Puhelin ja puhelut

Carmen Electra

Miten olette junailleet puhelut Meksikossa? Tällä hetkellä mulla Saunalahden liittymä joka ei toimine PDC:ssa. Nelitaajuuspuhelin hankittuna. Onko prepaid-kortteja siellä ja miten toimii?

13

3748

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • rivalinda

      Hyvä kysymys, johon en osaa vastata, koska olen menossa joulukuussa eka kertaa Playa del Carmeniin. Teenkin jatkokysymyksen tähän samaan ketjuun. Minkälaiset nettiyhteydet on siellä ja toimiiko ns. nettikahvila periaatteella? Vielä toinen kysymys, onko näissä paikoissa skype puhelujen mahdollisuutta?

      • La Tortuga

        Meksikossa on todella paljon nettikahviloita. Jukatanin niemi on minulle (vielä) tuntematonta aluetta, mutta koska niitä löytyy niin taajaan pikkupaikoistakin, varmasti myös sieltäkin. Hinnat ovat varsinkin pienemmissä paikoissa uskomattoman edulliset.

        Nelitaajuuskännyn pitäisi toimia.


      • nettiyhteyksiin

        että Skype pelaa kaikilla koneilla joissa vääntö riittää ja ohjelma on samat vaatimukset kuin Suomessakin. Ja voit asentaa skypen tilapäisesti tai pysyvästi jättää muidenkin koneelle siellä jos sitä ei ole valmiina.


    • spacejaakko

      Saunalahti ei tosiaan toimi Meksikossa. Soneran ja Elisan liittymien pitäisi ymmärtääkseni toimia.
      Meksikossa varmaankin kaikki liittymät toimii prepaid periaatteella, mutta hankalemmaksi liittymän hankinnan tekee se, että sen mukana pitää aina ostaa myös itse puhelin!

    • äimistynyt

      Minä myös kyselin saunalahdelta ja varmistivat, että heidän liittymänsä ei toimi Meksikossa. Tässäpä nyt pähkinä purtavaksi, koska haluaisin matkalta kuitenkin soitella ja viestitellä Suomeen. Joulutoivotukset sun muut...

      • rivalinda

        Miten olette hoitanut puhelimen akun lataukset meksikossa? Jännitehän siellä on 110V ja ainakin minun laturissani on jännite 230V.


      • joulukuussa myös matkaan
        rivalinda kirjoitti:

        Miten olette hoitanut puhelimen akun lataukset meksikossa? Jännitehän siellä on 110V ja ainakin minun laturissani on jännite 230V.

        Kannattaisi varmasti kysellä kaupasta uudempaa laturia. Itselläni on myös Nokian puhelimen mukana tullut kiinalainen laturi, jossa jännitetarve on 230 V. Sama akku latautuu myös toisella, Suomessa tehdyllä Salcompin laturilla, jossa jännitealue on 100 - 240 V. Laturit eivät nykyisin hirveitä maksa, joten vaihto voi olla järkevää.


      • äimistynyt
        joulukuussa myös matkaan kirjoitti:

        Kannattaisi varmasti kysellä kaupasta uudempaa laturia. Itselläni on myös Nokian puhelimen mukana tullut kiinalainen laturi, jossa jännitetarve on 230 V. Sama akku latautuu myös toisella, Suomessa tehdyllä Salcompin laturilla, jossa jännitealue on 100 - 240 V. Laturit eivät nykyisin hirveitä maksa, joten vaihto voi olla järkevää.

        Tai sitten osta paikan päältä muuntaja, joka muuntaa samalla verkkovirran 110 V:ksi ja muuttaa suomalaisen töpselin amerikkalaiseksi. Ei maksaa montaa euroa tämä välikappale.


    • Turquesa

      Meksikossa toimii kolmitaajuuspuhelimet. Ainakin minun nokialaisessani on laturissa 100-240 v ja siellä lataus onnistuu adapterin avulla, mikä tarkoittanee sitä, että siellä on pistokemalli erilainen. Adapteri "amerikanmalliin" maksaa joitakin euroja. Muutenkin kaikki sähkölaitteet kuten tukankuivaajat ja kihartimet, partakoneet yms. toimivat edellä kerrotulla tavalla, jos niissä on valmiudet 100-240 v, muussa tapauksessa tarvitaan sitä muuntajaa.

      • Carmen Electra

        Näin siinä kävi: Hankin nelitaajuuspuhelimen, kun niitäkin jossain päin mualimata tarvitaan ja kun ei tiedä missä sitä seuravaksi sitten matkailee. Vaihdoin myös pikaisesti Saunalahden liittymän Soneraan, jolla yhteistyökumpp Meksikossa. Kaikkialta ei kuuluvuus varmaa sittenkään. Nettiyhteys on yksi vaihtoehto mutta, mutta... Nuorisoon sillä voi olla yhteydessä mutta ei esim. iäkkäisiin vanhempiin.
        Sotasuunnitelmamme on, että otetaan ladatut vaihtoakut mukaan puhelimeen ja kameraan aurinkokennolaturi.
        Lisäksi otamme ledi-otsalampun kaiken varalta varavaloksi, matkapalovaroittimen jossa patterit. Muut sähkölaitteet jäävät kotiin, en kiharra ja mies aikoo ajaa parran höylällä!
        Periaate: kevyet laukut, kevyt olo (mennen tullen).


      • Carmen Electra

        siitä että kaikki vastaukseksi saamani viestit oli asiallisia eikä mitään "hei haloo pöllö" -juttuja. Mukavaa porukkaa ootte!


      • spacejaakko
        Carmen Electra kirjoitti:

        Näin siinä kävi: Hankin nelitaajuuspuhelimen, kun niitäkin jossain päin mualimata tarvitaan ja kun ei tiedä missä sitä seuravaksi sitten matkailee. Vaihdoin myös pikaisesti Saunalahden liittymän Soneraan, jolla yhteistyökumpp Meksikossa. Kaikkialta ei kuuluvuus varmaa sittenkään. Nettiyhteys on yksi vaihtoehto mutta, mutta... Nuorisoon sillä voi olla yhteydessä mutta ei esim. iäkkäisiin vanhempiin.
        Sotasuunnitelmamme on, että otetaan ladatut vaihtoakut mukaan puhelimeen ja kameraan aurinkokennolaturi.
        Lisäksi otamme ledi-otsalampun kaiken varalta varavaloksi, matkapalovaroittimen jossa patterit. Muut sähkölaitteet jäävät kotiin, en kiharra ja mies aikoo ajaa parran höylällä!
        Periaate: kevyet laukut, kevyt olo (mennen tullen).

        Kuuluvuuden pitäisi kyllä olla niin hyvää kuin mahdollista Meksikossa tuon Soneran liittymän kanssa. Niillä kun sopimus Telcelin kanssa ja sillä firmalla on periaatteessa monopoli siellä puhelinmarkkinoilla.
        Ei tarvi kyllä minkään aurinkokennolatureiden kanssa pelata kun hommaa sen muuntajan missä oikea plugi pistorasiaan. Varmimmin käy kun ostaa valmiiksi täältä Suomesta. Saa vaikka Biltemasta tai Clas Ohlsonista.


      • Carmen electra
        spacejaakko kirjoitti:

        Kuuluvuuden pitäisi kyllä olla niin hyvää kuin mahdollista Meksikossa tuon Soneran liittymän kanssa. Niillä kun sopimus Telcelin kanssa ja sillä firmalla on periaatteessa monopoli siellä puhelinmarkkinoilla.
        Ei tarvi kyllä minkään aurinkokennolatureiden kanssa pelata kun hommaa sen muuntajan missä oikea plugi pistorasiaan. Varmimmin käy kun ostaa valmiiksi täältä Suomesta. Saa vaikka Biltemasta tai Clas Ohlsonista.

        oli ihan käypäinen peli! Latasi puolipilviselläkin sukkelasti puhelimeni akun partsilla.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tällä kertaa Marinia kadehtii Minäminä Päivärinta

      Kokoomuksen tyhjäntoimittelija itkeä tuhertaa, kun kansainvälinen superstaramme ei leiki hänen kanssaan. Oikean puoluee
      Maailman menoa
      383
      1470
    2. Minua itkettää tämä tilanne

      Meidän pitäisi jutella. Eikö niin? Miehelle.
      Ikävä
      104
      1263
    3. Miksi koulut pakottavat

      Lapset uimaan sekaryhmänä? Murrosikäiset tunnetusti häpeilevät vartalossa tapahtuvia muutoksia. Tulee turhia poissaoloja
      Maailman menoa
      116
      1200
    4. Miksi jollain jää "talvi päälle"

      Huvittaa kastoa ullkona jotain vahempaa äijää joka pukeutuu edelleen kun olisi +5 astetta lämmittä vaikka on helle keli
      Maailman menoa
      158
      1082
    5. Mitkä oli suurimmat

      Syyt mihin hänessä ihastuit alussa ja pikkuhiljaa tunteiden edetessä
      Ikävä
      44
      967
    6. Minulla oli tunteita

      Tein itsestäni pellen. Sait hyvät naurut ja minä 💔
      Ikävä
      63
      886
    7. Se katse silloin

      Oli hetki, jolloin katseemme kohtasivat. Oli talvi vielä. Kerta toisensa jälkeen palaan tuohon jaettuun katseeseen. Tunt
      Ikävä
      32
      806
    8. Suomen Pallolitto: Tasoryhmät lasten jalkapallossa - Erätauko-tilaisuus ma 20.5.2024

      Tasoryhmät lasten ja nuorten jalkapallossa herättävät paljon keskustelua. Mitä tasoryhmät ovat ja mikä on niiden tarkoit
      Suomi24 Blogi ★
      0
      790
    9. Susanne Päivärinta kirjassaan: Sannalla nousi valta päähän, Big Time!

      Päivärinta toteaa ettei ole nähnyt kenenkään muuttuvan niin totaalisesti kuin Marinin, eikä siis todellakaan parempaan s
      Maailman menoa
      90
      784
    10. Tuhdit oluet kauppoihin. Miksi vastustaa?

      8% oluet kauppoihin mutta mikä siinä on että osa politikoista vstustaa ? Kauppa kuitenkin hinnoittelee vahvan oluen ni
      Maailman menoa
      167
      671
    Aihe