Laulu taivaassa olosta

Cesterius IV

Kun mä kuolen, pullo arkkuun laittakaa
kun mä kuolen, pullo arkkuun laittakaa
Sillä ilo ilman viinaa on Taivaassakin piinaa Kun mä kuolen, pullo arkkuun laittakaa!

Kun mä kuolen, kaikki tupakkani saat
kun mä kuolen, kaikki tupakkani saat
Sillä luona Taivaan portin Pietar tarjoo mulle Nortin Kun mä kuolen kaikki tupakkani saat!

Kun mä kuolen, varmuusvälineeni saat
Kun mä kuolen, varmuusvälineeni saat
Sillä Taivaan enkeleitä pannaan ilman välineitä Kun mä kuolen varmuusvälineeni saat!

Kun mä kuolen, vanhan pottani sä saat
kun mä kuolen, vanhan pottani sä saat
Taivaassa ei tarvii säästää sen kun pilven reunalt päästää
Kun mä kuolen, vanhan pottani sä saat!

Kun mä kuolen, viinakätköni sä saat
kun mä kuolen, viinakätköni sä saat
Se on paskahuussin alla kolmas lauta vasemmalla Kun mä kuolen, viinakätköni sä saat!

Kun mä kuolen, vanhan heilani sä saat
kun mä kuolen, vanhan heilani sä saat
Hän on viidentoista vasta mutta odottelee lasta
Kun mä kuolen, vanhan heilani sä saat!

Kun mä kuolen, kaikki olueni sä saat
kun mä kuolen, kaikki olueni sä saat
Hullu mää voin olla ehkä susta mut taivaas on enemmän olutta kun kusta
Kun mä kuolen, kaikki olueni saat!

6

4145

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Teknorokkari

      Analysoin laulusi uskovan näkökulmasta. Maailma tarjoo paljo korvikkeita oikealle ilolle. En minäkää ilman viinanjuontia ennen hymyilly mutta semmaa sanon että enkelihahmossa ei tee enää mieli polttaa, juoda, käydä vessassa tai kuksia. Se on tätä lihallista rajotetta. Sanotaan että Taivasta verrataan hääpitoihin. Silloinhan on riemu ylimmillään eikä tätä osaa kuvata ennen ku elämä loppuu. Mietin sitte ku kuollaan, millanenhan laulu väännetään ihmisen elämästä. Me kattos elämme kuin keskellä leffaa ja viaton huumori on usein parasta.

      • ?Hähtäh?

        Ensin sä sanot, ettei Taivaassa polteta, juoda, paskanneta eikä naida. Sitten sä sanot, että Taivasta voi verrata hääpitoihin. Eikö häissä muka nimenomaan syödä, juoda ja naida (ainakin hääparin voisi olettaa panevan parastaan, vaikkei nyt ihan julkisesti...) Yhtä kaikki hihhulien huumorintaju on rajoittunutta, eihän vitsipalstan juttua tulekaan pitää kuin vitsinä.


      • sami s
        ?Hähtäh? kirjoitti:

        Ensin sä sanot, ettei Taivaassa polteta, juoda, paskanneta eikä naida. Sitten sä sanot, että Taivasta voi verrata hääpitoihin. Eikö häissä muka nimenomaan syödä, juoda ja naida (ainakin hääparin voisi olettaa panevan parastaan, vaikkei nyt ihan julkisesti...) Yhtä kaikki hihhulien huumorintaju on rajoittunutta, eihän vitsipalstan juttua tulekaan pitää kuin vitsinä.

        Se on sil viissiin että kuoleman jälkeen meillä on enkeliruumiit emmekä ole enää lihaa kuten täällä maan päällä. Hääjuttu on siis vertauskuva siitä ilosta mitä taivaasa on. Raamattu on täynnä vertauskuvia.


      • Trisseli
        sami s kirjoitti:

        Se on sil viissiin että kuoleman jälkeen meillä on enkeliruumiit emmekä ole enää lihaa kuten täällä maan päällä. Hääjuttu on siis vertauskuva siitä ilosta mitä taivaasa on. Raamattu on täynnä vertauskuvia.

        Mitkä vitun enkeliruumiit? Kristinopissahan uskotaan nimenomaan "ruumiin ylösnousemiseen", ts. samoilla perskannikkailla siellä Taivaassa istutaan kuin maan päälläkin ja kuunnellaan sitä harpunsoittoa ikuisuuksiin. Tosin kuulolaitteet taitavat jäädä tomuiseen maahan...


    • minä itte

      Lähetin tän aikoja sitten meilinä kaverilleni,ja tänään sitten lauleskeltiin :))))))))
      Kaveri muisti vikan säkeistön,mä en.Ihanaa oli,kiitos tämän laulun!

    • minibuddha

      IHANA!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      585
      3879
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      48
      3318
    3. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      2801
    4. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      66
      2759
    5. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2144
    6. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2091
    7. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      12
      1967
    8. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      1865
    9. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      1810
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      47
      1759
    Aihe