Tuulettimen nopeuden säätö

Emolevyni on Asus P5Q pro. Käyttöjärjestelmä Vista Home Premium 64 bittinen. Miten voin säätää prosessorituulettimen nopeutta? Ei onnistu ainakaan SpeedFanilla.

6

1374

Vastaukset 6

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Vista_fani

Jos saat säädettyä liian hitaaksi niin käräytät koneen.

• Tälläinen on koneeni sisältö. Monissa paikoissa kerrottiin, ettei tarvitse lainkaan prossujäähdytintä. Otin varmuuden vuoksi raskaaseen käyttöön. Välillä ainakin myöhään iltaisin kaipaisin vähän hiljaisuutta.

Asus P5Q Pro
        Intel Core 2 Duo E8500
        Zalman CNPS9500ATD Prosessorituuletin
        Samsung 750GB, F1-sarja SpinPoint, 3.5", SATAII
        Kingston 4096MB ValueRAM, CL5 800MHz DDR2,
        Antec Sonata III
        Samsung DVD -RW Dual Layer LS, SH-S223Q, 22x
        CLUB 3D HD 4870 PCIE 1GB GDDR5 2X DVI OC
        Microsoft Windows Vista Home Premium SP1 64-bit FI
        Apacer 30-in-1 kortinlukija

• väliin

...

• biosista..

siellä on luultavsti jossain joku kohta mistä homma onnistuu. En tosin ole varma tuosta vaki-coolerista kannattaako sitä hirveästi hidastaa jollei myöskin tehoja laske.

• olikin näemmä..

sama tuuletin kuin mulla, itse löysin biosista sellasen asetuksen jolla pystyi laskemaan tuulettimen nopeutta, pidän sitä 25%, hiljanen on ja lämmöt pysyy idlessä n.40 celsiuksessa vaikka prossa kellotettu 3,6 Ghz (E8400).
        Emona tosin on MSI NEO-F P35.

• olikin näemmä.. kirjoitti:

sama tuuletin kuin mulla, itse löysin biosista sellasen asetuksen jolla pystyi laskemaan tuulettimen nopeutta, pidän sitä 25%, hiljanen on ja lämmöt pysyy idlessä n.40 celsiuksessa vaikka prossa kellotettu 3,6 Ghz (E8400).
        Emona tosin on MSI NEO-F P35.

Minulla on englanninkieli lievästi sanoen heikko. Mistähän kohtaa tämä voisi löytyä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Anni Ihamäki saa tylyä kommenttia TTK:sta - Erityisesti tämä "vääryys" ärsyttää

Kaikille ei ole mieleen se, että Anni Ihamäki on mukana uudella Tanssii Tähtien Kanssa -kaudella. Ihamäki saa varsin ty
      Kotimaiset julkkisjuorut
      44
      1409
    2. Päivän Riikka: Pandan suklaatehdas Jyväskylästä Viroon

Menkää töihin! Viroon! --- Liki sata vuotta kestänyt suklaantuotanto makeisvalmistaja Pandan tehtaalla Vaajakoskella pä
      Maailman menoa
      334
      1199
    3. Tiesitkö? Vappu Pimiän ensimmäinen aviomies ei ole Teemu-rakas

Vappu Pimiä on tätä nykyä naimisissa Teemu Huuhtasen kanssa. Pimiä on toista kertaa naimisissa, sillä ensimmäinen liitto
      Kotimaiset julkkisjuorut
      31
      1003
    4. Mitä et ole valmis sietämään ihmissuhteissasi ja miksi?

Aiemmin jo kyseltiin mitkä vaatimukset olivat mielestänne liiallisia. Kyselläänkin nyt sitä, että millaisilla asioilla s
      Sinkut
      323
      992
    5. Kai mua vähän

Masentaa tämä kaikki. Tämä koko meidän välinen juttu on niin vaikea… Voitaisiinko molemmat lopettaa tilanteen ruokkimine
      Ikävä
      133
      823
    6. Älä nyt ylikuormitu vaikka sinusta pidänkin rakas nainen

Tiedän, että olet minulle oikea. En halua pilata tätä juttua malttamattomuudella, mutta epäilen. Haluan vain olla lähel
      Ikävä
      33
      801
    7. kolme tunnistetta kaivatustasi

Anna kolme tunnistetta kaivatussasi!
      Ikävä
      50
      791
    8. Treffi-ilmoituksia!

Tähän avaukseen voipi treffeille halukkaat laittaa oman - lyhyen - vapaamuotoisen hakunsa,burneri emaileinee). Tavoitte
      Sinkut
      194
      708
    9. Riittäisikö se

Että nähtäisiin viikonloppuisin? Naiselta.
      Ikävä
      61
      615
    10. Olenko käsittänyt oikein?

Tykkäät, mutta et halua mitään (ymmärrän kyllä syyn miksi et).
      Ikävä
      40
      556
    Aihe