harjoittelijan palkkaa vieläkin

miksi??

olen ollut töissä kaupan alalla myyjänä kesinä 2006, 2007 ja 2008 (2008 vuoden alusta viikonloppuja, kesällä enemmän, loppui kokonaan elokuussa). olen tehnyt alle 35,5 tuntista viikkoa, sopimuksessa on ollut 20/15h viikossa, olen tehnyt noin 30 h viikkoja, lasketaanko koke´mus tehtyjen tuntien mukaan vai työsopimuksen tuntien mukaan, ja miten minulla on vieläkin harjoittelijan palkka? miten se lasketaan, ei lukenu tessin sopimuksessa(ainakaan en löytänyt...lasketaanko kaikki tekemäni työt yhteen vai alkaako kokemuksen lasku aina alusta, kun tekee uuden sopimuksen, esim kesäksi??

7

1155

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • enpä tiedä..

Tiedän vain että harjottelijan palkkaa voidaan maksaa vaan vuoden verran.. Noista tunneista en tiedä.. Oletko laskenut montako kuukautta eli nähtävästi lasketaan joko päivien tai viikkonen mukaan vuodessa.. en oikein tiedä.. Mutaa vuoden vaan voidaan sulle maksaa harj. palkkaa

• ...

mut lasketaanko ne kaikki työsuhteet yhteen vai lähteekö se lasku aina alusta joka työsuhteen alussa..

• kerrotaan
        ... kirjoitti:

mut lasketaanko ne kaikki työsuhteet yhteen vai lähteekö se lasku aina alusta joka työsuhteen alussa..

jos oot pamilainen, niin kysy sieltä

• "puoliammattilainen"

mua tympii kyl ku kaveri on kassalla ja laittivat sille suoraan ykkösvuoden myyjän palkan ilman mitää kokemusta ja toiset saa kärvistellä ja miettii jotain lakipykälii aina vaan xP Niinku minä.

• myyjä...

Tunneista riippumatta (teitpä sitten 5 tai 40 -tuntista viikkoa) harjoittelupalkkaa voidaan maksaa 12 kuukauden ajan.
      Eli jos olet tehnyt kolmena kesänä kaupassa töitä vaikka kesä-elokuun ajan, sinulla on kaupan alan kokemusta 9 kuukautta.
      Eli kolme kuukautta voit vielä joutua tekemään harjoittelijan palkalla.
      Työnantajan päätettävissä on maksetaanko normaalipalkkaa aiemmin.
      Kaikki aiempi alan työkokemus, josta sinulla on työtodistus, vaikuttaa harjoitteluajan kulumiseen, eli nämä 12 kuukautta voit kerätä vaikka 10 eri kaupan alan yrityksestä.

• alkuperäinenlähettäjä

kiitos avuista, en ole pamilainen, joten sieltä on turha apua kysellä. Olen kylläkin ollut yhteenlasketusti 14kk töissä ja vieläkin harjoittelijan palkalla, silloin jo selvittelin kun vuosi tuli täyteen ja pomo oli vaan et joo joo pitää tarkistaa ja toinen väitti että pitää olla yhteen putkeen.jos mulla nyt todella on se vuosi kasassa, niin voinko saada takautuvasti nuo kaksi kuukautta oikeeta palkkaa?

• myyjä...
        alkuperäinenlähettäjä kirjoitti:

kiitos avuista, en ole pamilainen, joten sieltä on turha apua kysellä. Olen kylläkin ollut yhteenlasketusti 14kk töissä ja vieläkin harjoittelijan palkalla, silloin jo selvittelin kun vuosi tuli täyteen ja pomo oli vaan et joo joo pitää tarkistaa ja toinen väitti että pitää olla yhteen putkeen.jos mulla nyt todella on se vuosi kasassa, niin voinko saada takautuvasti nuo kaksi kuukautta oikeeta palkkaa?

Et sinä tässä liittoa mihinkään tarvitse. Vie pomollesi seuraava teksti:

12 § Myyjät ja myymälätyöntekijät
        Harjoitteluaika
        1. Harjoitteluaika on yksi vuosi.
        Harjoittelijan palkka on 85 % I myyjäryhmän 1. vuoden myyjän palkasta.
        Harjoitteluajan jälkeen maksetaan ao. myyjäryhmän 1. vuoden myyjän
        palkkaa.

TAI
        Soita suoraan palkkatoimistoon, tai vastaavaan henkilöstönumeroon ja esitä asia.
        Sinulle kuuluu täysi 1.vuoden palkka!
        Ja se kuuluu maksaa täytenä takautuvasti noilta kahdelta kuukaudelta.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Yritän tänään laittaa taajuudet kohdilleen

Jotta törmätään kirjaimellisesti. Ei tätä kestä enää perttikään. Olet rakas ❤️
      Ikävä
      66
      2278
    2. Onko kaivattusi

kyltymätön nainen, pystyisitkö olemaan hänelle loputon mies, vai meneekö toisinpäin.
      Ikävä
      38
      1873
    3. Viulu vaiennut

Eikö pisnikset suju ? Vai miksi pahin yrittäjä vouhka on "kadonnu" maan alle. 🤣
      Suomussalmi
      24
      1548
    4. Vanhuksen varpaankynsien leikkaus 89 euroa...

Huh huh.......Parturikäynti olisi varmasti ollut 250 euroa? Kallis on suomi nykyään.
      Maailman menoa
      171
      1530
    5. Anne Kukkohovi. Myy likaisia alushousujaan.

Kuka ihme ostaa jonkun naisen likaisia alushousuja, menee lujaa kyllä tälläkin housujen myyjällä.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      85
      1264
    6. Nainen, sellaista tässä ajattelin

Minulla on olo, että täällä on edelleen joku, jolla on jotain käsiteltävää. Hän ei ole päässyt lähtemään vielä vaan jost
      Ikävä
      184
      1194
    7. Kyllä tekee kipeää

Luopua kaikesta mitä on elämässä saavuttanut😞 ei vaan ole enää yhtäkään hiljaista vuorokautta🤬
      Ikävä
      24
      1120
    8. Kauanko skuutteja on siedettävä? Ei tietoa liikennesäännöistä, ajellaan miten sattuu ja missä vain.

Kauanko on kestettävä sähköpotkulautojen terrorismismia? Niillä ajelevat eivät tiedä, tai jos tietävätkin, niin eivät vä
      Maailman menoa
      110
      1105
    9. En mä tiedä mitä tapahtuu

siis tykkäisitköhän musta oikeasti. Ehkä oot pelannu liikaa rahapelejä, ehkä rakastat tyhjiä arpoja.
      Ikävä
      9
      942
    10. Luotatko kaivattuusi?

Jos et, mistä kiikastaa?
      Ikävä
      77
      939
    Aihe