Ollaan yli viiskymppinen "uusiopari", kummallakin kaksi lasta. Toinen meistä on leski, toinen eronnut.
Omaisuutta on molemmilla lähes saman verran. Olemme yhtä mieltä siitä, että hänen lapsensa saavat periä hänet ja minun lapseni minut. Miten tämä kätevimmin taataan ?
Avioehto varmaan (eronkin varalta) ja lisäksi kumpikin tekee testamentin lastensa hyväksi? Näinkö se menee, vai onko olemassa jokin parempi tapa esim. verotuksen kannalta ?
Avioehto ja
4
1524
Vastaukset
- nix nax
Jos omaisuutta on kummallakin yhtä paljon, mitään ei tarvita: kuolleen puolison perivät kokonaan hänen omat lapsensa.
Jos varat ovat eri suuruiset, tarvitaan avioehto. Testamenttia ei tarvita, sillä lain mukaan lapset perivät vanhempansa.
Avioleskellä on oikeus elinaikansa hallita yhteistä asuntoa ja asuntoirtaimistoa siitä riippumatta, kumpi puolisoista sen/ne omistaa.
>>onko olemassa jokin parempi tapa esim. verotuksen kannalta ?- perintö
Kiitos vastauksesta.
Jos siis minusta aika ensin jätää, perivät minun lapseni minun omaisuuteni kokonaan - ja leskellä on elinikäinen hallintaoikeus minun osuuteeni yhteisestä kodistamme ? - nix nax
perintö kirjoitti:
Kiitos vastauksesta.
Jos siis minusta aika ensin jätää, perivät minun lapseni minun omaisuuteni kokonaan - ja leskellä on elinikäinen hallintaoikeus minun osuuteeni yhteisestä kodistamme ?...kuolleen puolison perivät kokonaan hänen omat lapsensa.
Jos varat ovat eri suuruiset, tarvitaan avioehto. Testamenttia ei tarvita, sillä lain mukaan lapset perivät vanhempansa.
Avioleskellä on oikeus elinaikansa hallita yhteistä asuntoa ja asuntoirtaimistoa siitä riippumatta, kumpi puolisoista sen/ne omistaa. - perintö
nix nax kirjoitti:
...kuolleen puolison perivät kokonaan hänen omat lapsensa.
Avioleskellä on oikeus elinaikansa hallita yhteistä asuntoa ja asuntoirtaimistoa siitä riippumatta, kumpi puolisoista sen/ne omistaa.JPerille meni, kiitos.
Kiireesti luin ja aloin kysellä sanomaasi uudestaan.
No, tulipa sitten varmisteltua....
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Puhut olevasi hyvä ja kiltti ihminen
Mutta todellisuudessa oletkin itsekeskeinen ja omahyväinen. Kaiken pitää pyöriä sinun ympärilläsi, kuten esimerkiksi tää1501508- 421017
Olisin halunnut...
Olisin halunnut jutella kaikki asiat selväksi. Olen joskus kirjoittanut tänne huonossa mielentilassa ja todella ajattele861008Kimmo Kivelä mikä pösilö.
Kirkkoherra kehtaa kitistä saamastaan kunniamerkistä. Onpa törkee äijä. Ei niin pientä ojaa että meidän kirkkoherralla12990- 63829
- 107786
No jos sulla on muitakin ottajia
niin siitäpä sitten vaan. Ehkä niitä on sitte helpompi lähestyä! Eikait tämmöistä vaikeaa ujoa tapausta hittovie kannata45778Palasina edelleen ja paras pala hukassa loppuun asti
💞 Mä et ketään viereeni kaipaa Itselleni toistelen et kaikki hyvin on En tahdo et kukaan Perääni soittaa Helpompi on o113774Tänään on mun viimeinen päivä kanssas Sun
Tänään on mun viimeinen päivä Kanssas sun, täydellinen Ennenkuin mun mentävä on Kaihtimien välistä valo Tunkeutuu uniisi183748Nyt faktoja tiskiin mies
Kerro kaikki syyt miksi en kiinnosta. Arvaan jo joitain, mutta haluan kuulla ne sinulta.68731