Mun ex tyttöystävä oli lestadiolaisperheestä.Minulla on 6v poika ja hänellä 5v.Mun pojalla todettu ah/dh ja kehiytsviive sekä lapsuudenaikainen reaktiivinen kiintymyssuhteiden häiriö.Ja nyt asian ytimeen,lastani ei ole koskaan hyväksytty heidän perhejuhliin,ei häihin ,synttäreille ym.Nyt viimeski kun oli isänpäivä ja tyttöystäväni äiti täytti pyöreitä vuosia vaadittiin että veisin poikanu hoitoon.Kuulemma heidän kaikki alle koulu ikäiset lapset oppii mun lapselta pahoja tapoja.Jopa tyttöystäväni poika oppi kuulemma heittään kiviä,tottelemattomaksi,potkiin polvella toisia lapsia päähän.Ja kun komensin niin ensin tuli takasin että mun pojalle kuri,lestadiolais lähtöistä poikaa kun ei saanut kieltää.Kun ei ole pohjimmiltaan paha kuten sairas poikani heidän mielestä on.Muilla kokemuksia lestadiolaisten sairaita lapsia kohtaan osoittamasta syrjinnästä?Poikan on levoton kuten ah/dh lapset ja ei aina voi itse sille mitään.Että sellaisia ne lestadiolaisopit on ainakin pohjanmaalla.En tiedä harrastaako muut uskonnot samalla tavalla syrjimistä.ois kiva tietää...
lestadiolaiset syrjii erilaisuutta!!!
24
1052
Vastaukset
- saat
omakohtaisen parannuksen, niin sinun toisten syyttelyt loppuvat juuri siihen paikkaan ja huomaat itse olevasi se kaikkein suurin syyllinen ja syntinen.
Ja kas kummaa kohta huomaat pian että sun poikasikin on jo rauhallinen ja ihan normaali jne.. se elämä alkaa maisumaan oikelle elämälle, kun löytää tunnolleen rauhan.- aksident
noin mennä.Mutta lestadiolaiset onkin maailman kummalisinta porukkaa,ei televisiota mutta netistä katsotaan samat ohjelmat,mikä ero siinä?Minulle opetettu onneksi että kaikki lapset tasa-arvoisia olivatpa tummia tai sairaita.Ilmeisesti heidän uskontonsa kieltää erilaisuutta.Ja raamatussakin kohta missä jeesus tahtoo kaikki lapset luoksensa,ei erottele että sinä ah/dh lapsi mene pois.Mutta nämä tekee sen sitten puolestaan.Mikähän oppi heillä lienee.
- raskaasti
vl-perheissä on ongelmalapsia, adhd yms., ei niitä vl-usko ole poistanut.
älä kirjoita valheita! törkeää! - aksident
raskaasti kirjoitti:
vl-perheissä on ongelmalapsia, adhd yms., ei niitä vl-usko ole poistanut.
älä kirjoita valheita! törkeää!mutta jostain syystä ei mun lasta saa viedä heidän juhliinsa.Enkä valehtele,nyt isänä ois pitäny viedä isänpäivänä hoitoon!Ja jo nyt varovasti ehdotettu että jos voisin jouulaattona viedä pojan hoitoon kun joulaatto ois tarkoitus heillä viettää,mutta en ole tyhmä että veisin joulun mikä kuuluu olla perheen yhteistä aiokaa.Näkyy että täällä lestadioplaiset ei kestä kritiikkiä!Sekin kertoo jotain kun ei haluta uskoa omistaan tollasta.
aksident kirjoitti:
mutta jostain syystä ei mun lasta saa viedä heidän juhliinsa.Enkä valehtele,nyt isänä ois pitäny viedä isänpäivänä hoitoon!Ja jo nyt varovasti ehdotettu että jos voisin jouulaattona viedä pojan hoitoon kun joulaatto ois tarkoitus heillä viettää,mutta en ole tyhmä että veisin joulun mikä kuuluu olla perheen yhteistä aiokaa.Näkyy että täällä lestadioplaiset ei kestä kritiikkiä!Sekin kertoo jotain kun ei haluta uskoa omistaan tollasta.
Kuka on tärkein ihminen elämässäsi?
Tottakai tyttöystäväsi on tärkeä ihminen, mutta hän on aikuinen ja pärjää itse yksin.
Sinä olet isä ja vastuussa lapsestasi niin kauan, kuin hän apua ja turvaa ja ennen kaikkea rakkautta tarvitsee, elikkä ehkäpä koko loppuikäsi.
Jos tyttöystäväsi ei tule sinua puoleen matkaan vastaan, niin unohda koko juttu. Parisuhteen vuoksi ei kannata uhrata omaa lastansa.
Kirjoituksestasi kuultaa se, että olet hyvä ja rakastava isä, etkä ole omaa vastuutasi paennut. Annan sille suuren arvon ja niin antaa varmaan moni muukin äiti ja isä.
Voimia sinulle.aksident kirjoitti:
noin mennä.Mutta lestadiolaiset onkin maailman kummalisinta porukkaa,ei televisiota mutta netistä katsotaan samat ohjelmat,mikä ero siinä?Minulle opetettu onneksi että kaikki lapset tasa-arvoisia olivatpa tummia tai sairaita.Ilmeisesti heidän uskontonsa kieltää erilaisuutta.Ja raamatussakin kohta missä jeesus tahtoo kaikki lapset luoksensa,ei erottele että sinä ah/dh lapsi mene pois.Mutta nämä tekee sen sitten puolestaan.Mikähän oppi heillä lienee.
sinulla kauhea haukkuminen päällä. Ei kaiketi netistä näe televisiota ilman tv-korttia.
- voit katsoa
weha kirjoitti:
sinulla kauhea haukkuminen päällä. Ei kaiketi netistä näe televisiota ilman tv-korttia.
suoraan näppäile puhelimees os. http://yle.mobi/areena/ohjelmat/
katso ja naati
applen Iphonella toimii!
nokian reppana puheliminsta en tiijä pystyykö niillä.
- siiri-äiti
Lapsesi sairaus kirjoitetaan ADHD. Kirjoittamaasi sairautta ei ole olemassakaan. Onkohan edes lastasi? Taas uusi provo? Luulen, että jos lapsellasi olisi kyseinen sairaus, osaisit sen edes kirjoittaa oikein. En ole pilkunviilaaja, mutta lukemattomista kirjoitusvirheistä johtuen kirjoituksestasi on ajoittain vaikeaa saada käsitystä, mitä tarkoitat.
Mutta sen tiedän, että lestadiolaiset eivät syrji erilaista lasta eikä aikuistakaan. Mutta sinun lapsesi vanhempana on kuitenkin kannettava lapsestasi vastuu ja asetettava lapsellesi rajat, myös vierailujen aikana. Et voi odottaa, että tulevat sukulaiset lapsesi kasvattavat. Ja miten sinä olet menossa EX-tyttöystäväsi perheeseen jouluksi? Siis jos hän on EX?aina pidä vierailulla lapsiaan herran nuhteessa saatikka edes äidin tai isän nuhteessa.
Käytös on monesti todella hurjaa. Niin että kyllä siihen yksi adhd-tapaus hukkuu mukaan ilman muuta.
Niin että eläppä leiki hyvää äitiä.- siiri-äiti
Wariska kirjoitti:
aina pidä vierailulla lapsiaan herran nuhteessa saatikka edes äidin tai isän nuhteessa.
Käytös on monesti todella hurjaa. Niin että kyllä siihen yksi adhd-tapaus hukkuu mukaan ilman muuta.
Niin että eläppä leiki hyvää äitiä.en leikikkään, älä itekkään. En ole edes äiti, lienetkö sinäkään. Lapsista tiedän paljon ja myös adhd-lapsista, ammattini puolesta ja muutenkin.
Ja vierailuista, olen nähnyt hyvin käyttäytyviä lapsia sekä lestoja että ei-lestoja. Ja sama tilanne huonosti käyttäytyvien kohdalla. Arvelisin, että kyse on kasvatuksesta? Mitä sinä, arvoisa Waris, arvelet? - Kokemusta on...
Ilkeät väittää "lestadiolaiset eivät syrji erilaista lasta eikä aikuistakaan." Käypä joskus vaikkapa seuroissa tupakkatauolla kyselemässä nuorisolta, ovatko he ajatelleet avioitua vaikkapa hellarin kanssa!
- eikä salli
lestat lapsiensa kyläillä tavallisten perheiden lapsien kanssa. miksi! kun ovat parempia ei heille tavalliset ihmiset riitä pitää olla lesta leima ni sitte kelpaa.
- Törkeää
Meniköhän vastauksesi vähän eikä aivan vähääkään yli niiden rajojen, joita kutsutaan hienotuteisuudeksi ja rehellisyydeksi kenen tahansa ihmisen elämää kohtaan.
Ensinnäkin voin kertoa, että sana vapaus tarkoittaa vl:isten keskuudessa vähän siihen suuntaan, että mitä tahansa saa tehdä. Ns. maailman ihmisiä saa käsitellä niinkuin he eivät olisi minkään arvoisia edes ihmisinä, periaatteella minähän olen uskovainen. Jotkut vl:t ovat niin tiukkoja uskovaisuutensa kanssa, ettei ns. uskottoman kanssa saa olla missään tekemisissä, ei edes keskustella. Tämä on varmasti totta!
- Ehdottomasti Ei Uskonnoille
En voi muuta sanoa kuin että kauanpa siinä kesti, mutta parempi myöhään kuin ei milloinkaan.
Lestaatiolaisuus on vakava sairaus. Naiset alistetaan aivottomiksi synnytyskoneiksi ja miehistä tehdään mekaanisia siitosrobotteja. Kaikki normaali on syntiä. Kaikki oma ajattelu ja minuus tuhotaan tuossa sairaassa lahkossa. Koko sakki on pahasti häiriintynyttä.
Järkevä ihminen ottaa jalat alleen ja pakenee. Normaali, onnellinen elämä odottaa etelän suurissa kaupungeissa, kaukana hulluista lestaatiolaismafioosoista, jotka mätänevät korpikuusensa juurella...
Ehdoton ei uskonnolle. Noudata neuvoani ja ala ajattelemaan itsenäisesti. Kukaan muu ei sitä voi puolestasi tehdä.
T: Rehellinen Ystäväsi- Kokemusta on...
Vaikuttaa siltä, että sinulla on jäänyt levy hinkkaamaan samaa kierrosta.
- tullut vl:ksi
Sen verran sanona, että ei noista asioista voi uskoa syyttää, kyllä se on ihmisestä lähetvää.
Usko on ihan hyvä, mutta asioita voi käyttää väärin, ehkä se on ajatelemattomuutta, asiat voi olla vieraita, koska ei ole joutunut tekemisiin tällaisten asioiden kanssa, kuten erilaisuus...
Sinun olis pitänyt sanoa näille tästä asiasta ja puolustaa omaa lastasi, jos he teki väärin.
Muuten me olemme ihmisia vaan kuten muutkina ja meissäki on omat viat ja virheet. - Kokemusta on...
Mutta asian sivusta: mikä on ah/dh? Onko se jokin AD/HD:n tapainen ylivilkkaushäiriö, kuten jutustasi oisi päätellä?
- aksident
kirjoitusvirhe oli eli ad/hd ta tarkoitin ja en tuota siiriä ymmärrä kun sanoo että valeheteln???Se vaan ei mene mun ymmärrykseen että aina kun heillä juhlat ois pitäny tosian pika jonnekin.Sen takia olen laistanut heidän juhliaan kun poika kuitenkin osa mun elämää ja samanlainen oikeus tulla juhliin kun heidän sukuunsa mun kautta tulee.
- vl.iä
se ei ole oikein
- väitteesi täysin!!
aksident kirjoitti:
kirjoitusvirhe oli eli ad/hd ta tarkoitin ja en tuota siiriä ymmärrä kun sanoo että valeheteln???Se vaan ei mene mun ymmärrykseen että aina kun heillä juhlat ois pitäny tosian pika jonnekin.Sen takia olen laistanut heidän juhliaan kun poika kuitenkin osa mun elämää ja samanlainen oikeus tulla juhliin kun heidän sukuunsa mun kautta tulee.
Oli pakko puuttua tähän keskusteluun, saa sappeni oikein kiuhumaan. Entisenä vl:nä voin sanoa että tällästä todellakin tapahtuu.. rasistisempaa yhteisöä en ole tavannut! Vl-yhteisössä hyväksytään hyvin heikosti erilaisuutta..ainoa hyvä juttu heille on jos olet uskomassa. Tätä on kenenkään turha kieltää..
Itse olen ollut jo vuosia poissa niistä piireistä, enkä ole katunut päivääkään, että siitä eroon pääsin, vaikeaa oli eroon pääseminen. Suku ja yhteisö kimpussa, niillä pelotavilla puheillaan..puheet jotka varmasti saavat monen muun mielenterveyden järkkymään. Ja nämä puheet varmasti minun kohdallani jatkuvat hamaan hautaani asti, koska koko sukuni on henkeen ja vereen vanhoillislestadiolaisia. Omasta suuresta lapsuudenperheestäni lestadiolaisia ei ole enää kuin isäni ja kyllä tämä kertoo jo paljon tämän liikkeen suunnasta...
En kuitenkaan tahdo yleistää! Monet vl-yhteisössä osaavat varmasti olla myös suvaitsevaisia..mutta voin sanoa että olen jopa omakohtaisesti kokenut samaa oman lapseni kanssa kuin tämä isä poikansa kanssa!!
- Kempelainen
Kyllä, kommunismi. Oletko koskaan nähnyt kommunismimaiden uutis- dokumenteissa vammaisia IHMISÄ?? Et, vaikka niitä on siellä enemmän kun muualla maailmassa, ja se selvisi kun BBC teki ohjelman Bulgariasta. Sukurutsat, puutteellinen tieto yms, juuri kun VL;issä tynnyri tuo tynnyrituotetta, mutta tynnyri pitää sen sisältää, kolisuttamilla toista tynnyriä, ettei oma näy.
Heidän suhtautumisensa erilaisuuteen juuri tekee viisaastakin hullun, ei muuten jäisi sinne, koska pitää o9lla samassa muotissa, että erottuu.
Harrastin musiikkia opiskeluaikoinani erään ystäväni kanssa, joka oli etelä- Pohjanmaalta. Hän oli pidättyväinen, hieman erikoinen, mutta musiikki vapautti Hänet, ja Hänestä tuli hyvä rumpali. Mutta miten kävi, Hän kieltäytyi soittamasta juhlassamme, johon osallistui Hänen vahvempansa, ja kun He tajusivat mistä oli kysymys, poika lopetti opiskelun, ja vanhemmat veivät tämän 23 vuotiaan vahanpojan kotiinsa, ja sillä asuu kuulemma vieläkin, VALVONNAN ALLA JA katselee lattiaan. Tätä on VL rakkaus.
Mikä on tulos, soitimme silloin tanssimusiikkia, MUTTA NYT MEISTÄ ON KAKSI, JOTKA MUSISOIVTA HERRALLE JEEUSUKSELLE, kumpi oli parempi, Ihmisen valinta ( SRK ) vaan Jeesuksen valinta?- häpeä
etkos ole olevinaan joku seurakunnan työntekijä. Nämä puheet kyllä ei ole Jumalasta mitä sinä puhut täällä.
- en jaksanut lukea....
tekstiä loppuun...
- kirjotusta lukea
alkua pitemmälle, liian raskashenksitä luettavaa ja toisten parjausta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 937748
- 403722
Lähetä terveisesi kaipaamallesi henkilölle
Vauva-palstalta tuttua kaipaamista uudessa ympäristössä. Kaipuu jatkukoon 💘1021876- 241160
Taas ryssittiin oikein kunnolla
r….ä hyökkäsi Viroon sikaili taas ajattelematta yhtään mitään https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011347289.html321013Valtimon Haapajärvellä paatti mäni nurin
Ikävä onnettomuus Haapajärvellä. Vene hörpppi vettä matkalla saaren. Veneessä ol 5 henkilöä, kolme uiskenteli rantaan,28973Rakastuminenhan on psykoosi
Ei ihme että olen täysin vailla järkeä sen asian suhteen. Eipä olis aikoinaan arvannut, että tossa se tyyppi menee, jonk53827Olisinko mä voinut käsittää sut väärin
Nyt mä kelaan päässäni kaikkea meidän välillä tapahtunutta. Jos mä sit kuitenkin tulkitsin sut väärin? Se, miten sä käyt31772Tähän vaivaan ei auta kuin kaksi asiaa
1. Tapaaminen uudestaan tai 2. Dementia Anteeksi kun olen olemassa🙄60739TÄSTÄ TAITAA TULLA SUOMEN HISTORIAN SUURIN USKONNONVAPAUDEN OIKEUDENKÄYNTI.
Sinun täytyy hyväksyä se että jos sinä vetoat uskonnonvapauteen, silloin sinun tulee antaa myös muille vastaava vapaus o268703