Mors!
Onko täällä kellään tietoa Lappeenrannan teknillisestä yliopistosta? Oon ite kuullu, että meno on aika villiä ja koulukin ois tosi jees. Lisäksi oon kuullu et siel vois aika vapaasti yhdistää kauppatieteit ja tekniikkaa. Ite kun en viel tiiä et kumman ottais.
Hakemassa Lappeenrantaan?
4
792
Vastaukset
- samaa miettinyt
Mua kiinnostaisi sähkölinja ja kauppatieteet, tietty helsingissä olisi kiva opiskella, mutta vielä mahdottomalta tuntuu kun Aalto koulun käynnistämiseen saattaa vierähtää muutama vuosi. Oon kyl myös kuullut ihan hyvää Lappeenrannasta, joten paperit sisään keväällä.
- jörö
Kiva että muutkin miettii tätä. Jääminen Helsinkiin houkuttelee mua tosi paljon, mutta haluisin himasta pois mahdollisimman nopeesti ja toi asuntotilanne pk-seudulla on paha. Jostain Lappeenrannasta varmaan sais kämpän helpommin ja halvemmalla.
Samoin Helsingin kilpailuhenkisyys opiskelijoiden kesken oksettaa. Onks muissa yliopistoissa samanlainen meininki vai onko meno lepposampaa muualla? - reima4
jörö kirjoitti:
Kiva että muutkin miettii tätä. Jääminen Helsinkiin houkuttelee mua tosi paljon, mutta haluisin himasta pois mahdollisimman nopeesti ja toi asuntotilanne pk-seudulla on paha. Jostain Lappeenrannasta varmaan sais kämpän helpommin ja halvemmalla.
Samoin Helsingin kilpailuhenkisyys opiskelijoiden kesken oksettaa. Onks muissa yliopistoissa samanlainen meininki vai onko meno lepposampaa muualla?Ite olin kanssa samassa tilanteessa viimevuonna kun mietin tampereen, lappeenrannan ja tkk:n yliopistojen välillä. Lappeenrantaan päädyin oikeastaan kahdesta syystä: siellä pääsee lukemaan energiatekniikkaa ja pääsee pois pääkaupunkiseudun hektisyydestä ja pinnallisuudesta. Asuntotilanteen pitäisi olla parempi kuin muissa vastaavissa yliopistokaupungeissa. Kyllähän se vähän arveluttaa muuttaa lappeenrantaan kun ei tunne sieltä suunnalta juuri ketään. Ensi syksyllä siis tarkoitus alottaa opinnot. Ja koulutuksen tasosta oon kuullut pelkästään hyvää.
Lappeenrantaan on myös helpompi päästä sisälle kuin vastaaville linjoille tekulla ja tty:llä - vaan
reima4 kirjoitti:
Ite olin kanssa samassa tilanteessa viimevuonna kun mietin tampereen, lappeenrannan ja tkk:n yliopistojen välillä. Lappeenrantaan päädyin oikeastaan kahdesta syystä: siellä pääsee lukemaan energiatekniikkaa ja pääsee pois pääkaupunkiseudun hektisyydestä ja pinnallisuudesta. Asuntotilanteen pitäisi olla parempi kuin muissa vastaavissa yliopistokaupungeissa. Kyllähän se vähän arveluttaa muuttaa lappeenrantaan kun ei tunne sieltä suunnalta juuri ketään. Ensi syksyllä siis tarkoitus alottaa opinnot. Ja koulutuksen tasosta oon kuullut pelkästään hyvää.
Lappeenrantaan on myös helpompi päästä sisälle kuin vastaaville linjoille tekulla ja tty:lläikiteekkarin kommentti;
vietin viisi vuotta uudellamaalla töissä tässä välissä. Lappeenrannassa paljon helpompaa liikkua, turvallisempaa tuhannesti ja kaikkea löytyy kuitenkin. Voit vaikka sammua kulmille ja löytää vielä lompakkosi aamulla taskustasi, tämä ei ole 0% enempää mahdollista tämän päivän uudellamaalla. Lappeenrannassa prosentti olisi ehkä realistisesti (alueesta riippuen) keskimäärin 50!!!
Huumeenkäyttäjiä uudellamaalla joka paikassa, Etelä-Karjalassa ei näe eikä koe, varmaan tosin etsivä löytää täälläkin.
Mut oikeesti, kun olet valmis, kukaan ei kysy, mikä koulu, mikä linja. Pelkkä "ai sä oot DI" on yleisin tieto mitä tarvitset. Lappeenranta on ihan hyvä niissä linjoissa mitä siellä on, TKK:ssa on enempi vaihtoehtoja mut samoissa linjoissa LPR ilman muuta kannattaa ottaa, voi käydä TKK:ssa lukemassa päälle mitä kursseja haluaa, systeemit toimivat loistavasti ristiin yliopistojen/oikeiden korkeakoulujen välillä.
Pikku shokki voi tulla alkuun Lappeenrantaan tulosta, ihmiset ovat puheliaita ja ystävällisiä (olematta silti hulluja), palvelu on uusimaalaisittain LOISTAVAA joka paikassa ja sanaa RUUHKA ei täällä voi sanoa aamuisen Kehä II:n jatkuvan kokemisen jälkeen...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Olet taitava
monessa asiassa. Myös siinä, miten veit sydämeni. Äkkiarvaamatta, pikkuhiljaa. Yhtäkkiä huomasin että minusta puuttuu jo747394Sinällään hauska miten jostakin
jaksetaan juoruta vaikka mitä. Jakorasia yms. Raukkamaista toimintaa. Annetaan jokaisen elää rauhassa eikä levitellä per583153- 342400
Miten voit manipuloida katsojalukuja?
Palstatrolli ja väsynyttä sontaa palstalle suoltava Varmakkakkiainen on viime aikoina vedonnot siihen, että hänen ketjuj52008Osuuspankki Kuhmo!
Ei pysty pitämään yhtä Otto pankkiautomaattia toiminnassa Ksupermarketin kanssa,20 vuotta sitten Kuhmossa oli neljä auto271968- 201918
- 131877
Rakkaalleni!
Halusin tulla kertomaan, että sinua ajattelen ja ikävöin vaikka olen sukuloimassa. Meinasin herkistyä, kun tykkään sinus151633- 181579
- 521578