EI POSTIENNAKKOA?!?!

APPLE STORESTA

Applestorestako ei pysty lainkaan tilaamaan normaalilla postiennakolla? Mielestäni todella jälkeenjäänyttä ja typerää, että asiakas laitetaan ottamaan se riski ettei tuote tulekkaan perille. Luulisi yrityksen kestävän ne satunnaiset maksamattomuudet. Itse en kyllä halua heittää 2 000€ tuntemattomuuteen ennen kuin tuote on käsissäni.

Mistä pystyisi tilaamaan tuotteen postiennakolla ja mihin hintaan. Tarkoituksen on ostaa UUSI macbook pro perusominaisuuksilla.

23

1696

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Niinaiv

      "Applestorestako ei pysty lainkaan tilaamaan normaalilla postiennakolla? Mielestäni todella jälkeenjäänyttä ja typerää, että asiakas laitetaan ottamaan se riski ettei tuote tulekkaan perille."

      No niin, rauhoitutaanpas hiukan. Kun ostat Apple Storesta tavaraa, niin se tavara tuodaan kotiovellesi, ja kuriiri kyllä ottaa nimikirjoituksesi ylös vastaanotettuasi tuotteen, joten on ihan varmaa että saat tuotteesi, eikä kukaan ala väittämään muuta.

    • mika2

      "Mistä pystyisi tilaamaan tuotteen postiennakolla ja mihin hintaan. Tarkoituksen on ostaa UUSI macbook pro perusominaisuuksilla."

      No kokeileppa vaikka netanttilasta sieltä saa jotakuinkinsamaan hintaan kuin appelstorestakin.

      • joopsjoo

        Humacin kautta postiennakolla vuosi sitten 1800 maksaneen imacin. www.humac.fi ..siitä vaan soittelemaan ja tiedustelemaan :)


      • ösadkfjo

        helposti tulee vaan ne postikulut päälle, applestore tuo koneen kotiovellesi ilmaiseksi


    • 1stMacFinn

      Osta rauhassa AppleStoresta, sieltä me muutkin ostamme. Saat koneesi varmasti ja nopeasti, kotiovelle.

      AppleStore ei ole mikään pikkupulju, se myy ympäri maailmaa ja jos homma ei toimisi, AppleStorea ei olisi vuosiin ollut.

      Ja kun kuriiri tuo kotiovelle ja ottaa kuittauksen toimitukseen, ei tule kinaa oletko saanut vai et.

    • Jaska Perusjaska

      Postiennakko ei ole mikään yleinen juttu maailmalla. Suomen posti sitä kyllä tarjoaa, mutta apple storesta tilatut tuotteet eivät tule suomen postin kautta, hyvinkin ymmärrettävistä syistä.

      Laskulla maksamisessa on taas omat murheensa. Esim. perintä maiden rajojen yli on todennäköisesti erittäin hankalaa erilaisista lainsäädännöistä johtuen ja tulisi kohtuuttoman kalliimmaksi.

      Kyllä nettikaupassakin pätevät lainsäädännöt ja varsinkin Apple Storen kaltaisilta, suurilta ja tunnetuilta yrityksiltä tilaaminen on aivan turvallista. Itse asiassa apple storen toimitukset ovat oman kokemukseni perusteella olleet parhaasta päästä. Kaksi kokonaista työpäivää tilauksesta ja tuote oli kotiovella. Ilman toimituskuluja vieläpä.

      Etäkaupassa on aina omat riskinsä, tilasi sitten suomesta tai ulkomailta. Sillä ei ole niinkään väliä, mikä maksutapa on. Suurin riski on siinä, että tuote menee rikki kuljetuksissa ja asioiden selvittämiseen menee enemmän aikaa ja vaivaa kun joutuu pyörittelemään tavaraa ympäri maailmaa. Se, että menettäisit 2000 euroa, etkä saisi koskaan mitään vastinetta rahoillesi, on täysin naivi ja absurdi ajatus.

      Toki sellaisia huijarisivustoja on olemassa, mihin saa kaikki rahansa työnnettyä, mutta ei tarvitse kovin paljon olla edes sitä kuuluisaa maalaisjärkeä, että alkaisi jossain vaiheessa hälytyskellot kilisemään.

      • Aloittaja.,

        Jos tuote on rikki eikä apple halua minulle uutta lähettää niin en minä asialle mitään voi tehdä. Ihan sama mitä laki sanoo, rahalla kun saa kaiken.


      • MacBook Pro
        Aloittaja., kirjoitti:

        Jos tuote on rikki eikä apple halua minulle uutta lähettää niin en minä asialle mitään voi tehdä. Ihan sama mitä laki sanoo, rahalla kun saa kaiken.

        oikeasti tilaamassa Apple tuotetta, vai epäilemässä yrityksen toimintaa? Voihan noita kysymyksiä esittää ja epäilläkin saa, mutta tässä tapauksessa on sen verran suuri yritys, että tuollaiset asiat yritys kyllä hoitaa kuntoon. Onhan Applenkin laitteissa takuu.

        Ehkä sinun kannattaisi hankkia se tietokone Suomesta, niin olisi tukipalvelutkin lähempänä. Itse olen asioinut: Musta-Pekka, Varimportin ja kampusdatan kanssa, eikä koskaan ole ollut epäselvää, että koneissa ei olisi takuuta. Näistä yrityksistä koneen saa ilmeisesti postiennakollakin. Itse tosin olen maksanut koneen käteisellä tai ennakkoon.


      • 1stMacFinn
        Aloittaja., kirjoitti:

        Jos tuote on rikki eikä apple halua minulle uutta lähettää niin en minä asialle mitään voi tehdä. Ihan sama mitä laki sanoo, rahalla kun saa kaiken.

        Älä ihan hölmöjä väitä, kyllä AppleStore lakia noudattaa, paremmin kuin sinä.


      • Jaska Perusjaska
        Aloittaja., kirjoitti:

        Jos tuote on rikki eikä apple halua minulle uutta lähettää niin en minä asialle mitään voi tehdä. Ihan sama mitä laki sanoo, rahalla kun saa kaiken.

        Miten sitten uskallat tehdä mitään tässä maailmassa? Jos kerran laki on yhtä tyhjän kanssa, niin eikö tuo sama sitten päde kotimaahan?

        Mistä voit tiettää, että lähikaupasta ostamassasi kurkussa ei olisi jotain myrkkyä sisällä? Jos saisit siitä ruokamyrkytyksen, niin etkö voisi tehdä asialle mitään, koska rahalla saa kaiken?

        Tämä on taas näitä trolleja, joihin ei pitäisi vastata mitään. Ja moderaattorit voisivat olla hereillä.


      • Aloittaja., kirjoitti:

        Jos tuote on rikki eikä apple halua minulle uutta lähettää niin en minä asialle mitään voi tehdä. Ihan sama mitä laki sanoo, rahalla kun saa kaiken.

        Ei kukaan voi olla näin tyhmä.


      • Aloittaja.,.
        RepeRuutikallo kirjoitti:

        Ei kukaan voi olla näin tyhmä.

        Onko yksikään teistä ollut koskaan oikeudessa tällaisen asian tiimoilta? Voin sanoa, että yritys ne voittaa lähes poikkeuksetta ihan sama kumpi on syyllinen.

        Toki on aina mahdollisuus, että rahat heittää hukkaan, se on pieni, mutta mahdollinen. Minä haluan tuotteen käsiini ja tarkastella sen pikaisesti ennen kuin siitä maksan. Jos se on liikaa vaadittu niin ostan koneeni muualta.


      • Aloittaja.,. kirjoitti:

        Onko yksikään teistä ollut koskaan oikeudessa tällaisen asian tiimoilta? Voin sanoa, että yritys ne voittaa lähes poikkeuksetta ihan sama kumpi on syyllinen.

        Toki on aina mahdollisuus, että rahat heittää hukkaan, se on pieni, mutta mahdollinen. Minä haluan tuotteen käsiini ja tarkastella sen pikaisesti ennen kuin siitä maksan. Jos se on liikaa vaadittu niin ostan koneeni muualta.

        Apple Storen kanssa ei tiettävästi kukaan suomalainen ole todellakaan ollut oikeudessa. Se on hyvinkin yhteistyöhaluinen firma itse asiassa, ja jos ongelmia ilmenee, suomea puhuva Store-hemmo löytyy kyllä Applen suomenkielisen tuen kautta ja hän soittaa asiakkaalle kunhan vapautuu.

        Jos haluat tarkastella tavaraa ennen kuin siitä maksat, et voi ostaa mitään mistään nettikaupasta. En ainakaan keksi millä mekanismilla tarkastelu tapahtuisi, eihän edes postiennakko siihen sovellu, sillä mitäpä iloa postipaketin kääntelystä koituisi jos ei omaa Teräsmiehen röntgenkatsetta. Suosittelen siis kivijalkakauppoja sinulle, tai en ainoastaan suosittele vaan totean ne ainoiksi mahdollisiksi tapauksessasi.

        Tämä koko ketju oli siis jokseenkin turha.:(


      • Aloittaja,.
        RepeRuutikallo kirjoitti:

        Apple Storen kanssa ei tiettävästi kukaan suomalainen ole todellakaan ollut oikeudessa. Se on hyvinkin yhteistyöhaluinen firma itse asiassa, ja jos ongelmia ilmenee, suomea puhuva Store-hemmo löytyy kyllä Applen suomenkielisen tuen kautta ja hän soittaa asiakkaalle kunhan vapautuu.

        Jos haluat tarkastella tavaraa ennen kuin siitä maksat, et voi ostaa mitään mistään nettikaupasta. En ainakaan keksi millä mekanismilla tarkastelu tapahtuisi, eihän edes postiennakko siihen sovellu, sillä mitäpä iloa postipaketin kääntelystä koituisi jos ei omaa Teräsmiehen röntgenkatsetta. Suosittelen siis kivijalkakauppoja sinulle, tai en ainoastaan suosittele vaan totean ne ainoiksi mahdollisiksi tapauksessasi.

        Tämä koko ketju oli siis jokseenkin turha.:(

        Paketin voi loistavasti avata välittömästi ja sitä pintapuolisesti tarkastella. Älä puhu soopaa. Itseasiassa jonkulainen laitteen kokeileminenkin lienee toisinaan mahdollista.


      • Aloittaja,. kirjoitti:

        Paketin voi loistavasti avata välittömästi ja sitä pintapuolisesti tarkastella. Älä puhu soopaa. Itseasiassa jonkulainen laitteen kokeileminenkin lienee toisinaan mahdollista.

        taatusti maksamatta avata, jos lähettäjä ei ole antanut lupaa ennakkolapun lisätiedoissa. Jos on lupa, niin voi. Siis se ei todellakaan sulle riitä että myydään ennakolla vaikka alkuun annoit niin ymmärtää, pitää vielä myyjän toimesta antaa erikseen avauslupa ennen maksua (tai maksamatta jättämistä, sehän on mahdollista sekin). Kumpi meistä siis puhuukaan soopaa?


      • mika2
        Aloittaja.,. kirjoitti:

        Onko yksikään teistä ollut koskaan oikeudessa tällaisen asian tiimoilta? Voin sanoa, että yritys ne voittaa lähes poikkeuksetta ihan sama kumpi on syyllinen.

        Toki on aina mahdollisuus, että rahat heittää hukkaan, se on pieni, mutta mahdollinen. Minä haluan tuotteen käsiini ja tarkastella sen pikaisesti ennen kuin siitä maksan. Jos se on liikaa vaadittu niin ostan koneeni muualta.

        .... netanttilasta, niin voit palauttaa sen vielä enne maksua. Siletähän tulee lasku mukana.


      • Aloittaja,.,
        RepeRuutikallo kirjoitti:

        taatusti maksamatta avata, jos lähettäjä ei ole antanut lupaa ennakkolapun lisätiedoissa. Jos on lupa, niin voi. Siis se ei todellakaan sulle riitä että myydään ennakolla vaikka alkuun annoit niin ymmärtää, pitää vielä myyjän toimesta antaa erikseen avauslupa ennen maksua (tai maksamatta jättämistä, sehän on mahdollista sekin). Kumpi meistä siis puhuukaan soopaa?

        Taidetaampa sitten lipsua tästä käytännöstä aika ahkerasti, koska olen useita kertoja katsonut paketin sisällön ennen kuin olen maksanut ja toisinaan välittömästi sen jälkeen. Jokatapauksessa aina ennen kuin olen poistunut postista.

        Mielestäni ostajalla pitäisi olla aina oikeus tarkastaa tuote silmämääräisesti ennen kuin sen maksaa. Tästä ei lienisi kovinkaan paljon haittaa kenellekkään.


      • Aloittaja,.,
        mika2 kirjoitti:

        .... netanttilasta, niin voit palauttaa sen vielä enne maksua. Siletähän tulee lasku mukana.

        Ei netanttilasta löytynyt kyseistä konetta ainakaan haulla. Muuten kyllä asioisin mieluusti anttilassa.


      • mika2
        Aloittaja,., kirjoitti:

        Ei netanttilasta löytynyt kyseistä konetta ainakaan haulla. Muuten kyllä asioisin mieluusti anttilassa.

        .... näkyy tosiaan olevan taas loppu (varmaan tää joulun läheisyys), mutta kyllä ne niitä myy heti kun saavat taas applelta lisää koneita. Viimeksi kun itse sieltä ostin niin sanovat asiakaspalvelusta, että menee macit kuin kuumille kiville. Onhan tuon jo huomannut siitäkin miten macit ovat raivanneet puolessatoista vuodessa tilaa anttilan sivustolla (niillä on jo oma kategoriansa siellä tietotekniikka osastotolla, kun vielä viimevuonna ne oli laitettu otsikon "muut" alle).

        Huomaa, että netanttila pitää sivuillaan ainoastaan niitä tuotteita, joita niillä on varastossa eli voivat toimittaa heti (kun viimeinen kappale tilataan, katoaa ko. tuote myös sivustolta kunnes saavat sitä lisää varastoon). Toisin kuin jossain verkkokaupassa jossa voi tilata, vaikka niillä ei olisi mitään tietoa saatavuudesta.   


      • ei etukäteen
        Aloittaja.,. kirjoitti:

        Onko yksikään teistä ollut koskaan oikeudessa tällaisen asian tiimoilta? Voin sanoa, että yritys ne voittaa lähes poikkeuksetta ihan sama kumpi on syyllinen.

        Toki on aina mahdollisuus, että rahat heittää hukkaan, se on pieni, mutta mahdollinen. Minä haluan tuotteen käsiini ja tarkastella sen pikaisesti ennen kuin siitä maksan. Jos se on liikaa vaadittu niin ostan koneeni muualta.

        onko täällä siis oikeesti väkeä, jotka maksaa nettiostokset etukäteen?
        Perustelkaapa vähän, miksi ostaa vähänkään monimutkaisempi laite tai kalliimpi tuote maksaen etukäteen?
        Postiennakko on vähintä, mitä kuluttajan pitää vaatia! Näkee edes että jotain on tullut ennen ku maksaa satoja euroja.
        Älkää helvetissä alkako muuttaa kauppatapoja "ensin tavara sitten maksu". Ei voi olla ostamisella niin kova hätä,et ihan pitää etukäteen maksaa. Eipä tarvi poliisin pohtia pyramidihuijauksien syitä.
        Ette voi tietää tunnetunkaan firman rahatilanteesta. Talouselämän kusetukset perustuu juuri siihen. Rahanne voi mennä firman edellisten laskujen maksamiseen ja vasta seuraavan maksun lähettäjä ikään kuin maksaa teidän ostoksenne.
        Ei hullu ole kuka pyytää, vaan se kuka maksaa. Katsokaa ympärille, minkä kokosia kv. Firmoja kaatunut. Etukäteismaksu pitää yllä sinisilmäisyyttä et maailmas on sellainen höynäytettävien joukko. Jo postiennakollakin on riski et tuote ei vastaa lupauksia ja se sopii siksi halpojen kirjojen ostamiseen.
        Maksatteko te lähikaupassakin etukäteen? Ette, vaikka voitte tarkistaa tuotteen. Miksi maksatte ostoksenne etukäteen, varmaan ette aja autollakaan koeajoa vaan uskotte, mitä myyjä sanoo. Kuluttajan velvollisuuksiin kuuluu tarkastaa tuote ennen ostopäätöstä. Etukäteenmaksava ei ole kuluttaja vaan ns.asioihin perehtymätön höynäytettävä.
        Ymmärrän et kismittää maksaa välityspalkkio myyjälle suomes joka tuntee tuotteen huonommin kuin ostaja, mut se on maksettava et saa varmuudella oikean tuotteen. Just tuli kallistuote erikoiskauppaan, en ostanut kun tukku oli lähettänyt niille väärän osan, mut oikeassa paketissa. Volvon valo saabin hyllynumerolla. ÄLkÄÄ MAKSAKO etukäteen. Sehän on kuin ennakkovero, maksat etkä saa varmuutta palveluista!


    • osa X maksulla

      Kenenkään ei tarvitse ostaa postiennakolla tai maksaa heti, jos ei halua. Itse ostin uusimman Macbook pro koneen Markantalosta ja sain vielä 100 euroa alennusta. Maksan 9 erää osamaksulla ja homma hoidettu. Ei tunnu missään. On muuten todella magee kone.

    • sydre

      mitä, jos mä en oo kotona, kun kone tulee? viedäänkö sen sitten postikontorille odotamaan mua? (anteex, kun mun suomee oon nii huono ;)

    • 1stMacFinn

      Kuriirifirma jättää sulle lapun jossa olevaan puhelinnumeroon soittamalla voit sopia toimitusajan.

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      69
      1305
    2. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      106
      1217
    3. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      113
      1155
    4. Kirjoita nainen meistä jotain tänne

      tai minusta, ihan mitä haluat. Niinkin voi kirjoittaa, etteivät muut tunnista, esim. meidän kahdenkeskisistä jutuista. K
      Ikävä
      73
      1070
    5. Paras olisi vain unohtaa

      Tuleekohan tähän meidän tilanteeseen ikinä mitään selvyyttä. Epätoivo iskee taas, enkä jaksaisi enää odottaa. Kohta lop
      Ikävä
      57
      877
    6. IS viikonloppu 18-19.5.2024.

      Laatija Toni Pitkälä on itse laatinut ja kuvittanut 3- arvoista ristikkonsa. Nihkeästi tuntuu löytyvän ensimmäisiä var
      Sanaristikot
      75
      751
    7. Oliko vähä sometettu taas vai?

      Tuli aiva liika nopiaa traktorin perä vastahan. https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/2b3857b3-f2c6-424e-8051-506c7525223a
      Kauhava
      9
      682
    8. Voisitko laittaa

      Nimesi ensimmäisen ja kaksi viimeistä kirjainta tähän?
      Ikävä
      41
      681
    9. Kristityn megahyökkäys idän palstoilla on kauhistuttava

      Terroristikristityn megahyökkäys joka puolella on kauhistuttava, hänen viesteissään on järjetön määrä vihaa. Hän on idän
      Idän uskonnot
      362
      669
    10. S on minun etunimen kolmas kirjain.

      Mikä sinun etunimen kolmas kirjain on?
      Ikävä
      53
      656
    Aihe