Eli kyseessä on vm-96 b vectra 1.8 gl ajettu 137 000
Ongelmana on että kun auton käynistää kylmänä niin ryyppy lähtee päälle(myös kesällä)eli aina kun auto on seissyt parikin tuntia.Jos autolla lähtee heti ajamaan ryypyn ollessa päällä niin auto ei jaksa kunolla kulkea(meinaa tukehtua)Heti kun ryyppy lähtee pois päältä niin auto alkaa kulkemaan normaalisti.Ryypyn kesto noin 1-2min
Silloin kun on tämä "tukehtumis" vaihe menossa ja laitat kaasun pohjaan niin auto lähtee kiihtymään normaalisti ilman nykimisiä mutta heti kun lasket kaasua niin alkaa "tukehtuun"
Onko kellään ollu samanlaista ongelmaa?Missäköhän on vika?
Kiitos jo etukäteen asiallisista vastauksista!
B Vectra
3
455
Vastaukset
- miki
Kyseinen moottori on varustettu elektronisella ruiskutusjärjestelmällä , joka takoittaa sitä ettei siinä ole ollenkaan ryyppyä - jäivät pois kaasuttimien myötä .
oireet tosin viittaavat aika vahvasti johonkin anturista johtuvaan vikaan . Käyppä kuule merkkihuollossa katsovat mittarilla missä
vika piilee - b-vectrassa
Mulla taas B-vectrassa 1.6 16v 1998, jää kylmässä koneessa kaasu hieman hirttämään päälle, vaikka kaasupolkimen löysään. Vaijerivoiteluako kaipaa?
- Toinen 96
Vectrassa on erillinen puhallin, joka puhaltaa lisäilmaa koneeseen hetken aikaa käynnistyksen jälkeen. Olen itsekin huomannut, että kone alkaa vetämään paremmin, kun puhallin menee pois päältä lyhyen ajon jälkeen.
Mainitsemasi tukehtumisilmiö on minulle outo.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Sä et pääse yli, mä en pääse yli
Jäädäänkö kuinka pitkäksi aikaa kärvistelemään omissa kuplissa näihin tunteisiin vai aletaanko puskemaan jo tätä läpi. V1281478- 371401
- 671215
Hei sinä nainen
Haluan olla rehellinen – olet hämmentänyt minua todella paljon. En ota sinusta mitään selvää, ja ehkä juuri siksi huomaa541139- 69984
Mitäs te venäjän puolustajat tekisitte, jos venäjä todella hyökkäisi tänne?
Tää on se mielenkiintoinen kysymys. Tehän olette lähinnä vasemmistolaisia, eikä armeijaa ole käyty, eikä rintamalle mi254944Kelan perkeleellinen käytäntö
Kun äiti joutuu hakemaan Kelalta tukia vähien tulojen tähden, niin aina otetaan huomioon lapsen tilillä olevat rahat. Ei193924- 73911
Ellen Jokikunnas ja Jari Rask napauttavat - Tällaisten ihmisten ei kannata muuttaa Italiaan: "Ei..."
Ellen Jokikunnas ja Jari Rask toteuttivat oman unelmansa Italiassa. He ostivat kakkoskodin Italian Pugliasta. Lue lisää15823Miksi kaikki jauhaa KAJ:sta
Se bastulauluhan on todella huono, vanhanaikainen ja oikea junttilaulu. Oikein ällöttää, kun idiootit hehkuttaa sitä ps106818