Häätö asumisoikeusasunnosta

Elämänsä sössinyt

No niin, tässä sitä ollaan. Korvia myöten veloissa, pitkä sairasloma takana, Kelan rahaa odotellen ja haasteita keräillen x(

Nyt tuli sitten piste iin päälle. Asutaan tytön kanssa asumisoikeusasunnossa ja Yh-kodeilta tuli yhteydenottopyyntö. Soitin sinne tikkana ja nyt uhkaa häätö. Vuokrat on rästissä ja maanantaina pitäis olla rahat, muuten juttu lähtee eteenpäin ja se on sitten menoa. Lisäksi täti pelotteli lastensuojeluviranomaisilla, että nekin tulevat sitten oven taakse jos en saa rahoja kasaan. En ole itse saanut penniäkään mistään pariin kuukauteen, kun Kela vieläkin tekee päätöstä mun B-lausunnon takia ja oonkin tässä myynyt kirpparilla yhtä ja toista elannon eteen. Saan veronpalautuksia pari tonnia ja siitä oli tarkoitus maksaa nämä rästissä olevat maksut, vaan ei enää ehdi. Ja kaiken kukkuraksi kävin sossussa kahdesti, josta luvattiin maksaa nämä rästit vaan kun käsittelijä vaihtui, niin hylkyhän siitä tuli ja menee valituksena uudelleen käsittelyn alle tammikuussa...

Mä en itsestäni jaksa välittää, kun oon yrittänyt nousta tästä masennuksen suosta jo monta kuukautta ja aina asiat menee reisille - mutta on tässä kans äiti, kun ei pysty kohta enää tarjoamaan edes jälkikasvulleen kotia! Mä oon itkenyt koko päivän silmät päästäni ja miettinyt ratkaisuja, joita ei enää ole kun ei ole ketään, kuka voisi auttaa tai mitään, mistä saisin kyseiset rahat :( Köyden rasvaaminenkin on käynyt mielessä, mutta sittenpä vasta raukka olisinkin, jos jättäisin lapseni yksin taistelemaan tätä pahaa maailmaa vastaan.

Mitä helvettiä tässä voi enää tehdä? Kun ei löydy enää voimia taistella.

19

6104

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • päätös hetkessä

Jos sinulla on tulossa veronpalautuksia, mene uudestaan sossun luukulle ja kerro asiasi. Maksavat rästit ja ottavat veronpalautuksesta takaisin.

Luuri käteen ja soitto virka-aikana auttaa.

• jos menisit

töihin!

• ssssssssssssssssssssssssssss

että saat rahasi häädön jälkeen takaisin kiskuri-asolta ja hommaa kunnon vuokra-asunto. pääset huomattavasti halvemmalla.

• mene ja pyydä

sosiaaliluottoa, eli kuntasi sosiaalitoimistoon ja toimeentulo luukulle jos se ei auta niin lastensuojelun kautta saat apuja.

• pärjäämään

Nyt yrität yksiksesi ihan liikaa, ja se vie sinun voimiasi. Ota yhteyttä kunnan tai kaupungin sosiaaliasiamieheen (joka on jokaisessa kunnassa), hän on puolueeton, neuvova taho.. samoin ota yhteys perusturvavirastoon ja varaa aika, sano että sinulla on kiire ja ota mukaan se YH:n kirje sekä verotoimistosta tullut lappu, josta tuleva palautus näkyy. Sosiaaliasiamiehen luona käyminen voi olla ratkaiseva siirto.

• eijaty

mene seurakunnan diakonin juttusille

• määvaan

seurakuntasi diakoniatyöntekijälle. Heiltä kuulemma saa jonkinlaista rahallista apua tuollaisissa tilanteissa.

• Zarzer

> Vuokrat on rästissä ja....

Senkin uhalla, että olen julma niin sanon, että jos vuokrat on rästissä kuukausitolkulla, niin muiden asukkaiden oikeus on että vuokrasaatavat viedään ulosottoon ja maksamattovat asukkaat häädetään.

• Tylyä toimintaa olet kyllä ...

Ihme muija siellä huudellut sinulle, tai erittäin tietämätön asioista. Kyllähän tuo on ihan inhimillinen tilanne, mikä sulla siinä on ollut. Sitä paitsi sossuntädin pitäs mennä sen virkailijan luo mikä sulle tollasia puhelimessa sanoi. Ei yksinhuoltajaa voi noin vain tuosta yhden puhelun jälkeen heittää pihalle.

Tiedän tämän itse kokemuksen rinta-äänellä, kun olen kerran joutunut tuohon tilanteeseen ja lapsia löytyy.
      Tylyä toimintaa, sanon vaan...

• Nyt ei auta miettiä varaa aika sossuun, jos tuntuu ettet saa nopeasti aikaa ota itse yhteyttä lastensuojeluun. Kyllä väittäisin että saat varmaan apua. Eikä ne lastensuojelusta ole mitään kauhuja paremminkin vain voivat auttaa sua monella lailla. Älä turhaan pelkää.
      Elämässä ihmisillä voi vaikka mitä ja tiedän että ne sossutätit kyllä aika pitkälle ymmärtää jos näytät että rahat on mennyt ihan oikeisiin asioihin mutta jos tiliotteella näkyy vain vietettyjä ravintola-iltoja apua tulee varmaankin mutta murinoiden kanssa.

• tällai mie selvisin samasta tilanteesta.

odota vaan ne lastensuojeluntantat. sen jälkeen alkaa hommat pelittään koska lastensuojelulaki ajaa monen muun lakujutun ohitte. lapsen asema on turvattava ja ei kuulosta puheesi hyvältä lapsesi kannalta, huostaanottotapauksessakin ajattele jotta asia lapsesi parhaaksi, toisaalta sinun tukemisesi paljon halvempaa kuin huostaanotto. pyydä hommaamaan teille jostakin halvempi asunto ettei tarvitse veneen alle mennä ja jotenkin nollaamaan tilanne jotta selviätte yhdessä veronpalautuksiin ja 3 kuukautta irtisanomisajanhan saatte asua asossakin jos lastensuojelu hoitaa tuon vuokrarästiasian kuntoon tukemalla lapsen hyvinvointia perheessä. lastensuojelulle muista mainita myös lapsen sosiaalisen viitekehyksen pitämisestä ennallaan, ettei häntä tarpeettomasti jouduta siirtämään muualle asumaan, soskutantat tykkää kovasti kun käyttää tuota sosiaalinenviitekehys ilmaisua...

• jonnajasmin
      • tilanne..

tilanne 2 vuoden jälkeen enää sama. Mutta jos sinullakin näin "pitkä sairasloma takana, Kelan rahaa odotellen" niin kannattaa aina ilmoittaa velkojille koska huomioivat terveydelliset syyt maksujen laiminilyönteihin.

• mummopupu

jonnajasmin, onko sulla mahdollisuus lainata jostain. Asumisoikeuslainan voit pienentää ja asumistukea saat. Hae pienempi asunto jossa edullisemmat vastikkeet. Haluaisin aso-rivarin minäkin tai ainakin uudemman asunnon, mutta en perheellisenä pysty ottamaan taloudellista riskiä, vaikka haluaisin oman pihan ja rivarin. Vastikkeet on huikeat asoissa, siksi haaveilen vain..

• UusiPäiväKaikenMuuttaa

No voih, toivottavasti elämä voitti ja kaikki kääntyi parhain päin, onhan jo kulunut vuosia joten kommentoisitko jotenkin jos säilyit hengissä?

• Mutta_toivotaan_parasta

Olitko myös uuden Sandis kohteen hakijana ja sait sen haluamasi ihanan asunnon tosin sehän valmistuukin vasta 2017, joten kaikkea voi sinäkin aikana tapahtua!
      :O Onnea uuteen.

• Jos_vika_ei_teissä

Toivotaan juu kaikki kääntyy parhaaksenne.

• hajoa_vuokralurkki

Onko yksinäistä, kun pitää kellon ympäri spammata ja nostella museoaikaisia viestiketjuja?

• kertaus-opintojen-äiti

Tärkeä aihe yhä enenevässä määrin tämä aloituksen kaltainen aihe.
      Jos tuo aloitusesta 7-8 vuotta on museoaikaa sinä olet sitten jo alkuihmisen aikakaudella syntynyt!

Kyllä nämä ovat hyvä päivittää jokaisen tajuntaan, missä maa ja kansakunta makaa kaikki ei ole aina miltä näyttää päällisin puolin.

Aloitus oli tavallaan avunhuuto tilanteessa mihin kuka tahansa voi joutua.

Hieman empatiaa ja vähemmän itsekkyyttä kuten edellinen ihminen edustaa!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Työsuhdepyörän veroetu poistuu

Hallituksen veropoliittisen Riihen uutisia: Mitä ilmeisimmin 1.1.2026 alkaen työsuhdepyörän kuukausiveloitus maksetaan
      Pyöräily
      223
      6955
    2. Pakko tulla tänne

jälleen kertomaan kuinka mahtava ja ihmeellinen sekä parhaalla tavalla hämmentävä nainen olet. En ikinä tule kyllästymää
      Ikävä
      42
      1239
    3. Fuengirola.fi: Danny avautuu yllättäen ex-rakas Erika Vikmanista: "Sanoisin, että hän on..."

Danny matkasi Aurinkorannikolle Helmi Loukasmäen kanssa. Musiikkineuvoksella on silmää naiskauneudelle ja hänen ex-raka
      Kotimaiset julkkisjuorut
      27
      1032
    4. Yksi kysymys

Yksi kysymys, minkä kysyisit kaivatultasi. Mikä se olisi?
      Ikävä
      75
      891
    5. Katseestasi näin

Silmissäsi syttyi hiljainen tuli, Se ei polttanut, vaan muistutti, että olin ennenkin elänyt sinun rinnallasi, jossain a
      Ikävä
      61
      837
    6. Hävettää muuttaa Haapavedelle.

Joudun töiden vuoksi muuttamaan Haapavedelle, kun työpaikkani siirtyi sinne. Nyt olen joutunut pakkaamaan kamoja toisaal
      Haapavesi
      47
      834
    7. Työhuonevähennys poistuu etätyöntekijöiltä

Hyvä. Vituttaa muutenkin etätyöntekijät. Ei se tietokoneen naputtelu mitään työtä ole.
      Maailman menoa
      93
      794
    8. Toinen kuva mikä susta on jäänyt on

tietynlainen saamattomuus ja laiskuus. Sellaineen narsistinen laiskanpuoleisuus. Palvelkaa ja tehkää.
      Ikävä
      38
      781
    9. Tietenkin täällä

Kunnan kyseenalainen maine kasvaa taas , joku huijannut monen vuoden ajan peltotukia vilpillisin keinoin.
      Suomussalmi
      14
      756
    10. Jäähalli myynnissä!

Pitihän se arvata kun tuonne se piti rakentaa väkisin.
      Äänekoski
      43
      733
    Aihe