S-MAX, mikä moottori?

kokemuksia..

Eli, tarkoitus ehkä hankkia se S-MAX. Tietysti se 220 hv moottori kiinnostaa, mutta mitäs se 140 hv dieseli? Kellään kokemuksia?? Tarkoitus olisi että se auto olisi vm 06-07 eli silloin se 175 hv dieseli ei tuu kysymykseen. Millainen auto muuten? Kerran käynyt koeajelulla ja ainakin tilaa löytyy.

13

6120

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kunkku

      olen ajanut vajaa puol vuotta 220 hepaasta versiota loistava ajaa kohtuu kulutus ja moottori loistava.suosittelen

      • Mäxs

        Harkinnassa myös kyseinen kulkine vähän käytettynä. Mikä on kyseisellä 2,5 turbolla todellinen kulutus verrattuna 2.0 litraseen? Muutenkin hyviä ja huonoja puolia autosta jos jollakin on kertoa.


      • Smaxisti
        Mäxs kirjoitti:

        Harkinnassa myös kyseinen kulkine vähän käytettynä. Mikä on kyseisellä 2,5 turbolla todellinen kulutus verrattuna 2.0 litraseen? Muutenkin hyviä ja huonoja puolia autosta jos jollakin on kertoa.

        ..kesästä saakka ollut 2.0 tdci.
        Hyvä vääntävä kone. Parhaimmillaan maantiellä. Alle 60 km/h nopeuksissa saa vaihdella 1 ja kakkosen välillä paljon. Tila on matkustajilla runsaasti. Seitsemällä penkillä takakontti hiukan pienempi. Kulutus kesällä 6.4 l talvella 6.7 l sekalaisessa ajossa (varmaan nousee vielä talven edetessä). Olen ollut oikein tyytyväinen.


    • Ford

      2.0 tdci on alla. 2-litrainen bensa on tosi laiska. Bensaturbolla varmaan ehtii muttei dieselilläkään jalkoihin jää. Ehkä jopa 1.8 tdci riittää rauhallisille. Hätäisille suosittelen 2.2 tdci:tä. Moottorit on makuasioita mutta muuten auto on loistava tilojen ja ajettavuuden yhdistelmä. Meilläpäin vain huolto Wetterillä :( ajaen ei rikki saa mutta huollossa kyllä. Laskun kuitenkin osaavat kirjoittaa.

    • työkseen ajava

      Ostin perheautoksi 3 kk sitten 175hv diesel s-maxin. Motor bitissä Tuusulassa softattiin vähän lisää. Nyt voimaa 217hv ja vääntöä muhkeat 500 newtonia. Olen ollut tosi tyytyväinen ja keskikulutus laski 6,4 litraan sadalla. Voin suositella lämpimästi.

      • Vooortti

        Miten siellä toi homma tehdään?
        Laiteetaankos vaan uusi ohjelma sisään ilman että saa mitää mustaa valkoisella vai perustuukos toi sun muutos vaan johonkin yleiseen ohjearvoon ja sit musta tuntuu että menee kovempaa.
        Siis olikos mitää penkitystä tai vastaavaa?


      • foortti
        Vooortti kirjoitti:

        Miten siellä toi homma tehdään?
        Laiteetaankos vaan uusi ohjelma sisään ilman että saa mitää mustaa valkoisella vai perustuukos toi sun muutos vaan johonkin yleiseen ohjearvoon ja sit musta tuntuu että menee kovempaa.
        Siis olikos mitää penkitystä tai vastaavaa?

        Siellä laitetaan auto ensiksi dynopenkkiin ja mitataan lähtö vääntö/hv. Sitten tiedustellaan minkä verran haluaa lisää esim vääntöä. Tallennetaan vanha ohjelma ja laitetaan uusi sisälle->jälleen penkkiin ja koeajo. Lopussa näkee suoraan läppärin välityksellä tehon ja väännön muutokset haluaako vielä lisää muutoksia.


      • Vooortti
        foortti kirjoitti:

        Siellä laitetaan auto ensiksi dynopenkkiin ja mitataan lähtö vääntö/hv. Sitten tiedustellaan minkä verran haluaa lisää esim vääntöä. Tallennetaan vanha ohjelma ja laitetaan uusi sisälle->jälleen penkkiin ja koeajo. Lopussa näkee suoraan läppärin välityksellä tehon ja väännön muutokset haluaako vielä lisää muutoksia.

        Kiitos vastauksesta!


    • okkei

      Onko tuo S-MAXIN 220hv moottori foordin omaa tuotantoa? Minkälainen muuten moottorina?

      • okkkei

        Ei tietenkään ole. Se on Dacian linjastossa jossain Romanian takamailla sokeiden lammaspaimenten palinkapäissään kasaama tekele.


    • totuus23

      s-amx on yksi eniten tielle jättänyt auto. dieselkö? ja mikä siinä?

    • Anonyymi

      Moottorivikoja 1.6 bensas , mikä turboko pettää?

    • Anonyymi

      Väärät öljyt.delaa 2v kuluessa estämättömästi.kerta riittää.googleta lisää.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      130
      1355
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      101
      876
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      713
    4. 51
      605
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      13
      511
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      484
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      153
      451
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      30
      417
    9. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      175
      384
    10. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      25
      381
    Aihe