"Suomi on viime vuosina pudonnut tietotekniikan hyödyntäjänä maailman kärkikolmikosta sijoille 10-15."
http://www.tietokone.fi/uutta/uutinen.asp?news_id=35733&tyyppi=1
Syytä tähän ei tarvitse kauaa miettiä: Jämähtäminen kivikautisiin, suljettuihin teknologioihin (M$:n tuotteet) rajoittaa tehokkaasti kehitystä ja tekee uusiin järjestelmiin siirtymisen aina vaan vaikeammaksi ja kalliimmaksi.
Kun katsoo tietotekniikan toimialaryhmään nimettyjä henkilöitä, ei kannata odottaa kovin suuria muutoksia nykytilanteeseen.
Täysin päinvastaista kehitystä on havaittavissa maissa, joissa suuret yritykset ja julkishallinto siirtyvät tai ovat jo siirtyneet avoimiin standardeihin perustuviin järjestelmiin.
Windows jarruttaa kehitystä
6
408
Vastaukset
- ymmärtää
Teknologiateollisuus ry on työnantajaliitto, joka tietysti ajaa jäsentensä etua.
Julkisen puolen hankinnoista päätetään ihan muualla. - porukalla
tilanne pahenee entisestään. Muu ei kehity kuin M$ myynti ja siihen liittyvät tietoturvahankinnat.
- Pentti Nelonen
Käyttämällä Microsoftin luomia standardeja voidaan tietotekniikkaa hyödyntää ja kehittää. Nyt pakkaa sekoittaa sitäsuntätäkoodia olevat linux- ja muut avoimen lähdekoodin tilkkutäkit.
Suljettu koodi rajoittaa liikaa sitä kehittämistä, oikeata kehitystä koko skaalalla voi tapahtua ainoastaan mikäli koodareilla on KAIKKI mahdollinen koodi käytössään. Suljetun koodin päälle voi kyllä rakennella eri näköisiä viritelmiä mutta ainoat jotka pystyvät todella innovoimaan ovat järjestelmän ytimeen käsiksi pääsevät henkilöt koska suuret muutokset edellyttävät yleensä myös koko järjestelmän laajuisia muutoksia.
Eli Microsoftin koodarit pystyisivät tekemään niitä syväuraisia muutoksia järjestelmistä edustasoftiin mutta heillä menee kaikki aika Service Packien kasaamiseen niin eihän ne ehdi mitään kehittelemään.- Kehität?
Kun itse MS ei kykene omia luomuksiaan ymmärtämään.
http://www.tietokone.fi/uutta/uutinen.asp?news_id=35724&tyyppi=1
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1361260
Kauhavan häiriköijistä
Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä34791Tehdäänkö tänään toiveista totta?
Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..46577- 14570
Miksi Lapset kiusaa yöllä
Miksi Lapset kiusaa yöllä ihmisiä? Miksi vanhemmat antaa tämän tapahtua? Eikö ne huomaa ettei lapset ole kotona vai eivä25521Ajatteletko ollenkaan minua
Naiselle, jonka kanssa vahva tunne yhteydestä. Jota kipeästi kaipaan, mutta jota ei juuri näe. Onko siitä jo kolme vuott29506Haluan sinut, kuuletko minua.
Haluan sinut. Toivon, että voisimme olla yhdessä. Mietin pystynkö täyttämään toiveesi, olemaan arvoisesi. Voisitko saad24500- 22467
Viimeinen lankafest
Käykää viimeisessä lanka festissä. Ensivuonna sitä ei enää ole. Rahat on loppu. Harmi .14462Sama ransetti taas!
Keikkui tällä kertaa Honkavaaran tien varressa muutaman sadan metrin päässä Louhenkoskelta.. Otin rekisterin ylös ja ver14461