Suojakerroin?

eilatiin

Ollaan lähdössä huhtikuussa eilatiin. Olen vaalea ihoinen ja tukkainen, en rusketu hirveän hyvin. Huluaisin matkalla ruskettu, mutta en palaa. Mitä aurinkosuojakerrointa suosittelette vaalealle ihmiselle? Ja eikö se myös ole niin että jos käyttää todella korkeaa se heikentää ruskettumista?

7

1120

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tan-Tane

Tästä asiasta voisit kysellä paremmin suojakerroin-ketjussa mutta vastaanpa nyt seuraavaa: käy reissun alla solkussa ainakin kuukauden ajan 2-3 kertaa viikossa ja Eilatissa aloitat sittenkin kunnon kertoimilla kuten päälle 20.

Viikossa (tahi parissakaan) ihan nollilta aloittaessa tuskin saavutat kovinkaan pysyvää rusketusta. Huomattavasti helpompaa - ja tehokkaampaa - on myökyttää tasaisesti läpi talven 2 kertaa viikossa solkkua ja lomallasi voit sitten tehdä vähän muutakin kuin hikoilla rasvaisena rannalla.

• ..............

Ensinnäkin Eilatin aurinko on IHANA!! Toisekseen siellä ilma on niin kuivaa ja miellyttävää, että vaikka on asteita 30 ja aurinko paistaa pilvettömältä taivaalta et tunne ihollasi hikeä. Tulin muutama päivä sitten viikon reissulta takaisin tänne pimeään ja sateeseen.
      Niin niistä suojakertoimista. Tiedän että toimin eritavalla kuin monet ja varmasti vastoin yleisiä suosituksia. Olen myös vaaleaihoinen ja hiuksnen. Alotan kuitenkn aina auringonoton olemalla ensin ekapäivänä vain 10min kerralla aurinossa, hetkeksi varjoon ja taas 10min. Seuraavana päivänä pidennän auringossa oloaikaa. Kun iho alkaa vähänkin kuumottaa, kiireesti varjoon tai veteen kunnon ajaksi. Saatan näin viettää rannalla tai altailla koko päivän Ainoastaan kasvoissa käytin yhtenä päivänä 15kerrointa. En palanut, mutta rusketus on upea. Myös täysi annos d-vitaminia. Olen jo siis vuosien ajan totuttanut ihoni, sekä Suomen kesässä että aina etelän matkoilla näin.
      Solariumissa en ole milloinkaan käynyt ennen aurinkoon menoa.
      Ole varovainen, totuta ihoasi pikkuhiljaa ja nauti auringosta!!!!!!!!!!!

• anjamarjatta

Samaa mieltä olen edellisen kanssa että Eilatin ilmasto oli tosi miellyttävä, vaikka lämpöasteet näyttivätkin yli 30, itse käytin kasvoihin ekapäivinä 30 sa sitten 20 ja jalkoihin aluksi en mitään, n15min ja kun olin shortsit jalassa ja kaupungilla kerroin aluksi 15, söin kotona karotiini tabletteja viikon verran ja näköjään rusketus tuntui tulevan herkästi enkä palanut ollenkaan, muuten olen vaaleaihoinen. En kuitennkaan maannut altaalla paria tuntia kauempaa, ja varjon suojassa loppupäivän.

• jatkuu........

tuolla aiemmin kerroinkin omista kokemuksistani ja unohdin mainita että aloitan kuukautta ennen kunnon aurinkoa myös karotenodi-valmisteen nauttimisen (itselleni tehokas on ollut vivida valmiste, luontaistuotekaupat). Se auttaa selkeästi saamaan kauniin rusketuksen. Sen nauttimista kannattaa jatka vielä viikkoja reissun jälkeenkin. Pysyy väri kauemmin. Hyvää ja leppoisaa matkaa!!!!!!!

• Sabrest

Itse taas otan aurinkoa vain aamulla klo 9 - 10 ja iltapäivällä klo 15-16. Olen varjossa keskellä päivää ja olen huomannut että sielläkin auringonsäteet vaikuttavat. Ei tarvitse minkäänlaisia suojakertoimia ja rusketus on upea. Rusketusta voi vielä täydentää vähittäin itseruskettavilla voiteilla.

• Paskaojan kersantin veli

Aivan uusi ilmiö näköjään tuo suojakerroinasia.
      Itse olin aikoinaan n. 3v.lähi-idässä
      Egypti,Israel,Syyria, Libanon ja Kypros.
      Ja kyllä siellä aurinko paistoi n. 300 p.
      vuodessa.
      En ollut kuullutkaan noista voiteista!
      Nyt varoitellaan: eka viikko no.50 ,
      sitten 30 .Kolmas viikko jo no. 15,5 jne.
      Niin ja muista ne tuki-lentosukat!
      Niin mitähän ne lienee ?

• siihen aikaan

katsos ilmakehän otsoonikerros oli paksumpi, "vai mikä senytoli". Ei tarvittu niitä suojakertoimia purkeista eikä pulloista. Toista se on kuule nyt........... :)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. 20e Riskitön veto 20e talletuksella VB:lle

Pssst! Vinkki viis rotvallinreunalla eläjille. VB tarjoaa 20 euron riskittömän vedon ensitallettajille vedonlyöntiin.
      6
      2463
    2. Pilasit mun

Elämän. Sitäkö halusit?
      Ikävä
      116
      1648
    3. Viiimeinen viesti

Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill
      Suhteet
      36
      1386
    4. Analyysiä: Kiuru-keissi oli ja meni - demarit hävisi tässäkin

Tapauksen tultua julki alkoi demarit ja muu vasemmisto selittään, että tämä oli poliittista väkivaltaa, siis ennen kuin
      Maailman menoa
      160
      1223
    5. Mikä olisi sinun ja kaivattusi

Tarinan kertovan elokuvan nimi?
      Ikävä
      129
      1165
    6. Lasse Peltonen on kunnanjohtaja

18/21 ääntä 1 Stoor ja 2 Vauhkonen
      Sysmä
      52
      1125
    7. Suomessa on valittava 2 lucia neitoa...

Maahanmuuttajille oma lucia neito ja Suomalaisille oma SUOMALAINEN Lucia neito....sama juttu on tehtävä miss Suomi kisoi
      Maailman menoa
      105
      1064
    8. Syntymäpäivä

Milloin on kaipaamasi henkilön syntymäpäivä!? Hänellä miehellä on tammikuussa.
      Ikävä
      57
      1061
    9. Olet tärkeä

mutta tunnen jotain enemmän ja syvempää. Jos voisinkin kertoa sinulle... Olen lähinnä epätoivoinen ja surullinen.
      Ikävä
      46
      939
    10. Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.

Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.
      Kittilä
      109
      904
    Aihe