Moi minulla on syyrialainen tyttö hamsu sen nimi on Minni On mulla parikin ongelmaa jota en osaa ite ratkasta mutta toivottavasti te osaatte eli kun hamsu kerää ruokaa varastoonsa niin syökö se ne yön aikana mietin aina että annanko hänelle liikaa ruokaa kun katson pesän alle siellä on vähän ruokaa olen tehnyt niin että laitan pesässä olleet ruoat roskikseen.. en ole huom mikään ammattilainen näissä asioissa ja toinen onko totta että näkkileipää ei saa syöttää hamstereille ja jos on mikisi itse olen antanut aina eikä mitään ole tapahtunt... Kiitti jo etu käteen viesteistä
Autakkaa mua!!
8
859
Vastaukset
- Nimetön
Hamstereilla on tapa kerätä ruoka-varastoa, siis luonnossa. Sunkaan hamsu ei oo poikkeus! Hamsut kerää ruokaa kaiken varaks. Ne ei vältämättä tiiä, et ne saa ruokaa heti samana päivänä. Monissa kirjoissa väitetään, et, jotain ruokii ei saa antaa, jollekki eläimelle, mut yleensä, siit ei oo tullu mitää.
- talvikot:
ei niitä varastoituja ruokia tarvitse heittää menemään elleivät ole pilaantuneet.
talvikot: kirjoitti:
ei niitä varastoituja ruokia tarvitse heittää menemään elleivät ole pilaantuneet.
Itse olen ottanut ruokavarastoista talteen vain koskemattomat ruoat. En siis mitään puoliksi syötyjä pähkinöitä tai muuta sellaista. Puhdastahan se ruoka ei enää ole, kun hamsteri on nukkunut sen päällä ja papanoinut sen sekaan. Riippuu tietysti hamsterista, miten siistissä järjestyksessä se pitää varastonsa.
- iines_00
silloin kun mulla oli hamstereita...nii keitin niille kaurapuuroa ( tietty vedessä ja ilman suolaa )
pitivät herkkuna!!
varastoi häkin nurkkiin tai pesäpaikkaan ( ihan normaalia toimintaa ) - ...............
Näkkileipä on ihan turvallista ja itse katson että omillani on aina kuivattua ruisleipää. Jos eivät jyrsi mitään todella kovaa, niin hampaat eivät kulu tarpeeksi.
Anna hamsusi kerätä ruokaa varastoon. Poista esim. muutaman päivän välein mahdollisesti vanha ruoka.
Joku mainitsi puuron; puuro on hyvä tehdä maitoon vaikka mikrossa. Näin hamsu saa kalsiumia ja proteiinia ;) Suolakaan ei ole vaarallista, kunhan sitä on ruuassa vain vähän. - netu96
Kyl se ne syyö, voit vähän välii ottaa nitt pois mut älä iha jatkuvast ;)
- olen..
sitä mieltä, että hamsterin täytyy antaa rauhassa kerätä ruokaa varastoon, koska se on sille luontaista toimintaa ja tuo sille turvaa. Tietystikään ruokaa ei kannata niin paljon antaa, että varasto kertyy todella suureksi. Itse olen vain häkin siivouksen yhteydessä poistellut joitain ruokia, mutta silloinkin jättänyt osan koskemattomaksi.
- nuppuli1
Hamsterit keräävät ruokaa poskissa yleensä pesäänsä koska ne haluu syyä rauhassa (tai ainaki mun vanha hamsteri :)) mut en sit tiiä =)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta
Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä551553- 1231334
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa1231228- 1401044
- 101897
"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten337831Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait82734Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap54646Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist50643Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j64602