Chihuahua ja kissat

CKK

Hei! Haluaisin kovasti hankkia chihuahuan pennun, mutta en tiedä kuinka uskallan tuoda sellaisen kotiini, jossa on kaksi kissaa. Kissat ovat jo aikuisia, leikattuja narttuja, eivätkä varsinaisesti ole tottuneet koiriin. Eli olisiko jollain kokemusta chihun ja kissojen yhteiselosta ja esimerkiksi siitä pian pennun uskaltaa jättää keskenään kissojen kanssa? Itsellani olisi aikaa olla kotona vahtimassa tilannetta kolmisen viikkoa eli kesäloman verran. Ja mitäs sitten jos ne eivät tulekaan toimeen keskenään?

6

2123

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kylään

Mitä jos pyytäisit kylään jonkun tuttavan jolla on koira, niin näet jo siinä vähän miten kissasi käyttäytyvät koiraa kohtaan?

• CKK

Sen verran kissoilla on kokemusta koirista, että ne ovat olleet usein veljeni luona hoidossa, jossa on iso koira. Kissat lähinnä kiertävät koiran kaukaa ja sähisevät sille jos tulee liian lähelle. Mutta koira on tosiaan aika iso. Joten vaikuttaisikohan asiaan se, että chihu olisi pienempi kuin kissani?

• uusin
        CKK kirjoitti:

Sen verran kissoilla on kokemusta koirista, että ne ovat olleet usein veljeni luona hoidossa, jossa on iso koira. Kissat lähinnä kiertävät koiran kaukaa ja sähisevät sille jos tulee liian lähelle. Mutta koira on tosiaan aika iso. Joten vaikuttaisikohan asiaan se, että chihu olisi pienempi kuin kissani?

Koiramme-lehti niin siinä on tietoa kissoista ja koirista.

• ollut ja on kissoja ja koiria aina ja ikinä mitään ei ole sattunut. kissoilla pitää olla useita paikkoja mihin saavat hypätä jos tuntevat itsensä uhatuksi.
      ekan Chihun tullessa tosin leikkasin yhdeltä kissalta kynnet varmuuden vuoksi. jos kissasi ovat sisäkissoja niin se voisi olla hyvä vaihtoehto.
      itse olen aina jättänyt kissat ja koirat keskenään. kyllä nuo koirat joskus ovat kissojen perässä mutta siis vaan nuuskivat ja yrittävät leikkiä.
      kun kotona on kissa niin kyllä koira tajuaa että se on perheenjäsen. meillä juoksentelee siilikin ja sekin saa olla ihan rauhassa sekä kissoilta että koirilta.

• CKK

Kiitos paljon kannustavasta viestistäsi :)

• toyitsu

Eli noista chihuista en tiedä kun ei ole kokemusta mutta mulla on 15viikkoinen venäjän toy terrieri. Tuli uutena tulokkaana kotiin jossa on kaksi 4v. leikkaamatonta naaraskissaa eikä meillä mitään ihmeempää oo ollut. Eka olivat varuillaan mutta nyt ne on sulassa sovussa. Se ei oo koko joka ratkaisee vaan koiran käytös. Kissani pelkäävät esim. hirveästi siskoni sekarotuista pientä koiraa mutta eivät säikähdä suurta saksanpaimenkoiraa tämän rauhallisuuden vuoksi vaan menevät kehräämään tämän jalkoihin. Että tsemppiä ja kannattaa myös kysyä kasvattajilta, joillain on sekä kissoja että chihuja että pentu tietää jo miten kissan kaa olla.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Onko kaivattusi ulkonäkö

tarpeeksi miellyttävä? 🥕
      Ikävä
      55
      1206
    2. Toivotko koskaan mies...

Että nähtäis ja aloitettais alusta, puhtaalta pöydältä tutustuminen. Olit oikeassa ei me kunnolla tunnettu. Olin hölmö.
      Ikävä
      91
      1179
    3. Tämän päivän puukotusuutinen

Epäillyn tuntomerkit? Nisti vai matu? Laittaisin betsit jälkimmäiselle.
      Seinäjoki
      17
      1040
    4. Svty paska työpaikka

Elekää kukaan hakeku sinne töihin.
      Suomussalmi
      17
      878
    5. Olisin valmis salaisiin tapaamisiin

Juuri sinun kanssasi mies. Olet saanut minun pääni pyörälle ja ajatukseni pyörimään ympärilläsi. Hittoon velvollisuudet
      Intohimo
      45
      793
    6. Kyllä näin 45 vuotiaana miehenä pitää sanoo, että 40-50v naiset näyttää vanhoilta

Niin väsynyttä, silmäryppyä, harmaata hiusta jne jne
      Ikävä
      112
      768
    7. Olisit voinut olla...

....ihan tavallinen ihminen, terve mieleltään ja kropaltaan, hyvä seuraihminen ja luotettava kumppani. Mutta ei, olit n
      Ikävä
      64
      722
    8. Onko viisikko aktivoitunut

Taas ruumis !! Viisikko ryskää kukaan ei pärjää
      Seinäjoki
      12
      707
    9. Olet ihana mies

Mun söpöliini 🙊😘
      Ikävä
      38
      619
    10. YT skoda Transtech

Noin 200 saa potkut. Saksikäsipetturi ajoi suomen konkkaan ja tarkkikselle. Totaalinen Petosjytky..
      Kajaani
      72
      603
    Aihe