Hei.
Olen tekemässä installaatio-taideteosta Helsingin kummituksista ja muista "mystisistä" kokemuksista jotka liittyvät nimenomaisesti Helsinkiin.
Olisiko kenelläkään kokemuksia, kertomuksia, esimerkkejä Helsingin alueen kummituksista? Etenkin jo legendoiksi muodostuneet kummitukset kiinnostavat.
Jos jollain on tietoa että näitä tarinoita olisi jonnekin koottu kirjan kansiin tms. niin siitä olisi myös paljon apua.
Helsingin kummitukset
3
858
Vastaukset
- nykyisin ne pukeutuvat lihaaan
tuntomerkkeja:
-musta tai monta
-ryostelevat, raiskailevat ja pummaievat useimmiten oiseen aikaan. - Hullu Pöllö
Helsingissä on ainakin tietämäni sellaiset kummittelupaikat kuin ravintola Kaivohuone ja Kappelin Kellari. Kappelin Kellarista on käsitykseni mukaan jopa tv-uutiskamera kuvaa poltergeististä jostain 80-luvulta MTV3:n arkistoissa kenties. Ylipäänsä rakennukset, joissa kummittelee, erottaa jo siitä, että siellä on jotenkin tiheä tunnelma. Fiilistä on vaikea kuvailla muuten. Nämä mainitsemani paikat/rakennukset nyt sattuivat olemaan ravintoloita, koska ovat kumpikin yli 150 vuotta jo olleet nykyisessä käytössään.
- Jani Lassila
Minua tämä kiinnostaisi ja voisin myös antaa kaipaamiasi tietoja. Otapa yhteyttä: [email protected]
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1848475
En löydä sinua
En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k264588- 504138
- 543622
- 513146
- 502900
Ne oli ne hymyt
Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä262606- 382384
Anteeksi kun käyttäydyn
niin ristiriitaisesti. Mä en usko että haluaisit minusta mitään, hyvässä tapauksessa olet unohtanut minut. Ja silti toiv382073- 292056