Löytyisiköhän täältä apua, kun olen aivan ymmälläni nyt 10 vuotiaan koirani kanssa.Sakemannin ja Collien risteytys narttu.
On aina kunnolla yksinollessaan, kunnes nyt repi kaksi nahkasohvaa ja päiväpeiton.
Tällä on taipumusta valeraskauksiin, mutta nyt ei ole siitä kysymys, kun juoksut kohta alkamassa. Tuumin, voiko olla jossain kipuja, en usko, että mieltä osoitti.
On ihan terveen oloinen, reipas tyttö.
Tuleeko kellekkään mieleen joku selitys tuolle käytökselle. Mitä olen tehnyt väärin? Lääkäriin vien maanantaina tarkastettavaksi, mikä nyt on pielessä.
Koiraihmiset
4
245
Vastaukset
- sulotar89
Tuli mieleen, että olisi jotain kipuja ja siksi on tehnyt tuhojaan.Kannattaa tosiaan käydä ELL tutkituttamassa koiruus ja nyt vaan viikonlopun seurailet koirulin käytöstä muuten, jos huomaisit muunkinlaista oireilua.
- arkipiru
ellei kyse ole jostain aivotoiminnan häiriöstä.
Itselläni edellinen sakemanni söi kerran Justiinan uudet kengät, jotka vahingossa jäivät eteiseen. Vuosikausiin ei ollut pahaa tehnyt, mutta se taisi olla jo kymmenvuotias, kun into uudelleen iski. Ja myöskin siihen jäi.
Minä pidin sitä vaan mielenosoituksena ja sitä se todennäköisesti olikin.- sulotar89
Aikuiset, ennen tosi kiltit koirat ovat repineet esim. auton sisustan yms. mukavaa.
Omistaja vei eläinlääkärille riehumisen jälkeisenä päivänä ja ELL löysi riehujalta pahanlaatuisen kasvaimen suusta ja sillä kivulla oli selitys auton repimiseen. Koira oli oireillut aiemminkin mm. karkailemalla yms. mutta, omistaja ei ollut sitä ymmärtänyt, että kivusta olisi kyse. Ei siis ollut kyse aivotoiminnan häiriöstä.
ja toisessa tapauksessa oli luusyöpä, joka löytyi röntgenissä, mutta vasta tuhotöiden jälkeen. Siinäkään tapauksessa ei omistaja ollut huomannut yhdistää oireilua kipuun.
Sairas koira ei ehkä riehu, makaa vaan ja nukkuu, mutta kova kipu saa kyllä koiran oireilemaan muutakin kun ainoastaan nukkumalla suunnattomasti.
Ihmisetkin oireilevat samoihin sairauksiin aivan eri tavoin.--miksei koiratkin ?
Sillä pohjalla tuo vastaukseni.
Kipuja hyvinkin mahdollisesti.Koirat saattavat hyvinkin erilailla niihin reagoida.
Ultrata kannattaisi myös,ettei siellä ole jotain häikkää.
Ja sitten,eipä ole mahdotonta sekään,että koirasta on tullut/tulossa iän myötä yksinkertaisesti vähän höppänä.Kuulostaa hassulta,mutta niitäkin tapauksia on.Että saattaapi hieman taantua pennun tasolle,tai vaikka pukata dementiaa,joka pistää käyttäytymään oudosti.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 2047023
- 594642
Etsin vastaantulevista sua
Nyt kun sua ei oo, ikävöin sua niin v*tusti. 😔Jokaisesta etsin samoja piirteitä, samantyyppistä olemusta, samanlaista s384298- 733262
Kaikesta muusta
Mulla on hyvä fiilis. Mä selviän tästä ja sit musta tulee parempi ihminenkin. Ainut, mitä mun pitää nyt välttää on se ko161955Tekis mieli lähestyä sua
Mutta pelkään että peräännyt ja en haluis häiritä sua... En tiedä mitä tekisin olet ihana salaa sua rakastan...💗271706- 171680
Ajatteletko koskaan
Yhteisiä työvuosia ja millaista silloin oli? Haluaisin palata niihin vuosiin 🥹401573- 341459
- 1431237