E-lasku pallo jalassa

helpompi lasku

E-lasku on takapajula! Pitää mennä tarkastamaan ja
hyväksymään laskuja - ei kiitos. Haluan olla turhis-
ta pakotteista vapaa ja käytän suoralaskutusta.
Menin halpaan erään laskun kanssa kun otin tuon
E-laskun. Eihän sitä meinannut mitenkään saada
edes normaali laskuksi saati suoralaskutukseksi.

14

2906

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • laskun tarkistaja

      Minä en anna kenenkään viedä rahojani tililtä "suoraveloituksella" ennen hyväksyntääni.

      Siksi tykkään e-laskusta, että voin käydä henkilökohtaisesti hyväksymässä sen ja katsomassa, että summa on Ok.

      • helpompi lasku

        Kun ei luota tekemisiinsä pitää tarkastaa jälkensä.
        Virheen tekijät saadaan aina vastuuseen, mutta
        omaa ressiä ei voi vierittää toisille.


      • mä aattelen

        Mulla eLaskutuksessa jo vaikka mitä. Ja ne toimii kuten suoraveloitus - menevät eräpäivänä tililtä automaattisesti.

        Tosi kätevää ja hyvin toimii!


    • e-laskuasiantuntija

      e-lasku on vaihtoehtoinen tapa vastaanottaa laskut. Voit myös valita verkkopankissa, että vastaanotettu e-lasku menee suoraan tililtäsi, jolloin sinun ei tarvitse hyväksyä laskua erikseen.

      • Pallo jalassa

        Kyllähän se saattaa olla selvää pässinlihaa niil- le, jotka käyttävät ja osaavat nähdä kaikki pie- netkin sivupolut. Mutta kun tihruat laseillasi ja pienellä käyttökokemuksella noita näyttöpäätteen tekstejä, niin ei se niin selkeää olekkaan. Pitäisi olla selkeästi eri seikat nähtävillä eikä peitellä niitä moninaisen virkakielen koukeroi- hin. Siis - E-lasku voi olla samantapainen kuin nk. suoralaskutus. Siis ei samanlainen koska siinä on jotain sel- laista uutta, jota ei kaikki tarvitse. Mutta sen markkinointi on mielestäni toiminut kuin tehtäisiin tiedettä. Suuret otsikot ja epäselvät toimintaohjeeet vähemmälle ATK-kokemukselle.


      • e-laskuasiantuntija
        Pallo jalassa kirjoitti:

        Kyllähän se saattaa olla selvää pässinlihaa niil- le, jotka käyttävät ja osaavat nähdä kaikki pie- netkin sivupolut. Mutta kun tihruat laseillasi ja pienellä käyttökokemuksella noita näyttöpäätteen tekstejä, niin ei se niin selkeää olekkaan. Pitäisi olla selkeästi eri seikat nähtävillä eikä peitellä niitä moninaisen virkakielen koukeroi- hin. Siis - E-lasku voi olla samantapainen kuin nk. suoralaskutus. Siis ei samanlainen koska siinä on jotain sel- laista uutta, jota ei kaikki tarvitse. Mutta sen markkinointi on mielestäni toiminut kuin tehtäisiin tiedettä. Suuret otsikot ja epäselvät toimintaohjeeet vähemmälle ATK-kokemukselle.

        käy katsomassa www.e-lasku.info sivujen tutorial, niin sieltä löytyy helposti tietoa mitä e-lasku tarkoittaa ja miten se toimii


      • en löytänyt
        e-laskuasiantuntija kirjoitti:

        käy katsomassa www.e-lasku.info sivujen tutorial, niin sieltä löytyy helposti tietoa mitä e-lasku tarkoittaa ja miten se toimii

        Suoraan ja selkeästi oli mainitsemasi ohjeet kohta 2
        - saat laskusi vekkopankkiisi -. Kun en halua niitä
        sinne, kun en halua käydä verkkopankissa.
        Enkä jaksanut selata kaikkia takaportteja löytääk-
        seni sen suoraveloitustapaisen kohdan.
        Suoraveloitukseen saan eräpäivänkin heti oikean.
        Haluan itse vaikuttaa laskujeni eräpäivään.


      • e-laskuasiantuntija
        en löytänyt kirjoitti:

        Suoraan ja selkeästi oli mainitsemasi ohjeet kohta 2
        - saat laskusi vekkopankkiisi -. Kun en halua niitä
        sinne, kun en halua käydä verkkopankissa.
        Enkä jaksanut selata kaikkia takaportteja löytääk-
        seni sen suoraveloitustapaisen kohdan.
        Suoraveloitukseen saan eräpäivänkin heti oikean.
        Haluan itse vaikuttaa laskujeni eräpäivään.

        Käytä ihmeessä suoraveloitusta, se on hyvä ja toimiva ratkaisu, e-lasku onkin vaihtoehto niille, jotka haluavat käyttää verkkopankkia.


      • Ei enään jankuteta
        e-laskuasiantuntija kirjoitti:

        Käytä ihmeessä suoraveloitusta, se on hyvä ja toimiva ratkaisu, e-lasku onkin vaihtoehto niille, jotka haluavat käyttää verkkopankkia.

        Tulihan se vastaus.............


      • tuo E_lasku
        Pallo jalassa kirjoitti:

        Kyllähän se saattaa olla selvää pässinlihaa niil- le, jotka käyttävät ja osaavat nähdä kaikki pie- netkin sivupolut. Mutta kun tihruat laseillasi ja pienellä käyttökokemuksella noita näyttöpäätteen tekstejä, niin ei se niin selkeää olekkaan. Pitäisi olla selkeästi eri seikat nähtävillä eikä peitellä niitä moninaisen virkakielen koukeroi- hin. Siis - E-lasku voi olla samantapainen kuin nk. suoralaskutus. Siis ei samanlainen koska siinä on jotain sel- laista uutta, jota ei kaikki tarvitse. Mutta sen markkinointi on mielestäni toiminut kuin tehtäisiin tiedettä. Suuret otsikot ja epäselvät toimintaohjeeet vähemmälle ATK-kokemukselle.

        Kyllä tämä laskutussysteemi on mennyt koko ajan vaikeammaksi. Minulle Soneran asiakkaana on tosi hankalaa seurata mistä laskun aiheesta milloinkin on kyse. On 2 puhelinlaskua, 2 laajakaistaa, tietokonemaksu, Soneran tietoturva. Solopankista niiden laskujen aiheita ei nimittäin näy. Mistä kumman syystä ne eivät ole näkyvissä? Saan arvuutella, mikä mikäkin lasku on.

        ?


    • automaattisesti

      Ainakin oma pankkini antaa määritellä kriteerit, joilla laskut maksetaan automaattisesti. Halutessani saan laskujen tulosta myös maksuttoman sähköpostin, aluksi otin ne, enää en. Hyvin toimii.

      • e-laskuasiantuntija

        Keskustelujen pohjalta automaattinen maksaminen tuntuu olevan varsin toivottu ominaisuus verkkopankissa.


      • e-speedy
        e-laskuasiantuntija kirjoitti:

        Keskustelujen pohjalta automaattinen maksaminen tuntuu olevan varsin toivottu ominaisuus verkkopankissa.

        Tästä voimme vetää sen johtopäätöksen, että Suomessa luotto laskuttajiin on kova.

        Edellä mainittua ihmettelen kyllä kovasti itse. Sen verran usein olen eri laskuttajilta virheellisiä laskuja saanut.


    • ybz

      Käytän yrityksen laskutuksessa osittain e-laskua ja tähän mennessä esiin tulleet huomiot ovat että huonon maksajan on helppo piiloutua tuon e-laskun taakse .Ensinnäkin pankkipäivien takia lisää maksuaikaa tulee n 7vrk vähintään ja sen jälkeenkin on maksajan helppo syytellä pankkia tai kiireitä ettei ole ehtinyt katsoa uusia laskuja jne. Normaalilaskussa ( käytän siinäkin sähköistä ) voin aina karhuta asiakasta .
      Suoraan sanottuna e-lasku on ihan hanurista eikä edes ole yhtään halvempi

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nesteen bensapumput pois, tilalle latausasemat

      Näin se maailma muuttuu, kun Suomessakin liikenneasemat lopettavat polttoaineiden myynnin ja tarjoavat enää sähköä autoi
      Maailman menoa
      181
      1643
    2. Mietin sinua nainen

      Ikävöin sinua enemmän kuin voin myntää. Ajattelin et laitan sinulle viestriä (kirjoitin jo puhelimeen viestin) Sitten
      Ikävä
      59
      1145
    3. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      55
      927
    4. Härsilällä jännät paikat, saako hän 30 päiväsakkoa Rasmuksen tapauksesta

      Syyttäjä vaatii peräti kolmekymmentä päiväsakkoa Härsilälle, vaikka todistajan mukaan Rasmus aloitti nuhjaamisen, jossa
      Lapua
      63
      811
    5. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      131
      793
    6. Nainen, viime aikoina olen itkenyt sinua yhä useammin

      Niin kuin juuri äsken. Aamulla näin myös unta sinusta. Koskin unessa hiuksia päälaellasi, ja pyytelin sitä heti anteeksi
      Ikävä
      54
      758
    7. Haluan sinua mies

      Saat minut kuumaksi.
      Ikävä
      38
      741
    8. Ne alkaa aina yhdeltä

      jos mies et ole sattunut huomaamaan!
      Ikävä
      81
      689
    9. Voitaisiinko harjoitella rakas

      Näiden tekoa? 👶👶👶👶👶👶
      Ikävä
      71
      664
    10. Täällä iImenee vihamielisyys kristinuskoa kohtaan

      Ei taida sielunvaellus-/jälleensyntymisväellä olla omasta asiastaan mielekästä sanottavaa, kun pitää kiivaasti hyökätä e
      Hindulaisuus
      304
      629
    Aihe