Onko nyt maailmankirjat sekaisin kun olen kolmesta lehdestä lukenut, kuinka Tapsa kehuu kollegoitaan.
Voi Hyvin lehdessä hän kertoo kuinka 70 luvun alussa kovasti ihaili Jorma Hynnisen ääntä ja tulkintakykyä. Tapsa pitää Hynnistä yhtenä maailman parhaista baritoneista. Jorma Hynninen oli alkusysäyksenä Tapsan aloittaessa klassisenlaulun opintojaan.
Toisessa lehdessä hän kehuu Mika Pohjosta, joka näytti että myös viihdemusiikin puolelta voidaan mennä oopperaan. Tapsa tunnustaa että hänellä ei kyvyt ja resussit riittäneet vastaavaan.
Viikonlopun Iltalehdessä hän ylistää Kari Tapiota.
Onkin varmaan teille aika kova paikka, että Tapsa arvostaa ja kehuu kovasti laulajia, joita täällä olette lytänneet täysin kelvottomiksi.
Mitä sinä nyt Justiinax teet jos täällä joku moittii ed.mainittuja laulajia? Tähän mennessä olet aina puolustanut Tapsaa ja hänen mielipiteitään oli ne mitä tahansa.
Kehuja Tapsalta
51
1970
Vastaukset
- Cekhi
Luin tuon lehden jossa Hynnistä kehuttiin. Toisaalta en ole epäillytkään ettei Tapsa arvostaisi maailman parhaimpiin kuuluvaa laulajaa. On kyllä hienoa, että Tapsa kehuu joskus muita kuin itseään.
- särkynyt sydän
Käsittääksen nuo ovat Tapanin ajatuksia, eivätkä ne muuta muiden käsityksiä.Jos Tapani ajattelee noin, niin ei se ole pois Tapanilta eikä muilta.
Tapani on päässyt omalla kovalla työllään huipulle ja pysynyt siellä vuosikymmeniä, ei hänen tarvitse ketään kadehtia.
Pitäisikö hänen toistaan nuoruudessaan tekemiä än typeryyksiä.Jos hän niin tekisi, ei hän olisi ihmisenä yhtään kasvanut.
Et varmaan sinäkään ajattele vuosikymmenten jälkeen samoja ajatuksia, kuin nuorena märkäkorvana.
On pelkästään hyvä,että Tapani myöntää rajoituksensa ja keskittyy täyspainoisesti siihen, minkä hän osaa,nimittäin ihmisten viihdyttämisen.
Tapanilta on mennyt turhan paljon energiaa kivien kääntämiseen ja muurien murtamiseen.Nyt on Tapani n vuoro nauttia työnsä tuloksista vaputuneesti ja siirtää positiivista energiaa kuulijoihinsa, sillä sitä me suomalaiset synkistelijät kaipaamme.Tapsa on muuttunut edukseen kyllä ihmisenäkin. On jotenkin rennompi ja vapautuneempi. Tapsa sanoikin Hämeenlinnan konsertissa, että tässä on nyt ihan "new man" . Totesi ,että tällästä ette ole ennen tuntenutkaan. "Mä olin viimeks 3-vuotiaana oma itteni Tapsa sanoi ;) "
- Berttatäti
Oletpa kovasti hämmentynyt, särkynyt sydän. Sen huomaa siitä, että sinun täytyy kauheasti selitellä. Kirjoituksesi on vieläpä sekava.
Jorma Hynnisen suurena ihailijana olen tyytyväinen. että Tapani Kansa on sanonut reilusti totuuden kyseisistä laulajista. Kyllä tällä palstalla on pilkattu Hynnistä ja haukuttu vaikka miksi. Nyt paljastuukin, että idolinne ihailee Jorma Hynnistä ja hänen ansiotaan on pitkälti, että Kansa on edes noin hyvä kuin on.
Anteeksipyyntö olisi kohdallaan pilkkaavista ja loukkaavista sanoistanne! Berttatäti kirjoitti:
Oletpa kovasti hämmentynyt, särkynyt sydän. Sen huomaa siitä, että sinun täytyy kauheasti selitellä. Kirjoituksesi on vieläpä sekava.
Jorma Hynnisen suurena ihailijana olen tyytyväinen. että Tapani Kansa on sanonut reilusti totuuden kyseisistä laulajista. Kyllä tällä palstalla on pilkattu Hynnistä ja haukuttu vaikka miksi. Nyt paljastuukin, että idolinne ihailee Jorma Hynnistä ja hänen ansiotaan on pitkälti, että Kansa on edes noin hyvä kuin on.
Anteeksipyyntö olisi kohdallaan pilkkaavista ja loukkaavista sanoistanne!Ei kai sitä nyt kumminkaan mieltänsä tarvi muuttaa jostain laulajasta oman idolin mieltymyksen mukaan.
Mulla on OMA mielipiteeni noista kyseisistä laulajista, enkä mä tiedä miks mun pitäis sitä anteeks pyytää ?- Berttatäti
Justiinax kirjoitti:
Ei kai sitä nyt kumminkaan mieltänsä tarvi muuttaa jostain laulajasta oman idolin mieltymyksen mukaan.
Mulla on OMA mielipiteeni noista kyseisistä laulajista, enkä mä tiedä miks mun pitäis sitä anteeks pyytää ?Olet hyvin loukkaavasti ja vähättelevästi kirjoittanut Jorma Hynnisestä, jonka vähä-älyinenkin käsittää maailmanluokan laulajaksi.
Eli uskon sinun tahallaan loukanneen häntä ja hänestä pitäviä. - särkynyt sydän
Berttatäti kirjoitti:
Anteeksipyyntö olisi kohdallaan pilkkaavista ja loukkaavista sanoistanne!Minä en pidä Hynnisestä.Hänen äänensä on kova ja kalsea.Maneerit samoja oli esitys mikä tahansa.
Minun ei onneksi tarvitse nuoleskella ketään.
Jaakko Ryhänen,Matti Salminen,Jussi Björling,Martti Talvela,Matti Lehtinen ovat minun suosikkejani .Tapani voi pitää ja arvostaa ketä haluaa, ei se minua hetkauta.
Mika Pohjonen on hyvä tenori ja Mikko Kilkkinen vielä parempi.
Jorma Hynnisestähän mä olen sanonut, että se on kyllä hyvä oopperalaulaja, mut se pysytelköön vaan niissä lauluissa.Sen laulamista tangoista ja muusta ns. "kevyemmästämusiikista" kun mä en tykkää.
Mika Pohjosesta ja Kari Tapiosta mä en siltikään tyykkää, vaikka Tapsa niitä kehuikin. Mika Pohjosen ääni on vaan niin kalsea ja kolkko.- Kurpelo
Tässä vielä tarkennusta. Näin Tapsa kertoi haastattelussa: Kuunnellessani ensimmäistä kertaa Jorma Hynnistä ajattelin kuinka ihmisellä voi olla noin kaunis ääni.70- luvun alussa Ihailin kovasti
Jorma Hynnisen ääntä ja tulkintakykyä ja se oli alkuinnostus klassisen laulun opinnoilleni. Kurpelo kirjoitti:
Tässä vielä tarkennusta. Näin Tapsa kertoi haastattelussa: Kuunnellessani ensimmäistä kertaa Jorma Hynnistä ajattelin kuinka ihmisellä voi olla noin kaunis ääni.70- luvun alussa Ihailin kovasti
Jorma Hynnisen ääntä ja tulkintakykyä ja se oli alkuinnostus klassisen laulun opinnoilleni.Noh, siitä kiitos Hynniselle, että hän on ollut innostajana ja hyvänä esikuvana Tapsalle.
- Petter X
"Voi Hyvin lehdessä hän kertoo kuinka 70 luvun alussa kovasti ihaili Jorma Hynnisen ääntä ja tulkintakykyä. Tapsa pitää Hynnistä yhtenä maailman parhaista baritoneista. Jorma Hynninen oli alkusysäyksenä Tapsan aloittaessa klassisenlaulun opintojaan. "
Ja sitten Kansa päätti levyttää R-A-K-A-S ja Äidin pikku poika lähtee ulkomaille -nimiset roskarenkutukset. Kuuluuko noissa biiseissä Hynnisen vaikutus, vai kuuluuko niissä vain ihan s**tanan huono musiikki?
" Tapsa tunnustaa että hänellä ei kyvyt ja resussit riittäneet vastaavaan. "
No voi voi. Onneksi Kansan kasetit soivat epävireisesti tuhansien maalaisjunttien autostereoissa - kasetilta.
"Viikonlopun Iltalehdessä hän ylistää Kari Tapiota."
Jep jep. Vähän sama kuin Reino Nordin ylistäisi Marlon Brandoa. Varma ja helppo tapa saada julkisuutta omille sanomisilleen, jotka muuten tuskin kiinnostaisivat juuri ketään. - Straighter
Toivon todella, että nyt loppuu tämä ylenmääräinen Tapsan kehuminen täällä! "Hän valitsi oopperan sijasta viihteen"."Hänen laulunsa saavat muut suomalaiset baritonit kateelliseksi"
Tosiasia on että Tapani Kansan taidot, ääni eivät koskaan ole riittäneet viemään häntä parhaimpien laulajien joukkoon vaan hän on pysynyt iskelmälaulajana. Jonkunhan on sitäkin tehtävä.
Tähän vielä lainaus Tapsan haastattelusta, joka on selvää suomea ja kovimmankin fanin olisi syytä painaa se kalloonsa:
Mika Pohjonen näytti, että myös viihdemusiikin puolelta voidaan mennä oopperaan. Tapsa tunnustaa, että HÄNELLÄ EI KYVYT JA RESULSSIT RIITTÄNEET VASTAAVAAN!!!- SÄRKYNYT SYDÄN.
Tehän tätä asiaa olette jauhaneet vuosi tolkulla.Ei Tapani.
- voi juu
SÄRKYNYT SYDÄN. kirjoitti:
Tehän tätä asiaa olette jauhaneet vuosi tolkulla.Ei Tapani.
Onko noin vaikeaa kuulla totuus.
- särkynyt sydän
voi juu kirjoitti:
Onko noin vaikeaa kuulla totuus.
Totuus mistä?Jokainen voi tulla uskollaan autuaaksi ,jos haluaa.Minä en yhteiskunnan piikkiin esiintviä arvosta.Minä puhun siitä ,mikä ääni ja artisti minua miellyttää,en loisista.
Mikko Kilkkinen saa täydet pisteet ,sillä hän on lähtenyt Tapani Kansan ja Maunon Kuusiston viitoittamaa polkua ja vastaa itse veroistaan ja velvoitteistaan.
Totuushan on ,että hurstipaita päällä on helppo huutaa muiden maksaessa viulut.Tämä on se totuus,jota sinun on mahdoton tunnustaa ,totuus jonka sinäkin verokorttiisi vilkaisemalla karvaasti nieleskelet. - jaksa...
särkynyt sydän kirjoitti:
Totuus mistä?Jokainen voi tulla uskollaan autuaaksi ,jos haluaa.Minä en yhteiskunnan piikkiin esiintviä arvosta.Minä puhun siitä ,mikä ääni ja artisti minua miellyttää,en loisista.
Mikko Kilkkinen saa täydet pisteet ,sillä hän on lähtenyt Tapani Kansan ja Maunon Kuusiston viitoittamaa polkua ja vastaa itse veroistaan ja velvoitteistaan.
Totuushan on ,että hurstipaita päällä on helppo huutaa muiden maksaessa viulut.Tämä on se totuus,jota sinun on mahdoton tunnustaa ,totuus jonka sinäkin verokorttiisi vilkaisemalla karvaasti nieleskelet.jauhaa p****a. Tuo sama vanha virsi alkaa kyllästyttää. Ja Mikko Kilkkinen on TODELLA surkea kiekuja, samoin kuin T. Kansa. Kuinka onnistuitkin valitsemaan kaksi tuollaista rääkyjää suosikeiksesi. Minua ei haittaa tippaakaan että verorahoillani maksetaan musiikista jota on ilo kuunnella.
- todella
jaksa... kirjoitti:
jauhaa p****a. Tuo sama vanha virsi alkaa kyllästyttää. Ja Mikko Kilkkinen on TODELLA surkea kiekuja, samoin kuin T. Kansa. Kuinka onnistuitkin valitsemaan kaksi tuollaista rääkyjää suosikeiksesi. Minua ei haittaa tippaakaan että verorahoillani maksetaan musiikista jota on ilo kuunnella.
että tähän loppuu puheet maailmanluokan laulajasta.
Tapani Kansa on iskelmälaulajana hyvää luokkaa ja poikkeaa monista iskelmälaulajista edukseen, mutta hän on toivottoman kaukana parhaimmista taidelaulajista. Suomessa on tuhansia parempia laulajia kuin T. Kansa. - särkynyt sydän
jaksa... kirjoitti:
jauhaa p****a. Tuo sama vanha virsi alkaa kyllästyttää. Ja Mikko Kilkkinen on TODELLA surkea kiekuja, samoin kuin T. Kansa. Kuinka onnistuitkin valitsemaan kaksi tuollaista rääkyjää suosikeiksesi. Minua ei haittaa tippaakaan että verorahoillani maksetaan musiikista jota on ilo kuunnella.
Minulle sopii,että lopetetaan kinaaminen tästä.Sinuun sopii Leninin lausahdus:"JOS TAPAAT OIKEIN YKSINKERTAISEN IHMISEN JA PIDÄT ITSEÄSI VIISAAMPANA,NIIN OLE HILJAA.Nyt olen tavannut tällaisen.
- wanharouwa
Minulle sopii,että lopetetaan kinaaminen tästä.Sinuun sopii Leninin lausahdus:"JOS TAPAAT OIKEIN YKSINKERTAISEN IHMISEN JA PIDÄT ITSEÄSI VIISAAMPANA,NIIN OLE HILJAA.Nyt olen tavannut tällaisen.
Nyt ymmärränkin tuon kaikenkattavan katkeruutesi veroja kohtaan. Kaltaisellesi ihmiselle on varmasti kamala asia, ettei neukkulakaan ole enää kuin ennen.
- särkynyt sydän
wanharouwa kirjoitti:
Nyt ymmärränkin tuon kaikenkattavan katkeruutesi veroja kohtaan. Kaltaisellesi ihmiselle on varmasti kamala asia, ettei neukkulakaan ole enää kuin ennen.
Mitä tekemistä entisellä Neuvostoliitolla on tämän asian kanssa.Leninin lausahdus vain sattuu sopimaan tähän kuin nyrkki silmään.
Maksan mielelläni veroja ,kun se menee esim.vanhusten hoitoon.Valtio voisi maksaa suoraan oopperalaulajille palkkaa kehdosta hautaan,sillä muutoin kin heidät veronmaksajat elättää.Se on kuin siirtelisi rahaa toisesta taskusta toiseen,kun näitä vellipeipuusia elätetään. - wanharouwa
Mitä tekemistä entisellä Neuvostoliitolla on tämän asian kanssa.Leninin lausahdus vain sattuu sopimaan tähän kuin nyrkki silmään.
Maksan mielelläni veroja ,kun se menee esim.vanhusten hoitoon.Valtio voisi maksaa suoraan oopperalaulajille palkkaa kehdosta hautaan,sillä muutoin kin heidät veronmaksajat elättää.Se on kuin siirtelisi rahaa toisesta taskusta toiseen,kun näitä vellipeipuusia elätetään.Esim. Jorma Hynninen....hän on laulanut valtavasti maailman eri kolkilla. Kyllä hän on tilinsä kuitannut aina kyseistä paikasta, eikä ole suinkaan käynyt Sinun kukkarollasi.
TK:ta kun menet katsomaan niin maksat todellakin omasta pussistasi lipun hinnan, eli siis elätät osaltasi häntä.
Osittain verovaroilla on toki rakennettu oopperatalo....mutta niin monia muitakin estraadeja. Ilman niitä ei TK:lla(kaan) olisi paikkaa missä joikhata. Oopperaan vaan eivät kaikki pääse laulamaan, siellä esiintyviltä vaaditaan aikamoiset näytöt.
Esim. Pohjosen Mika, hän oli opiskellut Kalevi Koskisen johdolla klassista laulua jo vuosia ennen tangokunkuksi kruunaamistaan. Noh, hänet sitten kruunattiin täydellä 10-rivistöllä, mutta se oli vasta alkusoittoa, opiskelu jatkui ja jatkuu edelleen.
TK:lla nousi neste päähän jo nuorena ja hän luuli olevansa vähintäänkin Heimo Haitosta seuraava ihmelapsi, mutta kun ei ollut. Hänen olisi pitänyt omata sitkeyttä päästäkseen eteenpäin mutta kun ei löytynyt niin ei löytynyt. - muuta voi sanoa
wanharouwa kirjoitti:
Esim. Jorma Hynninen....hän on laulanut valtavasti maailman eri kolkilla. Kyllä hän on tilinsä kuitannut aina kyseistä paikasta, eikä ole suinkaan käynyt Sinun kukkarollasi.
TK:ta kun menet katsomaan niin maksat todellakin omasta pussistasi lipun hinnan, eli siis elätät osaltasi häntä.
Osittain verovaroilla on toki rakennettu oopperatalo....mutta niin monia muitakin estraadeja. Ilman niitä ei TK:lla(kaan) olisi paikkaa missä joikhata. Oopperaan vaan eivät kaikki pääse laulamaan, siellä esiintyviltä vaaditaan aikamoiset näytöt.
Esim. Pohjosen Mika, hän oli opiskellut Kalevi Koskisen johdolla klassista laulua jo vuosia ennen tangokunkuksi kruunaamistaan. Noh, hänet sitten kruunattiin täydellä 10-rivistöllä, mutta se oli vasta alkusoittoa, opiskelu jatkui ja jatkuu edelleen.
TK:lla nousi neste päähän jo nuorena ja hän luuli olevansa vähintäänkin Heimo Haitosta seuraava ihmelapsi, mutta kun ei ollut. Hänen olisi pitänyt omata sitkeyttä päästäkseen eteenpäin mutta kun ei löytynyt niin ei löytynyt.Wanhanrouvan kirjoitukseen kuin aamen.
Kyllä meni taas kohdalleen. - särkynyt sydän
wanharouwa kirjoitti:
Esim. Jorma Hynninen....hän on laulanut valtavasti maailman eri kolkilla. Kyllä hän on tilinsä kuitannut aina kyseistä paikasta, eikä ole suinkaan käynyt Sinun kukkarollasi.
TK:lla nousi neste päähän jo nuorena ja hän luuli olevansa vähintäänkin Heimo Haitosta seuraava ihmelapsi, mutta kun ei ollut. Hänen olisi pitänyt omata sitkeyttä päästäkseen eteenpäin mutta kun ei löytynyt niin ei löytynyt.On se luojan lykky kun Tapani ei ole niitä pellekuteita päälleen pannut.Hynnisen kaikki kulut on veron maksajien avoimessa piikissä,jos verovaroin talot rakennetaan ja verovaroista palkat maksetaan ,niin on se hölmöläisten hommaa.
Anteeksi vain se on minun oma valintani ketä katson ja itse veroni maksan.
Tapani ei olisi koskaan alistunut sellaiseen komentoon ,jossa laulajan pitäisi vuosisatoja sitten sävellettyjä kappaleita vuodesta toiseen toistella.
Siihen alistuvat vain sellaiset ,omaa tahtoa vailla olevat perässäjuoksijat, jotka eivät uskalla riskeerata mitään.
On aivan toinen juttu lunastaa seuraava esitys lippuluukkulla, kuin istua muiden housuilla tuleen, ei tarvitse pelätä, että menee maat ja mannut.Ei ole sairasloman tuurajia , kaikki on pois omasta kukkarosta.
Se ,jos mikä kysyy onko MIEHESSÄ MUNAA.Niinkuin Rautavaaraa laulaa ;SOITTAAKO MIES VAI SOITTAAKO HENKI.
Sitkeydessä Tapani hakkaa nämä elättinsä mennen tullen.
Minulla oli tilaisuus tutustua erään oopperatalon talouden hoitajaan.Hän sanoi mm.ssa On aivan sama vaikka oopperanäytännöt olisivat ilmaisia,sillä lipputulot kattavat vain pienen mitättömän osan käyttökustannuksista.S e näistä HYNNISISTÄ , Pohjosista ja muista joikaajista. - ZaiZai
On se luojan lykky kun Tapani ei ole niitä pellekuteita päälleen pannut.Hynnisen kaikki kulut on veron maksajien avoimessa piikissä,jos verovaroin talot rakennetaan ja verovaroista palkat maksetaan ,niin on se hölmöläisten hommaa.
Tapani ei olisi koskaan alistunut sellaiseen komentoon ,jossa laulajan pitäisi vuosisatoja sitten sävellettyjä kappaleita vuodesta toiseen toistella.
Siihen alistuvat vain sellaiset ,omaa tahtoa vailla olevat perässäjuoksijat, jotka eivät uskalla riskeerata mitään.
On aivan toinen juttu lunastaa seuraava esitys lippuluukkulla, kuin istua muiden housuilla tuleen, ei tarvitse pelätä, että menee maat ja mannut.Ei ole sairasloman tuurajia , kaikki on pois omasta kukkarosta.
Se ,jos mikä kysyy onko MIEHESSÄ MUNAA.Niinkuin Rautavaaraa laulaa ;SOITTAAKO MIES VAI SOITTAAKO HENKI.
Minulla oli tilaisuus tutustua erään oopperatalon talouden hoitajaan.Hän sanoi mm.ssa On aivan sama vaikka oopperanäytännöt olisivat ilmaisia,sillä lipputulot kattavat vain pienen mitättömän osan käyttökustannuksista.S e näistä HYNNISISTÄ , Pohjosista ja muista joikaajista.Totta joka sana ! Ei ole mitään lisättävää tuohon. Hienoa Särkynyt sydän !
- Öynöy
wanharouwa kirjoitti:
TK:lla nousi neste päähän jo nuorena ja hän luuli olevansa vähintäänkin Heimo Haitosta seuraava ihmelapsi, mutta kun ei ollut. Hänen olisi pitänyt omata sitkeyttä päästäkseen eteenpäin mutta kun ei löytynyt niin ei löytynyt.Mika Pohjosen kaltaisia tenoreita on ja on ollut Suomessa pilvinpimein. Tuollaista laulajaa, kuin Tapani Kansa on ei ole Suomessa koskaan ennen ollut, ei ole, eikä tule toista samanlaista koskaan olemaankaan.
Tapani on täynnä kyltymätöntä etsijänhenkeä. Hän kulkee omia polkujaan, ei kaihda haasteita, ja raivaa esteitä tieltään. Sitkeyden puuttesta ei kyseistä miestä voi pahalla tahdollakaan syyttää. - Joku vaan
On se luojan lykky kun Tapani ei ole niitä pellekuteita päälleen pannut.Hynnisen kaikki kulut on veron maksajien avoimessa piikissä,jos verovaroin talot rakennetaan ja verovaroista palkat maksetaan ,niin on se hölmöläisten hommaa.
Minulla oli tilaisuus tutustua erään oopperatalon talouden hoitajaan.Hän sanoi mm.ssa On aivan sama vaikka oopperanäytännöt olisivat ilmaisia,sillä lipputulot kattavat vain pienen mitättömän osan käyttökustannuksista.S e näistä HYNNISISTÄ , Pohjosista ja muista joikaajista.Asiaa kirjoitat Särkynyt sydän.
Tuli tuosta oopperajutusta vielä mieleen,että Tapani sanoi yhdessä konsertissaan näin :
"Ainoa paikka missä mä olen sanut ääneni pois oli Salomaan laulutunneilla. Se huudatti mua niin väärin. Semmosta se on tää akateemisuus, kun oppilas ja opettaja ei kohtaa akateemisuudessa toisiaan.
Kun toinen on saanut koulusta potkut neljänneltä... siis oppilas tälläkertaa ja opettaja on käynyt Bernin oopperareissuilla ja jopa Tokiossa.
Mutta se mikä on tärkeintä on, että laulu syntyy elämästä." - Oopperassa 10krt/vuosi
Minulla oli tilaisuus tutustua erään oopperatalon talouden hoitajaan.Hän sanoi mm.ssa On aivan sama vaikka oopperanäytännöt olisivat ilmaisia,sillä lipputulot kattavat vain pienen mitättömän osan käyttökustannuksista.S e näistä HYNNISISTÄ , Pohjosista ja muista joikaajista.Nautin kyllä suunnattomasti nimimerkki "särkynyt sydän" jutuista. En siksi, että hän niin kovin hyvin kirjoittaisi, Vaan siksi, että hän meinaa pakahtua katkeruuteeńsa ja kaunaansa. Kirjoita vaan lisää näitä kirjoituksia!
Oopperassa 10krt/vuosi kirjoitti:
Nautin kyllä suunnattomasti nimimerkki "särkynyt sydän" jutuista. En siksi, että hän niin kovin hyvin kirjoittaisi, Vaan siksi, että hän meinaa pakahtua katkeruuteeńsa ja kaunaansa. Kirjoita vaan lisää näitä kirjoituksia!
Niin mä nautin kans ja nimenomaan just sen takia, kun "Särkynyt sydän" kirjoitti tuossa täyttä asiaa!
- särkynyt sydän
Öynöy kirjoitti:
Mika Pohjosen kaltaisia tenoreita on ja on ollut Suomessa pilvinpimein. Tuollaista laulajaa, kuin Tapani Kansa on ei ole Suomessa koskaan ennen ollut, ei ole, eikä tule toista samanlaista koskaan olemaankaan.
Tapani on täynnä kyltymätöntä etsijänhenkeä. Hän kulkee omia polkujaan, ei kaihda haasteita, ja raivaa esteitä tieltään. Sitkeyden puuttesta ei kyseistä miestä voi pahalla tahdollakaan syyttää.Pohjosesta tuli mieleeni ,kun hän oli sanonut opettajalleen Kalevi Koskiselle ,että häntä verrataan Tapani Kansaan.Koskinen siihen:Ei sinua ainakaan huonoon verrata.
- särkynyt sydän
Oopperassa 10krt/vuosi kirjoitti:
Nautin kyllä suunnattomasti nimimerkki "särkynyt sydän" jutuista. En siksi, että hän niin kovin hyvin kirjoittaisi, Vaan siksi, että hän meinaa pakahtua katkeruuteeńsa ja kaunaansa. Kirjoita vaan lisää näitä kirjoituksia!
Kaunasta ja katkeruudesta ei ole kysymys, vaan oikeudenmukaisuudesta.Ei siitä ole kovin kauaa, kun näiltä Oopperan kummituksilta alettiin vaatia tuottavuutta ja tuloksen tekoa.Reaktio oli se ,että menemme lakkoon jos jotakin muutoksia tehdään.Kenellä viihdemusiikin taiteilijalla on tällaiset painostuskeinot.Kyllä siinä leipä loppuisi ja uudet kasvot tulisivat kuvaan.
Ooppera pitäisi kilpailuttaa ,niinkuin kaikki muukin, silloin katsottaisiin kestääkö kantti.
Se on niin pirun helppoa kurittaa työnantajaa , varsinkin jos valtion budjetti takaa rahat.
Naamiot putoilisivat kerralla ja olisi mielenkiintoista katsoa ,kuka jää henkiin.Voi jo nyt sanoa, että se olisi Tapani Kansa ja muut viihdetaitelijat jotka porskuttaisivat ja vieläpä vahvemmin kuin nyt. - samoin
Entä se kun huomaa kinastelevansa idiootin kanssa niin täytyy pitää huolta ettei hän tee samoin. Siispä lopetan ettei niin pääse käymään.
- wanharouwa
Öynöy kirjoitti:
Mika Pohjosen kaltaisia tenoreita on ja on ollut Suomessa pilvinpimein. Tuollaista laulajaa, kuin Tapani Kansa on ei ole Suomessa koskaan ennen ollut, ei ole, eikä tule toista samanlaista koskaan olemaankaan.
Tapani on täynnä kyltymätöntä etsijänhenkeä. Hän kulkee omia polkujaan, ei kaihda haasteita, ja raivaa esteitä tieltään. Sitkeyden puuttesta ei kyseistä miestä voi pahalla tahdollakaan syyttää.Karakteri- ja lyyrisia tenoreita kyllä löytyy melkeinpä pilvin pimein, mutta Mika Pohjosen kaltaisia "eteläisen äänen" omaaviapa ei sitten löydykään.
- wanharouwa
Minulla oli tilaisuus tutustua erään oopperatalon talouden hoitajaan.Hän sanoi mm.ssa On aivan sama vaikka oopperanäytännöt olisivat ilmaisia,sillä lipputulot kattavat vain pienen mitättömän osan käyttökustannuksista.S e näistä HYNNISISTÄ , Pohjosista ja muista joikaajista.**kuin istua muiden housuilla tuleen**
Heheee...TK:llahan se saatu puku oli konsertissa päällä, repäisi kuulemma mainoksen pois vaikka sitä vastaan oli puvun saanut. Näin se TK petti jälleen, tällä kertaa sponsorinsa.
Ajatella, ettei miesparalla ole varaa edes omaan pukuun :D - poka mihjonen
wanharouwa kirjoitti:
Karakteri- ja lyyrisia tenoreita kyllä löytyy melkeinpä pilvin pimein, mutta Mika Pohjosen kaltaisia "eteläisen äänen" omaaviapa ei sitten löydykään.
hyvä mielipide
- poka mihjonen
wanharouwa kirjoitti:
**kuin istua muiden housuilla tuleen**
Heheee...TK:llahan se saatu puku oli konsertissa päällä, repäisi kuulemma mainoksen pois vaikka sitä vastaan oli puvun saanut. Näin se TK petti jälleen, tällä kertaa sponsorinsa.
Ajatella, ettei miesparalla ole varaa edes omaan pukuun :Dmielipide
- ..^^..
poka mihjonen kirjoitti:
hyvä mielipide
Taas näitä jees-miehiä. Ugh!
- grets
Minulla oli tilaisuus tutustua erään oopperatalon talouden hoitajaan.Hän sanoi mm.ssa On aivan sama vaikka oopperanäytännöt olisivat ilmaisia,sillä lipputulot kattavat vain pienen mitättömän osan käyttökustannuksista.S e näistä HYNNISISTÄ , Pohjosista ja muista joikaajista.on omastapussista pois! näin varmaan Kansan kohdalla on ja tulee olemaan, myös tulevaisuudessa! Kansa ei ole sillä tasolla että olisi oikeutettu saamaan tukea esim, verovaroista! Mut yrityksen puutteesta sitä miestä ei voi syyttää! Valitettavasti se vaan ei riitä!
- vitokas
Öynöy kirjoitti:
Tapani on täynnä kyltymätöntä etsijänhenkeä. Hän kulkee omia polkujaan, ei kaihda haasteita, ja raivaa esteitä tieltään. Sitkeyden puuttesta ei kyseistä miestä voi pahalla tahdollakaan syyttää.et valat meihin uskoa että samanlaista ei koskaan enää tule kuin T Kansa!
- särkynyt sydän
wanharouwa kirjoitti:
**kuin istua muiden housuilla tuleen**
Ajatella, ettei miesparalla ole varaa edes omaan pukuun :DNe on kuule harvat Taitelijat , joita joku yritys ponsoroi.Ja ne pitää kyllä itse ansaita ja hankkia.Ooperan kummituksillehan valtion budjetti takaa rahat ja jos se ei riitä, niin ei muuta kuin lakko pystyyn.Kyllä valtion piikistä raappapaita ja raappahousun hinta lohkeaa, otetaan vaikka sairailta ja avuttomilta.
Niinkuin jo Junnu aikoinaan runoili ."OOTKO OLLU OOPPERASSA JA NÄHNYT JUMALHÄMÄRÄÄ"Leipäjonot vain kasvaa ja venyy ,kun näille pellepuvuissa naamaansa vääntelijöille lisäbudjetissa paukautetaan muutama satatuhattaeuroa.
- vitokas
Kari Tapiota! Alkaako jätkä vihdoin aavistaa omanpaikkansa laulajien joukossa? Ja eihän parempiaan voi muuta kuin kehua, jopa tupsu näyttää vihdoin sen tajunneen, toisin kuin idiootimaiset faninsa!
- särkynyt sydän
Minua on pitkään ihmetyttänyt se, että kun Tapani Kansan konsertteja arvostellaan , niin arvostelujen perusteet ovat samat kuin oopperalaulajilla.Kari Tapion tai muiden viihdeartistien kohdalla ei näin ole.
- pinsio
Minua on pitkään ihmetyttänyt se, että kun Tapani Kansan konsertteja arvostellaan , niin arvostelujen perusteet ovat samat kuin oopperalaulajilla.Kari Tapion tai muiden viihdeartistien kohdalla ei näin ole.
oletko SS Tretalossa huomenna?
- ei fani
Miksi säkin vedät Kari Tapion näihin Kansa juttuihis???Karilla on oma keskustelupalsta hoitele sä vaan tätä palstaa vetämättä muita mukaan kirjoituksiis!!!
Näkyy olen tarttuvaa toi Justiinaxun kirjoittelu - on Tapsa
ei fani kirjoitti:
Miksi säkin vedät Kari Tapion näihin Kansa juttuihis???Karilla on oma keskustelupalsta hoitele sä vaan tätä palstaa vetämättä muita mukaan kirjoituksiis!!!
Näkyy olen tarttuvaa toi Justiinaxun kirjoitteluTapani Kansa on hyvin tavallisen äänen omaava laulaja. Ei kaunis ääni, mutta ei kovin rumakaan. Hän on jotain oppinut 40 vuoden aikana, mutta eipä ole saavutuksia ja arvostuksia ja palkintoja tullut. Suomen kansa on varmaan humalapäisssään monet kerrat hakannut kätensä vereslihalle.
Miljoona kärpästä ei voi olla väärässä! - särkynyt sydän
pinsio kirjoitti:
oletko SS Tretalossa huomenna?
Kyllä olen.
- särkynyt sydän
ei fani kirjoitti:
Näkyy olen tarttuvaa toi Justiinaxun kirjoitteluJos täällä Tapania jatkuvasti vertaillaan Tapioon,niin olisi kohtuullista lehtiarvosteluissa käyttää Kari Tapion konserttiarvosteluissa samoja kriteereitä kuin Kansan.Ei Kari Tapion arvosteluissa ole kukaan lehtiarvostelija kirjoittanut mistään klassisen musiikin arvosteluissa yleisesti käytettyjä määreitä.Tapanin kohdalla asia on aivan toinen.Mutta onhan kyseessä aivan eritason laulaja,siksi se on aivan ymmärrettävää.
En tarkoituksella vetele Tapiota näihin kommentteihin.
Tapion palstalle ei viitsi edes yrittää,siellä sensuuri pelaa, aivan kuin entisessä Itä-Saksassa. - vitokas
kai Kansaa arvostellaan niin kuin oopperalaulajaa kun hän itse kuvittelee olevansa sellainen. Muut artistit ovat reilusti iskelmälaulajia, eivätkä tavoittele taivaita!
- Gilla*
Kyllä olen.
Hyvää ja hauskaa konsertti-iltaa sinulle ja muillekkin Tampereen konserttiin meneville ! :-)
- särkynyt sydän
Gilla* kirjoitti:
Hyvää ja hauskaa konsertti-iltaa sinulle ja muillekkin Tampereen konserttiin meneville ! :-)
Kiitos.Tämä on minulla ja vaimollani perinne.Pidämme samalla pienen kaupunkiloman.Se piristää kummasti arkea.Hyvää joulun odotusta.
- ei fani
Jos täällä Tapania jatkuvasti vertaillaan Tapioon,niin olisi kohtuullista lehtiarvosteluissa käyttää Kari Tapion konserttiarvosteluissa samoja kriteereitä kuin Kansan.Ei Kari Tapion arvosteluissa ole kukaan lehtiarvostelija kirjoittanut mistään klassisen musiikin arvosteluissa yleisesti käytettyjä määreitä.Tapanin kohdalla asia on aivan toinen.Mutta onhan kyseessä aivan eritason laulaja,siksi se on aivan ymmärrettävää.
En tarkoituksella vetele Tapiota näihin kommentteihin.
Tapion palstalle ei viitsi edes yrittää,siellä sensuuri pelaa, aivan kuin entisessä Itä-Saksassa.Kun ei ole kauhalla annettu niin kuinka sitä voisi vaatia enempää...
- kirjoitit
vitokas kirjoitti:
kai Kansaa arvostellaan niin kuin oopperalaulajaa kun hän itse kuvittelee olevansa sellainen. Muut artistit ovat reilusti iskelmälaulajia, eivätkä tavoittele taivaita!
Vitokas. Tapani Kansa luulee ja sen myötä hänen yksinkertaiset faninsa.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 373461
- 971694
- 1361595
Mira Luoti ja Julkkisselviytyjät 2017 - Ketä kuumottaa juuri nyt?
HS: Tässä ohjelmassa Mira Luoti kertoi kokeneensa seksuaalista väkivaltaa "PMMP-yhtyeen Mira Luoti kertoo Ylen uudessa451490- 911300
Törkeä eläinsuojelurikos Sonkajärvellä
Pohjois-Savossa Sonkajärvellä noin 40 kissaa ja reilut 10 koiraa on jouduttu lopettamaan kaltoinkohtelun vuoksi, kertoo291215- 571115
MESTARI SIVALTAA JÄLLEEN
https://www.is.fi/politiikka/art-2000011436243.html Suomen ainoa Mestari lausuu tosiasiat Sannasta , Tuomiojasta ja hil2621086Jotkut ihmiset pelkäävät syöpää sairastavaa
On hauskaa, kun kertoo jollekin, että "minulla on syöpä". Jotkut käyttäytyvät kuin se olisi tarttuva tauti. Eivät uskall1251000Julkisuuden henkilön päiväin päätös
Sitä vaan, että kyllä nyt kaikki tietävät kuka oli Eemeli Peltola (kansanedustaja, joka päätti päivänsä eduskuntatalossa270991