Satuitko katsomaan

meri-kukka98

Aki Louhimiehen elokuvan : Riisuttu mies.
Se oli hiljattain TV:ssä.
Mitä pidit siitä? Millaisia ajatuksia herätti?
Siinähän oli seurakunta, piispat, papit, tavallisine ihmisen murheineen ja vastuksineen,,,??

7

461

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • "Sivupersoona"

      ja totesin et hyvin oli tehty selvä läpileikkaus suomalaisesta luterilaisesta kirkosta.
      Hieman kyllä karrikoiden, mutta niinhän se on ollut et ennenvanhaan rovastitkin testasivat morsiamet ennen vihkimistä.
      Nykyään harvemmin taitaa sitä tapahtua enään, mut muutenhan nuo papit on julkisuuteen tulleet.

      • ynnämuu*

        Aihe olisi ollut hyvin mielenkiintoinen, valitettavasti jäi väliin. Siksi on voi kommentoida.


    • Laritsa M

      Seksikohtaukset lienevät olleet jonkinlaista yleisönkosiskelua. Taunon ja Ansan aikana näytettiin katsojille hienotunteisesti pilviä ja tuulen heiluttamia kuivunlatvoja. Sopivaa niin.

      Voin kyllä kuvitella, että papitkin ovat tavallisia ihmisiä petoksineen ja murheineen. Antaisin elokuvalle kolme tähteä. ***

      • elokuvat olivat 40-50 luvulta enimmäkseen.
        Koko maailma oli erilainen. Silloin "pilviä" pitikin näyttää.
        Oli tietenkin tällä kuvalla katsojiakin kosiskeltu. Enemmän herätti mielenkiintoa,jos nyt oikeasti pastorit alasti pyörien kanssa viinapäissään ajelis. Putkaan olis ehkä oikeasti majoitettu.
        Mutta muuten henkisesti riisuttu mies.
        Appi nauroi ja pilkkasi, ei pitänyt minkään arvoisena. Vaimo käytti kyseenalaisia keinoja saadakseen piispan suosittelemaan seuraajakseen
        hänen miestään. Vaikkei toinen olisi halunnutkaan.
        Lapsiakaan ei tullut vaikka miten olis halunnut.
        Kunnes sitten lopulla,,, parittain.
        Ja kaikenlaista muuta,,,,,,,

        Parviainen oli ihan hyvä piispa. Samuli Edelman pappi. Näytellä osaavat,, käsikirjoittajan mukaan on temput tehtävä, ja roolit sanottava.
        Ja onhan vuosi 2008, eikä 1945

        Joskus kun esim. titanic elokuvaa katsoessa alkaa kyyneleet valua silmistä, lapset sanovat:
        mummoo,, elä itke, muista että täähän on vaan elokuva.
        No ,Riisuttu mies ei itkettänyt, jos nyt ei naurattanutkaan,,,


    • Näin joskus tekniikka pettää.
      Piti laittaa talteen, kun en kerinnyt silloin katsomaan, mutta jumiin meni boxi, ei muuta kuin kuumeni.
      Meinasin tehdä lettutaikinan ja kokeilla, josko voisin paistaa sen päällä niitä.
      No, maltoin mieleni.
      Sen sijaan jouduin formatoimaan kovalevyn ja palauttamaan tehdasasetusarvot ja käynnistämään koko vehkeen uudelleen.
      Kukahan haluaisi ostaa yhden huonosti toimivan vehkeen?

      • Kyllä vikoja löytyy. Meiläkin digiboxi teki tenän. Jumittui nauhoitus paikoilleen, ei ätvähtänyt puoleeen, ei toiseen . Palautettiin ostopaikalle. Antoivat tilalle samanlaisen , kunnes entinen korjataan. Korjattuna tuli. SAma vika, mihinkään ei ollut korjaantunut.
        EIkun takaisin liikkeeseen.(itse epäiltiin että kovalevyssä on vikaa,niinkuin olikin).
        Enää ei olisikaan annettu tilalle tallentavaa, onneksi oli asialla mieshenkilö. Joka sai tahtonsa läpi.
        Taas soitettiin että valmis on, nyt hakemaan sitä.
        Tälläkertaa tulikin ihan uusi tallentava. Joka on toiminut moitteettomasti.
        Ensin yrittivät kaikkea muuta:meillä muka verkossa vika ja vaikka mitä.
        No ei voinut olla kun vasta kesällä kaikki uusittiin.
        Kyllä niiden kanssa pitäisi aina olla niin jämäkkänä taistelemassa oikeuksistaan. Muuten jää kyllä alakynteen auttamattomasti !
        Jaa tietääkin pitäisi ja ymmärtää jotain kaikesta nykytekniikasta- olisi siitä hyötyä!!


      • meri-kukka98 kirjoitti:

        Kyllä vikoja löytyy. Meiläkin digiboxi teki tenän. Jumittui nauhoitus paikoilleen, ei ätvähtänyt puoleeen, ei toiseen . Palautettiin ostopaikalle. Antoivat tilalle samanlaisen , kunnes entinen korjataan. Korjattuna tuli. SAma vika, mihinkään ei ollut korjaantunut.
        EIkun takaisin liikkeeseen.(itse epäiltiin että kovalevyssä on vikaa,niinkuin olikin).
        Enää ei olisikaan annettu tilalle tallentavaa, onneksi oli asialla mieshenkilö. Joka sai tahtonsa läpi.
        Taas soitettiin että valmis on, nyt hakemaan sitä.
        Tälläkertaa tulikin ihan uusi tallentava. Joka on toiminut moitteettomasti.
        Ensin yrittivät kaikkea muuta:meillä muka verkossa vika ja vaikka mitä.
        No ei voinut olla kun vasta kesällä kaikki uusittiin.
        Kyllä niiden kanssa pitäisi aina olla niin jämäkkänä taistelemassa oikeuksistaan. Muuten jää kyllä alakynteen auttamattomasti !
        Jaa tietääkin pitäisi ja ymmärtää jotain kaikesta nykytekniikasta- olisi siitä hyötyä!!

        Ei ole meilläkään enää se mikä ostettiin.
        Tuli tilalle joku vaihtokappale, kun alkuperäistä ei voinut enää korjata.
        Tää vaihtokappalekin on ollut kaksi kertaa korjattavana.
        Sitten meni vielä se kapulakin vaihtoon.
        Ja edelleen vain oikkuttelee.
        Arvaa, ostanko saman merkkistä, kun tuohon kyllästyn lopullisesti?


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      91
      1107
    2. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      125
      886
    3. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      110
      881
    4. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      278
      675
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      76
      648
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      73
      603
    7. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      572
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      546
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      38
      510
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      72
      483
    Aihe