Hyttysmyrkyt ja aurinkosuoja

lähtökuopissa matkaan..

Moikka,

lähtö Mauritiukselle häämöttää parin viikon sisällä ja tuli mieleen, että kannattaako hyttysmyrkyt tuoda mukanaan Suomesta, tehoaako suomalaiset Offit sikäläisiin hyttysiin? Vai onko paikan päältä ostetut hyttysmyrkyt parempia?
Entäpä millaista aurinkosuojaa tavalliselle suomalaiselle iholle te Mauritiuksella kävijät suosittelette? Oon netistä yrittänyt löytää UV-säteilytietoja Mauritiukselta, mutten ole löytänyt... Kun toisaalta ei koko lomaa viitti 50 suojaa käyttää, kun olis kiva vähän naamaan väriä saada, toisaalta taas ei viitti turhaa melanoomariskiä ottaa..

6

2369

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • matkailija 2008

      Kannaattaa otta mukaan omat hyttysmyrkyt jos jaksaa sitä mukaan kantaa. Ainakin mua ne puri pahasti ja kun kauppaan piti lähteä sitä hakemaan niin oli vaikeeta tietää että mikä on hyttysmyrkky ja mikä on se kutinaestolääke niissä purkeissa.

      Itse olin lomalla tammikuussa ja koska itsekin pelkään kaikki ihotaudit niin käytin ekoilla päivillä aurinkosuoja 30, sen jälkeen käytin 20 ja pikkuhiljaa tiputin alaspäin. 15 tais olla pienin mitä käytin. Ihan kiva rusketus kuitenkin tuli vaikka käytti niinkin paljon suojaa. Johtunee varmaan siitä että olikin niin paljon koko ajan ulkona. Jos ei rannalla maattu niin käveltiin saarella taikka käytiin katamaraaniristeilyllä ynm.

    • Viime jouluna vieraillut

      Siellä ei välttämättä ole tähän aikaan vuodesta lainkaan hyttysiä eikä pahimmillaankaan voi verrata Suomen kesään. Meitä ne kiusasi vaan öisin, hotellissa ei lainkaan. Samanlaiset hyttyskarkotteet niillä näytti olevan kuin meilläkin. Me käytettiin sellaista savukierrettä.

      Aurinko on kuuma ja salakavala, mutta tuskin koko lomaa tarvii noin kovia kertoimia käyttää.

    • kuukausi tammikuussa

      siellä, eikä nähty yhtäkään hyttystä! Upea paikka!

      • maaliskuussa 08

        1 hyttynen nähtiin!30 kymppisellä pärjättiin hyvin,nenänpäähän taidettiin vetäistä parikertaa viisikymppistä.


    • LeeviK

      Hotellissa oli varusteena sähköiset hyttyskarkottimet ja niihin kertakäyttoiset tabletit, kestivät yön yli. Vaikka pari hyttystä loman aikana näinkin, ei niistä ollut mitään haittaa, vaimolla taisi olla pari pientä puremaa.

    • viime helmikuussa

      Ainoat hyttyset joita näin oli krokotiilipuistossa, muta siellä niitä olikin aika paljon. Eli jos sinne menee (kannattaa mennä!!) niin kannattaa suojata. Itse otin ihan suomesta näitä myrkkyjä mukaan. Hotellilla en nähnyt yhtään hyttystä, kärpäsiä sen sijaan oli runsaasti... Itselläni oli 30 aurinkosuoja, enkä palanut. Meillä oli lapsia mukana, heillä oli 50 suoja, ja toimi hyvin.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tällä kertaa Marinia kadehtii Minäminä Päivärinta

      Kokoomuksen tyhjäntoimittelija itkeä tuhertaa, kun kansainvälinen superstaramme ei leiki hänen kanssaan. Oikean puoluee
      Maailman menoa
      386
      1512
    2. Minua itkettää tämä tilanne

      Meidän pitäisi jutella. Eikö niin? Miehelle.
      Ikävä
      105
      1288
    3. Miksi koulut pakottavat

      Lapset uimaan sekaryhmänä? Murrosikäiset tunnetusti häpeilevät vartalossa tapahtuvia muutoksia. Tulee turhia poissaoloja
      Maailman menoa
      116
      1210
    4. Miksi jollain jää "talvi päälle"

      Huvittaa kastoa ullkona jotain vahempaa äijää joka pukeutuu edelleen kun olisi +5 astetta lämmittä vaikka on helle keli
      Maailman menoa
      164
      1139
    5. Mitkä oli suurimmat

      Syyt mihin hänessä ihastuit alussa ja pikkuhiljaa tunteiden edetessä
      Ikävä
      44
      987
    6. Minulla oli tunteita

      Tein itsestäni pellen. Sait hyvät naurut ja minä 💔
      Ikävä
      63
      906
    7. Se katse silloin

      Oli hetki, jolloin katseemme kohtasivat. Oli talvi vielä. Kerta toisensa jälkeen palaan tuohon jaettuun katseeseen. Tunt
      Ikävä
      32
      816
    8. Suomen Pallolitto: Tasoryhmät lasten jalkapallossa - Erätauko-tilaisuus ma 20.5.2024

      Tasoryhmät lasten ja nuorten jalkapallossa herättävät paljon keskustelua. Mitä tasoryhmät ovat ja mikä on niiden tarkoit
      Suomi24 Blogi ★
      0
      810
    9. Susanne Päivärinta kirjassaan: Sannalla nousi valta päähän, Big Time!

      Päivärinta toteaa ettei ole nähnyt kenenkään muuttuvan niin totaalisesti kuin Marinin, eikä siis todellakaan parempaan s
      Maailman menoa
      91
      804
    10. Tuhdit oluet kauppoihin. Miksi vastustaa?

      8% oluet kauppoihin mutta mikä siinä on että osa politikoista vstustaa ? Kauppa kuitenkin hinnoittelee vahvan oluen ni
      Maailman menoa
      167
      691
    Aihe