käytetyn vhs-kameran hinta?

hupikuvaaja

Onko mielipiteitä paljonko kannattaa maksaa käytetystä "perus"-vhs-videokamerasta (noin 5 v. vanha)

7

1016

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • spielberg

pari tonnia, jos hyvä. Paljon riippuu akuista ja muista varusteista, jotka on kalliita.

Tarkista kuvan laatu! Huonoa kameraa ei kannata ostaa edes halvalla.

Jos digitaalisuutta ei tarvi, niin miksi ei perinteiselläkin kameralla pärjäisi vielä vuosia.

• wingman

Mahtaako tollasta 5 vuotta VHS-kameraa olla edes olemassa. Eikös noi VHS-C ja Hi8 syrjäyttäny sen koon takia.
        No kumminkin niin eihän sellanen ole yhtään huono kamera. Ei niistä digitaalikameroista ole niin paljoa hyötyä. Saa sen kuvan vanhastakin kamerasta tietokoneelle (vaikka videoiden kautta) missä sen voi editoida.

Itselläni on vm. -88 Panasonicin VHS-kamera ja ihan hyvin pelaa. Kuvanlaatu ei välttämättä ole ihanteellinen mutta kyllä se mulle riittää. Valotus "automatiikka" tosin reagoi liian helposti joihinkin kirkkaisiin valonlähteisiin ja muu jää ihan tummaksi mössöksi.

• Taisto

Gigantissa uusi hi-8 eli super-vhs-tasoinen kamera alle 400€. Jos ei digitaalista kuvaa tarvi niin hyvä vaihtoehto.

• Hupikuvaaja

Minullakin on yksi. Mahdollisesti myytävänä.
      Nauhoineen Bauer-Bosch 272 maksaisi tällä kertaa
      noin 300Euron verran. Yleensäkin kameran ikä ei ensisijaisesti vaikuta hintaan vaan se laadukkuuss alun alkaen ja tietenkin ,onko laitetta pidetty aikaisemmin huolellisesti. Olen turussa ja puhelinnumeroni on 0408115325

• kuvaaja

miten vhs:ssälle kuvattuja juttuja voi editoida videoiden kautta tietokoneella? mitä kaikkea siihen tarvitaan? onko kallista?

• Hupikuvaaja
        kuvaaja kirjoitti:

miten vhs:ssälle kuvattuja juttuja voi editoida videoiden kautta tietokoneella? mitä kaikkea siihen tarvitaan? onko kallista?

Tarvitaan TV-kortti ja adapteri joiden yhteishinta johtosarjoineen menee hieman yli 100e. Homma kyllä onnistuu.

• wingman
        kuvaaja kirjoitti:

Tarkoitin siis että kuvan saa videoista siirrettyä koneelle jos kamerassa ei ole sopivia liittimiä. Scarttiin saa ainakin sovittimia mitkä muutta videon s-video tai komposiittimuotoon. Sitten siitä vaan piuhat näytönohjaimeen tai erilliseen videokorttiin ja capturointi käyntiin. Tosin monista kameroistakin saa jo suoraan s-video/komposiitti ulostulon.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksköhän mä oon tuolla

Joskus antanut ymmärtää että olisin sun rinnoista pelkästään kiinnostunut 😂😁🤭 ja sä säikähdit että koskisin ilman lup
      Ikävä
      32
      4591
    2. Aamu on aina iltaa viisaampi.

Hyvää huomenta rakas. Ajattelen sinua taas ja yritän keksiä keinoja luoksesi. Satuttaa, kun unohdan sinua joka päivä ene
      Ikävä
      15
      2558
    3. Juuri sinut kainaloon haluaisin nyt

Sydän sykkii vain sinulle Sinä olet se jota kaipaan Sinä olet se josta uneksin Jos sinun rinnallesi jäädä saan Tän koko
      Ikävä
      25
      2405
    4. Ihana on nähdä edes ohimennen

Mitenköhän mies sua voisi lähestyä❤️? Oon lääpälläni suhun mutta en uskalla lähestyä vaikka vilkuilet ja huomaan että su
      Ikävä
      53
      2288
    5. ymmärrätkö miksi minua sattui?

Vinkki, jätit tekemättä jotain.
      Ikävä
      32
      1787
    6. Saattaisimme olla yhdessä

Vaarallinen yhdistelmä. Käsitin, että meillä molemmilla on samanlaista historiaa... Siitä huolimatta haluaisin kokeilla
      Ikävä
      32
      1611
    7. Se meidän sydänyhteys

Oli ihanaa. Oltiin samankaltaisia sieluja ja tunnettiin voimakasta vetovoimaa ja yhteenkuuluvuutta. Voisiko se löytyä vi
      Ikävä
      73
      1486
    8. Vanhemmalle naiselle

Juhannussauna on lämpiämässä. 🌿🥵💦
      Ikävä
      66
      1294
    9. Mies, mua jotenkin kiinnostaa

Että osaatko sä ollenkaan höllätä? Ootko aina kuin persiille ammuttu karhu. Pohtimassa muiden vikoja?
      Ikävä
      49
      1248
    10. Epäiletkö että kaivattusi

On tai on ollut ihastunut sinuun?
      Ikävä
      82
      1241
    Aihe