Rikollisuus ja huumeet

??????????????

Hei, Aurinkorannikko on jo pari vuosikymmmentä tunnettu paremmin nimellä Rikollisrannikko. Englantilaiset, ranskalaiset, italialaiset, armenialaiset yms kriminaalit ovat pakosalla ja viettävät luksuselämää Costa Del Solissa. Jo pitkään on puhuttu miten nämä liigapomot ovat tuoneet huumeet Espanjaan.

Viimeaikoina ulkomaalaismedioissa on hehkutettu ja valiteltu miten kokaiinin käyttö Espanjassa on räjähtämään päin. Käytön kasvu näkyy etenkin yöelämässä. Onko Aurinkorannikolla sinulle tultu tyrkyttämään erilaisia aineita? Onko tämä tapahtunut keskellä kirkasta päivää vai baarireissulla?

24

6124

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tultu

      Aurinkorannikkolla on huono maine, koska sinne virtaa pilvinpimein siirtolaisia ympäri maailmaa ja oletetaan, että siirtolaisuus tuo huumekaupan ym.rikollisuuden maahan.

      Ehkä tuo, ehkä ei?

      Maailma vaan on mennyt niin sekaisin kaikkialla... ei siitä voi yksistään aurinkorannikkoa syyttää.

      • Fugen asukas

        Tunnen henkilökohtaisesti noin parikymmentä ihmistä jotka on ryöstetty väkivaltaisesti eli siis turpaan on tullut ja känny ja lompakko parempaan talteen.

        Tämän lisäksi varmasti lähes jokaiselta täällä asuvalta on pöllitty tietokone, känny, pyörä ja niin päin pois.

        Lisäksi tunnen kymmenkunta, joiden kämppä on rosvottu arvotavaroista.

        Yöelämässä kokkelin käyttö on lähes yhtä yleistä kuin alkoholin. Pilveä polttaa n. 80% porukasta. Koululaiset polttavat välituntisin pilveä aivan avoimesti.

        Nämä nyt ensimmäiseksi tulivat mieleen!


      • kokemukset minulla
        Fugen asukas kirjoitti:

        Tunnen henkilökohtaisesti noin parikymmentä ihmistä jotka on ryöstetty väkivaltaisesti eli siis turpaan on tullut ja känny ja lompakko parempaan talteen.

        Tämän lisäksi varmasti lähes jokaiselta täällä asuvalta on pöllitty tietokone, känny, pyörä ja niin päin pois.

        Lisäksi tunnen kymmenkunta, joiden kämppä on rosvottu arvotavaroista.

        Yöelämässä kokkelin käyttö on lähes yhtä yleistä kuin alkoholin. Pilveä polttaa n. 80% porukasta. Koululaiset polttavat välituntisin pilveä aivan avoimesti.

        Nämä nyt ensimmäiseksi tulivat mieleen!

        Aivan toisenlaiset kokemukset minulla. Olen asunut täällä kymmenkunta vuotta. Minua ei ole ryöstetty, ystäviäni ikävä kyllä. Asuntoryöstöistä olen lukenut, ketään tuttavieni asuntoa ei ole rosvottu. Minusta jengi on paljon siistimpää ja selvempää täällä kuin esim. Stadissa, jossa porukka on ihan sekaisin. Siellä minua pelottaa, ei täällä!

        Olenkin keski-ikäinen ja liikun luultavasti erilaisissa paikoissa kuin edellinen vstaaja.


      • minullekkin
        kokemukset minulla kirjoitti:

        Aivan toisenlaiset kokemukset minulla. Olen asunut täällä kymmenkunta vuotta. Minua ei ole ryöstetty, ystäviäni ikävä kyllä. Asuntoryöstöistä olen lukenut, ketään tuttavieni asuntoa ei ole rosvottu. Minusta jengi on paljon siistimpää ja selvempää täällä kuin esim. Stadissa, jossa porukka on ihan sekaisin. Siellä minua pelottaa, ei täällä!

        Olenkin keski-ikäinen ja liikun luultavasti erilaisissa paikoissa kuin edellinen vstaaja.

        Missähän päin maailmaa mahtaa olla paikka,missä ei ryöstetä ketään,ei murtauduta minnekkään,ei käytetä huumeita,ei tapella.Tuskinpa sellaista paikkaa tällä pallolla löytyy,missä vaan ihmisiä on.


      • Iglu-man
        minullekkin kirjoitti:

        Missähän päin maailmaa mahtaa olla paikka,missä ei ryöstetä ketään,ei murtauduta minnekkään,ei käytetä huumeita,ei tapella.Tuskinpa sellaista paikkaa tällä pallolla löytyy,missä vaan ihmisiä on.

        Pohjois-, tai etelänapa, aika hiljaista iltaisin ja päivisinkin..


      • Fugen asukas
        Iglu-man kirjoitti:

        Pohjois-, tai etelänapa, aika hiljaista iltaisin ja päivisinkin..

        Noh tuota. Tarkoitus ei ollut leimata rantaa mitenkään erityisesti. Toteanpahan vain, että sinisilmäisille tapahtuu verrattain enemmän "onnettomuuksia", kuin esim. Suomessa.

        Useimmiten näihin ryöstöihinkin liittyy uhrin varsin suuri känniaste.

        Tämänkaltaiset realiteetit kannattaa kuitenkin ottaa huomioon.


      • kesksutelusta
        Fugen asukas kirjoitti:

        Noh tuota. Tarkoitus ei ollut leimata rantaa mitenkään erityisesti. Toteanpahan vain, että sinisilmäisille tapahtuu verrattain enemmän "onnettomuuksia", kuin esim. Suomessa.

        Useimmiten näihin ryöstöihinkin liittyy uhrin varsin suuri känniaste.

        Tämänkaltaiset realiteetit kannattaa kuitenkin ottaa huomioon.

        näyttää täysin puuttuvan rannikolla rehottava prostituutio lieveilmiöineen.


      • etelänapa
        kesksutelusta kirjoitti:

        näyttää täysin puuttuvan rannikolla rehottava prostituutio lieveilmiöineen.

        Igluman hoi!!!!!Ala ihmeessä standup koomikoksi.Sinussa on todellakin siihen ainesta.


      • Iglu-man
        etelänapa kirjoitti:

        Igluman hoi!!!!!Ala ihmeessä standup koomikoksi.Sinussa on todellakin siihen ainesta.

        ammatinvaihto joskus käynyt mielessä, kun olen aina ollut sitä mieltä että, jos joka päivä joutuu menemään puku päällä töihin, niin on kyllä kouluajan ammatinvalinnanohjaus mennyt pieleen.Normaali-ihmisethän pitävät pukua juhlissa, mutta en pidä työssäkäyntiä niin suurena juhlana, ainakaan arkena.


    • eihätää

      Totta toinen puoli, eli Aurinkorannokko kai tosiaan on ammattirikollisten pesimäaluetta. Toisaalta tämän ei tarvitse vaikuttaa ns taviksen lomailuun/oleskeluun mitenkään, jollei nyt välttämättä tunne vetoa hämäriin piireihin ja -puuhiin. Korkeintaan katukuva Marbellassa ja P. Banuksessa on mielenkiintoisen värikästä, eli kaikenlaista ökyporukkaa näkyy varsinkin yöelämässä.

      Minulle ei koskaan ole tyrkytetty mitään -ja toisaalta "kiitos, en käytä" pätee tässäkin asiassa. Pari perussääntöä kannatta kuitenkin pitää mielessä: Kännissä ei pidä liikkua yhtään missään, ja varsinkaan nuorten naisten ei koskaan - siis ei koskaan - pidä ottaa vastaan juomia vierailta miehiltä tai jättää juomalasiaan vartioimatta pöytään. Tässä suhteessa on tapahtunut hyvin ikäviä.

    • Matkamies

      Kuten suomessakin kaikki riesa tapahtuu yleensä
      yökerhoreissulla ja varsinkin yöllä.

      Itse en rajohani törsää "hauskanpitoo" savuisissa
      luolissa joissa ei kuule omaa ääntä. Ei synny mitään keskusteluja kaikki vaan hötkyy.

      Lisäksi saatille pääseminen on epävarmaa.

      Itse menen ilotaloon ja saan samalla rahalla
      oikeaa kivaa.

      Omat huumeet kannattaa ottaa o suomesta mukaan.
      Espanjan tulli ei välitä pikku pilvenpalasta.
      Säästyt riesalta ja kusettajilta voit keskittyä
      lomaan!

      • whadafuk

        Kuka hullu veis 10-20e maksavaa kukintoa tai hasaa espanjaan? Sielt kun esim malagasta saa varsin laadukasta allekin 5e ja barcelonassa 6-8e...


    • punainen häläri!

      Normaaliin elmään ei tällaiset vaikuta millään tavalla! Tuossa joku kysäisi, että ollaanko huumeita tultu tyrkyttämään? Mutta tuossahan tuo ero esim. Suomeen just onkin! Täällä kun ei tyrkytetä! Ei koskaan kadulla tulla sanomaan, että ota ota! Helsingissä kyllä minulle näin on käynyt!

      Ihmiset omissa oloissaan polttelevat ja käyttelevät! Ei normaali arkirytmi siitä sekaannu. Elkää siis hyvät "Espanjassa viikon olleet" painako paniikkinappulaa ja mustamaalaa rannikkoa uusille turisteille! Pelästyvät eivätkä uskalla tulla! Pitäis matkustaa vähän enemmän niin näkis, että se oma lintukotokaan ei ole mikään suojainen paikka!!

      • kunniaan

        Samaa mieltä edellisen kanssa.Nämä negatiiviset jutut tulevatkin useimmiten sellaisilta jotka eivät tiedä asioista yhtään mitään.Aurinkorannikko on aivan turvallinen ja viihtyisä paikka.Olen itse siellä käynyt lähes 30 kertaa,ollut vähän pidempiäkin aikoja,vuodesta 1979 alkaen,eikä minulle ole kertaakaan tyrkytetty huumeita,enkä ole nähnyt niitä muillekkaan tyrkytettävän.Kyllähän ne vaaralliset paikat on ihan muualla maailmassa,missä on henkikin jatkuvasti vaarassa.Kyllä koko Eurooppa on todellisuudessa turvallista aluetta.Nämä vouhottajat vaan taitavat pelästyä omaa varjoaankin.Parempi vaan pysyä suomessa,mielellään erillään normaalista elämästä,ettei tarvitse kokoajan vauhkoilla.


      • kunniaan kirjoitti:

        Samaa mieltä edellisen kanssa.Nämä negatiiviset jutut tulevatkin useimmiten sellaisilta jotka eivät tiedä asioista yhtään mitään.Aurinkorannikko on aivan turvallinen ja viihtyisä paikka.Olen itse siellä käynyt lähes 30 kertaa,ollut vähän pidempiäkin aikoja,vuodesta 1979 alkaen,eikä minulle ole kertaakaan tyrkytetty huumeita,enkä ole nähnyt niitä muillekkaan tyrkytettävän.Kyllähän ne vaaralliset paikat on ihan muualla maailmassa,missä on henkikin jatkuvasti vaarassa.Kyllä koko Eurooppa on todellisuudessa turvallista aluetta.Nämä vouhottajat vaan taitavat pelästyä omaa varjoaankin.Parempi vaan pysyä suomessa,mielellään erillään normaalista elämästä,ettei tarvitse kokoajan vauhkoilla.

        Kannattaa myös huomioida, että aloittaja on selkeästi katkera trolli jonka tarkoituksena on vain mustamaalata paikkaa missä viihtyvät ihmiset, kenellä on siihen varaa. Kenties aloittajalla itselläänkin oli joskus varaa käydä täällä, mutta taloudellisen tilanteen vuoksi värjöttelee nyt pakkasissa Suomessa. Purkaa nyt täällä pahaa oloaan kirjottelemalla satuja :)


    • Turvallistapa

      Asuttiin pari vuotta fugessa. Kertaakaan ei huumeita tyrkytetty, kerran kysyttiin kyllä, että kiinnostaisiko. Ketään perheestämme ei ryöstetty tai meille murtauduttu. Tutuille kyllä ja isältäni vietiin bussissa lompakko, mutta senkin hän sai paikallisten avulla heti takaisin.

      Varmasti vaikeuksiin voi joutua liikkumalla väärässä paikassa väärään aikaan ja/tai suomi-känneillä. Terve varovaisuus muistaen voi elää täysin normaalisti, enkä muista kertaakaan pelänneeni ulkona. Asuntomurto on todennäköisin ja silloin ei kannata leikkiä sankaria

    • Sano.Huumeille.Ei

      Huumeet ovat kalliita, ja lisääntyvä rahantarve aiheuttaa ongelmia. Selviytymiskeinoja ovat aluksi valehtelu ja muu epärehellisyys.
      Huumeisiin koukkuun jäänyt huumeiden käyttäjä joutuu tekemään rikoksia rahoittaakseen käyttönsä.
      Huumeannos on joka kerta suurempi kuin sitä aiempi, ja se tarkoittaa, että huumeet tulevat yhä kalliimmaksi ja kalliimmaksi.
      Ajan mittaan omat rahat eivät riitää enää, sillä huumeiden hinta on isompi kuin mikään päiväraha tai palkka.
      Huumeiden käyttäjä aloittaa rahoittamaan huumeensa varastamalla muualta: Autoista, kaupoista, vierailta ihmisiltä, mistä tahansa ja milloin tahansa.
      Hänestä on tullut rikollinen.
      Todellisten kovan luokan käyttäjien elämään kuuluvat säännölliset vankilareissut.
      Järjestäytynyt rikollisuus käyttää hyväkseen narkomaanien riippuvuutta ja pakottavat heidät varastamaan rahaa, salakuljettamaan kiellettyjä aineita ja myymään huumeita sekä itseään.

    • RahaaJostakinSaatava
    • Sateeton

      Jo yli 40v lomailua ja asumista Aurinkorannikolla takana. Ei ole koskaan tarjottu huumeita tai ryöstetty. Juttuja kuunnellen varkauksia jne tapahtuu jonkin verran kuten kolareitakin, muta yksi asia on yhteistä... vähemmän kuin Suomessa. Siellä on pakolaisiakin enemmän kuin täällä.

    • asukas-95

      sama juttu tosin takana vahemman aikaa. jotain juttuja olen kuullut mutta kuuleehan niita suomessakin. mika lienee provokaatio taas tamakin. taitaa olla ikava tanne aurinkorannikolle... miksi sita muuten moittimaan

    • paarikärpänen

      Kai noita huumeita on joka paikassa. Viime yö paceolla eri baareissa. Ei mitään ongelmaa. Oikeastaan siistiytyneet entisestään.

    • perkeleentunnukset

      Kyllä mulle on tarjottu paceolla mustien miesten toimesta aineita keskellä päivää. Eipä noista äijistä mitään ongelmaa ole ollut. Ovat kyllä ymmärtäneet kun olen kieltäytynyt.

    • Polliisii

      Onneksi kuitenkin paljon vähemmän ongelmaa kuin Suomessa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      71
      4992
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      15
      2320
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      25
      1857
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      13
      1556
    5. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      39
      1538
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1348
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      10
      1257
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      4
      1181
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      13
      1176
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1166
    Aihe