Miten on?
Muistammeko "kehua" toisiamme, kertoa jostain ; ompa kaunis ,asu, hiukset, jne, tai ateriasta, avusta, jota saamme huomaamattamme, tai saadessamme kohteliaisuuden, ilostummeko, vai vähättelemmekö?
Tuli hyvä mieli itselleni nyt aamusta, kun sain kauniin kiitosmeilin, ystävältä, en edes ollut huomannut antamaani "hyvää palautetta".
Kehu
26
658
Vastaukset
- olin "tyttöjen"
kanssa ulkona...sellaisessa Karaokepaikassa (jonne myös Eini tuli esiintymään)ja Einihän laulaa tosi ihanasti,kerroin sen Hänelle,mutta oli siellä eräs nuorempi nainenkin,joka osasi mielestäni laulaa erinomaisesti ja ulkona jäähdytellessämme sanoin tälle naiselle,että pidin kovasti Hänen esiintymisestään.
Siellä oli muutenkin kivaa,tanssittiin niin,että lauantai meni nukkuessa;kumma,ettei edes jalat olleet kipeät.- sanokaa kärsivälle
Sanokaa kärsivälle ihmiselle.
Ihmiselle jolla kaikki ei ole hyvin.
Ojentaa käden sitä tarvitsevalle jos ei ole mistä antaa. Taloudellista apua tarkoitan.
Kiittäkää ja olkaa ystävällisiä. - toteutan usein
sanokaa kärsivälle kirjoitti:
Sanokaa kärsivälle ihmiselle.
Ihmiselle jolla kaikki ei ole hyvin.
Ojentaa käden sitä tarvitsevalle jos ei ole mistä antaa. Taloudellista apua tarkoitan.
Kiittäkää ja olkaa ystävällisiä.Onni on asua taloyhtiössä, missä autamme toisiamme, tietäen koska tahansa voivan soittaa useimpien naapureiden ovikelloa, antaaksemme ja saadakseemme apua.
Samoin huomatessani jonkun voivan pahoin, kysyn usein, voinko auttaa.
Juttelen ulkoillessani lähitalojen asukkaiden kanssa, saatan halatakin, ja saan iloa itselleni, kun saan jonkun iäkkäämmän silmät tuikkimaan, vain sillä, että oli aikaa hetki kuunnella, halata.
Kauppakassin kantamisessakin avustan, jos kohdalle apua tarvitseva sattuu.
Hymy, ystävällinen sana, toisen huomioiminen, ei maksa mitään, mutta antaa molemmille.
Silti, kyllä nuo "voittajatkin" tarvitsevat "kehuja", mehän olemme se peili, johon peilaavat onnistumistaan.
Eräs ystäväni laulaa karaokea usein. Voi, se jonkun "kehu" kantaa häntä monta viikkoa, koska palaa siihen usein, ja kertoo miten mukavalta tuntui kun kehuttiin.
Kehuisin, mutta olen aika eristyksissä hoitopestin kanssa.
Kissaa ja hoidettavaa voi kehua, mutta kumpikaan ei juuri noteeraa sitä.
Kehun mielelläni lähimmäisiäni.
Kaikista löytyy jotain hyvää.- 1943
pitäisi toimia. Minä ainakin yritän tilaisuuden tullen. Usein vain on päiviä, jolloin ei ole tekemisissä kenenkään kanssa, ei tule sähköpostia, ei postia. Opettajana yritin aina antaa myönteistä palautetta, jos oli vähänkin aihetta, en sentään aiheettomasti.
Sanoin nuo sanat eilenkin.
Sanoin ja tarkoitin sitä, koska nyt on harteilleni kertynyt murheita toistenkin jaettavaksi.
Kaikkia ei voi kehua, mutta kielteisen palautteen sijaan voi sanoa kunnioittavansa toisen päätöksiä, vaikka ne itsestä tuntuisivatkin ihan hölmöiltä.
Viime päivinä on tapahtunut paljon kielteistä, mutta onneksi on olemassa heitä joita voi kittää tuesta jota saan.
Kiitos, että olet ja olette olemassa, tilanteen mukaan.
Samaa sanotaan minullekin päin, kehumista en kaipaa, kiitos on aitoa kun se sanotaan ilman vastakiitoksen odottamista.- Aloittaja
Olisi pitänyt laittaa nähtävästi tuo kehu sana lainausmerkkeihin ;D
Tuo sanontasi, meillä se on: ihanaa kun olet olemassa. Samaahan tarkoitamme molemmat.
Samoin usein sanomme; pidä huolta, tarkoittaen tietenkin itsestään huolehtimista.
Meileissä saan lapsiltani (miehiä) usein lopuksi: suukko hali, tai lähetän lentohalin, ota kiinni.
Asuvat ulkomailla, joten ei ihan usein tavata.. - "ROOPE63"
se menee kunhan aina muistaisimme sen muistaa että toinenkin on olemassa ja kiittää siitä.
Muistaa helliä ja hyväillä ja suukon suoda toiselle ja aloittaa päivän aurinkoisella mielellä vaikka vähän vaikeetakin olisi.
Sillä uusi päivä kaiken muuttaa voi.
Useimmiten myönteisen asian toteaminen aiheuttaa joko vähättelyä tai epäluuloista närkästystä.
Harvempi osaa ottaa sen luonnollisesti.
Olen myös havainnut maakunnallisia eroja.
Varsinkin työelämässä, ehkä muutoinkin.
Pääkaupunkiseudun ihmiset ovat usimmiyen hyvin epäluuloisia.
"Mitähän se ajaa takaa".
Savolaiset hurahtavat yliampuvaan itsetuntoon.
"Pahus kun olen hyvä. Nythän ei enää olekan mitään väliä".
Jos Savossa erehtyy toteamaan kolmannesta henkilöstä jotain myönteistä niin kateuden kannustama kantelu astuu kuvaan.
"Etpähän muuten tiedä että se silloinkin - -".
Pohjalaisista ei ole kokemuksia koska en ole malttanut odottaa reaktiota.
Ratkaisevaa on tietenkin kehun sävy.
Kyllä sen helposti saa piruiluksikin riippumatta sananvalinnasta.
Ulkkarit, ainakin länsi-eurooppalaiset, ottavat kehut paljon luonnollisemmin.
Esimerkiksi espanjalaiseella uimarannalla voi kyllä kehaista englantilaisen naisen rannan parhaan näköisiä rintoja.
On se sitten totta tai ei. Sehän on vain mielipide.
Kehun kohde on hyvillään epäilemättä mitään taka-ajatuksia.
Arvioikaa itse meikäläisen keskivertofeminan reatio!- Aloittaja
Tuon epäluulon, osassa "vieraita", joille olen tullut sanoneeksi myönteisen palautteen.
Olisiko itsetunnolla sitten vaikutusta, vai miksi usein vähätellään, "kehuja".
Jopa jotkut taiteilijamme, joille olen saattanut kiitoksen tai positiivisen palautteen antaa, vaikka stockan leipä-kala-lihajonossa, saattavat "vähätellä, tai sitten kalastaa lisää".
Monesti naiset myös rupeavat selittämään, mikä asussa tai hiuksissa on pielessä, jos niistä "kehuvan" kommentin antaa. - aitoutta kehiin
Aloittaja kirjoitti:
Tuon epäluulon, osassa "vieraita", joille olen tullut sanoneeksi myönteisen palautteen.
Jopa jotkut taiteilijamme, joille olen saattanut kiitoksen tai positiivisen palautteen antaa, vaikka stockan leipä-kala-lihajonossa, saattavat "vähätellä, tai sitten kalastaa lisää".
Monesti naiset myös rupeavat selittämään, mikä asussa tai hiuksissa on pielessä, jos niistä "kehuvan" kommentin antaa.Ihnaa pintaa. Mikä ei tarkoita mitään.
Sanoja haluaa tulla nähdyksi. - jos nainen
sanoisi sinulle. Ihanan leveet hartiat sinulla, hauskat farkut, samalla tuijotus haaroväliin.
Kieli poskessa, hyvin istuvat jeansit, huh. jos nainen kirjoitti:
sanoisi sinulle. Ihanan leveet hartiat sinulla, hauskat farkut, samalla tuijotus haaroväliin.
Kieli poskessa, hyvin istuvat jeansit, huh.Havaisi oleellisen!
Farkkujen hauskuus olisi kyllä liioittelua.- heikosti onnistua
Aloittaja kirjoitti:
Monesti naiset myös rupeavat selittämään, mikä asussa tai hiuksissa on pielessä, jos niistä "kehuvan" kommentin antaa.suomalaiselta kehumiset.
Sehän on tavallaan small talkia, eikä sitä oteta vakavasti muualla maailmalla.
Eräs työkaverini kehui, että onpas sun tukkas nätisti. Minä siihen vastasin, että eiks vaan olekin, itse tykkään valtavasti.
Hän meni vähän katuvan oloiseksi, eli minun olisi pitänyt sanoa: tämä nyt on vaan ihan kamala.
Me ollaan liian rehtejä ja oikopäisiä, mutta ei sentään suoraan sanota ketään/mitään rumaksi(kai). Kauan kestää ennenkuin opimme kehumisen jalon taidon. - Ei kait sentään?
jos nainen kirjoitti:
Kieli poskessa, hyvin istuvat jeansit, huh.Vähäisilläkin käytöstavoilla, ei tuollaista sanota, jos ei ennestään tunneta, ja tiedetä toisen huumorintajua.
Surukseni olen isoryntäinen nainen. Olen useammassakin seminaarissa, illanvietossa esim, laivamatkoilla, tavallaan "tutun" kollegan kohdalla joutunut jopa litsarin lopuksi antamaan, kun ei hyvällä mene perille ettei käydä käsiksi. En minäkään miesten periä pusertele, saati sitten munaskuita. Jos niin huonoa käytöstä osoittaisin, ansaitsisin korvatillikan.
Kaikille ei sovi alkoholi, ja käytöstavat muuttuvat siitä mitä sevänä on.
Ehkä se todellinen moukka onkin siellä olemassa aina, selvänä vain hallitsee sen.
Nyt kai mentiin aiheesta, silti voi kohteliaasti huomioida toisiamme.
Päinvastainen "kohteliaisuuskin " on tullut saatua.
Eräillä kutsuilla tuttu nainen tokaisi:
tuo sinun pukusi on kyllä kaunis, taidat pitää siitä kovasti;)
johon minä: kiitos, kyllä viihdyn siinä,
hän: niin, ajattelinkin kun käytät sitä aina!
Hups, en todellakaan aina, vaan sattumalta sitten se sama vaate oli sitten osunut hänen kohdalleen usein, emme usein tavanneet.
Sitä sanoisin hymyhuulten piruiluksi. jos nainen kirjoitti:
Kieli poskessa, hyvin istuvat jeansit, huh.Kävin tänään terveyskeskuksessa vuosittaisessa terveystarkastuksessa ja laboratoriokokeissa.
Minua käsitellyt hoitsu kuuluu ammattikuntansa eliittiin.
Mainittuani 2,5:n vuoden takaisista kaihileikkauksista hoitsu vilkaisi koneeseensa, tarkisti ilmeisesti ikäni, ja totesi spontaanisti kuinka nuorekas ja hyväkuntoinen minä olen.
Silloin kun itse tietää kehun perustuvan tosiasioihin, se tuntuu aivan mukavalta.
Kuvaa olisi täydentänyt havainto jäntevyydestäni, soupusuhtaisuudestani, miellyttävyydestäni asiakkaana ja keskustelukumppanina.- ;D,
laiska-lasse kirjoitti:
Kävin tänään terveyskeskuksessa vuosittaisessa terveystarkastuksessa ja laboratoriokokeissa.
Minua käsitellyt hoitsu kuuluu ammattikuntansa eliittiin.
Mainittuani 2,5:n vuoden takaisista kaihileikkauksista hoitsu vilkaisi koneeseensa, tarkisti ilmeisesti ikäni, ja totesi spontaanisti kuinka nuorekas ja hyväkuntoinen minä olen.
Silloin kun itse tietää kehun perustuvan tosiasioihin, se tuntuu aivan mukavalta.
Kuvaa olisi täydentänyt havainto jäntevyydestäni, soupusuhtaisuudestani, miellyttävyydestäni asiakkaana ja keskustelukumppanina.Hymy tuli, hyvä itsetunto, se miehen tiellä pitää. Jatka samaan malliin ;D
- Luullahan nuolijaksi
Joo, varmaan ihan hyvä asia, jos vastaanottajalla on terve itsetunto. Olen tosin käytännössä törmännyt siihen, että ns. hyvää palautetta antaessani vastanottaja luulee minun mielistelevän tai vähättelee itseään tai on lähes suuttumuksen partaalla siinä uskossa, että hänestä tehdään pilaa. Jos itse saan kehuja (sekin ihme on tapahtunut), kiitän kauniisti ja olen otettu. Olen varmaan hyvin epäsuomalainen.
- Aloittaja
Outoa, useimmat kiittävät, siitähän tulee hyvä mieli.
En tarkoittanutkaan kehua, jos ei ole aihetta, mutta voimme ilahduttaa kohtaamiamme ihmisiä, jos siihen on aihetta. Ja liian usein on, vaan emme saa sanotuksi.
Kaupoissahan pitäisi palvelun olla selviö, vaan kun ei ole. Nykyisin laitan aina palautetta, joko suoraan palautelaatikkoon jos on, tai sitten meilillä.
Katson henkilön nimen, joko kuitista, tai rinnasta, ja laitan saamastani palvelusta kiitoksen. Uskon sen kannustavan myyjääkin, kun saa hyvää palautetta.
Vien joulun alla terveyskeskukseen kakun.
Sanomalehdenjakajalle pieni kiitos, vuoden työstä. Posteljoonille myös.
Työssä ollessani huomioin asiakkaassa tapahtuneen muutoksen,(hyvän) uusi hiusmalli, tai jokin muu silmiinpistävä asia.
Samoin kommentoin tänään suullisesti erään kauppiaan rusketusta ja uutta hiusmallia, pukivat todella häntä. Selvästi ilahtui, kun joku huomasi, kiitti kauniisti. - ...ihminen
Aloittaja kirjoitti:
Outoa, useimmat kiittävät, siitähän tulee hyvä mieli.
En tarkoittanutkaan kehua, jos ei ole aihetta, mutta voimme ilahduttaa kohtaamiamme ihmisiä, jos siihen on aihetta. Ja liian usein on, vaan emme saa sanotuksi.
Kaupoissahan pitäisi palvelun olla selviö, vaan kun ei ole. Nykyisin laitan aina palautetta, joko suoraan palautelaatikkoon jos on, tai sitten meilillä.
Katson henkilön nimen, joko kuitista, tai rinnasta, ja laitan saamastani palvelusta kiitoksen. Uskon sen kannustavan myyjääkin, kun saa hyvää palautetta.
Vien joulun alla terveyskeskukseen kakun.
Sanomalehdenjakajalle pieni kiitos, vuoden työstä. Posteljoonille myös.
Työssä ollessani huomioin asiakkaassa tapahtuneen muutoksen,(hyvän) uusi hiusmalli, tai jokin muu silmiinpistävä asia.
Samoin kommentoin tänään suullisesti erään kauppiaan rusketusta ja uutta hiusmallia, pukivat todella häntä. Selvästi ilahtui, kun joku huomasi, kiitti kauniisti.tuolla yhdessä kohtaa oli puhetta,kun ei osata kasvattaa.Mie en ole ihan just sovanjälkee.
Miut on opetettu kunnioittamaa kanssa ihmisiä.
Sit aikanaa mie samaa oppia jaoin omille lapsille.
Asiaan,olenkin ollut montakertaa nokkapystys kun olen vanhemmilta ihmisiltä kuullut miten ovat,käyttytyneet heitä kohtaan.Osaavat auttaa ja kaikkee muuta.Nuorempi sai vakityöpaikankin asiakaspalautteen myötä;)Samoin vanhempi saa kans ruusuja.Mie itekin varmasti muistan ihmistä kiittää ja kehua jos aihetta.Sitähän ei ole koskaan liikaa;))
Mut haluun kertoo,jos miuta joku huomaa kehua,ni mie siihe,niskoja nakellen et(MÄ TIEDÄN SEN,MUT MÄ EN,VÄLITÄ SIINT);)) - Aloittaja
...ihminen kirjoitti:
tuolla yhdessä kohtaa oli puhetta,kun ei osata kasvattaa.Mie en ole ihan just sovanjälkee.
Miut on opetettu kunnioittamaa kanssa ihmisiä.
Sit aikanaa mie samaa oppia jaoin omille lapsille.
Asiaan,olenkin ollut montakertaa nokkapystys kun olen vanhemmilta ihmisiltä kuullut miten ovat,käyttytyneet heitä kohtaan.Osaavat auttaa ja kaikkee muuta.Nuorempi sai vakityöpaikankin asiakaspalautteen myötä;)Samoin vanhempi saa kans ruusuja.Mie itekin varmasti muistan ihmistä kiittää ja kehua jos aihetta.Sitähän ei ole koskaan liikaa;))
Mut haluun kertoo,jos miuta joku huomaa kehua,ni mie siihe,niskoja nakellen et(MÄ TIEDÄN SEN,MUT MÄ EN,VÄLITÄ SIINT);))Kyllä meillä on oikeus olla ylpeitä jälkikasvustamme, ja saada tuntea iloa heistä.
On teitysti surullisiakin tarinoita, joku asia vaan on mennyt vinoon, eikä siitä vanhempia pitäisi syyllistää. Varmaan hekin parastaan lapselleen toivoivat. Ja opettivat kykynsä mukaan.
Tässä maailmassa kun kaikki ei mene niinkuin haluaisi, toivoisi.
Tuo palaute juttu oli mukava lukea, juuri noin toivon työnantajan huomaavan, enkä todellakaan huvikseni niitä kirjoita, vaan siksi kun ilahdun palvelusta, jota ei juurikaan ole. Hienoa lukea, että jonkun antama palaute auttoi. Näin me autamme hyvää kasvamaan. - Alakulo vaivaa
Aloittaja kirjoitti:
Kyllä meillä on oikeus olla ylpeitä jälkikasvustamme, ja saada tuntea iloa heistä.
On teitysti surullisiakin tarinoita, joku asia vaan on mennyt vinoon, eikä siitä vanhempia pitäisi syyllistää. Varmaan hekin parastaan lapselleen toivoivat. Ja opettivat kykynsä mukaan.
Tässä maailmassa kun kaikki ei mene niinkuin haluaisi, toivoisi.
Tuo palaute juttu oli mukava lukea, juuri noin toivon työnantajan huomaavan, enkä todellakaan huvikseni niitä kirjoita, vaan siksi kun ilahdun palvelusta, jota ei juurikaan ole. Hienoa lukea, että jonkun antama palaute auttoi. Näin me autamme hyvää kasvamaan.Minä olen nyt joka päivä ruvennut kehumaan itseäni: 'Hyvä Minä' ja 'Minähän onnistuin hienosti', kun minua vaivaa hirveästi tämä pimeä kaamosaika ja tuppaan olemaan niin hirveän saamaton. Auttaa sekin nostamaan vähän mieltä paremmaksi.
- Aloittaja
Alakulo vaivaa kirjoitti:
Minä olen nyt joka päivä ruvennut kehumaan itseäni: 'Hyvä Minä' ja 'Minähän onnistuin hienosti', kun minua vaivaa hirveästi tämä pimeä kaamosaika ja tuppaan olemaan niin hirveän saamaton. Auttaa sekin nostamaan vähän mieltä paremmaksi.
Vuosia sitten, joskus -70 luv, eräässä koulutuksessa puhuttiin jo tuosta.
Ei riitä että ihminen ajattelee positiivisesti, vaan korvien on myös kuultava.
Sen vaikutus on aivoillemme eri, kuin ajatus.
Myös minä sanon ääneen usein, tänään on hyvä päivä, tai annan kiitoksen itselleni, jos ei tapaa ketään, on kotona, niin oivallista huolenpitoa itsestään.
- On,,,
Iloiseksi siitä tulee, kun joku huomioi.
Kumpa vaan muistaisimme, miten pieni asia voi tuottaa ison ilon.
Lapsenlapsi silmät loistaen juoksi vastaan kun hain koulusta, voi mun mummi tulee huusi kaukaa, ihanaa.
Huomasi mummin uuden päähineen. Ihmettelin, hän sanoi huomaathan sinäkin, mitä mulla on uutta. Niin yksinkertaista se on. - kohteliaisuuksia
pitää yrittää muistaa itsekin antaa hyvää palautetta.
Tänään sain naapurilta kukkakimpun, ihan syyttä. Sanoi vain ajatelleensa minua kaupassa, kun osti itselleen kukan, ja päättäneensä muistaa minua, samalla.
Toinenkin ilo oli, sain vanhanajan kirjeen!
Nyt olen kirjoittanut vastausta, ja jo huomena postiin vien.
Eräs kauppias oli leikkauttanut hiuksensa, sanoin että ompa kauniit, ihan totta, tykkäätkö, hän sanoi, ja sitten kiitos.
Posket punehtuivat hänellä, kuin nuorella tytöllä, vaikka 50v onkin. Selvästikin ilahtui. - partamiehen
Oli hauska juttutuokio, komean partamiehen kanssa.
Kerroin parran sopivan, ja pukevan häntä. Kiitti, ja sanoi monesti kuulleensa saman.
Ei lainkaan mennyt hämilleen.
Hän totesi puolestaan minun olevan hauska.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 663195
Sinä saat minut kuohuksiin
Pitäisiköhän meidän naida? Mielestäni pitäisi . Tämä värinä ja jännite meidän välillä alkaa olla sietämätöntä. Haluai272253Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan
Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä681839Loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä tilassa
Seinäjoella Pohjan valtatiellä perjantaina sattuneessa liikenneonnettomuudessa loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä t261688Tiedän, että emme yritä mitään
Jos kohtaamme joskus ja tilaisuus on sopiva, voimme jutella jne. Mutta kumpikaan ei aio tehdä muuta konkreettista asian161391- 281361
Näin pitkästä aikaa unta sinusta
Oltiin yllättäen jossain julkisessa saunassa ja istuttiin vierekkäin, siellä oli muitakin. Pahoittelin jotain itsessäni61256Mitä, kuka, hä .....
Mikähän sota keskustassa on kun poliiseja on liikkeellä kuin vilkkilässä kissoja281230Taisit sä sit kuiteski
Vihjata hieman ettei se kaikki ollutkaan totta ❤️ mutta silti sanoit kyllä vielä uudelleen sen myöhemmin 😔 ei tässä oik101177Noh joko sä nainen oot lopettanut sen
miehen kaipailun jota sulla EI ole lupa kaivata. Ja teistä ei koskaan tule mitään. ÄLÄ KOSKAAN SYÖ KUORMASTA JNE! Tutu631157