla syöpä on uusinut, millaisia hoitoja ovat saaneet ensimmäisellä kerralla.
Osapoistoissahan se ei tavallisesti kuulu hoitoihin.Ja kyllä, monet heistä ovat saaneet heti ensimmäisellä kierroksella hoidot "kaikin maustein".
osapoistettu kirjoitti:
Nykyään kaikki kasvaimet, paitsi DCIS, pyritään poistamaan osapoistolla, mikäli se vain on mahdollista rinnan ulkomuodon kohtuuttomasti kärsimättä. Solunsalpaajahoidot määräytyvät patologin lausunnon perusteella, ei leikkaustavan.
Rinnanpoisto tehdään nykyisin vain jos potilas itse sitä pyytää, kasvain on monipesäkkeinen, kasvain suuri rinnan kokoon nähden, potilas kovin nuori (alle 35 v), potilas on geenivirheen kantaja tai jokin muu erityinen syy puoltaa rinnanpoistoa.
Solunsalpaajat taas seuraavat jos kasvain on suuri, biologisesti aggressiivinen, kyseessä on tulehduksellinen rintasyöpä tai kasvainta halutaan kutistaa ennen leikkausta, kasvain on levinnyt imusolmukkeisiin, potilas on nuori, ylipäätään jos uusiutumisen riski ennustetekijöiden perusteella on yli 10%.
Älkää jakako väärää tietoa!Enkä kerro sinulle miksi tuollaista kysyn.
Vastauksesi ei anna minulle sitä tietoa, mitä etsin tai mihin haen vastausta.- älä höpötä
Kirjo-Sieppo kirjoitti:
Enkä kerro sinulle miksi tuollaista kysyn.
Vastauksesi ei anna minulle sitä tietoa, mitä etsin tai mihin haen vastausta.Ja yhteenaikaan olit tyrkyttämässä kaikille rinnanpoistoa, koska itselläsi on rinnat poistettu. Viis siitä mitä lääkärit potilaille olivat suositelleet, sinä tiesit paremmin että rinnat pitää poistaa...
Näinhän ei ole. Lue käypähoito-suositus. sieltä löydät kroonikoita kirjoitti:
Ja kyllä, monet heistä ovat saaneet heti ensimmäisellä kierroksella hoidot "kaikin maustein".
kroonikoita.
älä höpötä kirjoitti:
Ja yhteenaikaan olit tyrkyttämässä kaikille rinnanpoistoa, koska itselläsi on rinnat poistettu. Viis siitä mitä lääkärit potilaille olivat suositelleet, sinä tiesit paremmin että rinnat pitää poistaa...
Näinhän ei ole. Lue käypähoito-suositus.niin miksi ei pitäisi poistaa.
En keskustele enää asiasta.- JOS haluaa
Kirjo-Sieppo kirjoitti:
niin miksi ei pitäisi poistaa.
En keskustele enää asiasta.Sinä olet tyrkyttänyt rinnanpoistoa ainoana oikeana ja varmana leikkaustapana...
- LPolku
osapoistettu kirjoitti:
Nykyään kaikki kasvaimet, paitsi DCIS, pyritään poistamaan osapoistolla, mikäli se vain on mahdollista rinnan ulkomuodon kohtuuttomasti kärsimättä. Solunsalpaajahoidot määräytyvät patologin lausunnon perusteella, ei leikkaustavan.
Älkää jakako väärää tietoa!Minulla oli DCIS, silti tehtiin vain osapoisto. Sen jälkeen tehtiin vain kokopoistoja, joista minulta ei ole kyllä kysytty yhtään mitään.
Minulla on sen verran kokemusta aiheesta, että mielestäni puhut pelkkää potaskaa. Olen jaksanut sinnitellä taudin kanssa 16 vuotta ja kyllä ehtinyt siinä ajassa oppia yhtä sun toista.
Miksi kannattaa aggressiivisesti ja perusteettomasti hyökätä muiden kimppuun? - ja hoitosuositukset muuttuneet
LPolku kirjoitti:
Minulla oli DCIS, silti tehtiin vain osapoisto. Sen jälkeen tehtiin vain kokopoistoja, joista minulta ei ole kyllä kysytty yhtään mitään.
Minulla on sen verran kokemusta aiheesta, että mielestäni puhut pelkkää potaskaa. Olen jaksanut sinnitellä taudin kanssa 16 vuotta ja kyllä ehtinyt siinä ajassa oppia yhtä sun toista.
Miksi kannattaa aggressiivisesti ja perusteettomasti hyökätä muiden kimppuun?Nykyään suositellaan DCIS-tapauksissa koko rinnan poistoa..
- Tarkistin asian
ja hoitosuositukset muuttuneet kirjoitti:
Nykyään suositellaan DCIS-tapauksissa koko rinnan poistoa..
Intraduktaalisen karsinooman (DCIS) leikkaushoito
Intraduktaalinen karsinooma (duktaalinen carcinoma in situ, DCIS) voidaan hoitaa säästävällä leikkauksella, jos leikkauspinnat ovat kasvaimettomat. Yli 1 mm:n tervekudosmarginaali ilmeisesti vähentää intraduktaalisen karsinooman paikallisen uusiutumisen vaaraa B.
Käytännössä rinnan säästävään leikkaukseen soveltuvat alle 3 cm:n läpimittaiset kasvaimet. Muussa tapauksessa suositellaan rinnan poistoa.
Mitä laajemmat tervekudosmarginaalit ovat, sitä vähemmän todetaan uusiutumia.
käypähoito.fi - sitten olet kiinnostunut?
Kirjo-Sieppo kirjoitti:
kroonikoita.
Minä tiedän ainakin muutaman naisen, joka sai sytostaatit heti "ekalla" kierroksella ja silti syöpä uusiutui. Osalla paikallisena, osalla levinneenä.
Kyllä heitä on, valitettavasti. - täysin samaa
läytyy näin ajattelevia kirjoitti:
kerran kun se iskee on lopunelämää,odottaen mistä iskee seuraavaksi.Tykkään eyyei syövästä parannuta koskaan,siellä se muhii,riippuu montako vuotta`?
mieltä.Syöpään kun sairastuu ei se parane,muhii vaan ja iskee jostakin uudelleen aikanaan.
- tunnen ihmisiä
täysin samaa kirjoitti:
mieltä.Syöpään kun sairastuu ei se parane,muhii vaan ja iskee jostakin uudelleen aikanaan.
Jotka ovat sairastaneet syövän 20-40 vuotta sitten, eikä uusimisesta ole tietoakaan.
sitten olet kiinnostunut? kirjoitti:
Minä tiedän ainakin muutaman naisen, joka sai sytostaatit heti "ekalla" kierroksella ja silti syöpä uusiutui. Osalla paikallisena, osalla levinneenä.
Kyllä heitä on, valitettavasti.Tässä tuli selväksi se tieto, mitä olen etsinyt.
- Paikallinen uusiutuminen
Kirjo-Sieppo kirjoitti:
Tässä tuli selväksi se tieto, mitä olen etsinyt.
Etkö siis voinut kysyä selvemmin, mainiten sanat paikallinen uusiutuminen?
LPolku kirjoitti:
Minulla oli DCIS, silti tehtiin vain osapoisto. Sen jälkeen tehtiin vain kokopoistoja, joista minulta ei ole kyllä kysytty yhtään mitään.
Miksi kannattaa aggressiivisesti ja perusteettomasti hyökätä muiden kimppuun?sinulle on varmaan tullut matkan varrella monenmoista ajatusta ja ehkä vähän ihmettelynkin aiheita, sillä ihminen, joka on syövän kanssa joutunut noin monta kertaa silmätysten voi olla todellinen neuvonantaja muille sairaille ja voisi antaa lääkäreillekin hyödyllisiä näkemyksiä täältä ruohonjuuritasolta.
(tuli melkein samanlaista tekstiä kuin mitä itse kirjoitit, mutta minulla on aina mielessä se naishenkilö, joka piti esitelmää porukalle, kun v. 2005 olin tiputuksessa syöpäklinikalla. Siinä oli hoitajat hiljaa kun kokenut sairas puhui.Silloin sai sairaat asiallista tietoa, siitäkin mitä voidaan tehdä pieleen)
Ihanaa, että olet parantunut ja saat nyt nauttia uudesta onnestasi.
En halua kertoa julkisesti kysymykseni tarkoitusperää täällä palstalla julkisesti, koska näköjään ei syöpään liittyviä kysymyksiäkään voi tehdä ilman, etteikö joku ala melkein rähisemään.
Taisi taas jollekin välittyä "ylimielisyyteni" jollain ihmeen tavalla, kun ei voinut nätisti vastata, niinkuin sinä teit. Kiitos LP.- tulla lukemaan
Paikallinen uusiutuminen kirjoitti:
Etkö siis voinut kysyä selvemmin, mainiten sanat paikallinen uusiutuminen?
cancerille naisten syövät osioon rintasyöpä.
Sieltä saa paljon tietoa ja kokemuksia näistä asioista. - kokopoisto
osapoistettu kirjoitti:
Älkää jakako väärää tietoa!oman pyynnön mukaan ei pidä paikkaansa. Itse pyysin nimenomaan kokopoistoa, sain vain osapoiston. Oli niin tai näin niin paraninen. Uusi syövän jälkeinen elämä on taas tavallista arkipäivää.
- Ira¤
kokopoisto kirjoitti:
oman pyynnön mukaan ei pidä paikkaansa. Itse pyysin nimenomaan kokopoistoa, sain vain osapoiston. Oli niin tai näin niin paraninen. Uusi syövän jälkeinen elämä on taas tavallista arkipäivää.
koko poistoa koska kasvain oli 2,5cm ja levinnyt kolmeen kainalon imusolmukkeeseen,niin ajattelin että parempi näin.
kokopoisto kirjoitti:
oman pyynnön mukaan ei pidä paikkaansa. Itse pyysin nimenomaan kokopoistoa, sain vain osapoiston. Oli niin tai näin niin paraninen. Uusi syövän jälkeinen elämä on taas tavallista arkipäivää.
heti kokopoiston ja lääkäri totesi toiveeseeni, että siellä rinnassahan voi olla useampia syövänalukuja.
Pari työkaveria sairastuivat vähän ennen minua rintasyöpään ja muutaman viikon päästä olivat rinnanpoistoleikkauksessa.
Ajattelin, että minä otatan heti pois koko rinnan.
Onneksi lääkäri oli kanssani samaa mieltä.
Vuoden päästä sain terveenkin rinnan pois ja olen päätöksiini erittäin tyytyväinen.
Hieno asia, että sinä elät tervettä tätäpäivää!!Kirjo-Sieppo kirjoitti:
heti kokopoiston ja lääkäri totesi toiveeseeni, että siellä rinnassahan voi olla useampia syövänalukuja.
Pari työkaveria sairastuivat vähän ennen minua rintasyöpään ja muutaman viikon päästä olivat rinnanpoistoleikkauksessa.
Ajattelin, että minä otatan heti pois koko rinnan.
Onneksi lääkäri oli kanssani samaa mieltä.
Vuoden päästä sain terveenkin rinnan pois ja olen päätöksiini erittäin tyytyväinen.
Hieno asia, että sinä elät tervettä tätäpäivää!!jälkeen uusintaleikkauksessa.
- Ira¤
Kirjo-Sieppo kirjoitti:
jälkeen uusintaleikkauksessa.
että jos psapoisto tehdään,ja sitten joutuukin uudelleen koko poistoon,olisi ollut kaksinkertainen operaatio.Tietty hienoa kenelle voidaan tehdä oaspoisto,tarkkaan lääkäritkin suunnittelevat potilaan kanssa.
- kahta laatua+pillereinä
Kirjo-Sieppo kirjoitti:
Osapoistoissahan se ei tavallisesti kuulu hoitoihin.Ja mulle tehtiin vaan osapoisto, ja oli ensimmäinen rintasyöpäni. Näissä on niin monia hoitoihin vaikuttavia tekijöitä, jokainen tapaus on yksilöllinen. Minun syöpäni oli iso ja gradus III, vartijaan levinnyt.
- tarvinnut poistaa
Kirjo-Sieppo kirjoitti:
jälkeen uusintaleikkauksessa.
Kirurgi kertoi, että minulla on niin suuret rinnat, että osapoisto (jos vaan on mahdollinen) on minulle parempi vaihtoehto. Proteesi F-koossa olisi painava = ryhtiongelmat. Uusi rinta olisi tehtävä pienmmäksi = tervettäkin rintaa pienennettävä.Kuten sanoin, nämä on yksilöllisiä asioita. Kohta 5 vuotta mennyt, eikä ainakaan vielä ole uusiutunut. Enkä sitä koko aikaa mieti. Johonkinhan kaikki kuolee kuitenkin, sen olen tässä ymmärtänyt. Ihmisillä on usein kuvitelma kuolemattomuudestaan. Ainakin jos sitä ei ole tarvinnut vielä miettiä.
- 2 x rinnat
tarvinnut poistaa kirjoitti:
Kirurgi kertoi, että minulla on niin suuret rinnat, että osapoisto (jos vaan on mahdollinen) on minulle parempi vaihtoehto. Proteesi F-koossa olisi painava = ryhtiongelmat. Uusi rinta olisi tehtävä pienmmäksi = tervettäkin rintaa pienennettävä.Kuten sanoin, nämä on yksilöllisiä asioita. Kohta 5 vuotta mennyt, eikä ainakaan vielä ole uusiutunut. Enkä sitä koko aikaa mieti. Johonkinhan kaikki kuolee kuitenkin, sen olen tässä ymmärtänyt. Ihmisillä on usein kuvitelma kuolemattomuudestaan. Ainakin jos sitä ei ole tarvinnut vielä miettiä.
Osapoisto tehtiin ja hoidot päälle. Kainalosta ei syöpää löytynyt eikä sen koommin missään muissakaan tarkastuksissa eikä kuvauksissa ole löytynyt.
Sitä paitsi voi se syöpä uusia rintakehälle tai arpeen, vaikka rinta olisikin viety. Tai levitä muualle kehoon. - Ira¤
2 x rinnat kirjoitti:
Osapoisto tehtiin ja hoidot päälle. Kainalosta ei syöpää löytynyt eikä sen koommin missään muissakaan tarkastuksissa eikä kuvauksissa ole löytynyt.
Sitä paitsi voi se syöpä uusia rintakehälle tai arpeen, vaikka rinta olisikin viety. Tai levitä muualle kehoon.siitähän tämä syöpä on pirullinen jotta voi uusiutua,tai muuallekkin levitä,mutta se on sen ajan murhe,jos niin käy.
tarvinnut poistaa kirjoitti:
ihmisellä on se "kuolemattomuuden" tunne.
Toisethan ne on , jotka syöpään sairastuvat.
Minulle oli varmasti paras ratkaisu, että sain molemmat rintani pois, koska se jatkuva särky tuolta lapojen alta on häipynyt, vaikka rintani olivat "vain" D kokoa.
Joka kesä, kun hikoili, niin rinnanalus oikealta puolelta meni rikki ja se kesti parantua.
Olen huomannut, että se on myöskin ollut joillekin rohkaisu, kun nainen uskaltaa olla ilman rintoja.
Kyllä siinä vähän vaadittiin sitkeyttä, että sen terveen rinnan sai pois.
Lääkäri ehdotti ensin, että pinennetään sitä tervettä rintaa.
Minä sanoin, että mitäs järkeä siinä on, koska en halua sairastuneelle puolelle rinnankorjausta.
Hän sanoi mietteissään, että onhan se rinnanpoisto helpompi leikkaus kuin se pienentäminen....sain mitä halusin.
Proteeseja en pidä, kuin sitten kun lähden juhlimaan....Haluan olla villi ja vapaa!- ja sinun ikiomasi
Kirjo-Sieppo kirjoitti:
Minulle oli varmasti paras ratkaisu, että sain molemmat rintani pois, koska se jatkuva särky tuolta lapojen alta on häipynyt, vaikka rintani olivat "vain" D kokoa.
Joka kesä, kun hikoili, niin rinnanalus oikealta puolelta meni rikki ja se kesti parantua.
Olen huomannut, että se on myöskin ollut joillekin rohkaisu, kun nainen uskaltaa olla ilman rintoja.
Minä sanoin, että mitäs järkeä siinä on, koska en halua sairastuneelle puolelle rinnankorjausta.
Hän sanoi mietteissään, että onhan se rinnanpoisto helpompi leikkaus kuin se pienentäminen....sain mitä halusin.
Proteeseja en pidä, kuin sitten kun lähden juhlimaan....Haluan olla villi ja vapaa!Minulle taas rinnanpoisto olisi ollut hirveä asia,
vaikka toki siihen olisin pakon edessä sopeutunut - ehkä.
Onni onnettomuudessa siihen ei tarvinut lähteä, vaan sain pitää molemmat rintani syövästä huolimatta.
Monelle naiselle rinnattomuus on todella vaikea paikka, sikäli on hienoa että nykyisin totaalipoisto ei ole läheskään aina tarpeellista ja jos onkin, niin korjausleikkaukset ovat yleistyneet jopa kroonista tautia sairastaville. - Rintasyöpä voi levitä myös
ja sinun ikiomasi kirjoitti:
Minulle taas rinnanpoisto olisi ollut hirveä asia,
Onni onnettomuudessa siihen ei tarvinut lähteä, vaan sain pitää molemmat rintani syövästä huolimatta.
Monelle naiselle rinnattomuus on todella vaikea paikka, sikäli on hienoa että nykyisin totaalipoisto ei ole läheskään aina tarpeellista ja jos onkin, niin korjausleikkaukset ovat yleistyneet jopa kroonista tautia sairastaville.keuhkoihin, vatsan imusolmukkeisiin, aivoihin. Se, että terve rinta on poistettu, ei takaa leviämistä eikä uusiutumista. Terveitä elimiä ei mielellään poisteta.
- leviää myös
Rintasyöpä voi levitä myös kirjoitti:
keuhkoihin, vatsan imusolmukkeisiin, aivoihin. Se, että terve rinta on poistettu, ei takaa leviämistä eikä uusiutumista. Terveitä elimiä ei mielellään poisteta.
luustoon. Rinnan poisto ei takaa etteikö syöpä voisi levitä tai uusia, tai tulla jokin toinen syöpä.
- Ei kannata
leviää myös kirjoitti:
luustoon. Rinnan poisto ei takaa etteikö syöpä voisi levitä tai uusia, tai tulla jokin toinen syöpä.
Ennaltaehkäisevä terveen rinnan poisto ei koskaan poista riskiä kokonaan, koska on käytännössä mahdotonta poistaa rintarauhaskudosta kokonaan. Näyttää siltä, että ehkäisymielessä tehty terveen rinnan poisto ei vaikuta elämänlaatuun vaan voi itse asiassa vähentää huolta sairauden uusiutumisesta.
Lähde : (Journal of Clinical Oncology 2006;24:1350-1356) Rintasyöpä voi levitä myös kirjoitti:
keuhkoihin, vatsan imusolmukkeisiin, aivoihin. Se, että terve rinta on poistettu, ei takaa leviämistä eikä uusiutumista. Terveitä elimiä ei mielellään poisteta.
oli lääketieteellinen perustelu lääkärinkin mukaan.
Jo pelkkä D-kupin proteesi leikatulle puolelle sai hartiaan säryn.
Ei se minulle ollut mikään syövänesto poisto.
Minulle rinnattomuus on erittäin merkityksetön asia saisinhan vieläkin itselleni leikkauksella rinnat jos haluaisin.- osapoistolla selviytyjä
Kirjo-Sieppo kirjoitti:
Proteeseja en pidä, kuin sitten kun lähden juhlimaan....Haluan olla villi ja vapaa!Kun kirurgi kysyi minulta, että annanko luvan koko syöpäisen rinnan poistoon jos se on välttämätöntä niin totta kai annoin luvan. Siinä vaiheessa olísi saanut leikata kädet ja jalatkin jos hengen säilyminen olisi vaatinut sitä. Leikkauksen jälkeen kirurgi kertoi, että tervettä marginaalia jäi riittävästi, joten osapoisto riitti.
Ei kannata kirjoitti:
Ennaltaehkäisevä terveen rinnan poisto ei koskaan poista riskiä kokonaan, koska on käytännössä mahdotonta poistaa rintarauhaskudosta kokonaan. Näyttää siltä, että ehkäisymielessä tehty terveen rinnan poisto ei vaikuta elämänlaatuun vaan voi itse asiassa vähentää huolta sairauden uusiutumisesta.
Lähde : (Journal of Clinical Oncology 2006;24:1350-1356)ollut kyse syövän pelosta, on muitakin syitä haluta rinta pois.
osapoistolla selviytyjä kirjoitti:
Kun kirurgi kysyi minulta, että annanko luvan koko syöpäisen rinnan poistoon jos se on välttämätöntä niin totta kai annoin luvan. Siinä vaiheessa olísi saanut leikata kädet ja jalatkin jos hengen säilyminen olisi vaatinut sitä. Leikkauksen jälkeen kirurgi kertoi, että tervettä marginaalia jäi riittävästi, joten osapoisto riitti.
että sinun kohdallasi kävi näin.
Minä sovin kirurgin kanssa jo etukäteen, että rinta poistetaan kokonaan.Rintasyöpä voi levitä myös kirjoitti:
rinnanpoistoa, kuin syövän leviämisen pelosta.
- Ira¤
ja sinun ikiomasi kirjoitti:
Minulle taas rinnanpoisto olisi ollut hirveä asia,
Monelle naiselle rinnattomuus on todella vaikea paikka, sikäli on hienoa että nykyisin totaalipoisto ei ole läheskään aina tarpeellista ja jos onkin, niin korjausleikkaukset ovat yleistyneet jopa kroonista tautia sairastaville.koska en seurustele,enkä ikinä aiokkaan seurustella.
Riittää kun luotsaan lapsiani.Uskoisin,jos olisi miesystävä hän hyväksyisi minut sellaisenaa,onhan ihmisillä vaikka mitä vikoja,ja heidät hyväksytään sellaisenaan. - Eikä ulkoisia puutteita
Ira¤ kirjoitti:
koska en seurustele,enkä ikinä aiokkaan seurustella.
Riittää kun luotsaan lapsiani.Uskoisin,jos olisi miesystävä hän hyväksyisi minut sellaisenaa,onhan ihmisillä vaikka mitä vikoja,ja heidät hyväksytään sellaisenaan.Rakkaus ei katso aikaa eikä paikkaa. Voi yllättää, kuin salama kirkkaalta taivaalta. Kypsä ihminen ei arvostele ulkoisia puutteita.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ikävä sinua
Onkohan sulla ollut sama tunne kuin mulla viimeisten parin päivän aikana, eilen varsinkin. Ollaan oltu ihan lähellä ja k374956- 823516
- 302963
- 612935
- 82777
Kesäseuraa
Kesäseuraa mukavasta ja kauniista naisesta. Viesti tänään mulle muualla asiasta jos kiinnostaa Ne ketä tahansa huoli, t552280- 391778
Tuksu on edelleen sinkku - nuori Joonas jätti!
Hihhahihhahhaahheee Joonas keksi hyvän syy. : Tuksu on liian Disney-prinsessa hänelle. (Mikähän prinsessa lie kyseessä….91710- 181691
- 161584