Millä pitäisi "oikeaoppisesti" rasvata auton ovien tiivisteet ettei ne jäädy tarvella, silikonilla vai jollain muulla rasvalla?
Olen kuullut, että silikonin käyttö olisi automaalareille "ongelma", koska silikonia ei tahdo saada pois, jos joutuisi maalaamaa ovien kohtia.
Olen itse käyttänyt joskus tavallista moottoriöljyä, mutta mikä on parasta tulevaisuutta ajatellen?
Oven tiivisteiden rasvaus
8
7786
Vastaukset
- .....
Kait tuo aerosolipullossa oleva silkikoni siihen parasta on. Ei sitä nyt kovin hulvattomasti kannata sumutella, vaan kevyesti lähellä tiivistettä ja sen jälkeen heti talouspaperilla pyyhkiä, jolloin aine tasisesti levittyy. Öljy saattaa olla kovaa ainetta tiivisteelle, joten en sitä kyllä pistäisi
- spreiaamalla
"myrkkyä" tiivisteille ? Eihän se synteettisenä perstuta kumia kait.
- turtlekonna
Tässä linkissä oleva turtlen kumilistojen silikoni on ihan hyvä joka ei ole paukkupullossa saa aineen just oikeaan kohtaan.
http://www.turtlewax.fi/talvi.htm- tuo konna
http://www.turtlewax.fi/talvi.htm
Kaksi talvea käyttäneenä en suosittele. Ei estä jäätymistä. Karmiin jää sitä silikoonia ja se kerää siinä kuonaa itseensä. Nyt laitan aerosolimallia.
- tiivisteet
kannattaa ottaa talveksi pois ja kesällä laittaa taas takaisin niin ei esiinny ongelmia tiivisteiden kanssa. Kokeiltu on ja ei mitään ongelmia ole ollut.
- ja kaikki
lika pikku hiljaa piintyy kiinni.Laimentamatonta pakkasnestettä rättiin ja pyyhit tiivisteet.Eikä piinty samalla lailla pöly ja muun paskan kanssa kiinni, kuin siliconi
- tiivisteisiin
pakkasnestettä sienellä ja ei kyllä jäädy kiinni,tiivisteet kyllä kestää,onhan auton vesiletkutkin kumia jos epäilette...
- ne tulitikut
mitkä pitää natinat tojosta pois, miten ne pysyy kun käyttää silikonia !!!???
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kumpi vetoaa enemmän sinuun
Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?961886- 881340
- 1101143
- 761037
- 1191010
Okei nyt mä ymmärrän
Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘57873- 47791
- 36782
Olen huolissani
Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis48741- 33693