Mikä

piirtopöytä

olisi hyvä hintaluokassa 100-200€? Ja mikä ohjelma olisi helppokäytöinen aloittelijalle? Piirtopöytä olisi tarkoitus hankkia 13-vuotiaalle lahjaksi.

2

1896

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • irkkuliini

Wacom on ehdottomasti paras merkki ja noita A5-kokoisia piirtopöytiä saa noin parilla sadalla. Aiptek tekee sitten vähän huonompilaatuisia mutta halvempia ja A4-kokoisenkin saisi varmaan jo noin satasella heiltä. Wacomin Intuos3 A4 on itellä ollu jo pari vuotta ja oikein hyvin on toiminu. (Itekkin olen 13 muuten=D) Sitten ohjelmista.. Photoshoppia on monet pitäneet hyvänä, itte en sitä paljon ole käyttäny, ja en ole oikein pitänyt. Itellä on nyt Corel Painter X, ja aiemmin oli piirtopöydän mukana tullut Corel Painter Essentials 2. Kummistakin olen pitänyt, vähän aikaa kun totuttelee nii käyttäminen on helppoa ainakin omasta mielestä. Sitten on myös ilmasia ladattavia ohjelmia kuten Gimp ja Pixia, Pixia on itellä ja ihan kiva on. Toivottavasti apua oli vastauksestani:)

• on paras

Wacom Intuos3 A6 Wide 203.90 €. A6 koko on ihan riittävä. Itselläni on tuommoinen. A6 koossa ei heilu juuri kuin ranne, joten hienomotoriikka pääsee kehitymään samalla. Corel Painter Essentials 3 tulee kynän mukana ilmatteeksi. Se on aloittelijalle erinomainen piirosohjelma (riisuttu versio Corel Painter X:stä.). Ja kova harjoittelu on ainoa tie. Ei kallis PhotoShop, joka on enemmänkin kuvankäsittelyyn tarkoitettu ohjelma, ei niinkään maalailuun ja piirtämiseen. OpenCanvas on paljon kehuttu ilmainen maalaus/piirustus ohjelma. http://opencanvas.en.softonic.com/ (ei itselläni kokemusta). Nuoret oppilaani kuvataidekoulussa käyttävät sitä kotonaan ja kehuvat ohjelmaa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Oletko kertonut jo muille tunteistasi?

Ystävillesi esimerkiksi? Minä en ole vielä kertonut kenellekään tästä meidän jutusta.
      Ikävä
      77
      4622
    2. Olisin ottanut sinusta akan itselleni

Mutta olitkin aika itsepäinen ja hankala luonne.
      Ikävä
      180
      1897
    3. Ei sua pysty unohtamaan

Ei vaan yksinkertaisesti pysty
      Ikävä
      124
      1590
    4. Kerro todelliset motiivit

kaivattuasi kohtaan?
      Ikävä
      124
      1125
    5. Miten minusta tuntuu että kaikki tietää sun tunteista mua kohtaan

Paitsi suoraan minä itse, vai mitä hlvettiä täällä tapahtuu ja miksi ihmiset susta kyselee minulta 🤔❤️
      Ikävä
      16
      1071
    6. Hei, huomenta komistus

Yllättääkö, että olet heti mielessä. Mukavaa päivää upea ❤️
      Ikävä
      35
      1036
    7. Sunnuntain terveiset kaivatulle

Mitä ajattelet hänestä tänään? Mitä haluaisit sanoa hänelle?
      Ikävä
      78
      933
    8. Miks et tahtonut

Enää nähdä? Haluaisin ymmärtää
      Ikävä
      52
      896
    9. Hyvää huomenta!

Mietin miten suhtaudut minuun, jos kerron tunteista. Voinko enää sen jälkeen olla samassa paikassa kanssasi, jos koet as
      Ikävä
      78
      872
    10. Mulla on tarkat korvat

Kuulin sun äänen ihan selvästi.
      Ikävä
      4
      838
    Aihe