-98 Corolla

voivittueikötähäkäymikää

Olen katellut kyseisen vm. Corollaa 1.6 koneella. Haluaisin kuulla autosta kokemuksia. Kuulin että toi korimalli ois viimenen täysin japanissa valmistettu ,näin varmaan onkin? Liekkö autossa mittää isompia tyyppivikoja tai mittää lastentauteja täh? Harvemmin näkee ruostetta tuon korimallin cortsuissa, uskoisin että on sinkitty kori? Liekkö mite pökkelö ajaa, kävin koeajaa kaverin vm.-97 corollaa ja oli tosi tömäkkä ajettava. (sitä edellistä korimallia.)

10

2790

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • japseissa tehty

ole, lift backit ovat brittejä, ainakin iso osa.

Kori on sinkitty. Jouset kantaa vähän huonosti.

Ihan hyvä ajaa jos kysyy joltakin joka on ajanut, "tietonsa" 80-luvulta perivät klonkswagenistit ja pösilöt kyllä taas sitten "tietää" paljon "paremmin" noi ruoste ja ajettavuus asiat...

• 2v sitten

sedan -98,ajoin sillä 140t ainut korjaus 1 ABS anturi sanoi sopimuksensa irti sai ilmeisesti vettä sisuksiinsa sateisena kesänä. Ajettavuus on paimennettavaa sorttia, mutta kyllä sen kanssa pärjää, ruostetta silloin 5v vanhana ei ollut missään. Vaihdoin -03 Hyny Elantraan ja kyllä se on huomattavasti parempi ajaa, tanakampi ja paljon tilavampi, kulutus vain 0,2 l/100km suurempi.

• focusvscorolla

Eukolla on ollut 3vuotta, -98 1.6 4A-FE farmarimulkosilmäcorolla.Ainoat"viat",etujarrupalat,takaiskarit uusittu.

• pikaisista vastauksista

Joo tota 4A-FE konettahan on käytetty jo 90 alun corollas ja carinas eli vissiin tosi luotettava ja hyvä. Ite meinasin ostatella tota hatchback mallia, en mielestäni tarvitse isompaa ja 2-3 ovisuus on aina kiehtonu.

• focusvscorolla
        pikaisista vastauksista kirjoitti:

Joo tota 4A-FE konettahan on käytetty jo 90 alun corollas ja carinas eli vissiin tosi luotettava ja hyvä. Ite meinasin ostatella tota hatchback mallia, en mielestäni tarvitse isompaa ja 2-3 ovisuus on aina kiehtonu.

Juuri tämä liftback saattaa olla britti jos sielä tehty en suosittele,ota ensin selvää.Varaosat eivät ole yhteensopivia japanissa valmistettuihin,muistaakseni valmistusmaa näkyy konepellin alla olevasta tyyppikilvestä J(japani)uk(britti).

• meinasin
        focusvscorolla kirjoitti:

Juuri tämä liftback saattaa olla britti jos sielä tehty en suosittele,ota ensin selvää.Varaosat eivät ole yhteensopivia japanissa valmistettuihin,muistaakseni valmistusmaa näkyy konepellin alla olevasta tyyppikilvestä J(japani)uk(britti).

En liftback,(tiijän että se liftback tehty riteis). Joo myös Rek. otteesta saa valmistus maan selville: JT=japani SB=britti.
        Tosiaan oma vm. -82 corolla alkaa olee jo tiensä päässä enkä ehkä jaksa enää leimata ni pitää katella vähä tuoreempaa alle :D, luulen että tollanen corolla olis hyvä auto nuorelle miehen alulle.

• liftpäkki
        meinasin kirjoitti:

En liftback,(tiijän että se liftback tehty riteis). Joo myös Rek. otteesta saa valmistus maan selville: JT=japani SB=britti.
        Tosiaan oma vm. -82 corolla alkaa olee jo tiensä päässä enkä ehkä jaksa enää leimata ni pitää katella vähä tuoreempaa alle :D, luulen että tollanen corolla olis hyvä auto nuorelle miehen alulle.

Itselläni 98 liftpäkki ja valmistenumero JT.......... japsi siis. Oikean takaoven alareunaan on pikkuisen ruoste puraissut. Muutoin ei ole tarvinnut uusi akuin jarrupalat ja levyt sekä muutama poltin. Ei tule äkikseltään mitään erityistä, mitä pitäisi tarkastaa.

• mulkosimähätspäkki
        pikaisista vastauksista kirjoitti:

Sussa on mua! Kyseinen pirssi käytössä ja täytyy kai sen olla hyvä, ku katsastusmiehet joka vuosi kehuvat. Olen kyllä suojannut sen pohjasta yläkoteloihin asti ikään kuin varmuuden vuoksi, koska vaikka jälleenmyyntiarvo on yllättävän hyvä, ajan sen loppuun asti.(-98,104000 kilometriä vasta takana, paljoko eessä, Luoja tietää vai ei kerro).

• focusvscorolla
        mulkosimähätspäkki kirjoitti:

Sussa on mua! Kyseinen pirssi käytössä ja täytyy kai sen olla hyvä, ku katsastusmiehet joka vuosi kehuvat. Olen kyllä suojannut sen pohjasta yläkoteloihin asti ikään kuin varmuuden vuoksi, koska vaikka jälleenmyyntiarvo on yllättävän hyvä, ajan sen loppuun asti.(-98,104000 kilometriä vasta takana, paljoko eessä, Luoja tietää vai ei kerro).

Jep eukon corollassa 170tkm takana ei vie eikä vuoda öljyä ja on täysin rusteeton,toisin kun oma -99 focus jonka korjauhistoria on synkkää luettavaa.

• pyramid

189 tkm mittarissa, vikoja/ominaisuuksia: kuskin penkinlämmitin särki (lämmittimen vastuslanka poikki), mulkosilmämallissa ajovalon ympärillä oleva kumitiiviste irtoaa ja vaatii kunnon liimauksen, tämän vuosimallin tojoissa yleisesti: iskunvaimentimien kesto n.100 tkm. Kori ja alusta: ei herkkä ruostumaan, pakoputki kokonaan rosteri terästä ja pitkäikäinen.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      96
      1886
    2. Ei se mene ohi ajan kanssa

Näin se vaan on.
      Ikävä
      88
      1340
    3. Tavoitteeni onkin ärsyttää

Sua niin turhaudut ja unohdat koko homman
      Ikävä
      110
      1143
    4. Tunnistebiisi

Laita joku tunnistebiisi, niin tiedän ett oot täällä ja kaipaat ehkä mua
      Ikävä
      76
      1037
    5. Taidat tykätä linnuista paljon

Mikä on sun lemppari ☺️😉🥹🦢🐦‍⬛🦉🦜🦚
      Ikävä
      119
      1010
    6. Okei nyt mä ymmärrän

Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘
      Ikävä
      57
      873
    7. Miks käyttäydyt noin?

Välttelet kaikkia kohtaamisia...
      Ikävä
      47
      791
    8. Ei sun tarvi jännittää enää

en yritä enää mitään. Tiedän että olin mauton ja sössin kaiken.
      Ikävä
      36
      782
    9. Olen huolissani

Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis
      Ikävä
      48
      741
    10. Minkälainen ääni mulla on mies

Sinun mielestä?
      Ikävä
      33
      693
    Aihe