goldendoodle

onnelinen orjatar

Tietääkö kukaan olisiko kellään tulossa Goldendoodle pentuja eli Kultainen noutaja villakoira mixejä?
Kyseinen mix on Jenkeissä aika suosittu.

Roduiltaan tälläinen koira olisi meidän kotiin oiva valinta, sillä olemme vähän allergisia ja haluaisimme noutajan luonteisen koiran.

Tälläinen koiruus saisi meiltä hyvän kodin.

61

13650

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mille?

      Jos koiralle, niin unohtakaa koko juttu.

      • kaikista

        koirista minulle allergiselle on juuri kultainen noutaja ja myös sylki. Ei villakoiran lisääminen siihen auta asiaa.Ja voihan koira periä myös villakoiran luonteen tai noutajan hilseen!


      • älkääjaksakovalittaa
        kaikista kirjoitti:

        koirista minulle allergiselle on juuri kultainen noutaja ja myös sylki. Ei villakoiran lisääminen siihen auta asiaa.Ja voihan koira periä myös villakoiran luonteen tai noutajan hilseen!

        No se on SINULLE allergisoivin.onkin iha eri asia jos heille ei siitä mitään oireita tule.


      • mätiiän :3
        kaikista kirjoitti:

        koirista minulle allergiselle on juuri kultainen noutaja ja myös sylki. Ei villakoiran lisääminen siihen auta asiaa.Ja voihan koira periä myös villakoiran luonteen tai noutajan hilseen!

        Sillä on kyll vähemmän hilsettä ku millää muull rodull.


    • sellainen ihminen

      joka ei tajua mistään mitään.
      Kuvitteletko että koirasta tulee sellainen kuin unelmissasi näet: noutajan luonne ja villkoiran karva. Sitten jos ei vastaakaan mielikuvaa niin koira vaan pihalle!!!
      Kuule, ei kaikki koirat ole saman luonteisia vaikka rotu olisi sama.

      Hanki lemmikiksi pehmokoira, ei aiheuta allergiaa ja ei varmasti pure!

      • Hyväsydämminennuori

        Jostain koirista oikeesti tulee sellasia ku on unelmoinu ja tiedätsä että sä pilaat MONEN mielen joka on allerginen ja haluais tän goldendoodlen tai labradoodlen.. Ja tuossahan lukee että koiruus saisi meiltä hyvän kodin että tuskin ne sitä ihan noin vaan pihalle heittäis.Ja jos te valittajat ette sattunu huomamaan niin tää "onnellinen orjatar" kysyy että jos joku tietäis näitten kasvatuksista eli ovat varasti jo tehneet tehtävänsä.tyhmäähän se on alkaa koiraa ottamaan jos ei sitä ole tarpeeksi suunnitellut..Joten on IHAN TURHAA alkaa puuttumaan muiden elämään tuolla tavalla!


      • Anonyymi
        Hyväsydämminennuori kirjoitti:

        Jostain koirista oikeesti tulee sellasia ku on unelmoinu ja tiedätsä että sä pilaat MONEN mielen joka on allerginen ja haluais tän goldendoodlen tai labradoodlen.. Ja tuossahan lukee että koiruus saisi meiltä hyvän kodin että tuskin ne sitä ihan noin vaan pihalle heittäis.Ja jos te valittajat ette sattunu huomamaan niin tää "onnellinen orjatar" kysyy että jos joku tietäis näitten kasvatuksista eli ovat varasti jo tehneet tehtävänsä.tyhmäähän se on alkaa koiraa ottamaan jos ei sitä ole tarpeeksi suunnitellut..Joten on IHAN TURHAA alkaa puuttumaan muiden elämään tuolla tavalla!

        So true! Kiitos tästä että on joku muuki joka on samaa mieltä!


    • onnellinen orjatar

      Goldendoodles are often favoured by individuals who suffer from allergies to hair and/or dander.

      Kyseinen koiruus on alunperin "tehty" allergisille opaskoiraa tarvitsiville sokeille.

      • väittämä allergia vapaasta

        Suomessa allerginen opaskoiran tarvitsija siedätyshoidetaan tai on ilman koiraa. Ei allergia vapaata koiraa noin vain "tehdä". Kaksi villakoiraa omistavana tiedän, että villakoirakin aiheuttaa allergisen reaktion koira-allergiselle. Eipä kultsun ja villakoiran risteytys ole sen kummempi!


      • vaan
        väittämä allergia vapaasta kirjoitti:

        Suomessa allerginen opaskoiran tarvitsija siedätyshoidetaan tai on ilman koiraa. Ei allergia vapaata koiraa noin vain "tehdä". Kaksi villakoiraa omistavana tiedän, että villakoirakin aiheuttaa allergisen reaktion koira-allergiselle. Eipä kultsun ja villakoiran risteytys ole sen kummempi!

        se koira, mutta älkää sitten itkekö kun siitä pitää luopua kun allergia pahenee ja imette astmapiippua!

        Järki käteen eli ENSIN ALLERGIATESTEIHIN!!!!!!!!!!


      • ettei

      • josta luit

      • mikähän järki tässäkin

        Asiaa en sen enempää jaksa kommentoida, koska mielipiteeni on täällä jo moneen kertaan sanottu, mutta ihmetyttääpähän vain tämä "allergisille opaskoiraa tarvitseville tehty". Voi hyvänen aika, mikseivät käytä ihan puhdasta VILLAKOIRAA? Miksi pitää ruveta miksailemaan? Villakoirasta (nimenomaan isoista) on kyllä oppaiksikin, ainakin Saksassa niitä käytetään ihan yleisesti. Ja eivätpähän ainakaan aiheuta enempää allergiaa kun kaikenmaailman papranuudelit...


    • muuten

      labradoodle..:)ja minulla on sellainen

      • niimeetön

        Labradoodle ja goldendoodle ovat kaksi ERI rotua.


      • me8
        niimeetön kirjoitti:

        Labradoodle ja goldendoodle ovat kaksi ERI rotua.

        Retroschäfer :-)


      • elysiah
        niimeetön kirjoitti:

        Labradoodle ja goldendoodle ovat kaksi ERI rotua.

        Joopa joo, noi on sekarotusia koiria, mille on vaan annettu "hieno" nimi.

        esim. collien ja kultasennoutajan sekotus colleygolden..


      • 2"""
        elysiah kirjoitti:

        Joopa joo, noi on sekarotusia koiria, mille on vaan annettu "hieno" nimi.

        esim. collien ja kultasennoutajan sekotus colleygolden..

        Samahan se on rotukoirillakin. Suuri osa roduista on käytännössä eri koiratyyppien tai rotujen sekoituksia.


      • on kaksi
        elysiah kirjoitti:

        Joopa joo, noi on sekarotusia koiria, mille on vaan annettu "hieno" nimi.

        esim. collien ja kultasennoutajan sekotus colleygolden..

        harvinaista koiraa eli collmuutti (collie-malamuuttimix) ja seroweiler (seropirottismix). Molemmista maksoin yli 3000 egee kun on niin hienoja cocktaileja.
        Ja älkää vaan tulk kuttumaan niitä sekarotuisiksi!

        Nyt säästän jotta saisin hankituksi ihqun karjalannoutajan (karhukoira-labbismix), mutta hinta on vaan vähän kova. Mutta harvinaisesta ja TEVEESTÄ rodusta kannattaa maksaa!


      • kauno02
        on kaksi kirjoitti:

        harvinaista koiraa eli collmuutti (collie-malamuuttimix) ja seroweiler (seropirottismix). Molemmista maksoin yli 3000 egee kun on niin hienoja cocktaileja.
        Ja älkää vaan tulk kuttumaan niitä sekarotuisiksi!

        Nyt säästän jotta saisin hankituksi ihqun karjalannoutajan (karhukoira-labbismix), mutta hinta on vaan vähän kova. Mutta harvinaisesta ja TEVEESTÄ rodusta kannattaa maksaa!

        Kyllä täällä taas osataan olla tylyjä! meillä on labradoodle, tyttö on allerginen eikä ole saanut mitään oireita. Koira on tuotu kanadasta koska täältä ei löydy. Ja ennen kun joku sanoo että kannattaa tuhlata rahansa muualle kun sekarotuiseen niin sanon että omapahan on asiani mihin rahani käytän.

        Jos haluat tulla esim. kokeilemaan allergisuutta niin ota yhteyttä [email protected]. samalta
        kasvattajalta saa noita goldeneitakin.


      • kyllä täysin...
        kauno02 kirjoitti:

        Kyllä täällä taas osataan olla tylyjä! meillä on labradoodle, tyttö on allerginen eikä ole saanut mitään oireita. Koira on tuotu kanadasta koska täältä ei löydy. Ja ennen kun joku sanoo että kannattaa tuhlata rahansa muualle kun sekarotuiseen niin sanon että omapahan on asiani mihin rahani käytän.

        Jos haluat tulla esim. kokeilemaan allergisuutta niin ota yhteyttä [email protected]. samalta
        kasvattajalta saa noita goldeneitakin.

        se on oikeastaan vaan sattuman kauppaa, millainen koira sopisi 'vähän allergiselle', ihan mainiosti tuostakin sekoituksesta voi tulla allergisia reaktioita, valitettavasti.
        Esim. coton de tulearista sanotaan, ettei sen pitäisi niin aiheuttaa reaktioita, mutta kyllä vaan sekin voi...


      • Nlykävijä
        niimeetön kirjoitti:

        Labradoodle ja goldendoodle ovat kaksi ERI rotua.

        Molemmat ovat sekarotuisia muotimiksauksia kahdesta eri rodusta..


    • IhQpRiNsEsSa<3<3<3

      IhQ rotu, toychihu, siinö on venäjäntoy ja chihuahua vanhempina. Sit mulla on myös pomeranian (http://retrieverman.files.wordpress.com/2009/03/pomeranian.jpg) ja kaverilla italianvinttikoira (http://i127.photobucket.com/albums/p157/kitte2/java_stand.jpg), me teetetään niillä pentuja ja niiden rotu on sit pomeranianvinttikoira JA JOTKA EI SIIS TOD OO SEKAROTUSII!1!!1!! Niistä tulee italianvinttikoiran näkösii ja niillä on pomeranian turkki ja n eon ihania sohvamussukoita ja sit me pyydetään pennuista 800-1200eguu KOSKA NE EI OO SEKAROTUSII VAAN NIIDEN ROTU ON POMERANIANVINTTIKOIRA JA ROTUKOIRAT MAKSAA RAHAA NII ET JOS HALUUT VAAN ARVOSTELLA NI MEE JA KATO PEILIIN KU OOT TOLLANEN RAUKKA JOLLA EI OO MITÄÄN ELÄMÄÄ ASUT VARMAAN KAPISESSA YKSIÖSSÄ KESKELLÄ NURMESTA JA KAIVAT NENÄÄ JA OOT SIIS TOD LUUSERI KU MÄ ASUN NIINQ stadis JA MÄ TIEDÄN ENEMMÄN KU TOLLASET JUNTIT MAALAISTOLLOT MULLASSATONKIJAT ET VEDÄ KÄTEEN VAAN KUN ET YMMÄRRÄ MUA MULLA ON OLLUT VAIKEE LAPSUUS!!!1!1111!1!!11!1

      • . . . . .

        okkeeeei ...


      • O.-

        Mistä sä voit tietää et niist tulee just italianvinttikoiran näkösii ja et niil o pomeraniani karva? XDDD

        Eihä sitä voi hyvä luoja kukaan tietää minkälaisii niist tulee..

        Jos sul ois ollu vaikee lapsuus ni puhuisit viisaammin.


      • IhQpRiNsEsSa<3<3<3
        O.- kirjoitti:

        Mistä sä voit tietää et niist tulee just italianvinttikoiran näkösii ja et niil o pomeraniani karva? XDDD

        Eihä sitä voi hyvä luoja kukaan tietää minkälaisii niist tulee..

        Jos sul ois ollu vaikee lapsuus ni puhuisit viisaammin.

        no daa mä vaan tiedän niinku!! oon harrastanu koiria kaksveestä asti ja mulla on tietämystä tän suhteen mä tiedän mitä mä teen eli JALOSTAN KOIRIA oon lukenu monta kijaa ja tuntenu yhen kasvattajan!!!1!!

        ps.s Aikaisempi, kuten tämäkin viesti on provo joka ottaa omalla tavallaan kantaa sekarotuisten pennuttamiseen ja uusien "rotujen" luontiin. ;)


      • XxLiljaxX
        IhQpRiNsEsSa<3<3<3 kirjoitti:

        no daa mä vaan tiedän niinku!! oon harrastanu koiria kaksveestä asti ja mulla on tietämystä tän suhteen mä tiedän mitä mä teen eli JALOSTAN KOIRIA oon lukenu monta kijaa ja tuntenu yhen kasvattajan!!!1!!

        ps.s Aikaisempi, kuten tämäkin viesti on provo joka ottaa omalla tavallaan kantaa sekarotuisten pennuttamiseen ja uusien "rotujen" luontiin. ;)

        Mun lapsella (9v) on siitepölyallergia ja paha kissa allergia, otettiin kuitenkin noin vuosi sitten sekarotuinen koira jossa rotuina 50% villakoiraa ja 50% terrieriä, karvaa ei lähde ja hilsehtii vähän, mitään oireita ei koirasta ole lapselle tullut, lapsi saa kuitenkin pieniä oireita ystävän koirasta joka on rodultaan spanieli, eli kyllä sillä koirarodulla on jotain merkitystä allergiaan liittyen ainakin meidän kohdalla.
        Allergiat ovat kuitenkin yksilöllisiä ja aina pitää varautua siihen ettei kaikki mene suunnitelmien mukaan, joten meillä oli ja on edelleen koiralle toinen koti jo valmiina ihan lähipiirissä, jos allergia sattuisi puhkeamaan ja sielä vieraillaan ihan säännöllisesti joten paikka on tuttu myös koiralle.

        Koiruli on muuten kaikinpuolin aivan ihana pakkaus. Jenkkilässä rotu olisi WHOODLE.

        Aurinkoista kesää :)


      • .................

        eeehheeehhhee!!! ihan paras!! =D


    • biisonikakkapissa

      Mäkin haluisin sellasen ne on niin ihania mä tykkään niistä
      mulla on kuitenki jo biisoni ihkuu eikö vaan

    • ???

      Haluisin meille labradoodlen koska oon kuullu et ei allergisoi. pitääkö paikkansa siis

      • Nlykävijä

        Ei pidä, mutta sillä saadaan myytyä sekarotuisia pentuja huikeaan hintaan.


      • Doodleterapiakoira

        Koirat allergisoivat eri tavalla, mutta eroja on yhtä paljon yksilöiden kuin eri rotujen välillä. Samassa pentueessakin voi olla yksi pentu josta irtoaa paljon allergeeneja ja toinen josta niitä irtoaa vähän.

        Koiran karvojen pituus ei vaikuta allergisoivuuteen, eikä karvaton koira ole turvallisempi vaihtoehto.


    • Pirjo

      Ihan ulkopuolisena surffaajana täytyy vaan todeta että saipa kysyjä "asiallisia asiantuntijoiden" vastauksia. Mikä meitä suomalaisia oikein vaivaa. Nimimerkkien takaa on niin helppo huudella ihan mitä sylki suuhun tuo.

    • duudeloo

      Aion alkaa golden doodle kasvattajaksi :)

    • Jjjjjalostus

      Tiedättekö te ihmiset että, vaikka jokanen rotu on aikoinaan ollu seropeja niin siihen rodun kehittelyyn on kuitenkin käytetty enemmän aikaa kun vaan lätkästy kaks eri rotusta koiraa yhteen ja sitten niiden rotujen nimestä laiskasti vaan väännetty joku nimi tälle "uudelle rodulle". Ei se niin helppoo vaan oo tehä uutta rotua. Pitää päättää millasen luonteen ja ulkonäön sille koiralle haluaa. Ja jos koiralle on joku tietty tarkotus niin sekin sitten jo seuloo sitä että millasia koiria jalostukseen käytetään. Jos vaikka halutaan että koiralla on metsästysviettiä. Siinä pitää olla enemmänki kriteerejä sille rodulle kun vaan että: no kuhan ei pölise karvaa ja se ois söpön näkönen.

      Kaikista järkyttävintä on että näistä muotiroduista, jotka on seropeja, vaikka niille ois nimiki keksitty, lätkästään sit yli 1000 euron hintalappu. Ihan vaan sen takii että kun koiralla on kysyntää. Kysytyistä rotukoirista mä vielä jotenki ymmärrän että niistä pyydetään mansikoita. Ne ei oo ees seropeja, mutta tämmönen sekarotusesta järjetöntä summaa pyytäminen on vaan selvää rahastusta. Mutta hei. Ei se oo hullu joka pyytää, vaan tyhmä joka maksaa.

    • *koiraystis*

      En ymmärrä, miksi ihmiset ovat noin ahdamielisiä labradoodeleita / goldendoodeleita vastaan? Onhan maailman sivu ihmiset halunnut sekarotuisia koiriakin, eikä kukaan niitäkään ole lähtenyt haukkumaan. Eikös meillä kaikilla ole oikeus hankkia omanlainen koira, on se sitten rotukoira tai sekoitus parista rotukoirasta? Tekeekö se korasta fiksumman / tyylikkäämmän, kun se on rotukoira? Niin rotukoirissa kuin sekarotuisissa on ollut niin hyviä kuin huonoja ominaisuuksia. Joktut viittaavat koiran näköön...eikös koira oteta ns. perheenjäseneksi, jota hoidetaan ja pidetään huolta näöstä huolimatta. Ei kai kukaan palauta väärän näköistä adobtiolastaankaan takaksin? Antaa ihmisten siis ostaa koira, minkä haluaa, eikös niin? Moni ihminen kuluttaa rahansa mihin sattuu nykyään niin eikös järkevämpi kohde ole sellainen koira, jonka haluaa? Koiran saa samaan hintaan kuin kalliin telvision, eikös siinäkin ole kyse omasta halusta, minkä television haluaa ja millä hinnalla..ei sitäkään lähdetä arvosteleen =)

      Minun mielestäni tuollainen koirarotu on upea asias allergisille ihmisille, jotka allergisoivat koirille. Vaikka olisikin allerginen koiralle niin useimmat ihmiset sietävät tiettyjä rotyuja. Yksi ihminen voi sietää kerman väristä kuljetaistanoutajaa, mutta ei siedäkkään kultaisen väristä kultaistanoutajaa. Kaikissa koirissa on hieman erilainen hilseily. Aina kuitenkin kannattaa allergisena ensin mennä tutustumaan koiraan, viettää aikaa sen lähettyvillä ja katsoa alkaako silmiin, nenään, kurkkuun tai johonkin muualle ottamaan. Koiraa ei saa koskaan hankkia mielijohteesta sillä sitten sitä ei jaksa hoitaa. Mikään koiira ei ole ns. allergiavapaa 100%:sti.

      Mahtavaa duudelo! Mukavaa nähdä aukeaako ensimmäinen goldendoodle kenneli Suomeeni. Varmasti on monia halukkaita ostamassa koiria ja niin tuohonkin koira "rotuun" pystyy ensin tutustumaan ennen hankintaansa.

      • Gisel31

        Olen samaa mieltä *koiraystis*.
        Äiti kärsii pölyallergiasta, mikä on pahentunut vasta iän karttuessa, joten siedätyshoito ei toimi. Haluaisin koiran, mutta itsekkin oireilen hieman joistakin roduista, joten valinta tulee tehdä tarkkaan. Esim. En oireile pahemmin kaverin colliesta muulloin kuin vähän karvanlähtöaikaan, mutta toisen kaverin luokse en voisi kuvitellakaan jääväni yöksi, koska hänellä on toyvillakoira (kaverini on allerginen, muttei saa oireita toyvillakoirasta).
        Tällä hetkellä tiedän, että kiinanharjakoira (puuterihuisku) sopii perheeseemme, sillä allergisilla perhetutuillamme on niitä eikä kenellekään ole tullut oireita.

        Karvan lisäksi pitää muistaa millainen koira on ns. nahkansa sisäpuolella. Jokaisella koiralla on omat ominaisuutensa, eivätkä kaikki sovi kaikille. Tiedän että allergia rajoittaa suuresti koiran valintaa, mutta hankinta tulee silti tehdä tarkkaan harkiten. Itse en koe harjakoiran sopivan minulle hyvästä turkistaan huolimatta, joten olen yrittänyt löytää muitakin itselleni sopivia rotuja. Olen ajatellut mahdollisuuksien mukaan käydä tutustumassa labradoodleen ja muutamaan muuhun rotuun, ennen lopullisen valinnan tekemistä.

        Voimia kaikille omasta lemmikistä haaveileville allergisille.


    • ärsyyntynyt

      Katsokaapa tuo.. ei ehkä oo ihan vaan lätkästy rotuja yhteen:
      http://www.youtube.com/watch?v=aGGghrURVvQ

      Hauskaa luettavaa tämä viestiketju. Mikä teitä vaivaa ihmiset?Huvittavaa kansaa..ei osata keskustella vieraille, mutta täällä sitten auotaan päätä senkin edestä. Erityisesti joka ikinen koirakeskustelu täällä tuntuu päätyvän samaan riitelyyn.

      • Australianlabradoodl

        Ei niitä rotuja noin vaan yhdistellä ! Goldendoodeleista ei ole niin paljon tietoa.

        Australian Labradoodeleista tiedän aika paljon. Ne eivät todellakaan ole puudelin ja labradorin sekoituksia !

        Lue lisää: australianlabradoodle.fi

        Koirat sopivat usein allergisille. On hyvä muistaa että ensimmäisen tai toisen sukupolven risteykset aiheuttavat enemmän allergiaa kuin ns. "puhtaat" ALD:t.

        Alla vielä hieman faktaa Goldendoodeleista:

        "To help you understand this concept we will use the Goldendoodle as an example. A Goldendoodle is a cross between the Golden Retriever and the Poodle (usually the Standard Poodle). In general we will call the first purebred "purebred-A" and the second "purebred-B." Note: the examples of the differences in coat only apply to the Goldendoodle hybrid; all other hybrids will vary in their own way depending on what breeds are in the cross.

        F1=first generation puppy—50% purebred-A and 50% purebred-B. For example, a Golden Retriever to Poodle cross is first generation, resulting in healthier offspring. In this particular Goldendoodle cross, hair type can be smooth like a Golden, wiry like an Irish wolfhound or wavy/shaggy, they can shed or not shed and pups in the same litter can vary. This is not the best cross for people with severe allergies.

        F1b=backcross puppy—25% purebred-A and 75% purebred-B. For example, an F1 Goldendoodle and Poodle cross; this is a Goldendoodle bred back to Poodle— the wavy, curly, shaggy-look doodle (poodle cross) is very consistent in coat types. F1b is the MOST likely of any doodle to be non-shedding and allergy-friendly, and is the easiest coat to take care of.

        F2=second-generation puppy—F1 hybrid crossed with an F1 hybrid. For example, an F1 Goldendoodle crossed with an F1 Goldendoodle. In this combination you get the same percentage of purebred-A as purebred-B as you would in an F1 hybrid. In the case of the Goldendoodle, they are more likely to shed.

        F2b=second-generation backcross puppy—F1 bred to a F1b (hybrid backcross)

        F3=F2 hybrid to F2 hybrid

        Multi-generation=F3 or higher-generation hybrid crossed with F3 or higher-generation hybrid."


      • Rahasdoodle

        Ja koskahan saadaan faktatietoa, että labradoodle olisi edes vähän vähemmän allergisoiva kuin muut koirat? Ei saada, koska kysymys on vain rahakkaasta bisneksestä, 2600 on hiton paljon sekarotuisesta koirasta jonka terveystutkimuksia ei olla tehty suomessa. Ja ostajillekin olisi hyvä kertoa, että lonkkatulos"good" ei välttämättä ole jalostusainesta. Mutta ei, ilmoitellaan vain, että kattavasti tutkituista vanhemmista pentuja tulossa. Valitettavasti nillä tuloksilla tulisi olla merkitystäkin. Yksi merkillisin tämän hetken huijaushommaa on labradoodelien kasvatus. Siinä viedään hyväuskoisia kuin pässiä narussa. Eihän nämä "kasvattajat" uskalla edes esiintyä omilla nimillään, miksiköhän..?!


    • tiibetinspanieli1

      Me ostetaan pieni tiibetinspanieli jolla on hyvä luonne ja hyvä sukuperinne joten suosittelen teillekin pientä koiraa jos asut kerrostalossa tai rivitalossa =)

    • Duudeloo

      Nyt löysin ekan pentueen ja varasin meille tytön!

      • Pentu, oih !

        Hei Duudeloo, kiinnostuin asiasta....siis minkä rotuisen pennun varasit ? Labradoodlen vai ? Saisiko vielä kasvattajan nimen, kiitos ?


      • Järjestö ekana

      • PJP

        Onneksi olkoon. Tuo allergiajuttu josta tässäkin paljon kirjoitellaan, on se vaan erikoinen. Itselläni on koira allergia, söin pillereitä, astmapiippukin oli. Sitten hankin Portugeesin, eli lähes 12 vuotta. Eimitään oireita, sitten tuli meille villakoira, ei mitään oireita. Mutta paksukarvainen lapinkoira, niin varmaan ensiapuun olisi mentävä, oireet ovat kamalat,samoin kissa. Olenkin todennut allergian olevan henkimaailman asia. Kyllä koira antaa ihmiselle paljon, se on ainakin vilpitön ystävä, jos sinulla on vaikea päivä, katso koiraasi se on vaan iloinen kun olet olemassa.


    • Duudeloo
    • goldendoodle

      Terve!

      Mun luokse muutti pieni tyttö tuosta samasta pentueesta. Olisi kiva tietää missä päin suomea muut sisarukses asustaa? Voitaisiin ehkä pitää jotkut pentutreffit jos edes jutkut asuisi suht lähellä. Itse asutaan Kirkkonummella.

      :)

      • Duudle

        Hei

        [email protected]

        Pentutreffit ehdottomasti, me asutaan suht lähellä!

        Olisi ihana kuulla miten muilla menee, meidän tyttö on ihan monsteri ;)


    • Doodeli

      Tietääkö kukaan, onko vielä tuolla kyseisellä kasvattajalla goldendoodeleita?

      • En usko

        Goldendoodle kasvattajia ei Suomessa taida olla !! Pennut/koirat ovat puhtaasti sekarotuisia eli kultainen noutaja puudeli !!!
        Australian labradoodle kasvattajia taitaa olla pari, kaverilla sellainen ihana doodeli.


    • FinnishLabradoodle

      Kun ostaa roturisteytyksiä Suomesta tai ulkomailta, kannattaa tosiaan vaatia kasvattajalta
      *sukutaulu
      *el lääk todistus pennun tarkastuksesta
      *terveystutkimukset vanhemmilta
      *asianmukainen kauppakirja

      Australian labradoodle kasvattajilla nämä ovat aina kunnossa, heillä tiukka kattojärjestö, ALAEU. Muilla labradoodle ja goldendoodle kasvattajilla ei ainakaan Suomessa ole vielä minkäänlaista kattojärjestöä, joten vaatii kasvattajalta itseltään korkeaa moraalia ja eettistä asennetta, jotta kaikki asiat on varmasti kunnossa.

      Tässä yksi suomalainen labradoodle kasvattaja:
      http://ambientesdogs.webs.com

    • Kasviskysyy

      Tämäkään kasvattaja ei julkaise koirien terveystuloksia, esittele koiriaan ja kerro, miksi juuri ne ovat erinomaisia jalostuskoiria. Yleisestikin voisi miettiä, riittääkö jalostukseen käytetylle koiralle kriteeriksi muutamat terveystutkimukset? Sellaiset esittelyt mitä nyt näkyy labradoodle kasvattajien sivuilla, ovat luokkaa " tällä on melkein terveet lonkat ja tosi söpö luonne". Ja toki niidenkin tutkimusten tulisi olla luotettavasta tahosta ja tutkimusten tulisi olla nykytietämyksen mukaan oikein kohdennetut. Toiminta on ninn salamyhkäistä ja rahanahnetta, että onko ihme, että siitä koiramasilmassa kohistaan? Kuka ja miten valvotaan suomalaisia kasvattajia, että he noudattavat tämän ulkomaalaisen kattojärjestönsä ehtoja? Onko tämä järjestö tietoinen, että heidän vaatimat kauppaehdot ovat suomessa lainvastaisia? Onko asiasta keskusteltu? Miten katyojärjestö valvoo, ettei esim. arkoja koiria käytetä jalostukseen?

    • njaajuu

      Ihmiset menevät tähän vanhentuneeseen huijaukseen nykypäivänä? Tai no suomessa kaikki tulee aina parin vuoden viiveeellä, mutta ulkomailla nämä koirat ovat saaneet huonon maineen.

      • 5678907776

        Niin, jos tuossa yhdistelmässä se "villakoira", on se joka ei allerkisoisi.Niin eiköhän ominaisuudet huonone puolella, jos sekoitetaan siihen villakoiraan kultsikkaa.
        Jos itsellä olis tavetta allerkisoimattomalle/vähemmän allerkisoivalle koiralle,jolla ei karva lähde.Ostaisin sen villakoiran, puhdasrotuisena.Koirien tiedot löytyy netistä, sukutaulut, terveys ja näyttelytulokset.Näyttelytuloksista voi päätellä, onko koiran rotumääritelmän mukainen yksilö, näyttelyissä ei myöskään pärjää arat ja luonnevikaiset koirat.


    • Doodelsson

      Voisiko joku kertoa, että kuka kasvattaa Goldendoodeleita? Kaikki neuvot ovat tarpeen...

      • Eikömeneperille

        Kuinkas monessa keskustelussa samaa asiaa on kyseltävä? Neuvoja olet saanut jo moneen kertaan siltä osin, kuin niitä on järkevillä ihmisillä antaa. Mutta jos olet tosiaan noin harvinaisen kovakalloinen, niin kerrataanpa vielä: Näitä "designrotuja" eli siis suomeksi sanottuna ihan ihka aitoja seropeja ei kasvata kukaan. Niitä ainoastaan tehtaillaan. Ja jos sellaista haluat mennä tukemaan, niin en todellakaan aio neuvoa siinä, mistä voisit kysellä.


      • sekoitusonsekoituseirotu

        Hieno nimitys ihan tuiki tavalliselle sekarotuiselle... Miksi ihmeessä tukea tehtailua?


    • Anonyymi

      Bisnesvinkki: osta kultainen noutaja narttu ja parita sitä eri kokoisten villakoirien kanssa. Myy sekarotuiset pennut goldendoodleina ja voit veloittaa niistä enemmän kuin rotukoirista. Ei se ole hullu joka pyytää vaan se joka maksaa.

    • Anonyymi

      Meillä on ja ihan paras <3

    Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      7
      1252
    2. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      19
      1245
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      5
      1166
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      2
      1164
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      1
      1143
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      1
      1141
    7. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      2
      1134
    8. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      42
      1127
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      3
      1119
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      2
      1110
    Aihe