hassuja mäyriksiä?

Veeran äiti

Heippa kaikki! Varmaan jokainen mäyriksen omistaja tietää omien koiriensa hassuja tapoja tai pakkomielteitä, joita perheen ja sukulaisten parissa aina ilolla muistellaan. Olisi kiva kuulla muiden mäyristen hassuista luonteenpiirteistä, seuraavassa meidän neidin iltarutiini:

Kun iltaruoka on hotkittu salamavauhtia, on meidän tyttönen onnensa kukkuloilla ja ryntää innoissaan olohuoneeseen. Jos isäntä sattuu olemaan paikallaan sohvalla, tämä pinkeä mäyriksemme hyppää iskän syliin seisomaan, tassut miehen olkapäillä. Ja sitten, lähtee kaatumaan kohti vasenta käsivartta ja kellahtaa sellaiseen vauvansyöttö-asentoon. Voi sitä onnellista örinää kun vielä rintakehää rapsuttaa!
Voisin vielä kertoa kauhujen hetkistä metsässä, vastakkain pelosta kankea mäyris ja tyhjä muovipussi...Millaisia tarinoita tiellä muilla?

10

1107

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Riehuja

      Meidän mäykky on päivisin kiltti ja mukana kaikissa touhuissa, seuraa joka paikkaan, ym. Mutta entäs iltaisin ;D Heti ruoan ahmittuaan ja ulkona käytyä alkaa joka iltainen riehuminen. Yrittää saada perheenjäsenet mukaan leikkiin, mutta jos kukaan ei huomioi, niin alkaa haukkumaan ja lähtee karkuun, pysähtyy parin metrin päähän ja odottaa että joku lähtisi perään ;)Ja muutenkin joskus juoksee taloa ympäri niin että matot on rullalla..Rakastaa ylikaiken ruokaa ja lämpimissä paikoissa nukkumista. Viimeksi tänä aamuna herättyäni ennen mäykkyä, se nukku selälleen kaikki raajat levällään ja takapuoli tyynyllä ;)) Tai entäs kun rintakehää rapsuttaa? Laittaa ihan silmät kiinni ;) Mutta kyllä ruoka on silti yliveto. Nuolee ku viimestä päivää jos matolle on joskus tippunut pienikin ruoan muru.. Helppo opettaa temppuja, kun koira tekee mitä vain ruoan eteen ;))

    • lämpökaniini

      meidän kääpiömäykkymme rakastaa ruuan lisäksi lämpöä. saunaan on turha yrittää livahtaa ilman mäykkyämme. siellä se sitten kellottaa kyljellään ylälauteella. yöt se nukkuu peiton alla jalkopäässä. ruoka-aikaan se "tiskaa" muidenkin koirien kupit...

    • sisupussi sähikäinen

      Ainut hetki, kun meidän sähikäinen malttaa istua paikoillaan vaikka kuinka pitkään, on The Pallolla leikkimisen odotus. Kun katsotaan telkkaria tai ollaan syömässä, meidän tyttönen tuo lelun jonkun jalkojen juureen, ihan hiljaa ja istuu sitten ja odottaa, josko joku leikkisi.
      Kyse ei ole siitä, etteikö leikittäisi tai että koira olisi jotenkin hirmu ujo, ei toki. Tämä kiipeää sohvan kautta vaikka pöydälle tai syliin jos sattuu tahtomaan jotain, röyhkeydellä ei ole rajaa.
      Mutta jostain syystä sen rakkaan pallon kantaminen jalkojen juureen ja sen vieressä odottaminen on niin harrasta puuhaa, että sen ainoan asian meidän sähikäinen malttaa suorittaa hiljaa ja hosumatta. Liikuttava näky, uskotte varmaan..

    • niinpä kai

      Luin taas tätä palstaa, kun ikävä joskus yllättää.Mulla oli kaks mäykkyä, toinen 15 v ja toinen 13 v, molemmat pojat jo koiraenkeleinä. Itepäisiä kuin mikä, mutta parhaita ystäviä.Vieläkin joskus yöllä herään, ja tunnen pitkän lämpöisen selän lämmittävän. Mun äiti aina sanoi, että Vili ymmärtää kaikki, mitä sille puhuu. Ja niin se varmaan olikin, kun oli huolia ja murheita, osaaottavanpaa ja ymmärtäväisempää ystävää et löydä. Pitää hyvänä, mitään vaatimatta. Mulla on poikien jälkeen aika suuri aukko elämässä.

      • tuo iloa

        oletko harkinnut, että voisit ottaa uuden mäykyn? muuta en osaa noin kaihoisaan kirjoitukseen vastata. meidän mäykky on juuri tuollainen vieressä nukkuja, ilopilleri, välillä pippurikin, aina valmis kuuntelemaan ilot ja surut. en uskalla edes ajatella aikaa ilman Häntä. meillä on ollut aina koiria, mutta mäykky on koira isolla K:lla.


      • voi uskoa
        tuo iloa kirjoitti:

        oletko harkinnut, että voisit ottaa uuden mäykyn? muuta en osaa noin kaihoisaan kirjoitukseen vastata. meidän mäykky on juuri tuollainen vieressä nukkuja, ilopilleri, välillä pippurikin, aina valmis kuuntelemaan ilot ja surut. en uskalla edes ajatella aikaa ilman Häntä. meillä on ollut aina koiria, mutta mäykky on koira isolla K:lla.

        että kukaan tuo Viliä tai Elmoa takaisin.


      • :-)))))))))))))))))))))))))...
        voi uskoa kirjoitti:

        että kukaan tuo Viliä tai Elmoa takaisin.

        Ei tuo ei, eikä ole tarkoituskaan, mutta uusi koira on hyvä ajatus.
        Jouduin viemään lopetukseen oman rakkaan mäykkyni joka oli vain 7 vuotias syövän takia jota ei voitu leikata, suru oli suuri enkä muista tapahtumasta mitään.
        Tytär talutti minua eläinlääkärin luota autoon, sen muistan.
        Nyt minulla on " uusi " mäykky, kk mäykkytyttö joka nukkuu polvitaipeessani tai selän takana.
        Mutta ikuisesti minä kaipaan sitä, minkä jouduin viemään pois.
        Elämään jäi iso aukko, uusi koira on ihana ja rakastan sitä, mutta eihän kukaan voi täyttää poismenneen paikkaa - eivät ihmiset - eivät koirat...
        hae uusi koira kuule.
        Minäkin pähkäilin uuden hankkimista, tytär sanoi minulle että tulee siitä surua kun aika tästäkin jättää - mutta ajattele kaikkea iloa sitä ennen.
        Voimia sinulle, koirasi haluaisivat jos voisivat että olisit iloinen :-))


      • MSE
        :-)))))))))))))))))))))))))... kirjoitti:

        Ei tuo ei, eikä ole tarkoituskaan, mutta uusi koira on hyvä ajatus.
        Jouduin viemään lopetukseen oman rakkaan mäykkyni joka oli vain 7 vuotias syövän takia jota ei voitu leikata, suru oli suuri enkä muista tapahtumasta mitään.
        Tytär talutti minua eläinlääkärin luota autoon, sen muistan.
        Nyt minulla on " uusi " mäykky, kk mäykkytyttö joka nukkuu polvitaipeessani tai selän takana.
        Mutta ikuisesti minä kaipaan sitä, minkä jouduin viemään pois.
        Elämään jäi iso aukko, uusi koira on ihana ja rakastan sitä, mutta eihän kukaan voi täyttää poismenneen paikkaa - eivät ihmiset - eivät koirat...
        hae uusi koira kuule.
        Minäkin pähkäilin uuden hankkimista, tytär sanoi minulle että tulee siitä surua kun aika tästäkin jättää - mutta ajattele kaikkea iloa sitä ennen.
        Voimia sinulle, koirasi haluaisivat jos voisivat että olisit iloinen :-))

        Meidän runsas vuosi sitten kuollut KK-tyttö,
        oli innokas seuraamaan paloautoja.
        Asumme paloaseman napurissa mistä on suora näkö-
        yhteys paloasemalle. Aina kun koiramme kuuli että
        tuli hälytys, niin se välittömästi hyppäsi sohvan
        sarjalle ja hievahtammatta seurasi paloautojen lähtöä, kun autot lähtivät se siirtyi toiseen ik-
        kunaan seuraamaan niitten menoa tiellä.
        Koiramme kuoli 15,5 vuotiaana, vieläkään ei voi
        muistella etteikö tulisi tippa silmänurkkaan,
        sen viimeinen leposija on puutarhassamme pihlajan
        alla missä hiljan paloi kynttilä kuolinpäivänä.


    • Kaikkien kaveri

      Minun kk.kääpiömäykky on nyt 6 vuotta. Haukkuu kaikki koirat mutta sit ku pääsee haisteleen pitäs heti leikkiä. Rakastaa ihmisiä, tuntemattomiakin, aina kun tulee vieraita menee ottamaan vastaan ja kellahtaa jalkojen juureen rapsutettavaksi. Tykkää syödä luita mutta jonkun pitää aina pitää luuta eli kulettaa luun jollekin pidettäväksi. Nukkuu yöt aina sängyssä peiton alla pylly tyynyä kohti, päiväunet ottaa lattialla oman peiton alla niin että vain pylly näkyy tai tunkee itsensä lattialle jätettyyn reenikassiin. Ruokaa pyytää aina kaapin edessä niin että on rintamasuunta oven saranapuolellepäin ja haukahtelee vaativasti. Tykkää pyöriä lumessa ja kesäsin nurmikolla. Löhöää aina sylissä jos luen lehteä tai kudon..

    • ripu

      Taas tänään ajattelin kuinka huvittava pieni mäykkypoika voi olla..hyppäsi nokka edellä lumihankeen piehtaroimaan ja juoksi sitten nasta laudassa ympäri pihaa kunnes annoin äänimerkin ja menin piiloon. Sitten meni pienen pojan pasmat sekasin kun etsi mua joka paikasta eikä meinannut löytää, kävi mettässäkin katsastamassa. Lopulta löysi mut ja oli niin onnesta soikeena että sai kovan rakkauskohtauksen :)

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      65
      2880
    2. Istuva kansanedustaja epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta

      Seiskan tietojen mukaan Timo Vornanen on epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta eikä kenellekään taatusti tul
      Maailman menoa
      407
      2782
    3. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      98
      2233
    4. Timo Vornanen kilahti

      Mikähän sille kansanedustajalle polisiisi miehelle on noin pahasti mennyt hermot , että tulevaisuudensa pilasi totaalise
      Kotka
      83
      1962
    5. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      72
      1900
    6. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      6
      1818
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      8
      1808
    8. Pullonpalautusjärjestelmä muuttuu - paluu menneisyyteen

      EU suuressa viisaudessaan on päättänyt, että pulloja pitää kierrättää. Jos oikein ymmärsin, nykyisen järjestelmänmme ti
      Maailman menoa
      148
      1767
    9. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1613
    10. Sininen farmari - Ford Focus- YFB-842 on poliisilta kadoksissa Kauhajärvellä

      https://alibi.fi/uutiset/poliisilta-poikkeuksellinen-vihjepyynto-autossa-oleva-henkilo-on-avuntarpeessa/?shared=29255-2d
      Lapua
      6
      1562
    Aihe