Hakemassa Lappeenrantaan?

tsadilainen

Mors!

Onko täällä kellään tietoa Lappeenrannan teknillisestä yliopistosta? Oon ite kuullu, että meno on aika villiä ja koulukin ois tosi jees. Lisäksi oon kuullu et siel vois aika vapaasti yhdistää kauppatieteit ja tekniikkaa. Ite kun en viel tiiä et kumman ottais.

4

826

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • samaa miettinyt

Mua kiinnostaisi sähkölinja ja kauppatieteet, tietty helsingissä olisi kiva opiskella, mutta vielä mahdottomalta tuntuu kun Aalto koulun käynnistämiseen saattaa vierähtää muutama vuosi. Oon kyl myös kuullut ihan hyvää Lappeenrannasta, joten paperit sisään keväällä.

• jörö

Kiva että muutkin miettii tätä. Jääminen Helsinkiin houkuttelee mua tosi paljon, mutta haluisin himasta pois mahdollisimman nopeesti ja toi asuntotilanne pk-seudulla on paha. Jostain Lappeenrannasta varmaan sais kämpän helpommin ja halvemmalla.
        Samoin Helsingin kilpailuhenkisyys opiskelijoiden kesken oksettaa. Onks muissa yliopistoissa samanlainen meininki vai onko meno lepposampaa muualla?

• reima4
        jörö kirjoitti:

Kiva että muutkin miettii tätä. Jääminen Helsinkiin houkuttelee mua tosi paljon, mutta haluisin himasta pois mahdollisimman nopeesti ja toi asuntotilanne pk-seudulla on paha. Jostain Lappeenrannasta varmaan sais kämpän helpommin ja halvemmalla.
        Samoin Helsingin kilpailuhenkisyys opiskelijoiden kesken oksettaa. Onks muissa yliopistoissa samanlainen meininki vai onko meno lepposampaa muualla?

Ite olin kanssa samassa tilanteessa viimevuonna kun mietin tampereen, lappeenrannan ja tkk:n yliopistojen välillä. Lappeenrantaan päädyin oikeastaan kahdesta syystä: siellä pääsee lukemaan energiatekniikkaa ja pääsee pois pääkaupunkiseudun hektisyydestä ja pinnallisuudesta. Asuntotilanteen pitäisi olla parempi kuin muissa vastaavissa yliopistokaupungeissa. Kyllähän se vähän arveluttaa muuttaa lappeenrantaan kun ei tunne sieltä suunnalta juuri ketään. Ensi syksyllä siis tarkoitus alottaa opinnot. Ja koulutuksen tasosta oon kuullut pelkästään hyvää.
        Lappeenrantaan on myös helpompi päästä sisälle kuin vastaaville linjoille tekulla ja tty:llä

• vaan
        reima4 kirjoitti:

Ite olin kanssa samassa tilanteessa viimevuonna kun mietin tampereen, lappeenrannan ja tkk:n yliopistojen välillä. Lappeenrantaan päädyin oikeastaan kahdesta syystä: siellä pääsee lukemaan energiatekniikkaa ja pääsee pois pääkaupunkiseudun hektisyydestä ja pinnallisuudesta. Asuntotilanteen pitäisi olla parempi kuin muissa vastaavissa yliopistokaupungeissa. Kyllähän se vähän arveluttaa muuttaa lappeenrantaan kun ei tunne sieltä suunnalta juuri ketään. Ensi syksyllä siis tarkoitus alottaa opinnot. Ja koulutuksen tasosta oon kuullut pelkästään hyvää.
        Lappeenrantaan on myös helpompi päästä sisälle kuin vastaaville linjoille tekulla ja tty:llä

ikiteekkarin kommentti;
        vietin viisi vuotta uudellamaalla töissä tässä välissä. Lappeenrannassa paljon helpompaa liikkua, turvallisempaa tuhannesti ja kaikkea löytyy kuitenkin. Voit vaikka sammua kulmille ja löytää vielä lompakkosi aamulla taskustasi, tämä ei ole 0% enempää mahdollista tämän päivän uudellamaalla. Lappeenrannassa prosentti olisi ehkä realistisesti (alueesta riippuen) keskimäärin 50!!!
        Huumeenkäyttäjiä uudellamaalla joka paikassa, Etelä-Karjalassa ei näe eikä koe, varmaan tosin etsivä löytää täälläkin.
        Mut oikeesti, kun olet valmis, kukaan ei kysy, mikä koulu, mikä linja. Pelkkä "ai sä oot DI" on yleisin tieto mitä tarvitset. Lappeenranta on ihan hyvä niissä linjoissa mitä siellä on, TKK:ssa on enempi vaihtoehtoja mut samoissa linjoissa LPR ilman muuta kannattaa ottaa, voi käydä TKK:ssa lukemassa päälle mitä kursseja haluaa, systeemit toimivat loistavasti ristiin yliopistojen/oikeiden korkeakoulujen välillä.

Pikku shokki voi tulla alkuun Lappeenrantaan tulosta, ihmiset ovat puheliaita ja ystävällisiä (olematta silti hulluja), palvelu on uusimaalaisittain LOISTAVAA joka paikassa ja sanaa RUUHKA ei täällä voi sanoa aamuisen Kehä II:n jatkuvan kokemisen jälkeen...

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kuka pistetty kylmäksi

Ketähän joutunu puukkohipan uhriksi? Tietääkö kukkaan?
      Kajaani
      30
      2785
    2. Mietin että

Onko tarinallamme vielä luvussa tilaa kohtaamiselle vai jääkö se tähän.
      Ikävä
      95
      1606
    3. Kaipaatko sinä

Yhtään meidän katseita
      Ikävä
      121
      1404
    4. Mira Luoti ja Julkkisselviytyjät 2017 - Ketä kuumottaa juuri nyt?

HS: Tässä ohjelmassa Mira Luoti kertoi kokeneensa seksuaalista väkivaltaa "PMMP-yhtyeen Mira Luoti kertoo Ylen uudessa
      Kotimaiset julkkisjuorut
      37
      1214
    5. Oletko samaa mieltä

Että on parempi olla erillään?
      Ikävä
      75
      1160
    6. Törkeä eläinsuojelurikos Sonkajärvellä

Pohjois-Savossa Sonkajärvellä noin 40 kissaa ja reilut 10 koiraa on jouduttu lopettamaan kaltoinkohtelun vuoksi, kertoo
      Sonkajärvi
      25
      1034
    7. Kirjallinen varoitus

On annettu eräälle henkilölle. hyssytellään kuitenkin asiasta
      Äänekoski
      53
      962
    8. Julkisuuden henkilön päiväin päätös

Sitä vaan, että kyllä nyt kaikki tietävät kuka oli Eemeli Peltola (kansanedustaja, joka päätti päivänsä eduskuntatalossa
      Sinkut
      270
      951
    9. MESTARI SIVALTAA JÄLLEEN

https://www.is.fi/politiikka/art-2000011436243.html Suomen ainoa Mestari lausuu tosiasiat Sannasta , Tuomiojasta ja hil
      Kajaani
      216
      909
    10. Jotkut ihmiset pelkäävät syöpää sairastavaa

On hauskaa, kun kertoo jollekin, että "minulla on syöpä". Jotkut käyttäytyvät kuin se olisi tarttuva tauti. Eivät uskall
      Sinkut
      110
      856
    Aihe