SONY ALPHA 350

Silence08

Olen katsellut halpoja järkkäreitä ja tuollainen osui silmääni.
Onko kenelläkään kokemuksia kamerasta ja voiko seuraava pitää paikkaansa:

SONY ALPHA 350 DT 18-70/3.5-5.6 SIGMA 70-300/4-5.6 DG MACRO
Hinta 699e Rajala Pro Shopissa. Vaikuttaisi todella edulliselta ja sen mitä ymmärrän, on melko hyvä ominaisuuksiltaan. (ainakin tuossa hintaluokassa)

Kertokaa REHELLISIÄ mielipiteitänne, joissa järkevät perustelut. Kiitos.

12

3771

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Sony 300 omistaja

      Osta pois. Itsellä muuten sama yhdistelmä, mutta Sony Alpha 300 ja samat objektiivit. Ollut tosi tyytyväinen, eikä tuo 350 liene ainaakaan huonompi. Enemmän pikseleitä mutta hiukan enemmän kohinaa kuin 300:sessa.

    • Kairafotari

      300:n on hyvä kamera ja 350:n ei ratkaisevasti ole sitä parempi. 350:n mukana tulevat objektiivit eivät ole huippua, tosin alkuun pääsee mainiosti niilläkin. Kun jossain vaiheessa haluat parempia kakkuloita niin mukana tulleista ei vaihdossa kovinkaan paljoa saa...
      Itse kysyisin Rajalalta vastaavaa tarjousta 300:sta kyseisten putkien kanssa.

      • Silence08

        Kiitokset molemmille vastaajille. Jos kerran 300 ja 350 ei ole ratkaisevaa eroa, ehkäpä otan sen 300. Samoilla putkilla hinta olisi 599e eli hinta 100e halvempi.
        Täytyy sitten myöhemmin tulevaisuudessa alkaa sijoittamaan putkiin, jahka ensin oppii kunnolla omat tarpeet ynnä muut.


      • tuota Sigmaa
        Silence08 kirjoitti:

        Kiitokset molemmille vastaajille. Jos kerran 300 ja 350 ei ole ratkaisevaa eroa, ehkäpä otan sen 300. Samoilla putkilla hinta olisi 599e eli hinta 100e halvempi.
        Täytyy sitten myöhemmin tulevaisuudessa alkaa sijoittamaan putkiin, jahka ensin oppii kunnolla omat tarpeet ynnä muut.

        siis tätä SIGMA 70-300/4-5.6 DG MACRO.

        Minä ostin Alpha 300 paketissa tuon ja sen on todella PULLONPOHJA-objektiivi, mutta jos haluat kokeilla sitä niin minä myyn uuden karhean Sigmani 50 eurolla postikulut.

        Objektiivi on ilmeisesti suunniteltu max 6 megapikselin rungoille niin heikko piirto siinä on, samoin mekaaniselta toiminnaltaan se tuntuu lelulta.

        Alpha 300 on muuten mahtava runko ja LiveView -toiminta on täysin sanoin kuvaamaton.

        [email protected]


      • Silence08
        tuota Sigmaa kirjoitti:

        siis tätä SIGMA 70-300/4-5.6 DG MACRO.

        Minä ostin Alpha 300 paketissa tuon ja sen on todella PULLONPOHJA-objektiivi, mutta jos haluat kokeilla sitä niin minä myyn uuden karhean Sigmani 50 eurolla postikulut.

        Objektiivi on ilmeisesti suunniteltu max 6 megapikselin rungoille niin heikko piirto siinä on, samoin mekaaniselta toiminnaltaan se tuntuu lelulta.

        Alpha 300 on muuten mahtava runko ja LiveView -toiminta on täysin sanoin kuvaamaton.

        [email protected]

        Osaisitko suositella jotain vastaavan kokoista, joka ei maksaisi ihan tonnitolkulla? Rahatilanne kuitenkin rajallinen.


      • tuota Sigmaa
        Silence08 kirjoitti:

        Osaisitko suositella jotain vastaavan kokoista, joka ei maksaisi ihan tonnitolkulla? Rahatilanne kuitenkin rajallinen.

        voit googlettaa ja havaita, että Sigman objektiivien MUOVIrattaistot eivät ole kestäneet UUSIEN Alphojen moottorien rajuutta, joten AF on hävinnyt saman tien laseista.

        Itse olen etsiskellyt Minoltan AF 100-400mm APO (paino yli 800g) ja sinulle suosittelisin Minoltan AF 100-300mm APO (paino alle 500g). Molemmat ovat HUIPPUlaseja kohtuulliseen hintaan.

        Minoltan ja Sonyn omat lasit säilytttävät vanhana myös paremmin hintansa, joten niistä kannattaa maksaa myös vähän enemmän.


      • Silence08
        tuota Sigmaa kirjoitti:

        voit googlettaa ja havaita, että Sigman objektiivien MUOVIrattaistot eivät ole kestäneet UUSIEN Alphojen moottorien rajuutta, joten AF on hävinnyt saman tien laseista.

        Itse olen etsiskellyt Minoltan AF 100-400mm APO (paino yli 800g) ja sinulle suosittelisin Minoltan AF 100-300mm APO (paino alle 500g). Molemmat ovat HUIPPUlaseja kohtuulliseen hintaan.

        Minoltan ja Sonyn omat lasit säilytttävät vanhana myös paremmin hintansa, joten niistä kannattaa maksaa myös vähän enemmän.

        Minolta 100-300mm f4.5-5.6 AF-APO (D) 250,00

        Tuollaisen löysin ulkomaan sivustoilta. Suomesta en löytänyt. Linkki tuossa:
        http://testberichte.ebay.de/Objektive-fuer-digitale-Minolta-und-Sony_W0QQugidZ10000000007580606

        Aika onnettoman vaikeaa, kun on aika lailla aloittelija valokuvauksen kanssa.


      • Kairafotari
        tuota Sigmaa kirjoitti:

        voit googlettaa ja havaita, että Sigman objektiivien MUOVIrattaistot eivät ole kestäneet UUSIEN Alphojen moottorien rajuutta, joten AF on hävinnyt saman tien laseista.

        Itse olen etsiskellyt Minoltan AF 100-400mm APO (paino yli 800g) ja sinulle suosittelisin Minoltan AF 100-300mm APO (paino alle 500g). Molemmat ovat HUIPPUlaseja kohtuulliseen hintaan.

        Minoltan ja Sonyn omat lasit säilytttävät vanhana myös paremmin hintansa, joten niistä kannattaa maksaa myös vähän enemmän.

        Kyllähän hinta ja laatu kulkevat useinkin yhdessä.
        Itse kuvaan Sonylla käyttäen Sigman ja Tamronin kakkuloita ja en ole kovasta käytöstä huolimatta saanut vielä yhtään hajalle, onhan Sonylla hyviäkin optikoita, mutta turhan kalliita. Talvella olen kuvannut täällä Lapissa pitkiäkin aikoja jopa -34 asteen pakkasessa ilman harmeja. Mitä nyt sormet toisinaan paleltuneet. Tosin objektiivit eivät ole kameran kylkiäisinä tulleita vaan näiden merkkien huippua. Piirtotarkkuus ei yleensä ole ollut putkista kiinni.
        Täällä on tullut vertailtua eri kuvaajien laitteistoja, hyvinkin kalliita ja aina on myönnettävä, että hyvät kuvat syntyvät kameran takana... Totta on myös, että esimerkiksi vaativassa eläinkuvauksessa kunnon laitteista on paljon apua. On löydyttävä valovoimaa, nopeutta ja tarkkuutta.


      • A300

        Ostin aiemmin tänä vuonna tuon Rajalan 599 alfa kolmesataa paketin ja olen ollut erittäin tyytyväinen. 18-70 perusputki on varsin kelvollinen kittiobjektiiviksi. Alfa maksaa muualla saman 599 tuolla pelkällä perus 18-70 objektiivilla, joten sen Sigman saat käytännössä ilmaiseksi. Eihän se mikään huippuputki ole, mutta kyllä sillä alkuun pääsee. Säästä sitten rahaa ja osta parempi putki myöhemmin. A300 on hinta/laatusuhteeltaan erinomainen peli. Kuvanlaadultaan yhtä hyvä, ja ominaisuuksiltaan jopa parempi kuin esim. yli tonnin Canon 40D (vertailtiin Canonin juuri ostaneen kaverin kanssa).

        A350 on käytännössä sama kamera 15 megapikselillä. Niitä lisäpikseleitä tarvitset vain jos teet urakalla jotain vähintään A3-kokoisia suurennoksia. Säästä se satasen erotus tilille pesämunaksi uudelle, paremmalle telelle.


    • Miguel1983

      Jos meinaa saada irti tuosta 14 mpix kennosta, noilla objektiiveilla se jää puolitiehen.

      Ehdotoomasti suurin digikamerasivusto www.dpreview.com tokaisin näin:

      "This in turn means that buyers who choose the Alpha 350 in the 18-70mm kit will likely be somewhat underwhelmed, and see effectively no increase in quality compared to the 10Mp Alpha 300 under most conditions. Indeed this highlights a fundamental issue with the megapixel race in APS-C DSLRs; there's not much point in increasing sensor resolutions if the lenses most users will be employing can't deliver sufficient detail, and Sony really need to update their kit lens to keep up."

      Eli todellisessa erottelukyvyssä ei ole eroa, koska putki pysty piirtämään tarpeeksi tarkasti.

      Vahvalla rintaäänellä voin sanoa, että kyllä 10 mpix pitäis riittää. Kuka tulostaa joka päivä A2-kokoisia lakanoita? Ja optiikalta vaaditaan PALJON kun otetaan kaikki irti 14 mpix-kennolta.

      • 14mpix

        14 megapixeliä mahdollistaa paljon enemmän croppivaraa eli rajausvaraa...
        Putket tulee varmaan jokatapauksessa vaihtumaan pienen opettelun jälkeen parempiin, jolloin resoluutiosta on hyötyä. Kohina ei ole a350:ssä ongelma.


      • joo.
        14mpix kirjoitti:

        14 megapixeliä mahdollistaa paljon enemmän croppivaraa eli rajausvaraa...
        Putket tulee varmaan jokatapauksessa vaihtumaan pienen opettelun jälkeen parempiin, jolloin resoluutiosta on hyötyä. Kohina ei ole a350:ssä ongelma.

        "4 megapixeliä mahdollistaa paljon enemmän croppivaraa eli rajausvaraa..."

        Ei nyt niinkään. Mahdollistaa enemmän rajausvaraa, mutta ei kovinkaan paljon todellisuudessa. Tämäkin vähä sillä edellytyksellä että käytössä on paras mahdollinen optiikka ja muutenkin teknisesti moitteeton kuva.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nesteen bensapumput pois, tilalle latausasemat

      Näin se maailma muuttuu, kun Suomessakin liikenneasemat lopettavat polttoaineiden myynnin ja tarjoavat enää sähköä autoi
      Maailman menoa
      179
      1458
    2. Mietin sinua nainen

      Ikävöin sinua enemmän kuin voin myntää. Ajattelin et laitan sinulle viestriä (kirjoitin jo puhelimeen viestin) Sitten
      Ikävä
      55
      1002
    3. Härsilällä jännät paikat, saako hän 30 päiväsakkoa Rasmuksen tapauksesta

      Syyttäjä vaatii peräti kolmekymmentä päiväsakkoa Härsilälle, vaikka todistajan mukaan Rasmus aloitti nuhjaamisen, jossa
      Lapua
      63
      751
    4. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      35
      725
    5. Nainen, viime aikoina olen itkenyt sinua yhä useammin

      Niin kuin juuri äsken. Aamulla näin myös unta sinusta. Koskin unessa hiuksia päälaellasi, ja pyytelin sitä heti anteeksi
      Ikävä
      51
      697
    6. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      111
      670
    7. Ne alkaa aina yhdeltä

      jos mies et ole sattunut huomaamaan!
      Ikävä
      81
      659
    8. Haluan sinua mies

      Saat minut kuumaksi.
      Ikävä
      36
      644
    9. Voitaisiinko harjoitella rakas

      Näiden tekoa? 👶👶👶👶👶👶
      Ikävä
      67
      623
    10. Täällä iImenee vihamielisyys kristinuskoa kohtaan

      Ei taida sielunvaellus-/jälleensyntymisväellä olla omasta asiastaan mielekästä sanottavaa, kun pitää kiivaasti hyökätä e
      Hindulaisuus
      303
      597
    Aihe