millaisia kokemuksia on kyseisistä koneista, lähinnä E ja G mallit kiinnostavat? Koneen vaihto mahdollisesti tulossa eteen. Saa kertoa myös kokemuksia muista kaivurikuormaajista.
lännen 8800/8600 sarjat, millaisia kokemuksia
5
8016
Vastaukset
- Arska
8600 länkkäri on todella vakaa kone kaivaa myös tassaut ilmassa ja sehän on tärkee ominaisuus keskutoissa asvaltilla touhutessa. Vakaa se oli jo 740s:kin, mutta parempaan päin on menty siinäkin asiassa. Itseä hieman arveluttaa sähköinen esi ohjaus. Mehukepit aina tutun tarkkoja ja toiminta varmempia kuin mikään sähkönen systeemi.
- kaivurikuormaajista kiinno...
Eli mitkä on yleisimmät viat tämän päivän kaivurikuormaajissa? Hydrauliletkujen hajoaminen tais olla 80-90 luvun kaivurimalleissa aika yleistä. Sähköinen esiohjaus ehkä? Miten hyvin Power-shift vaihteisto on toiminnu?
Aika hyviä ja kestäviä työkoneita nämä tämän päivän kaivurikuormaajat taitavat olla. Olen ajanu Terexiä/Fermeciä ja Komatsua. Nelipyöräohjattu Komatsu kulkee tiellä melko tasasesti ja on muutenkin ketterä kaivurikuormaaja ajaa.- Arska
...on "normaali" vika joka koneessa oli sitten telat tai pyörät alla. Letkuja menee enemmän tai vähemmän käytöstö riippuen. Kyllä hydrostaatti veto on tämän päivän sana. Jos ei Länkkärillä tai muilla runko ohjatuilla kaivuri kuormaajilla ole ajanu nii ei tiedäkään miten hyvä peli kaivuri kuormaaja voi olla. Itsellä kokemusta JCB:n nelipyörä ohjauksesta onhan se hiukan ketterämpi kuin etu pyörä ohjattu, mutta aika lelu verrattuna linkku koneeseen. Runko-ohjauksen ehdottomia etuja: Kääntyessä molemmat kauhat kääntyy sisä kaarteeseen eikä kierrä lenkkiä ulkokaarteessa sama homma iso etu lumen aurauksessa ja harjaus hommissa kun aura/harja menee tiukankin kulman kuten kone eikä kierrä lenkkiä verraten koneen ajo linjaan. Etu kuormaimella autoon kuormatessa saa ohjauksella levitettyä tavaraa lavalle helposti(saa lavan täyteen ja tasaisen kuorman) Kaivaessa saa lisää kääntö sädettä helpolla jos. Pahassa paikassa ajaessa ohjauksella kääntely auttaa etenemistä ja jos vaikka uppoaa tai luistaa sivuttain pahaan paikkaan on linkku koneella mahdollista "kävellä" sivuttain pois pinteestä. Viä lopuksi noista Länkkäreistä mainittava että ne on kaikkein parhaimmin pohjasta panssaroituja kaivuri kuormaajia joten niillä passaa liikkua metsässäkin. Sehän se juuri tekee kaivuri kuormaajasta täällä pikku kylillä monipuolisen koneen kun pääsee tekemään mätästyksiä ja ajamalla työmaalta toiselle. Nuo muokkas hommat muuten sellasia missä ei ympäri pyörivästä koneesta ole juurikaan etua verrattuna kaivuri kuormaajaan.
- lännen länkkäri
Arska kirjoitti:
...on "normaali" vika joka koneessa oli sitten telat tai pyörät alla. Letkuja menee enemmän tai vähemmän käytöstö riippuen. Kyllä hydrostaatti veto on tämän päivän sana. Jos ei Länkkärillä tai muilla runko ohjatuilla kaivuri kuormaajilla ole ajanu nii ei tiedäkään miten hyvä peli kaivuri kuormaaja voi olla. Itsellä kokemusta JCB:n nelipyörä ohjauksesta onhan se hiukan ketterämpi kuin etu pyörä ohjattu, mutta aika lelu verrattuna linkku koneeseen. Runko-ohjauksen ehdottomia etuja: Kääntyessä molemmat kauhat kääntyy sisä kaarteeseen eikä kierrä lenkkiä ulkokaarteessa sama homma iso etu lumen aurauksessa ja harjaus hommissa kun aura/harja menee tiukankin kulman kuten kone eikä kierrä lenkkiä verraten koneen ajo linjaan. Etu kuormaimella autoon kuormatessa saa ohjauksella levitettyä tavaraa lavalle helposti(saa lavan täyteen ja tasaisen kuorman) Kaivaessa saa lisää kääntö sädettä helpolla jos. Pahassa paikassa ajaessa ohjauksella kääntely auttaa etenemistä ja jos vaikka uppoaa tai luistaa sivuttain pahaan paikkaan on linkku koneella mahdollista "kävellä" sivuttain pois pinteestä. Viä lopuksi noista Länkkäreistä mainittava että ne on kaikkein parhaimmin pohjasta panssaroituja kaivuri kuormaajia joten niillä passaa liikkua metsässäkin. Sehän se juuri tekee kaivuri kuormaajasta täällä pikku kylillä monipuolisen koneen kun pääsee tekemään mätästyksiä ja ajamalla työmaalta toiselle. Nuo muokkas hommat muuten sellasia missä ei ympäri pyörivästä koneesta ole juurikaan etua verrattuna kaivuri kuormaajaan.
Älkää ostako länkkäriä, sen alle on vittumainen ajaa kuorma-autolla kun täytyy ajaa niin liki ja oikeeseen kohtaan. Länkkärin puomi on niin paska että ei sillä kunnolla ylety lavalle.
- rane
lännen länkkäri kirjoitti:
Älkää ostako länkkäriä, sen alle on vittumainen ajaa kuorma-autolla kun täytyy ajaa niin liki ja oikeeseen kohtaan. Länkkärin puomi on niin paska että ei sillä kunnolla ylety lavalle.
En tiedä mitä Länkkäriä tarkoitat, mutta kyllä näillä nykyisillä puomeilla hyvin lavalle ylettyy.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Moikka rakas
Oon miettinyt meidän välistä yhteyttä viime aikoina. En ihan osaa pukea sanoiksi, mitä kaikkea tunnen, mutta halusin vaa216805Malmin tapaus on järkyttävä
Kolme ulkomaalaistaustaista miestä raiskasi nuoren tytön tavalla, jota ei meinaa uskoa todeksi. Mikä voisi olla oikeampi5562323- 1471877
- 851271
HS: Kuka vielä uskaltaa mennä sairaalan ensiapuun?
https://www.hs.fi/mielipide/art-2000011212025.html Tässä on hyvin ajankohtainen mielipidekirjoitus koskien Malmin sairaa981075- 72980
Ökyrikas Kurkilahti mussuttaa veroistaan
Pakeni aikoinaan veroja Portugaliin mutta joutui palaamaan takaisin kun Suomi teki verotussopimuksen Portugalin kanssa.91971- 33863
Jos tämän vaan sulkee ja avaa 5 vuoden päästä
Täällä on luultavasti edelleen näitä ihan samoja juttuja. On kuin kauniit ja rohkeat samat jutut junnaa. Heips. 👋🏻 E10843Yhdysvalloissa työllisyys paranee, Suomessa työttömyys kasvaa, missä vika?
Miten tämä on mahdollista että 177 000 uutta työllistä tuli USAssa yhdessä kuukaudessa, vaikka Trump on ruorissa? Orpon154789