Tuulettimen nopeuden säätö

Emolevyni on Asus P5Q pro. Käyttöjärjestelmä Vista Home Premium 64 bittinen. Miten voin säätää prosessorituulettimen nopeutta? Ei onnistu ainakaan SpeedFanilla.

6

1298

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Vista_fani

Jos saat säädettyä liian hitaaksi niin käräytät koneen.

• Tälläinen on koneeni sisältö. Monissa paikoissa kerrottiin, ettei tarvitse lainkaan prossujäähdytintä. Otin varmuuden vuoksi raskaaseen käyttöön. Välillä ainakin myöhään iltaisin kaipaisin vähän hiljaisuutta.

Asus P5Q Pro
        Intel Core 2 Duo E8500
        Zalman CNPS9500ATD Prosessorituuletin
        Samsung 750GB, F1-sarja SpinPoint, 3.5", SATAII
        Kingston 4096MB ValueRAM, CL5 800MHz DDR2,
        Antec Sonata III
        Samsung DVD -RW Dual Layer LS, SH-S223Q, 22x
        CLUB 3D HD 4870 PCIE 1GB GDDR5 2X DVI OC
        Microsoft Windows Vista Home Premium SP1 64-bit FI
        Apacer 30-in-1 kortinlukija

• väliin

...

• biosista..

siellä on luultavsti jossain joku kohta mistä homma onnistuu. En tosin ole varma tuosta vaki-coolerista kannattaako sitä hirveästi hidastaa jollei myöskin tehoja laske.

• olikin näemmä..

sama tuuletin kuin mulla, itse löysin biosista sellasen asetuksen jolla pystyi laskemaan tuulettimen nopeutta, pidän sitä 25%, hiljanen on ja lämmöt pysyy idlessä n.40 celsiuksessa vaikka prossa kellotettu 3,6 Ghz (E8400).
        Emona tosin on MSI NEO-F P35.

• olikin näemmä.. kirjoitti:

sama tuuletin kuin mulla, itse löysin biosista sellasen asetuksen jolla pystyi laskemaan tuulettimen nopeutta, pidän sitä 25%, hiljanen on ja lämmöt pysyy idlessä n.40 celsiuksessa vaikka prossa kellotettu 3,6 Ghz (E8400).
        Emona tosin on MSI NEO-F P35.

Minulla on englanninkieli lievästi sanoen heikko. Mistähän kohtaa tämä voisi löytyä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. 24h Kirppis

Olen muuttamassa paikkakunnalle ja mietin olisiko tälläiselle liikkeelle tarvetta alueella?
      Jämsä
      13
      3738
    2. Kerotakaa joensuun kontiolahden paiholan laitoksesta jotain

Mun kaveri joutuu paiholan laitokseen nyt lähi aikoina niin voisko ihmiset kertoa minkälaista siellä on tarinoita jne ja
      Joensuu
      27
      3030
    3. Suomessa eletään liian pitkään

"Ihmisten on kuoltava" Asiantuntija varoittaa: Suomi ei ole valmis siihen, että niin moni elää pitkään: ”Kaiken täytyy
      Maailman menoa
      275
      2809
    4. Deodoranttiteollisuus

Annan ilmaisen vinkin. Kyseinen teollisuus voisi alkaa valmistaa kuolleen ruumiin hajua. Olisi varma hittituote, ainakin
      Jämsä
      5
      1935
    5. 225
      1504
    6. Näyttääkö kaivattusi

Miten hyvältä ❤️
      Ikävä
      75
      1271
    7. Martinan mies on Suomessa.

Siellä se on Martinan instassa ja täällä on jo ero tullut. Voi että kun huvittaa...
      Kotimaiset julkkisjuorut
      167
      1119
    8. Voitaisko olla kavereita?

Haluaisin aloittaa puhtaalta pöydältä sinun kanssasi, tabula rasa. Minä lopetan sinun perääsi haikailun, ja sitten sinäk
      Tunteet
      2
      1097
    9. Maistaisitko sinä näitä valmisruokia?

Terhi Kinnari ja Kinnarin tila voitti Suomalainen menestysresepti -kisan. Makuja Kinnarin tilan kaurapohjaisissa aterioi
      Einekset
      31
      1014
    10. Tuo yksi tampio vielä ilmeisesti kuvittelee

Että joku itkee peräänsä täällä vinkuen jotain utopistista kadonnutta rakkauttaan kaksoisliekit silmissä leiskuen. Pyhä
      Ikävä
      95
      961
    Aihe