Ollaan yli viiskymppinen "uusiopari", kummallakin kaksi lasta. Toinen meistä on leski, toinen eronnut.
Omaisuutta on molemmilla lähes saman verran. Olemme yhtä mieltä siitä, että hänen lapsensa saavat periä hänet ja minun lapseni minut. Miten tämä kätevimmin taataan ?
Avioehto varmaan (eronkin varalta) ja lisäksi kumpikin tekee testamentin lastensa hyväksi? Näinkö se menee, vai onko olemassa jokin parempi tapa esim. verotuksen kannalta ?
Avioehto ja
4
1604
Vastaukset
- nix nax
Jos omaisuutta on kummallakin yhtä paljon, mitään ei tarvita: kuolleen puolison perivät kokonaan hänen omat lapsensa.
Jos varat ovat eri suuruiset, tarvitaan avioehto. Testamenttia ei tarvita, sillä lain mukaan lapset perivät vanhempansa.
Avioleskellä on oikeus elinaikansa hallita yhteistä asuntoa ja asuntoirtaimistoa siitä riippumatta, kumpi puolisoista sen/ne omistaa.
>>onko olemassa jokin parempi tapa esim. verotuksen kannalta ?- perintö
Kiitos vastauksesta.
Jos siis minusta aika ensin jätää, perivät minun lapseni minun omaisuuteni kokonaan - ja leskellä on elinikäinen hallintaoikeus minun osuuteeni yhteisestä kodistamme ? - nix nax
perintö kirjoitti:
Kiitos vastauksesta.
Jos siis minusta aika ensin jätää, perivät minun lapseni minun omaisuuteni kokonaan - ja leskellä on elinikäinen hallintaoikeus minun osuuteeni yhteisestä kodistamme ?...kuolleen puolison perivät kokonaan hänen omat lapsensa.
Jos varat ovat eri suuruiset, tarvitaan avioehto. Testamenttia ei tarvita, sillä lain mukaan lapset perivät vanhempansa.
Avioleskellä on oikeus elinaikansa hallita yhteistä asuntoa ja asuntoirtaimistoa siitä riippumatta, kumpi puolisoista sen/ne omistaa. - perintö
nix nax kirjoitti:
...kuolleen puolison perivät kokonaan hänen omat lapsensa.
Avioleskellä on oikeus elinaikansa hallita yhteistä asuntoa ja asuntoirtaimistoa siitä riippumatta, kumpi puolisoista sen/ne omistaa.JPerille meni, kiitos.
Kiireesti luin ja aloin kysellä sanomaasi uudestaan.
No, tulipa sitten varmisteltua....
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mitä tapahtunut
Poliiseja monta autoa+panssariauto Porista kpäähän päin tänään klo n.20 kuka hurjistunut ?516530- 685216
Lakea konkurssiin. Asukkaat menettävät asuntonsa
Kuntarahoitus on tänään jättänyt konkurssihakemuksen lakean kaikista kiinteistö osakeyhtiöistä. Kassa on tyhjä, kaikki1004779Nikkalassa vauhdilla nokka kohti taivasta
Mitähän Darwin sanoisi näistä 4 suomalaisesta, jotka kävivät Haparandan puolella näyttämässä, kuinka Suomi auto kulkee t273555- 2043174
- 412975
törniöläiset kaaharit haaparannassa
isäpapan autolla kaahatta 270 km/h metsään https://www.lapinkansa.fi/nsd-kaksi-suomalaista-kuoli-kolarissa-haaparannall/242844mahdollista, että olet ollut iltavuorossa
Ja kotiin päästyäsi tulit palstalle etsimään merkkiä minusta, jos kaipaat yhtään minua niin kuin minä sinua Ei mennyt k132789- 1561641
Sitä saa mitä tilaa Perussuomalaiset!
https://yle.fi/a/74-20160212 SDP:n kannatus se vain nousee ja Keskusta on kolmantena. Kokoomus saanut pienen osan persu3441592