Crescent classic-vaunut

kertokaaahan

Onko teillä kokemuksia Crescentin classic-vaunuista? Olen ihastunut kyseisiin vaunuihin, olivat niin hyvöntuntuiset liikkeessä. Onko muita jotka suunnittelevat kyseisten vaunujen ostoa?

21

7168

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ^^'

Musta ne vaikuttivat hirveän ylihintaisilta.

• minustakin

Niistä löytyy vielä varsin kehnosti tietoa ja kaikkea ei älyä liikkeessä kysyä. Mielestäni ovat ylihinnoitellut perusvaunut, eikä itseä miellytä merkin mainostaminen kuomun kankaassa.

Värivaihtoehdot on mielestäni huonot noin kalliisiin vaunuihin eikäpä ole paljon lisävarusteista tietoa missään (käykö sisarukselle seisomalauta, mikä on työntöaisan korkeussäätö jne.. )

No, voivat olla hyvätkin, näyttävät tukevilta ja ihan kohtuu hyvännäköiset mutta mielestäni kuitenkin ihan perusvaunut ja siksi kalliit. Sillä hintaa saa tosi hyvät yhdistelmät monelta kuultakin merkiltä.

• Henna80

Hei:).
      Halusin vaan sanoa että mä oon
      kans ihastunut Crescent vaunuihin!
      Ovat niin hyvännäköisiä!
      Oon monta kertaa käynyt katsomassa
      niitä Baby Stylessä..mut en oo vielä
      ostanut..
      Meillä on Gesslein Vision-vaunut...
      mut nyt on ihan pakko saada Crescent vaunu!

• kyseiset..

vaunut mustana. TOsin siis haimme ne tukholmasta. Olimme muutenkin menossa sinne muutaman päivän lomalle ja tilasimme etukäteen vaunut jotka sitten toimitettiin meille hotellin asti, hyvä palvelu=) Ne oli myös edullisemmat siellä kuin täällä suomessa=)käytiin etukäteen kahteen otteeseen tutustumassa niihin täällä suomessa lastentarvikeliikkeessä. CRescentin runkoa on kehuttu samoin jousitusta. Ovat kestäviä. Itse tykkään niistä todella paljon. Isot ilmapyörät on äärettömän hyvin eteenpäin menevät. Kuopat ei juurikaan tunnu. Vau ut on myös kevyet työntää. ainakin ite henk. koht voin suositella. Helpot käyttää ja tukevat.

• ???

Runko näyttää aivan samalta kuin muutamissa halpisvaunuissa ja sen myönsi myös myyjä Helsingissä. Ylihintaisena tästä'syystä pidän minäkin. Samalla rungolla olevia Kiinassa tehtyjä vaunuja saa alle 300,- € hinnalla.

• nopeesti kertokaa!
        ??? kirjoitti:

Runko näyttää aivan samalta kuin muutamissa halpisvaunuissa ja sen myönsi myös myyjä Helsingissä. Ylihintaisena tästä'syystä pidän minäkin. Samalla rungolla olevia Kiinassa tehtyjä vaunuja saa alle 300,- € hinnalla.

Mä oon just ihastunut tohon runkoon, on riittävän pieni ja siinä on hissiasento. Kerro ihmeessä mikä halppis vastaa tuota! Ostan heti!

• halvalla samaa
        nopeesti kertokaa! kirjoitti:

Mä oon just ihastunut tohon runkoon, on riittävän pieni ja siinä on hissiasento. Kerro ihmeessä mikä halppis vastaa tuota! Ostan heti!

Melkein sama runko ja samat osat näyttää olevan Knorr, First Class, Haberkorn ja muutamissa muissa vaunuissa joita olen kaupoissa vertaillut. Samat tehtaat ne Kiinassa tekee. Kankaat tosin Crescentissä näyttäisivät vähän muhkeammilta ja niissä on enemmän yksityiskohtia. Näyttää olevan nykyään yleistä, että tunnetut brandit antaa oman merkkinsä rahalla kenelle tahansa. Jos olen oikein asian ymmärtänyt ei Crescent merkillä ole enää omaa polkupyörä tehdastakaan, vaan ostaa pyörät alihankkijoilta. Mulla on nimitttäin Crescent pyörä.

• edellinen
        halvalla samaa kirjoitti:

Melkein sama runko ja samat osat näyttää olevan Knorr, First Class, Haberkorn ja muutamissa muissa vaunuissa joita olen kaupoissa vertaillut. Samat tehtaat ne Kiinassa tekee. Kankaat tosin Crescentissä näyttäisivät vähän muhkeammilta ja niissä on enemmän yksityiskohtia. Näyttää olevan nykyään yleistä, että tunnetut brandit antaa oman merkkinsä rahalla kenelle tahansa. Jos olen oikein asian ymmärtänyt ei Crescent merkillä ole enää omaa polkupyörä tehdastakaan, vaan ostaa pyörät alihankkijoilta. Mulla on nimitttäin Crescent pyörä.

Knorrilla on eri runko, on paljon isompi :(

• Laskopivo
        edellinen kirjoitti:

Knorrilla on eri runko, on paljon isompi :(

Täällä nyt on ainakin yksi pariskunta, joka hankki Crescentit (Classic). Vielä ei ole käyttökokemusta, mutta kohta on :). Moni on täällä purnannut kallista hintaa. Itse lähettelin muutamat tarjouspyynnöt liikkeisiin kävimme kokeilemassa paikan päällä ja vertailemassa eri merkkeihin; Emmaljungat, Teutoniat, I'coot, Orat, Briot jne. Meille vaan Crescentit tuntuivat keveytensä ja perusvaunujen ominaisuuksiltansa parhailta. Ja älkää nyt hyvät ihmiset ostako vaunuja ovh hinnalla. Meillä tuli hinnasta melko paljon alaspäin ja Crescentin sadesuoja & hyttysverkko kaupan päälle, kun tuli tingittyä (tarjouspyyntö tinkiminen). Hoitolaukkua ei sentään tinkimistilanteessa enää saatu kaupan päälle :). Mutta kaikille tinkiminen ei tietenkään sovi. Olkaa myös tarkkoina vuosimallin suhteen. Eräässä tunnetussa lastentarvikeliikkeessä pääkaupunkiseudulla väitettiin liikkeessä olevia (mustavalkoisia) vaunuja vuoden 09 malleiksi, kun olivat vuoden 08 mallia. Pikkujuttu ehkä joillekin, mutta minusta asiakkaan aliarvioimista.
        Tsemppiä vaunuhankintoihin, on se aikamoinen viidakko!

• 2lastajamies
        Laskopivo kirjoitti:

Täällä nyt on ainakin yksi pariskunta, joka hankki Crescentit (Classic). Vielä ei ole käyttökokemusta, mutta kohta on :). Moni on täällä purnannut kallista hintaa. Itse lähettelin muutamat tarjouspyynnöt liikkeisiin kävimme kokeilemassa paikan päällä ja vertailemassa eri merkkeihin; Emmaljungat, Teutoniat, I'coot, Orat, Briot jne. Meille vaan Crescentit tuntuivat keveytensä ja perusvaunujen ominaisuuksiltansa parhailta. Ja älkää nyt hyvät ihmiset ostako vaunuja ovh hinnalla. Meillä tuli hinnasta melko paljon alaspäin ja Crescentin sadesuoja & hyttysverkko kaupan päälle, kun tuli tingittyä (tarjouspyyntö tinkiminen). Hoitolaukkua ei sentään tinkimistilanteessa enää saatu kaupan päälle :). Mutta kaikille tinkiminen ei tietenkään sovi. Olkaa myös tarkkoina vuosimallin suhteen. Eräässä tunnetussa lastentarvikeliikkeessä pääkaupunkiseudulla väitettiin liikkeessä olevia (mustavalkoisia) vaunuja vuoden 09 malleiksi, kun olivat vuoden 08 mallia. Pikkujuttu ehkä joillekin, mutta minusta asiakkaan aliarvioimista.

Olen ollut ainakin itse todella tyytyväinen noihin classic vaunuihin.
        Kävin testaamassa ne ennen ostamista ja sain hyvän tarjouksen niistä ja sitten vaan tilasin ne.

Tätä paikkaa voin suositella ja heillä on Turussakin myymälä josta voi classicin ostaa tai testata.
        http://www.lastentarvikekauppa.fi/shop/kauppa10/categories.php?id=45

• Laskopivo
        Laskopivo kirjoitti:

Noniin, nyt on kokemusta Crescent Classiceista.

Käyttöä on sateessa, aurinkoisella syksykelillä sekä talviolosuhteissa (2 kk ajalta). Tänään juuri työntelin talvilumimyräkän jäljiltä täysin auraamattomalla tiellä, jossa kukaan ei ollut kävellyt (lunta n. 20 cm) sekä polulla, jota kävelijät olivat jo vähän tampanneet. En sano, että kevyttä työntely olisi, mutta erittäin kevyttä suhteessa muihin vaunuihin, ja kun vauvakin painaa jo 7 kg. Vaunujen paras ominaisuus on juuri keveys, vaikka työntäisi minkälaisessa lumipöppyrässä / raiteilla / urilla. Renkaat ovat leveät ja ottavat hyvin tiehen. Runko on napakka ja jarrut pitävät. Ratikassa / julkisilla työntöaisan "hissiasento on jees. Ja vaunujen kapeus plussaa. Vauva tykkää katsella maisemia kattoikkunasta. Vauva on ollut vaunuissa hyvin tyytyväinen.

Huonona puolena vaunuissa on vaunupeiton kiinnitysneppi: se täytyy kiinnittää aina kuomu alhaalla. Lisäksi jos joillakin on tarvetta tavarakorille, johon mahtuu reippaasti tavaraa, näiden vaunujen koriin ei tavaraa juuri mahdu. Lisäksi koriin on hankala päästä käsiksi.

Kauppakeskuksissa vaunujen renkaat narisevat ja ovat käytöltään perus nelipyöräilmakumivaunuja vastaavat (eivät mitkään kovin ketterät verrattuna kolmipyöräisiin tai vaunuihin, joissa etupyörä kääntyy).

Ulkoilijalle ja kärrykävelyistä nauttivalle, kuten minulle, nämä vaunut olivat hyvä hankinta.

• Laskopivo
        Laskopivo kirjoitti:

Noniin, nyt on kokemusta Crescent Classiceista.

Käyttöä on sateessa, aurinkoisella syksykelillä sekä talviolosuhteissa (2 kk ajalta). Tänään juuri työntelin talvilumimyräkän jäljiltä täysin auraamattomalla tiellä, jossa kukaan ei ollut kävellyt (lunta n. 20 cm) sekä polulla, jota kävelijät olivat jo vähän tampanneet. En sano, että kevyttä työntely olisi, mutta erittäin kevyttä suhteessa muihin vaunuihin, ja kun vauvakin painaa jo 7 kg. Vaunujen paras ominaisuus on juuri keveys, vaikka työntäisi minkälaisessa lumipöppyrässä / raiteilla / urilla. Renkaat ovat leveät ja ottavat hyvin tiehen. Runko on napakka ja jarrut pitävät. Ratikassa / julkisilla työntöaisan "hissiasento on jees. Ja vaunujen kapeus plussaa. Vauva tykkää katsella maisemia kattoikkunasta. Vauva on ollut vaunuissa hyvin tyytyväinen.

Huonona puolena vaunuissa on vaunupeiton kiinnitysneppi: se täytyy kiinnittää aina kuomu alhaalla. Lisäksi jos joillakin on tarvetta tavarakorille, johon mahtuu reippaasti tavaraa, näiden vaunujen koriin ei tavaraa juuri mahdu. Lisäksi koriin on hankala päästä käsiksi.

Kauppakeskuksissa vaunujen renkaat narisevat ja ovat käytöltään perus nelipyöräilmakumivaunuja vastaavat (eivät mitkään kovin ketterät verrattuna kolmipyöräisiin tai vaunuihin, joissa etupyörä kääntyy).

Ulkoilijalle ja kärrykävelyistä nauttivalle, kuten minulle, nämä vaunut olivat hyvä hankinta.

Nyt on kokemusta jo vuoden ajalta: Edelleen on kevyet työntää. Kankaat ovat säilyneet hyvin, pyörät pelittävät, kääntöaisa kääntyy jne. Kuomu piti kuitenkin vaihtaa 8kk käytön jälkeen. Löystyi ja ei pysynyt enää ylhäällä, mikä on käsittämätöntä lastenvaunuissa mielestäni :). Silti sitä ei voinut itse kiristää. No nyt on uusi kuomu (vuoden 2009 vaunuissa vuoden 2010 malli) ja toimii. -Crescentin huolto toimi moitteettomasti. En tiedä, miten paljon vaunut normaalisti kuluvat käytössä, mutta meillä (n. 10-12 pitkää kärrykävelyä / viikko) kääntöaisan kiinnityskohta on vähän kuluneen näköinen. Keveyttä olen kiitellyt, nostelen kärryjä mennen tullen autoon ja takaisin.

Onko muilla kokemusta Crescenteistä näin pitkän ajan jälkeen? Olisi mielenkiintoista kuulla.

• klala

Onko kellään kokemusta 2010 vuoden mallista? Hyvät/huonot/liian kalliit? Myyjä kehui että on ollut suosittu malli, mut ei vaan miltään keskustelupalstalta löydy ketään jolla ois kokemusta näistä.

• aurinkolinnake

Täällä yksi kiinnostunut kyseisistä vaunuista. Me ostimme esikoiselle emmaljungat ja kovin pettyneitä olemme olleet (osi meni rikki jo alle vuoden käytön jälkeen yms.) Nyt kun kohta tulossa uusi lapsi, aateltiin hommanta uuden vaunut. Nämä ovat meillä yksi (itseasissa aika suurikin) vaihtoehto. Nyt jotain kokemuskai tullukkin, mutta onko muiltakin käyttäjiltä. Tuo tinkiminen oli uusi asia. Ei ole tullut mieleenkään, että lastantarvikkeista voisi tinkiä.

• ----

Koska Crescent Classic vaunuissa mahtaa tulla uusi 2011 malli? Vai tuleeko ollenkaan.. Jos odottaisi kun uudet mallit saapuu ja ostaisi sitten vanhan mallin halvemmalla :) Onko kellään tietoa?

• tttan
        ---- kirjoitti:

Koska Crescent Classic vaunuissa mahtaa tulla uusi 2011 malli? Vai tuleeko ollenkaan.. Jos odottaisi kun uudet mallit saapuu ja ostaisi sitten vanhan mallin halvemmalla :) Onko kellään tietoa?

Kyselin Crescentiltä tuosta 2011 mallista niin vastas että:

Uusi malli on tulossa vuonna 2011. Suuria muutoksia ei ole tulossa, hieman design eroja, tereen paikkaa ja teippauksia.

Uudet mallit saatavilla arviolta maaliskuussa.

------------------------------------
        Mut eipä näy nytkään oikein missään 2009 mallia halvalla.

• minä669
        tttan kirjoitti:

Kyselin Crescentiltä tuosta 2011 mallista niin vastas että:

Uusi malli on tulossa vuonna 2011. Suuria muutoksia ei ole tulossa, hieman design eroja, tereen paikkaa ja teippauksia.

Uudet mallit saatavilla arviolta maaliskuussa.

------------------------------------
        Mut eipä näy nytkään oikein missään 2009 mallia halvalla.

Samaa kyselin itsekin täältä http://www.vauvamaailma.com/shop/kauppa10/categories.php?id=45 ja suurempia muutoksia ei tosiiaan tule.

• SuperUser

Classicit on ihan ok hankinta.

Pyörät tosiaan natisee, mutta pumpatkaa ilmaa ja natina lakkaa =).. samalla kevenee kummasti ja kääntyykin uhan eri tavalla.

Kaupasta saa tosi paljon tavaraa kulkemaan korissa .. vähän ehkä hankalaa kun paras tapa ladata on siitä etupuolelta lasekmalla vetoketjut , mutta jos kauppaan kävelee niin toi ei ole oikeasti mikään juttu.

Ainut huono puoli on huomattu tuo kuomun löystyminen ja just koitin ropata , niin ei pysty ite kiristeleen. Siihen tuli sit keksittyä oma fixaatio .. huoltoon en vie moisen takia.

kilometrejä tullut viimosen 10 kk aikana n. 500 ja hyvin pelittää .. seuraavaa työstetään ja samoilla vaunuilla mennään.

Suosittelen

• EIjanSävy

Täälläkin tyytyväinen Crescent classikin käyttäjä. Ostettiin keväällä 2009 ja on edelleen käytössä :). TOinen lapsi tuli talvella 2011, jonka vuoksi piti ostaa rinnalle myös tuplat (ora land).

Onhan ne ihanan kevyet ja kauniit ja toimivat. Kuomu kyl muakin on kismittänyt, en vaan ole tajunnut et sen ois voinut vaihtaakin?? :0

Käytän lisäksi näitä crescentejä juoksurattaina, toimii!

Voin suositella kyllä.

Crescentin hyvä puoli on myös materiaalit jotka kestävät kosteutta hyvin. Kavereilla on melkein saman hintaluokat Hjärtan-vaunut(kirjoitetaanko noin) ja heidän kangasmateriaali on jo paikoitellen homepilkuilla kun on kosteaan unohtunut.

• höhpöh

Ei home vaunuja merkin mukaan valtise. Mikä tahansa kangasmateriaali homehtuu, jos se on kosteassa.

• ei parhaat

vähän vanha ketju, mut jos joku edelleen tätä lukee... mulla classicit ollu 10kk käytössä, en ihan täysin tyytyväinen, no johtuu myös ehkä kun on viety takuuseen niin asiakaspalvelu tosi surkeaa niiin sit ketutaa koko vaunu ostos. mutta kuten jo muutkin ilmoittaneet se kuomu on aikas pjaska! löystyi todella lyhyen käytön jälkeen ja kolmesti on viety korjaukseen jo... sitä pitää käyttää niin varovasti, nostaa sieltä takaraudasta ensin ja sit vasta kuomusta... ja vähän hankala se tavarakori. myös kokooontaiton koen hankalakssi, pari kertaa jääny kenkä sinne väliin, onneks ei varpaat!!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Alle 15 oli

Arvasi että lapsi asialla hallin palossa. Surullista. Mutta jos osaa/kykenee käyttää tulentekovehkeitä niin pitää osata
      Vimpeli
      40
      1420
    2. Mikä on kaivattusi ihanin ja ärsyttävin piirre?

Ja onko hän mies, nainen ja muun sukupuolinen? Mies. Huomaavaisuus. Kiireisyys. Joskus voi rentoutuakin.
      Ikävä
      98
      1355
    3. Riikka Purra: työttömät tulee velvoittaa töihin

Purra panisi työttömät tulevaisuudessa työskentelemään sosiaaliturvan saamiseksi, koska työllisyysaste ei muuten näytä l
      Maailman menoa
      290
      1255
    4. Onko kaivattusi yllättänyt sinut?

Piditkö häntä toisenlaisena ihmisenä?
      Ikävä
      109
      1115
    5. Mitä on eilen sattunut?

Mitästä oli eilen illalla kylällä sattunut?
      Suomussalmi
      19
      1061
    6. Milloin tapasit kaivattusi

ensimmäistä kertaa? 💸
      Ikävä
      65
      1038
    7. Näin Ellen Jokikunnaksen Ralph-poikaa suojellaan julkisuudelta - Katso tuoreet kuvat Italiasta!

Ellen Jokikunnas ja Jari Rask ovat Ralph-poikansa kanssa kakkoskodissa Italiassa. Mukana on myös Unelmia Italiassa -kuva
      Suomalaiset julkkikset
      16
      1019
    8. Oletko mokannut

Kaivattusi suhteen koskaan?
      Ikävä
      71
      1012
    9. Heh, persut = vassarit = 10,0 %

Minja tuli nyt jo Riikan rinnalle, sitten alkaa tekemään kaulaa. Molemmilta kympin arvoinen suoritus! https://www.hs.f
      Maailman menoa
      176
      878
    10. Vihdoinkin lavatansseja tv:ssä - Juhannuksena tanssitaan, bändeinä Yölintu ja Komiat!

Jes, vihdoinkin lavatansseja taas televisiossa! Keskikesän juhlaa vietetään tänä juhannuksena Tuuloksen Kapakanmäellä ju
      Tanssi
      18
      841
    Aihe