Eli kyseessä on vm-96 b vectra 1.8 gl ajettu 137 000
Ongelmana on että kun auton käynistää kylmänä niin ryyppy lähtee päälle(myös kesällä)eli aina kun auto on seissyt parikin tuntia.Jos autolla lähtee heti ajamaan ryypyn ollessa päällä niin auto ei jaksa kunolla kulkea(meinaa tukehtua)Heti kun ryyppy lähtee pois päältä niin auto alkaa kulkemaan normaalisti.Ryypyn kesto noin 1-2min
Silloin kun on tämä "tukehtumis" vaihe menossa ja laitat kaasun pohjaan niin auto lähtee kiihtymään normaalisti ilman nykimisiä mutta heti kun lasket kaasua niin alkaa "tukehtuun"
Onko kellään ollu samanlaista ongelmaa?Missäköhän on vika?
Kiitos jo etukäteen asiallisista vastauksista!
B Vectra
3
460
Vastaukset
- miki
Kyseinen moottori on varustettu elektronisella ruiskutusjärjestelmällä , joka takoittaa sitä ettei siinä ole ollenkaan ryyppyä - jäivät pois kaasuttimien myötä .
oireet tosin viittaavat aika vahvasti johonkin anturista johtuvaan vikaan . Käyppä kuule merkkihuollossa katsovat mittarilla missä
vika piilee - b-vectrassa
Mulla taas B-vectrassa 1.6 16v 1998, jää kylmässä koneessa kaasu hieman hirttämään päälle, vaikka kaasupolkimen löysään. Vaijerivoiteluako kaipaa?
- Toinen 96
Vectrassa on erillinen puhallin, joka puhaltaa lisäilmaa koneeseen hetken aikaa käynnistyksen jälkeen. Olen itsekin huomannut, että kone alkaa vetämään paremmin, kun puhallin menee pois päältä lyhyen ajon jälkeen.
Mainitsemasi tukehtumisilmiö on minulle outo.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1868543
En löydä sinua
En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k264648- 504178
- 593722
- 513186
- 502950
Ne oli ne hymyt
Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä262656- 432451
Anteeksi kun käyttäydyn
niin ristiriitaisesti. Mä en usko että haluaisit minusta mitään, hyvässä tapauksessa olet unohtanut minut. Ja silti toiv382143- 292086