mistä siis löytyisi jenkkisänkyyn helmalakanoita...tuntuu että kaikki ovat tätä normaalia 45cm korkeita...jää ikävästi lyhyeksi jenkkariin.....auttakaahan..
HELMALAKANAT JENKKISÄNKYYN?
14
10398
Vastaukset
- kkkkkkkkkkkkkkkkkkk
... helmis laitetaan yleensä siihen varsinaiseen sänkyyn/runkoon eli ihan normaalille korkeudelle ja sitten se "jenkkiosuus" kaunistetaan patjansuojuksella vai mikä sen nimi on kun tulee ihan taviksen joustinpatjankin päälle ( usein froteeta)
rumahan se olis jos helmis olis koko jenkkarin korkunen- ..............
Englannista tilaamalla. Koko komeuden peittävä on nimeltään "valance sheet", mutta on myös suunnilleen suomalaisen kokoisia, jotka peittävät alaosan, niiden nimitys on usein "divan trim (sheet)".
Jenkeissä ja Britanniassa ei käytetä (ainakaan yleisesti) petauspatjoja, vaan aluslakanoina käytetään "fitted sheetejä", jotka ovat muotoon ommeltuja kuminauhalakanoita, jotka peittävät koko ylimmäisen patjan. (Briteissä on noita "valance sheetejä").
- ohjeet vaikka oman tekoon!
dust ruffle
n.
A gathered or pleated strip of cloth reaching from the bottom of a mattress or box spring to the floor.
Tulee siis ALIMMAN PATJAN PÄÄLLE
http://fashionwindowtreatments.com/shopexd.asp?id=410
Sitten toiseen patjaan tulee normilakanat ja peitto ja päiväpeitto.
Toivottavasti kuvista apua
TÄSSÄ NÄKYY KUVASSA HYVIN!
Vaaleanpunainen on se helmis ja sininen normilakana joka tulee siis toiseen patjaan!
http://www.askthebrain.com/dust_ruffle-.html
Nyt osaat laittaas en oikein ja vaikka ommella oman! - ompelemalla
mullakin jenkkisänky, enkä löytänyt siihen mistään valmista reunuslakanaa. ostin sitten kankaan ja ompelin itse.
- on niitä
pullollaan! Tilaa sieltä.
- pppppppp
Ellokselta ei kannata tilata mitään!
- laitat sen helmalakanan?
Itse laitan sen alimmaisten runkopatjojen päälle. Sitten toiset runkopatjat, joiden päälle esim. muotoonommeltu froteelakana ja päällimmäiseksi petari.
- SisustajaSandra
...minä löysin juuri sopivan jenkkisänkyyn, värivaihtoehtojakin oli useampi, miellyttävää kangasta.
- Ei Eurkokankaalle
maksavat ainakin maltaita!! Tulipa teetettyä sellaiset, enkä kysellyt hintaa etukäteen, loppulasku oli yli 200 e. Hinta koostui pääasiassa ompelusta! Jälkeenpäin viisastuneena olen päättänyt ompeluasioissa kääntyä aina jonkun yksityisen ompelijan puoleen tai ommella itse.
- H
Itse ostin jenkkisänkyyn sopivan helmalakanan kodin ykkösestä. Peittää juuri kivasti kaikki patjat (paitsi tietysti petari päälimmäisenä missä normilakana). Kauan sai etsiskellä tarpeeksi pituutta omaavaa lakanaa kunnes löytyi... itelle ei oikeen muotoonommellut lakanat jne iske :/
- Anttilan
Mun jenkkiin riitti ihan hyvin normaali 45cm reunuksellinen helmalakana Anttilasta.
Lakana tuli patjojen päälle ja petarin alle, hyvin riittää peittämään sängyn.
Mistään en ole löytänyt yli 45cm reunuksella olevia lakanoita. - 12+12
Stockmannilta voi ostaa/tilata hyvin istuvia. Värivalikoima ei ole suuri, mutta on kaikki neutraalit tyylikkäät, ja näyttävät hyviltä.
Tilasin mielestäni parhaat suomalaisesta (ei yleisesti tunnettu, vaan erikoistunut makuuhuonesisustukseen) nettikaupasta, olin seulonut tietoja ja kuvia nettikaupasta, oli pettymys. Sitten ostin Stockalta. Ei olleet kalliita ja olen tyytyväinen.- 12+12
Siis minä Stockmannilta loppujen lopuksi ostanut,tilasin kunnon kangasta olevan kauniin helmalakanan, ei mitään lakanakangasta. Firma tekee minkä korkuista vain, aina 55cm:iin asti. Myös lakanakankaasta. Ei vaan vastannut odotuksia, vaikka toimitus oli nopea, hinta kohtuullinen ja kuvissa näytti hyvältä.
On vaikea löytää hyviä helmalakanoita, aina joku kohta "pettää", väri, mitat, kankaanlaatu, ei löydy helposti, tuktin asiaa k a u a n.
- huhh1
Teetä ompelijalla, ei kai kukaan jätä sellaista froteista juttua näkyville?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 783200
- 492410
- 322127
Sinkkujen kommentti järkyttävään raiskaukseen
Mikä on kommenttisi tähän järkyttävään raiskaukseen? https://www.is.fi/uutiset/art-2000011204617.html Malmin kohuttu sa4812112- 1371879
Ryöstö hyrynsalmella!
Ketkä ryösti kultasepänliikkeen hyryllä!? 😮 https://yle.fi/a/74-20159313311772- 311745
Sukuvikaako ?
Jälleen löytyi vastuulliseen liikennekäyttäytymiseen kasvatettu iisalmelainen nuori mies: Nuori mies kuollut liikenne101579Joskus mietin
miten pienestä se olisi ollut kiinni, että et koskaan olisi tullut käymään elämässäni. Jos jokin asia olisi mennyt toisi51320Hyvää yötä
Söpöstelen kaivattuni kanssa haaveissani. Halaan tyynyä ja leikin että hän on tässä ihan kiinni. *olet ajatuksissani61264