Uusi 1,25 82 hp jakopää

Hihna / ketju

Kumpikohan mahtaa tuossa moottorissa olla jakopäässä, hihna vai ketju? Entä mikä mahtaa olla vaihtoväli jos on remmi?
Kai on vissiin myös 16 venttiiliä?
Oisko mitään muuta tietoa?
Esitteessäkään ei ole mitään tietoa moottoreista. Kaikki muu sälä kyllä on esitelty hyvin.

5

8802

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • F.O.R.D

      Hihna löytyy tuosta moottorista uudessa Fiestassa.
      Vaihtoväli 160TKM / 8 vuotta plus apulaitehihna viimeistään samassa yhteydessä. 16v löytyy. Mitä muuta tietoa tarvitset?

      • Hihna/ketju

        No lähinnä tulee mieleen että onko muuttuva venttiilienajoitus pako - tai imupuolella tai peräti molemmissa?
        Fordilla on hienosti toteutettu tuo moottorinohjauselektroniikka. Tyhjäkäynnillä voi lähteä aika huolettomasti eikä kone sammu, tuntuu että lisää itse syöttöä ja lähtö onnistuu varmaan jokaisella..
        En nyt pysty yksilöimään tarkasti mitään justia kysymystä mutta kun en ole aiemmin ko. merkkiä omistanut niin tietoa saa jakaa.
        Pohjautuukohan tuo kone johonkin vanhaan vai onko ihan uusi kapine?
        Vuoden viimeisessä Tuulilasi-lehdessä on Fiesta testissä joten sieltäkin paljon selviää kunhan lehti ilmestyy ( 26.11 ).
        "Kuumetta" vaan meinaa olla joten ei malttaisi odottaa, siksi utelen..
        Oli fiksu peli kun kävin kokeilemassa. Jos vaihtaisi japskin eurooppalaiseen välillä, mitä mieltä siitä olet?


      • F.O.R.D
        Hihna/ketju kirjoitti:

        No lähinnä tulee mieleen että onko muuttuva venttiilienajoitus pako - tai imupuolella tai peräti molemmissa?
        Fordilla on hienosti toteutettu tuo moottorinohjauselektroniikka. Tyhjäkäynnillä voi lähteä aika huolettomasti eikä kone sammu, tuntuu että lisää itse syöttöä ja lähtö onnistuu varmaan jokaisella..
        En nyt pysty yksilöimään tarkasti mitään justia kysymystä mutta kun en ole aiemmin ko. merkkiä omistanut niin tietoa saa jakaa.
        Pohjautuukohan tuo kone johonkin vanhaan vai onko ihan uusi kapine?
        Vuoden viimeisessä Tuulilasi-lehdessä on Fiesta testissä joten sieltäkin paljon selviää kunhan lehti ilmestyy ( 26.11 ).
        "Kuumetta" vaan meinaa olla joten ei malttaisi odottaa, siksi utelen..
        Oli fiksu peli kun kävin kokeilemassa. Jos vaihtaisi japskin eurooppalaiseen välillä, mitä mieltä siitä olet?

        Ensimmäisenä mieleen tulee täysin sähköinen ohjaustehostus, joka laskee aina tarvittavan ohjaustehostuksen tarpeen mukaan. Omasta mielestäni tuo mukavan tuntuman ohjaukseen. Jonkun mielestä voi olla liiankin tottelevainen, noh makuasia, joten annetaan sen olla :)

        Muuttuvat ajoitukset taitaa olla vain Ford Ti-VCT moottoreissa, ainakin 1.6L moottorissa, jossa se on imu- sekä pakopuolella. Youtubesta hyvä video siihen liittyen. Moottorinohjaus tulee Siemensin puolelta tässä 1.25 litraisessa.

        Paha mennä suorastaan mitään ihmeempiä sanomaan, lue TM ja katotaan sen jälkeen jos on muuta kysyttävää / selvitettävää :) Niin ja tuohon Japskin vaihtamisesta eurooppalaiseen en myöskään kommentoi, makuasia :D Itse pidän mielessä sen, että "jokaisessa autossa on ja tulee olemaan vikoja". (varsinkin jos ei ole suunniteltu pohjoisiin olosuhteisiin..)


      • hihna/ketju
        F.O.R.D kirjoitti:

        Ensimmäisenä mieleen tulee täysin sähköinen ohjaustehostus, joka laskee aina tarvittavan ohjaustehostuksen tarpeen mukaan. Omasta mielestäni tuo mukavan tuntuman ohjaukseen. Jonkun mielestä voi olla liiankin tottelevainen, noh makuasia, joten annetaan sen olla :)

        Muuttuvat ajoitukset taitaa olla vain Ford Ti-VCT moottoreissa, ainakin 1.6L moottorissa, jossa se on imu- sekä pakopuolella. Youtubesta hyvä video siihen liittyen. Moottorinohjaus tulee Siemensin puolelta tässä 1.25 litraisessa.

        Paha mennä suorastaan mitään ihmeempiä sanomaan, lue TM ja katotaan sen jälkeen jos on muuta kysyttävää / selvitettävää :) Niin ja tuohon Japskin vaihtamisesta eurooppalaiseen en myöskään kommentoi, makuasia :D Itse pidän mielessä sen, että "jokaisessa autossa on ja tulee olemaan vikoja". (varsinkin jos ei ole suunniteltu pohjoisiin olosuhteisiin..)

        Vieläköhän luet tätä palstaa? Kenenkähän "tekeleitä" nuo Fiestan dieselmoottorit ovat? Kävin kokeilemassa tuota pienempää ja ihan sopiva kone minusta pikkuautoon. Kävi ainakin sivistyneemmin kuin Fabian pikkudieseli. Taitaa Fordin pikkudiesel olla nelisylinterinen jos vertaa sitä vaikka nyt tuohon Skodan kolmoskoneeseen. Yariksen diesel oli todella kauniskäyntinen.
        Olen nyt likimain kaikkia pikkuluokan autoja koeajellut ja edelleen tuo Fiesta on niin hyvä että muutamia tarjouksiakin olen jo pyytänyt joten aika selvältä vaikuttaa.
        Olisi kyllä ollut todella mielenkiintoinen kevät tulossa sillä uusia malleja tulee yhtenä ryöppynä pikkuautoluokkaan mutta kun ei malta odottaa ja vaihdokin hintakin putoaa jos kauan vetkuttelee.


    • Kunnes swaan

      Sanovat että fiestan koneiden olevan puhdittomia 1.25 114 nm. Vääntöhän tekee ajamisesta joustavaa eikä se koneen huudattaminen.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      34
      2338
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      8
      1902
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      17
      1363
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      8
      1250
    5. Tähdet, tähdet -tippuja Kake Randelin tilittää avoimena: "Tämä on viihdyttämistä, eikä sitä..."

      ISO kiitos Kake lauluistasi!Nyt ei vaan studioyleisö lämmennyt. Olet legenda! Lue Kake Randelinin mietteet: https://w
      Tv-sarjat
      21
      1225
    6. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      16
      1150
    7. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1091
    8. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      7
      1045
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      6
      1024
    10. 13
      1010
    Aihe