Haluaisin aloittaa monen vuoden jälkeen taas vanhan harrastukseni eli swappauksen, ja nyt hakusessa on muita swappaajia swappikavereiksi. Myös kaikenlainen keskustelu swappauksesta sallittua :)
Swappaajat!!!
11
624
Vastaukset
- on?
kerrotko...
- Wikipedia
Swappailu on harrastus, jossa vaihdetaan erilaisia kuva- tai sanataideteoksiksi koristeltuja vihkoja yleensä postitse, jolloin vihkon sisältö rakentuu vähitellen, eri osallistujen yhteistyönä. Harrastuksen termistössä vaihdettuja vihkoja kutsutaan swapeiksi. Sanat swappi, swappaaminen ja swappaus tulevat englannin kielestä (to swap, swapping = vaihtaa, vaihtaminen). Swappareilla on yleensä useampia swappareita, joiden kanssa he vaihtavat swappeja säännöllisesti. Mitään perussääntöä ei sille kuitenkaan ole, kuinka monta swapparia tulee kullakin olla ja kuinka monta swappia tulee lähettää kerralla. Kertaswappi on postienvaihto, joka ei jatku säännöllisesti, vaan tapahtuu ainoastaan kerran. Swappeja voi vaihtaa myös kädestä käteen niin kutsuttuna käsipostina.
- Tuutsi
haluaisit vaihdella?
- huuru
Eli joo haluaisin vaihdella.. yhteystietoja (esim.s-posti osoitetta) saa pistää tähän jos kiinnostaa alkaa swapata.. :)
- huuru
Joo edellinen viesti jäi vähän tyngäksi.. elikkäs mua kiinnostaa decot, runobookit ja lyrixit.. ^^ silloin vuosia sitten tein oikeastaan vain pelkkiä decoja mutta voishan tota harrastusta vähän laajentaakkin.. :)
- viestiä
huuru kirjoitti:
Joo edellinen viesti jäi vähän tyngäksi.. elikkäs mua kiinnostaa decot, runobookit ja lyrixit.. ^^ silloin vuosia sitten tein oikeastaan vain pelkkiä decoja mutta voishan tota harrastusta vähän laajentaakkin.. :)
mua voisi kiinnostaa [email protected]
- mismis
Voi että.. mulla on ollut sama haave jo vuosia. löysin aika vasta vanhoja Äffyjä ja Decoja ja mietin, että mikä olisikaan hauskempi harrastus ku väsätä niitä taas lisää=) Nykyään postilaatikosta ei enää VOIS tulla mitään hienompaa.. tämä täytyy suunnitella toiminnan tasolle saakka.
Mitäs niitä oli ku noi FB:t ja Decot..? Oliko Lyrics kans yks tyyppi...? Joitain lyhenteitäkin muistan, NNP, NPW..
Jutskaillaanhan ehdottomasti näistä lisää ja tuumitaan vähän äksöniä asiaan=)- milyy
Minua kiinnostaa.olen itsekin yrittänyt etsiä swappaajia,joten kuulostaa todella hyvältä :D
[email protected] otatko yhteyttä sähköpostiini?? :D - Ex-swappari
Ihan vaan muistin virkistykseksi; olihan niitä vaikka mitä mitä tuli vaihdeltua:
fb:t --> näihin tuli lähinnä oma nimi ja osoite, eipä juuri muuta
decot --> sivu koristeltiin haluamallaan tavalla
runokirjat --> nimensä mukaan kukin osallistuja laittoi runon/runoja
lyrix, lyrics --> kirjoiteltiin laulujen sanoja
slam, slämy --> minikokoisia "ystäväni-kirjoja", joissa oli kysymyksiä joihin vastattiin
sekobook, tee-mitä-haluat --> sekalaisen nimisiä vihkosia, joissa pointti oli että voi decoilla tai laittaa laulun sanoja tai runoilla, tai ihan mitä haluaa.
Itse swappailin vähintään viisi vuotta joskus yläaste-lukioikäisenä, mutta lopetin harrastuksen jo ennen kun kirjoitin ylioppilaaksi. Nykyään keskityn korttiaskarteluun, virkkaamiseen ja neulomiseen! :) - neitivainen
Ex-swappari kirjoitti:
Ihan vaan muistin virkistykseksi; olihan niitä vaikka mitä mitä tuli vaihdeltua:
slam, slämy --> minikokoisia "ystäväni-kirjoja", joissa oli kysymyksiä joihin vastattiin
sekobook, tee-mitä-haluat --> sekalaisen nimisiä vihkosia, joissa pointti oli että voi decoilla tai laittaa laulun sanoja tai runoilla, tai ihan mitä haluaa.
Itse swappailin vähintään viisi vuotta joskus yläaste-lukioikäisenä, mutta lopetin harrastuksen jo ennen kun kirjoitin ylioppilaaksi. Nykyään keskityn korttiaskarteluun, virkkaamiseen ja neulomiseen! :)Jos kansainvälinen swappaus-meininki kiinnostaa, kannattaa katsoa:
www.swap-bot.com
:) - hiiiii
Ex-swappari kirjoitti:
Itse swappailin vähintään viisi vuotta joskus yläaste-lukioikäisenä, mutta lopetin harrastuksen jo ennen kun kirjoitin ylioppilaaksi. Nykyään keskityn korttiaskarteluun, virkkaamiseen ja neulomiseen! :)Eikös decoissa nimenomaan ole tarkoitus tehdä pieni kirjanen johon aloittaja tekee kannet ja perussivut ja antaa aiheen ja kaikki jotka haluavat osallistua ilmottautuvat mukaan ja koristelevat oman sivun omalla tyylillään aiheen mukaan.
Esim.enkelit ,vintage ,paratiisi tai vaikka iltapäivä rannalla????Ja eikös decot tehdä aina jollekin henkilölle .
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Oi mun haniseni
Mul on ihan törkee ikävä sua. En jaksais tätä enää. Oon odottanut niin kauan, mutta vielä pitää sitä tehdä. Tekis mieli305792Kyllä mulla on sua ikävä
Teen muita juttuja, mutta kannan sua mielessäni mukana. Oot ensimmäinen ajatus aamulla ja viimeinen illalla. Välissä läm144364Hei rakas sinä
Vaikka käyn täällä vähemmän, niin ikäväni on pahempaa. Pelkään että olen ihan hukassa😔 mitä sinä ajattelet? naiselle403237IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä.
IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä. IS uutisoi torstaina Toni Imm522951Israel aloitti 3. maailmansodan
https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011297979.html Israel se sitten aloitti näköjään kolmannen maailmansodan.3391549Vihdoin tiedän että tämä on molemminpuolista
Saattoi se koko ajan olla silmiemme edessä mutta kumpikaan ei uskaltanut sitä toivoa. Kunpa nähtäisiin pian, toivottavas861338- 621276
Nainen, meidän talossa on säännöt
1. Mies on aina oikeassa. 2. Ei vastaväitteitä. 3. Mäkättäminen kielletty. 4. Suhde on tärkein. 5. Ei salaisuuksia. 6. E2321206- 791169
Natoon liittyminen on alkanut kaduttaa.
Nato on muuttunut niin paljon, että se ei ole enää se mihin haluttiin liittyä. Usa on vetäytynyt ja 5% osuus valtion tul4011161