Autakkaa mua!!

sunny

Moi minulla on syyrialainen tyttö hamsu sen nimi on Minni On mulla parikin ongelmaa jota en osaa ite ratkasta mutta toivottavasti te osaatte eli kun hamsu kerää ruokaa varastoonsa niin syökö se ne yön aikana mietin aina että annanko hänelle liikaa ruokaa kun katson pesän alle siellä on vähän ruokaa olen tehnyt niin että laitan pesässä olleet ruoat roskikseen.. en ole huom mikään ammattilainen näissä asioissa ja toinen onko totta että näkkileipää ei saa syöttää hamstereille ja jos on mikisi itse olen antanut aina eikä mitään ole tapahtunt... Kiitti jo etu käteen viesteistä

8

859

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Nimetön

      Hamstereilla on tapa kerätä ruoka-varastoa, siis luonnossa. Sunkaan hamsu ei oo poikkeus! Hamsut kerää ruokaa kaiken varaks. Ne ei vältämättä tiiä, et ne saa ruokaa heti samana päivänä. Monissa kirjoissa väitetään, et, jotain ruokii ei saa antaa, jollekki eläimelle, mut yleensä, siit ei oo tullu mitää.

      • talvikot:

        ei niitä varastoituja ruokia tarvitse heittää menemään elleivät ole pilaantuneet.


      • talvikot: kirjoitti:

        ei niitä varastoituja ruokia tarvitse heittää menemään elleivät ole pilaantuneet.

        Itse olen ottanut ruokavarastoista talteen vain koskemattomat ruoat. En siis mitään puoliksi syötyjä pähkinöitä tai muuta sellaista. Puhdastahan se ruoka ei enää ole, kun hamsteri on nukkunut sen päällä ja papanoinut sen sekaan. Riippuu tietysti hamsterista, miten siistissä järjestyksessä se pitää varastonsa.


    • iines_00

      silloin kun mulla oli hamstereita...nii keitin niille kaurapuuroa ( tietty vedessä ja ilman suolaa )
      pitivät herkkuna!!
      varastoi häkin nurkkiin tai pesäpaikkaan ( ihan normaalia toimintaa )

    • ...............

      Näkkileipä on ihan turvallista ja itse katson että omillani on aina kuivattua ruisleipää. Jos eivät jyrsi mitään todella kovaa, niin hampaat eivät kulu tarpeeksi.
      Anna hamsusi kerätä ruokaa varastoon. Poista esim. muutaman päivän välein mahdollisesti vanha ruoka.
      Joku mainitsi puuron; puuro on hyvä tehdä maitoon vaikka mikrossa. Näin hamsu saa kalsiumia ja proteiinia ;) Suolakaan ei ole vaarallista, kunhan sitä on ruuassa vain vähän.

    • netu96

      Kyl se ne syyö, voit vähän välii ottaa nitt pois mut älä iha jatkuvast ;)

    • olen..

      sitä mieltä, että hamsterin täytyy antaa rauhassa kerätä ruokaa varastoon, koska se on sille luontaista toimintaa ja tuo sille turvaa. Tietystikään ruokaa ei kannata niin paljon antaa, että varasto kertyy todella suureksi. Itse olen vain häkin siivouksen yhteydessä poistellut joitain ruokia, mutta silloinkin jättänyt osan koskemattomaksi.

    • nuppuli1

      Hamsterit keräävät ruokaa poskissa yleensä pesäänsä koska ne haluu syyä rauhassa (tai ainaki mun vanha hamsteri :)) mut en sit tiiä =)

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta

      Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä
      Ruoka ja juoma
      55
      1553
    2. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      123
      1334
    3. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      123
      1228
    4. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      140
      1044
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      101
      897
    6. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      337
      831
    7. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      734
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      646
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      50
      643
    10. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      602
    Aihe