miten nää undujen sukulaisuusjutut menee, noin pesintää ajatellen. jos esim. on tyttöunduja jotka ovat siskokset ja toinen niistä pesii. pesinnän tuloksena kuoriutuu poika,joka jää kotiin ja pariutuu sitten "tätinsä" kanssa? tai milleen sen vois estää? osaisko joku kertoo? siis tarkotuksena ei ole pesittää, mut kiinnostaa.
mietin tässä
7
603
Vastaukset
- mökkiä
siis jollet pesitä, niin et laita pesämökkiä
- laittaakkaan
eikä pesittää, tuli vaan mieleen moinen ajatus kun noita tipuja tossa kattelin
- -M-
Sukulaisia ei tosiaankaan saa päästää pesimään, siinä on ihan liian suuri riski kasata viallisia geenejä yhteen pakettiin poikasissa. Tämä estetään joko majoittamalla sukulaiset visusti eri häkkeihin mahdollisten pesitysten ajaksi (ja jo hyvissä ajoin ennen pönttöjen laittoa, eikä sitten edes yhteislennätyksiä sinä aikana) tai sitten ei tosiaan ikinä laiteta pönttöä siihen tilaan missä sukulaiset yhdessä majailevat.
Siitähän ei mitään haittaa kenellekään ole jos sukulaiset ovat ihan vaan toistensa seuralaisina ja / tai muodostavat pariskunnan kunhan niiden ei anneta tuottaa jälkeläisiä. (Linnuilla ei ole ihmisten moraalikäsityksiä siitä kenen kanssa on soveliasta pussailla).- vielä sanoa
miten pikälle tämä sukulaisuus linnuilla yltää? eli ovatko "pikkuserkut" vielä sukulaisia? Ja korostan vielä että meillä ei tulla pesittämään, ajatus vaan tuli mieleeni, kun aina puhutaan ettei sukulaisia saa pesittää. en kuitenkaan mistään ole löytänyt tietoa miten pitkälle katsotaan että linnut ovat sukua.
Ja tuo eri häkkiin laittaminen meillä ei kyllä onnistuisi koska linnut ovat aina vapaina, joten tulisivat hulluiksi häkissä ;) - -M-
vielä sanoa kirjoitti:
miten pikälle tämä sukulaisuus linnuilla yltää? eli ovatko "pikkuserkut" vielä sukulaisia? Ja korostan vielä että meillä ei tulla pesittämään, ajatus vaan tuli mieleeni, kun aina puhutaan ettei sukulaisia saa pesittää. en kuitenkaan mistään ole löytänyt tietoa miten pitkälle katsotaan että linnut ovat sukua.
Ja tuo eri häkkiin laittaminen meillä ei kyllä onnistuisi koska linnut ovat aina vapaina, joten tulisivat hulluiksi häkissä ;)No itse en kyllä ilman todella painavaa syytä ja selvää jalostussuunnitelmaa (esim jonkun harvinaisen resessiivisen ominaisuuden vahvistaminen) pesittäisi keskenään lintuja joiden tiedän olevan mitään selvää sukua keskenään.
Mutta ei tuohon mitään "lakia" sinänsä ole, oma harkinta peliin (esim koirapuolella harrastetaan välillä sukurutsaa aika surutta tyyliin paritetaan isä ja tytär, hienommalla "linjasiitos"-nimellä vaan...). Tuossa "pikkuserkku"-tapauksessa todennäköisesti ei enää hirveän isoa riskiä olisi.
- öhö..
Eikös se ole näin yksinkertaista?
- menee
helposti jos on ottanut linnut vangeiksi itselleen. Meillä linnut on aina vapaina ja vaikka ei olisikaan aina niin monilla kuitenkin suurenosan päivästä. eli et sinä asiasta paljon tunnu tietävän
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 921135
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa116958- 125906
- 78694
"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten282694Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait74631Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap54586Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j64582Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist48559- 72483