Ollaan yli viiskymppinen "uusiopari", kummallakin kaksi lasta. Toinen meistä on leski, toinen eronnut.
Omaisuutta on molemmilla lähes saman verran. Olemme yhtä mieltä siitä, että hänen lapsensa saavat periä hänet ja minun lapseni minut. Miten tämä kätevimmin taataan ?
Avioehto varmaan (eronkin varalta) ja lisäksi kumpikin tekee testamentin lastensa hyväksi? Näinkö se menee, vai onko olemassa jokin parempi tapa esim. verotuksen kannalta ?
Avioehto ja
4
1652
Vastaukset
- nix nax
Jos omaisuutta on kummallakin yhtä paljon, mitään ei tarvita: kuolleen puolison perivät kokonaan hänen omat lapsensa.
Jos varat ovat eri suuruiset, tarvitaan avioehto. Testamenttia ei tarvita, sillä lain mukaan lapset perivät vanhempansa.
Avioleskellä on oikeus elinaikansa hallita yhteistä asuntoa ja asuntoirtaimistoa siitä riippumatta, kumpi puolisoista sen/ne omistaa.
>>onko olemassa jokin parempi tapa esim. verotuksen kannalta ?- perintö
Kiitos vastauksesta.
Jos siis minusta aika ensin jätää, perivät minun lapseni minun omaisuuteni kokonaan - ja leskellä on elinikäinen hallintaoikeus minun osuuteeni yhteisestä kodistamme ? - nix nax
perintö kirjoitti:
Kiitos vastauksesta.
Jos siis minusta aika ensin jätää, perivät minun lapseni minun omaisuuteni kokonaan - ja leskellä on elinikäinen hallintaoikeus minun osuuteeni yhteisestä kodistamme ?...kuolleen puolison perivät kokonaan hänen omat lapsensa.
Jos varat ovat eri suuruiset, tarvitaan avioehto. Testamenttia ei tarvita, sillä lain mukaan lapset perivät vanhempansa.
Avioleskellä on oikeus elinaikansa hallita yhteistä asuntoa ja asuntoirtaimistoa siitä riippumatta, kumpi puolisoista sen/ne omistaa. - perintö
nix nax kirjoitti:
...kuolleen puolison perivät kokonaan hänen omat lapsensa.
Avioleskellä on oikeus elinaikansa hallita yhteistä asuntoa ja asuntoirtaimistoa siitä riippumatta, kumpi puolisoista sen/ne omistaa.JPerille meni, kiitos.
Kiireesti luin ja aloin kysellä sanomaasi uudestaan.
No, tulipa sitten varmisteltua....
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ukraina, unohtui korona - Grönlanti, unohtu Ukraina
Vinot silmät, unohtui Suomen valtiontalouden turmeleminen.212654Kumpi on sekaisempi - Koskenniemi vai Trump?
Koskenniemi haukkui Trumppia A-studiossa, niin että räkä lensi suusta. Sen sijaan Trump puheessaan sanoi, että Grönlant1082583- 2021384
- 1261293
- 941281
"Pähkähullu ruhtinas" sanoi a-studiossa maailmanpolitiikan professori...
...Martti Koskenniemi Trumpista ja hänen toimintatavoistaan, vertasi 1600-luvulla eläneeseen Aurinkokuninkaaseen Ludwig3041260Riikka Purra perustelee hallituksen leikkauspolitiikkaa
Odotukset ovat kovat, mutta puhe on poikkeuksellisen onttoa jopa hallituksen omalla mittapuulla. Vastuu työnnetään alas,261018Toivottavasti myös pysyy häkissä
https://www.is.fi/kotimaa/art-2000011754428.html 😡😡😡 tommosia saastoja sitä näyttää Suomussalmen suunnalta sikiävän �131001Martina ja Matias
Mahtaako Martina yrittää saada Matiasta uudeksi sulhaseksi, niin saisi ne prinsessa häät, mitkä jäi pitämättä, kun Aussi211979- 64920