Aluksi sitä pimputeltiin ehkä kerran viikossa yläkerrassa. Nyt jo useammin. Tähän mennessä olen onnistunut estämään sen laittamalla radion tai tv:n päälle, ei se niin pahasti sieltä kuulu. Mutta tänäpä joku epävireinen alkoi vetämään jotai do-re-mi-soota siihen päälle. Hain laatikosta kuulosuojaimeni joissa on radio ja tiskailin ne päässä.
Jos tämä vielä jatkuu niin että soittajan täytyy ruveta rääkymään siihen päälle niin pakko kai käydä sanomassa. Sillä vaikka olen vain 160-senttinen nuori nainen, mulla on sen verran munaskuita housuissa että käyn sivistyneesti sanomassa häiriötekiöistä, en suinkaan ala kiroilemaan postiluukusta sisään. Aika monetkin sais hävetä käytöstään. Asiat yleensä hoituu puhumalla.
Pianon pimputusta
15
1953
Vastaukset
- soittaja itsekin
Varmasti tiedätkin, että jos soittaja soittaa ihan järkevään aikaan, esim. ei ennen kello aamuyhdeksää ja illalla ei enää kahdeksan jälkeen, soittaminen on täysin oikeutettua. Pianon pimputtelija ei musisoi varmastikaan sinun kiusaksesi, vaan omaksi ilokseen. Jos naapurisi on hieman epämusikaalinen, niin et sillekään voi mitään ;) Asiasta on turha tehdä naapurin kanssa riitaa, olet tilanteessa altavastaajana. Eri asia tietysti on, jos soittaja soittaa öisin ja aamuvarhaisella.
Olen aiemmin asunut kerrostalossa ja itse silloin naapureille kerroin soittavani pianoa ja laulavani myös. Kun puhuin avoimesti, niin kukaan ei tullut valittamaan. Soitin ja lauloin ihan säädyllisinä aikoina. Ongelmia ei ollut.- pianisti..
luulet ettei ketään häirinnyt vaikka puolet naapureistaan istui sohvillaan korvatulpat korvissaan verisuonet otsillaan pullistellen.
Suomalainen ei hevillä tule sanomaan kun vituttaa mutta kun pinna katkeaa niin tullaankin sitten kirveen kanssa. - tosissasi!!!
Kerrostalo ei ole mikään treenikämppä!! Pitäisikö naapureiden kuunnella sinun esityksiäsi myös ihan omiksi iloikseen? En itse suostuisi kuuntelemaan: pianoa voi soittaa myös ilman ääntä. Kenenkään ei ole pakko kuunnella naapurin jatkuvaa musisointia - ei mihinkään kellonaikaan.
- Pimpelipimpelipom
pianisti.. kirjoitti:
luulet ettei ketään häirinnyt vaikka puolet naapureistaan istui sohvillaan korvatulpat korvissaan verisuonet otsillaan pullistellen.
Suomalainen ei hevillä tule sanomaan kun vituttaa mutta kun pinna katkeaa niin tullaankin sitten kirveen kanssa.Mulla meni pinna lopullisesti jouluaattona, ihan oikeasti. Herättiin klo 9.00 hervottomaan joululaulupimputukseen ja kolme tuntia kuunneltuani soitin toisen naapurin ovikelloa ja kysyin, että häiritseekö tuo pianonsoitto teitä.
Sanoivat, että arvaapa vaan kuinka vituttaa. Niinpä marssimme yhtenä rintamana pimputtajaperheen oven taakse ja soitettiin ovikelloa. Soitto loppui ja saatiin olla loppu joulu rauhassa. Eivät sen jälkeen enää tervehtineet. Ja mekin muutettiin pois ihan sen pimputuksen takia. Joka jatkui sitten taas joulun jälkeen, joka helvetin päivä. - soittaja taas
tosissasi!!! kirjoitti:
Kerrostalo ei ole mikään treenikämppä!! Pitäisikö naapureiden kuunnella sinun esityksiäsi myös ihan omiksi iloikseen? En itse suostuisi kuuntelemaan: pianoa voi soittaa myös ilman ääntä. Kenenkään ei ole pakko kuunnella naapurin jatkuvaa musisointia - ei mihinkään kellonaikaan.
Jos asuu kerrostalossa, niin erilaisia ääniä tulee sietää. Olen oikeasti sitä mieltä, että jos sitä pimputusta/soittamista ei kestä, niin silloin ei voi kerrostalossa myöskään asua.
Olen itse vaimentanut pianoni niin, ettei siitä tule mitään valtavaa ääntä -pianon "jalkojen" alla on myös kumitassut, jolloin runkoäänet vaimenevat. Eli en ole "kiusannut" naapureitani. Olen myös lisäksi (klassinen) laulaja ja olen harjoitellut ihan omassa asunnossanikin joka sijaitsi kerrostalossa. - yhteensattuma..
Pimpelipimpelipom kirjoitti:
Mulla meni pinna lopullisesti jouluaattona, ihan oikeasti. Herättiin klo 9.00 hervottomaan joululaulupimputukseen ja kolme tuntia kuunneltuani soitin toisen naapurin ovikelloa ja kysyin, että häiritseekö tuo pianonsoitto teitä.
Sanoivat, että arvaapa vaan kuinka vituttaa. Niinpä marssimme yhtenä rintamana pimputtajaperheen oven taakse ja soitettiin ovikelloa. Soitto loppui ja saatiin olla loppu joulu rauhassa. Eivät sen jälkeen enää tervehtineet. Ja mekin muutettiin pois ihan sen pimputuksen takia. Joka jatkui sitten taas joulun jälkeen, joka helvetin päivä.Eräänä jouluna mäkin sain tarpeekseni ja tein täsmälleen samat temput. Siellä se perssilmä varmaan tänäkin päivänä soittaa. Ah.... nyt omakotitalo.... oooh tätä rauhaa.
- tosissasi
soittaja taas kirjoitti:
Jos asuu kerrostalossa, niin erilaisia ääniä tulee sietää. Olen oikeasti sitä mieltä, että jos sitä pimputusta/soittamista ei kestä, niin silloin ei voi kerrostalossa myöskään asua.
Olen itse vaimentanut pianoni niin, ettei siitä tule mitään valtavaa ääntä -pianon "jalkojen" alla on myös kumitassut, jolloin runkoäänet vaimenevat. Eli en ole "kiusannut" naapureitani. Olen myös lisäksi (klassinen) laulaja ja olen harjoitellut ihan omassa asunnossanikin joka sijaitsi kerrostalossa.No aina vaan paranee!
En ole koskaan ymmärtänyt, miksei jatkuvasta soittamisesta (ja laulamisesta) voisi häiriintyä ihan samalla tavalla kuin stereoiden huudattamisesta? Miksi kenenkään pitää vastaanottaa jatkuvaa häiriöääntä naapurin puolelta? Kyllä - sinun laulusi ja soittelusi on muille häiriötä.
Olet kai tietoinen siitä, että suurin osa ihmisistä ei halua kuunnella naapurin puolelta kantautuvaa pianon, haitarin, rumpujen tai minkään muunkaan soittimen jatkuvaa soitantoa? Se vaikuttaa olevan asia, joka ärsyttää ihmisiä ihan yleisesti. - siinäkin.
soittaja taas kirjoitti:
Olen itse vaimentanut pianoni niin, ettei siitä tule mitään valtavaa ääntä -pianon "jalkojen" alla on myös kumitassut, jolloin runkoäänet vaimenevat. Eli en ole "kiusannut" naapureitani. Olen myös lisäksi (klassinen) laulaja ja olen harjoitellut ihan omassa asunnossanikin joka sijaitsi kerrostalossa.on,että UHRIT saa aina kärsiä.On sitten kysymys häiriköinnistä kerrostalossa,koulukiusauksesta,rikollisuudesta.Rikolliset ym.melskaajat sen kun porskuttaa.Sossutantat taputtaa päälaelle.Voi helevata sentään.
- Eräs pianisti
soittaja taas kirjoitti:
Olen itse vaimentanut pianoni niin, ettei siitä tule mitään valtavaa ääntä -pianon "jalkojen" alla on myös kumitassut, jolloin runkoäänet vaimenevat. Eli en ole "kiusannut" naapureitani. Olen myös lisäksi (klassinen) laulaja ja olen harjoitellut ihan omassa asunnossanikin joka sijaitsi kerrostalossa.eivät ole paperista, eikä naapureistakaan juuri viulunsoitto tai vauvan itku kuulu. Talo on kai hyvin rakennettu. Piano on oman asuntomme väliseinää vasten ja välioven ollessa kiinni käytävään kuuluvat äänet vaimentuvat. Kerran viikossa minulla on mahdollisuus harjoitella muualla kuin kotonani. Joku saattaa tietysti ehdottaa omakotitaloon muuttoa, mutta tämä on puolison omistama asunto ja omakotitaloon hän ei halua.
- uk-ko no-oa
Pimpelipimpelipom kirjoitti:
Mulla meni pinna lopullisesti jouluaattona, ihan oikeasti. Herättiin klo 9.00 hervottomaan joululaulupimputukseen ja kolme tuntia kuunneltuani soitin toisen naapurin ovikelloa ja kysyin, että häiritseekö tuo pianonsoitto teitä.
Sanoivat, että arvaapa vaan kuinka vituttaa. Niinpä marssimme yhtenä rintamana pimputtajaperheen oven taakse ja soitettiin ovikelloa. Soitto loppui ja saatiin olla loppu joulu rauhassa. Eivät sen jälkeen enää tervehtineet. Ja mekin muutettiin pois ihan sen pimputuksen takia. Joka jatkui sitten taas joulun jälkeen, joka helvetin päivä.Idiootteja pimputtajia rittää tässä maassa.
- Pianonsoittaja
Voit sinä mennä kitisemään, mutta jos soitto tapahtuu hiljaisuusajan ulkopuolella et voi asialle yhtään mitään. Jos et minua usko niin soita isännöitsijälle. Et taida olla kovin sivistynyt kun et tiennyt tätäkään :)
- sivistystä
Sitä ei tällä palstalla tunnu olevan. Jotta kaikki nyt saisivat rauhan, niin paljastan, etten enää soita kerrostalossa, koska muutimme omakotitaloon. Heihei.
- toimiiii
Älä alistu, vaan tee vastahyökkäys.
EI SAA JÄÄDÄ TULEEN MAKAAMAAN!
Tai laita kajari seinää vasten ja joku -tun pianokonsertto päälle ja KOVAA. Siis aina kun lähet ite ulos. - Meillä kaikki soittavat
Ei meillä ole ainakaan koskaan ollut mitään ongelmia napureiden kanssa, vaikka soitamme kumpikin minä piano/haitari/kitara ja vaimoni viulua ja kitaraa. Koskaan ei ole ollut naapureiden kanssa mitään onglemia.
- Anonyymi
Vitun pianistin paska
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.
Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.3257788Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill662186- 1771876
epäonnen perjantain rikos yritys
onpa epäselvä kuva, tuolla laadullako keskustaa tarkkaillaan lego hahmotkin selvempiä161432- 1121297
Yllätyspaukku! Vappu Pimiä rikkoi vaikean rajapyykin yllättävässä bisneksessä: "Nyt hymyilyttää...!"
Wau, onnea, Vappu Pimiä, upea suoritus! PS. Pimiä tänään televisiossa, ohjelmatietojen mukaan hän on Puoli seiskassa vie91271Suomessa ei ole järkeä tarjota terveyspalveluita joka kolkassa
- Suomen väestötiheys 1.1.2022 oli 18,3 asukasta maaneliökilometriä kohden. - Uudenmaan maakunnassa asuu keskimäärin 181701241RÖTÖSHERRAT KIIKKIIN PUOLANGALLA.
Puolankalaisilla tehtävä ryhmäkanne itsensä yleintäneistä rötöstelijöista, sekä maksattaa kunnan maksama tyhmän koplan j601220Kirjoitin sinulle koska
tunnen sinua kohtaan niin paljon. Sydäntäni särkee, kun kätken ihastumisen, kaipauksen, sinua kohtaan tuntemani lämmön j411091Martina pääsee upeisiin häihin
Miltäs se tuntuu kateellisista. Anni Uusivirta on Martinan kavereita.2901039