TKV - 2 - LUKU

AnargiaKarhula

TKV 2 – LUKU




Vanhuus alkoi tuntua rankalta ja ne asiat jotka nuorena ottaa itsestään selvyytenä, eivät sitä enää ajan myötä todellakaan ole, miehillä erektio oli se yleisin asia. Ikää alkoi tulla koko ajan enemmän enemmän, päivä päivältä lisää ja lisää ja ennen kuin sitä tajusikaan, oli nuoruus kadonnut jonnekin vuosien taa. Minä kuuluin niihin ihmisiin, että en hyväksynyt ikääntymistä, en ainakaan niin etten olisi laittanut hanttiin.

Niinpä päätimme Timon kanssa lähteä lenkille, vaikka minusta hän tuntui olevan humalassa. Jotenkin tuntui, että hän oli turhautunut ja ei elänyt sellaista elämää kuin olisi halunnut, niinpä hän näytti purkavan pahan olonsa alkoholiin ja minun kiusakseni siivoamiseen. Mutta entisenä muukalaislegioonalaisena hän piti itsestään huolta, oli hän kännissä tai ei.

- Hemmetti, että olet hidas. Timo huusi, kun jouduin pysähtymään paikoilleni vetämään henkeä, kun olimme Kotkan uimalan lähistöllä.

- On tullut syötyä yksi pizza liikaa. Huusin takaisin ja valehtelin. Oli tullut syötyä enemmän kuin yksi pizza ja juotua enemmän kuin yksi tuoppi. On pirullista kun huonot elämäntavat tuovat hauskuutta ja iloa elämään, mutta samalla ne rapauttavat fysiikan. Ilo ja terveys eivät nähtävästi kuulu yhteen.

- Mitä olen sivusilmällä seurannut elämääsi, varsinkin nyt kun lojut nurkissa, niin minusta sinä syöt koko ajan ja epäterveellisesti.

- Vittu, ottaa päähän, että saatat olla oikeassa.

- Älä kiroile, se antaa huonon kuvan sinusta.

- Ai en tiennytkään, että olin iskemässä sinua. Sanoin ja sain Timon mulkaisemaan minua pahasti.

Puuskutin todella raskaasti päästessäni takaisin Timon asunnolle tai Timon äitihän sen talon omisti. Minä painuin suihkuun, Timo päätti mennä nostamaan painoja yhteen huoneeseen rakentamaansa kuntosaliin.

Timo kävi kuitenkin kaapille ennen kuin meni salille, että otti päähän. Ystäväni joi minkä ehti, mutta oli silti fyysisesti huippukunnossa ja todellakin minua paremmassa fyysisessä kunnossa.

Timon innostamana päätin minäkin ennen suihkua, vähän voimistella. Ensiksi ajattelin entistä kulttuuriministeriämme, sitä entistä missiä, joka huhujen mukaan oli saanut ministerin viran, kun oli ollut sängyssä pääministerin kanssa ja vedin käteen. Sitten otin kylmän suihkun ja pesin hiet ja muut liat pois.

Mutta Timo oli oikeassa, sen blondatun punapään suhteen joka totteli nimeä Maaret. Tänään oli oikea päivä tehdä päätös suuntaan, jos toiseen Maaretin suhteen. En huutanut Timolle mitään kun olin laittanut parhaimmat vaatteeni päälle ja päättänyt lähteä Maaretin asunnolle.

Hyppäsin Corollaan, joka oli pihalla ja se ei meinannut startata millään. Kiroilin itsekseni, että olin ostanut moisen romun vaivoikseni. Mutta nöyrän on kai oltava köyhä.

Matkalla ajattelin miksi tunsin koko ajan alemmuutta Maaretin suhteen. Miksi jotkut naiset tekevät meistä miehistä epävarmoja itsemme suhteen ja käyttäytymisemme muuttuu täysin irvokkaaksi ja toisten naisten suhteen pystymme toimimaan vaikka kuinka röyhkeästi ja välinpitämättömästi, joka näyttää kiihottavan monia naisia kovastikin.

Olin sentään erään vartiointiyhtiön osakas. Eihän kyseessä ollut kuin neljästä miehestä ja kahdesta autosta koostuva vartiointiryhmä, joka kieltämättä sai ne asiakkaat joita isommat, kuten Securitas eivät huolinneet. Valitettavasti meidän pieni yhtiömme ei oikein voinut valita asiakkaitaan ja senpä takia väkivalta ja ihmisten ruhjominen kuului toimenkuvaani.

Fakta vain oli se, että hankin toimeentuloni puolittain rikollisin keinoin, minulla oli sekava menneisyys ja oudot tapahtumat tuppasivat saapumaan aina elämääni. Lisäksi tuppasin käyttämään silloin tällöin alkoholia reippaastikin, enkä ollut päässyt pillun ylivallasta eroon vaikka olisinkin ollut parisuhteessa.

Olin saanut elämän peruskoulutuksen työläisperheessä ja minut oli opetettu kunnioittamaan työtä, aikana jolloin työnantajat eivät kunnioittaneet työntekijöitään ja jossa näköjään vain osakkeenomistajilla oli ihmisarvo.

Minut oli opetettu uskomaan itseeni ja uutteruuteen ja niin olin tehnytkin. Kunnes yksi päivä sitä tajuaa, ettei ole nuori poikanen enää, eikä elämässä ole uraa, asuntoa, kuin mitään muutakaan, joilla kunnollinen mies raamitetaan.

Mietteet oikeasta ja väärästä saivat jäädä, kun olin ajaa kissan yli saapuessani rivitaloalueelle, jossa Maaret asui.Hänellä oli sievä rivitalon pätkä ja joskus mietin kaihoisasti kuinka kiva sitä olisi elää normaalia tylsää miehen elämää tällaisessa paremman luokan lähiössä.

Maaret oli juuri tulossa talostaan ulos ja nousin autosta ulos ja pakotin valloittavimman hymyni naamalleni, se ei ollut vaikeaa. Maaret hymyili ja vilkutti minulle.

- Hei miten menee?

- No eipä kummenmin. Maaret vastasi. Huomasin, että hänen hymynsä oli väkinäinen ja tiesin, että kaikki asiat eivät ole kunnossa. Tällaisten asioiden suhteen, minulla tuntui välillä olevan jopa lähes yliluonnollinen vaisto. Jotkut juttelevat kuolleiden kanssa tai näkevät tulevaisuuteen, minä vaistoan ongelmat ja vaikeudet.

- Älähän nyt, kuulen äänestäsi, että kaikki ei ole nyt hyvin. Vastasin ja näin Maaretin silmistä vierähtävän kyyneleen. Menin hänen luokseen ja laitoin käden hänen olkapäilleen ja katsoin häntä silmiin.

- Hei, Mikä on oikeasti vialla? Kysyin.

- Susku. Maaret sai sanotuksi vaimealla äänenpainolla.

Susku oli Maaretin tytär, joka näin nätisti sanottuna oli menettänyt elämänsä suunnan ja mitä todennäköisemmin hallinnan siihen jo aikapäiviä sitten.

Eli suhteellisen kliseinen tarina, joka ei poistanut sitä tosiseikkaa, että tarina oli myös surullinen. Susku oli ollut ahkera bilettäjä ja eipä aikakaan kun hän oli rakastunut väärään mieheen. Väärän miehen mukana olivat tulleet huumeet, sitä kautta itsensä myyminen ja pian oltiin järjestäytyneen rikollisuuden piirissä ja Suskun uraa olivat alkaneet suunnitella tahot joiden ei pitäisi antaa suunnitella omaa elämäänsä yhtään.

Maaret oli rukoillut Suskua jättämään sellaisen elämän, mutta minä tiesin, ettei sieltä maailmasta ihan noin vaan palattu.

- Kerro tarkemmin. Sain sanotuksi ja aloin halaamaan Maaretia.

- Aamulla joku outo mies soitti ja sanoi Suskun olevan pahoissa vaikeuksissa ja että hän haluaisi tavata minut.

- Eikö hän kertonut tarkemmin, miksi halusi tavata sinut?

- Ei, mutta hän vaati saada rahaa, paljon rahaa tiedoista joilla voisin pelastaa tyttäreni.

-Missä teidän piti tavata?

- Leikarissa ja hän vaati minua tuomaan 2000 Euroa mukanaan.

- 2000 Euroa, eikä kertonut missä vaikeuksissa Susku on?

- Niin. Mutta sanoin, etten uskalla tulla yksin ja että tarvitsisin jonkun tuomaan minut.

- Viisaasti sanottu.

- Hän sanoi, että hänelle sopisi niinkin. Olin juuri lähdössä pankkiin ja sen jälkeen olisin soittanut sinulle.

- Etkö harkinnut kertaakaan soittaa poliisille?

- Hän sanoi, että jos viranomaiset sotketaan mukaan kuvioon, niin hän katoaa ja sitten Susku vasta pulassa onkin. Olen peloissani, enkä oikein tiedä mitä tehdä.

- Ei mitään hätää, mennään yhdessä, mutta ennen pankkiin menoa meidän pitää vielä käydä toimistolla.

- Miksi?

- Luota minuun, koska minä tiedän ihan tarkalleen mitä tällaisissa tilanteissa kuuluu ja pitää tehdä.

Sain sanotuksi yllättävän itsevarmalla äänenpainolla ja aloin miettiä mihin hittoon olin laittanut ehkäisyvälineeni, enkä tarkoita tässä yhteydessä kondomeja, vaan niitä varmuusvälineitä joilla ehkäistään ikävät tilanteet ennen kuin ne edes ehtivät alkaa.

0

1753

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000

      Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

      Luetuimmat keskustelut

      1. Yritin nainen

        Kaikkeni ettei meidän välille syntyisi mitään. Tiesin jo hyvin alussa että sinä olet minun heikko kohta. Lopulta kuitenk
        Ikävä
        90
        1758
      2. Miksi et voi

        Soittaa tai laittaa viestiä
        Ikävä
        118
        1482
      3. Käärijä jättäytyy pois illan viisufinaalista

        https://www.is.fi/viihde/art-2000010420075.html Voi voi sentään! Kuka nyt Suomen pisteet jakaa. Tosi pölvästiä käytöstä
        Maailman menoa
        110
        985
      4. Iso ikävä sinua nainen

        Aina vain, ei helpota millään. Ainoa varma helpotus olisi se et oltais yhdessä. Mutta se ei sinulle sovi.
        Ikävä
        31
        966
      5. Mistä tykkäät

        Erityisesti kaivattusi olemuksessa
        Ikävä
        45
        822
      6. Kaikkien Vuosien Äitien Äiti

        Huomenna aamulla MTV:ssä vaihteeksi taas linssiluteet Martina ja isällään asuva tytär Vicotria ylistämässä toisiaan . Ai
        Kotimaiset julkkisjuorut
        150
        718
      7. Nainen, joskus päivällä kun tulet mieleen

        Olen puuhailemassa jotakin, yhtäkkiä ajattelen sinua, että olisit minun ja pääsisin iloitsemaan läsnäolostani, silloin k
        Ikävä
        30
        691
      8. Nainen, monta kertaa epäilin sinua

        ja koit sen syytöksinä ja ehkä jonkinlaisena vihan tai antipatian osoituksena, etten esim. sietänyt sinua tai oletin sin
        Ikävä
        51
        691
      9. Tunnustan nyt

        Tykkään katsella sua😍
        Ikävä
        32
        666
      10. Hyvää yötä

        Naiselle, joka ikävöi. 🩷
        Ikävä
        25
        623
      Aihe