Easyjet lopetti Lennot...

PEccolL

Easyjet lopetti lennot RIIKAAN 3.11. Yhtiö ehti lentää reitillä Berliini-Riika pari vuotta, mutta antoi siis nyt periksi. Aika yllättävää, koska toisaalta Ryanair on lisännyt merkitävästi lentojaan Riiasta. Myös Air Baltic on niin paha hintoja poleva kilpailija, että Easyjet ei ilmeisesti saanut lentojaan kannattamaan. Easyjet lopetti myös lentonsa Berliinista Tallinnan ja vähensi Lontoo-Tallinna lennot neljään viikotttaiseen lentoon.

Saa nähdä kauanko Easyjet lentää Helsinkiin. Joidenkin ennusteiden mukaan yhtiö pistää pillit pussiin jo keväällä. Näin ovat tehneet jo kaikki muut Helsinkiin lentäneet halpalentoyhtiöt.
Toisaalta - Easyjet loitti lennot Helsinkiin siksi, että Finavialla oli tarjous uusille reiteille. Yhtiön avatessa uuden reitin sen ei tarvitse vuoteen maksaa lentokentän matkustajamaksuja. Eli voi olla, että Easyjet sinnittelee kokonaisen vuodenkin.

16

2239

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • puhu paskaa

      Ei se näin ole: "Yhtiön avatessa uuden reitin sen ei tarvitse vuoteen maksaa lentokentän matkustajamaksuja."

      Vaan yhtiö saa 90 % alennuksen laskeutumismaksuista ja 70 % alennuksen matkustajamaksuista.

      • NiklasLK

        No, ei aloittaja siis ihan hirveästi erehtynyt. Eikö kyse kuitenkin ole merkittävistä säästöistä lentoyhtiölle? Halpalentoyhtiöt nimenomaan etsivät edullisia sopimuksia ja Suomessa Finavia ei voi esim. Helsinki-Vantaalla kampanjan päätyttyä jatkaa Easyjetin alennuksia ilman, että se antaa samat alennukset kaikille muillekin yhtiöille. Tietysti samanlainen tarjous voidaan toistaa, mutta tällöin Easyjetin olisi lopetetava lennot Gatwickiin ja aloitettava ne jonnekin, jonne Helsinki-Vantaalta ei vielä lennetä. Sellainen voisi olla Stansted. Sinnehän ei Blue1 enää lennä. Tai Luton. Tai Berlin Schönefeld.


      • Stanstediin
        NiklasLK kirjoitti:

        No, ei aloittaja siis ihan hirveästi erehtynyt. Eikö kyse kuitenkin ole merkittävistä säästöistä lentoyhtiölle? Halpalentoyhtiöt nimenomaan etsivät edullisia sopimuksia ja Suomessa Finavia ei voi esim. Helsinki-Vantaalla kampanjan päätyttyä jatkaa Easyjetin alennuksia ilman, että se antaa samat alennukset kaikille muillekin yhtiöille. Tietysti samanlainen tarjous voidaan toistaa, mutta tällöin Easyjetin olisi lopetetava lennot Gatwickiin ja aloitettava ne jonnekin, jonne Helsinki-Vantaalta ei vielä lennetä. Sellainen voisi olla Stansted. Sinnehän ei Blue1 enää lennä. Tai Luton. Tai Berlin Schönefeld.

        BLUE1 palaa jossain vaiheessa ensi vuotta
        Heathrowlta Stanstediin.


      • itse...
        NiklasLK kirjoitti:

        No, ei aloittaja siis ihan hirveästi erehtynyt. Eikö kyse kuitenkin ole merkittävistä säästöistä lentoyhtiölle? Halpalentoyhtiöt nimenomaan etsivät edullisia sopimuksia ja Suomessa Finavia ei voi esim. Helsinki-Vantaalla kampanjan päätyttyä jatkaa Easyjetin alennuksia ilman, että se antaa samat alennukset kaikille muillekin yhtiöille. Tietysti samanlainen tarjous voidaan toistaa, mutta tällöin Easyjetin olisi lopetetava lennot Gatwickiin ja aloitettava ne jonnekin, jonne Helsinki-Vantaalta ei vielä lennetä. Sellainen voisi olla Stansted. Sinnehän ei Blue1 enää lennä. Tai Luton. Tai Berlin Schönefeld.

        Berlin SXF:ia pitäisin todennäköisenä (ei sisäpiirin tietoa, kuitenkaan).


      • andy k
        itse... kirjoitti:

        Berlin SXF:ia pitäisin todennäköisenä (ei sisäpiirin tietoa, kuitenkaan).

        Kontaktien kautta olen tietoinen Easyjetista Berliinissä. En kuitenkaan ole sieltäpäin mitään huhua kuullut Hgin reitin aloittamisesta... Easyhan lopetti juuri Schönefeldiltä Tallinnan ja Riiankin lennot. Lisäksi Finnair ja Air Berlin lentävät jo Hgistä Berliiniin (tosin Tegelille). Air Berlinillä on ollut yllättävän halvat hinnat reitillä. Ei ihme että Blue1 sai vuosi sitten reitistä tarpeekseen ja luopui pelistä! Toivoisin kyllä Easyä ko. reitille. Terve kilpailu pitää hinnat kurissa!


    • pärjää

      Minä uskon, että se easyJet pärjää Suomessa hyvin ja kehittyy. On toki kansalla asenteita kuten "ei kotimainen, onko turvallinen" tai "voiko halpa olla hyvä" jne, mutta maassamme on niin huutava pula edullisista lennoista, että edellytykset ovat joka tapauksessa hyviä. Easyjet se on sitä paitsi aika hyvä brändi, luotettava sellainen.

      • Köaa

        Ei kyse olekaan siitä, etteivätkö ihmiset haluaisia lisää halpoja lentoja. Siinä mielessä Easyjetillä on hyvät edellytykset menestyä. Halpalentoyhtiöille merkityksellisiä seikkoja ovat kuitenkin mm. lentokentän perimät maksut ja käsitykseni mukaan Helsinki-Vantaa on sen verran kallis kenttä, että halpalentoyhtiöiden ei ole helppo pärjätä siellä normaalihinnoilla, joihin Easyjet joutuu sopeutumaan jo vajaan vuoden päästä. Myös Gatwick on kallis kenttä, joten lippuja ei pystytä myymään kannattavasti esim. sellaisella hintatasolla, johon on totuttu Ryanairin yhteydessä. Easyjet ei missään tapauksessa jatka, mikäli lennot tuottavat tappiota. Halpalentoyhtiöt siirtävät koneensa hyvinkin nopeasti kannattavammille reiteille.

        Mielestäni järkevintä olisi tehdä nykyisestä kotimaan terminaalista low cost -terminaali, johon voitaisiin kehittää yksinkertainen palvelukonsepti (kuten Tampereen kakkosterminaalissa) ja tarjota halpoja sopimuksia halpalentoyhtiöille. Tällaisia low cost -terminaaleja on rakennettu jo useiden isojen kansainvälisten kenttienkin yhteyteen (esim. Madrid ja Singapore). Finnairin vastustus kuitenkin varmasti tekisi ko. hankkeen mahdottomaksi.


      • katoaa
        Köaa kirjoitti:

        Ei kyse olekaan siitä, etteivätkö ihmiset haluaisia lisää halpoja lentoja. Siinä mielessä Easyjetillä on hyvät edellytykset menestyä. Halpalentoyhtiöille merkityksellisiä seikkoja ovat kuitenkin mm. lentokentän perimät maksut ja käsitykseni mukaan Helsinki-Vantaa on sen verran kallis kenttä, että halpalentoyhtiöiden ei ole helppo pärjätä siellä normaalihinnoilla, joihin Easyjet joutuu sopeutumaan jo vajaan vuoden päästä. Myös Gatwick on kallis kenttä, joten lippuja ei pystytä myymään kannattavasti esim. sellaisella hintatasolla, johon on totuttu Ryanairin yhteydessä. Easyjet ei missään tapauksessa jatka, mikäli lennot tuottavat tappiota. Halpalentoyhtiöt siirtävät koneensa hyvinkin nopeasti kannattavammille reiteille.

        Mielestäni järkevintä olisi tehdä nykyisestä kotimaan terminaalista low cost -terminaali, johon voitaisiin kehittää yksinkertainen palvelukonsepti (kuten Tampereen kakkosterminaalissa) ja tarjota halpoja sopimuksia halpalentoyhtiöille. Tällaisia low cost -terminaaleja on rakennettu jo useiden isojen kansainvälisten kenttienkin yhteyteen (esim. Madrid ja Singapore). Finnairin vastustus kuitenkin varmasti tekisi ko. hankkeen mahdottomaksi.

        Eikös kotimaan terminaali katoa kokonaan
        kun ensi vuonna siirrytään lentoallianssi-
        kohtaisiin terminaaleihin?


      • kenttämaksut
        Köaa kirjoitti:

        Ei kyse olekaan siitä, etteivätkö ihmiset haluaisia lisää halpoja lentoja. Siinä mielessä Easyjetillä on hyvät edellytykset menestyä. Halpalentoyhtiöille merkityksellisiä seikkoja ovat kuitenkin mm. lentokentän perimät maksut ja käsitykseni mukaan Helsinki-Vantaa on sen verran kallis kenttä, että halpalentoyhtiöiden ei ole helppo pärjätä siellä normaalihinnoilla, joihin Easyjet joutuu sopeutumaan jo vajaan vuoden päästä. Myös Gatwick on kallis kenttä, joten lippuja ei pystytä myymään kannattavasti esim. sellaisella hintatasolla, johon on totuttu Ryanairin yhteydessä. Easyjet ei missään tapauksessa jatka, mikäli lennot tuottavat tappiota. Halpalentoyhtiöt siirtävät koneensa hyvinkin nopeasti kannattavammille reiteille.

        Mielestäni järkevintä olisi tehdä nykyisestä kotimaan terminaalista low cost -terminaali, johon voitaisiin kehittää yksinkertainen palvelukonsepti (kuten Tampereen kakkosterminaalissa) ja tarjota halpoja sopimuksia halpalentoyhtiöille. Tällaisia low cost -terminaaleja on rakennettu jo useiden isojen kansainvälisten kenttienkin yhteyteen (esim. Madrid ja Singapore). Finnairin vastustus kuitenkin varmasti tekisi ko. hankkeen mahdottomaksi.

        Eihän ne kenttämaksut ole kuin muutaman
        hassun kympin lennon hinnassa.
        Nyt jo moni yhtiö myy 39 eurolla lentoja Helsingistä
        ja hinnassa kenttämaksujen ja verojen osuus 20e luokkaa.

        Jos jotkut valittaa että sekin on liikaa
        niin ko. hlöiden on paras mennä kävellen
        ellei ole varaa lentää.


    • lennot

      Huomenna iltapäivällä ilmoitetaan kesä-aikataulut Keski-Euroopan hubeista ja seuraavana maanantaina mm. Pariisista ja Lontoo-Gatwickista. Ennen sitä on aivan turha spekuloida reittien lisäämisesta tai lopettamisesta.

      • maanantaina

        K.o. päivät ovat 24.11. ja 1.12.


      • laajenemisen

      • näkyy

      • huomenna.
        maanantaina kirjoitti:

        K.o. päivät ovat 24.11. ja 1.12.

        Gatwickin lennot myyntiin huomenna (ellei taas...)


    • lähtö

      easyJet otti lentävän lähdön Helsinki-Gatwick-reitilleen.
         
      Marraskuussa Helsingin ja Lontoon väliset lennot aloittanut halpalentoyhtiö easyJet on ylittänyt ennakkoarviot reitin suosiosta. Reilun kuukauden aikana reitillä on ollut 8000 matkustajaa ja easyJet uskoo pääsevänsä 90 000 vuotuisen matkustajan tavoitteeseen jo ensimmäisen vuoden aikana.

      -Lontoo on vilkas joulukaupunki ja vahva euro kannustaa suomalaisia matkustamaan. Erityisen iloisia olemme siitä, että koneemme täyttyvät molempiin suuntiin. Tuoreen brittitutkimuksen mukaan Helsinki on lontoolaisten mielestä Euroopan rentouttavin kaupunki matkustaa ja kuten tiedetään, Suomi ja Lappi ovat brittien suosikkeja joulunviettopaikkoina, sanoo Thomas Haagensen, easyJetin Pohjois-Euroopan aluejohtaja.

      -Olemme riemuissamme reitin suosiosta. On selkeästi olemassa kysyntää, jota muiden lentoyhtiöiden korkeahintaiset tarjoukset eivät ole onnistuneet sieppaamaan, Haagensen sanoo.

      Brittiläinen easyJet lentää Helsinki-Vantaan ja Lontoon Gatwickin väliä 156-paikkaisella Airbus A319 -lentokoneella.

      lähde: matkalle.com

    • kesällä

      > Joidenkin ennusteiden mukaan yhtiö pistää pillit pussiin jo keväällä

      Eikä pistänyt. Kevään ja kesänkin lennot myydään jo - Lontooseen Helsingistä alk. 78 euroa menopaluu.

      Uusia kohteita ei toistaiseksi.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Et siis vieläkään

      Et ilmeisesti ole vieläkään päässyt loppuun asti mun kirjoituksissa täällä. Kerro ihmeessä sit, kun valmista 😁 tuskin k
      Ikävä
      54
      2409
    2. Hyvä että lähdit siitä

      Ties mitä oisin keksinyt jos oisit jäänyt siihen, näit varmaan miten katoin sua.... 😘🤭😎💖
      Ikävä
      28
      1759
    3. Koronarokotus sattui oudon paljon nyt sairaanhoitaja Tanja 46 istuu pyörätuolissa

      Pitkä piina piikistä Kun Tanja Vatka käy suihkussa, tuntuu kuin ihoa revittäisiin raastinraudalla irti. Hän on kärsinyt
      Maailman menoa
      70
      1434
    4. Olisitko mies valmis?

      Maksamaan naisellesi/vaimollesi/tyttöystävällesi elämisestä syntyvät kulut, ruokailun, vuokran ja muut välttämättömät me
      Ikävä
      238
      1320
    5. Mitä haluat sanoa kaivatullesi?

      Onko ikävä? Milloin näitte viimeksi?
      Ikävä
      119
      1154
    6. Yritin saada

      Vastauksia mutta et voinut olla rehellinen ja kaiken kannoin yksin. Halusin kovasti ymmärtää mutta en voi enää ymmärtää.
      Ikävä
      13
      990
    7. Kronikat..

      Mikä hele… on tää yks kronikat mikä suoltaa facessa kaikkea julkaisua ja AINA samoista firmoista imatralla??? Eikö ne mu
      Imatra
      11
      963
    8. vieläkin sanoa voin...

      💖💛💖💛💖💛💖💛💖 💛 Beijjjbeh 💛 Kaks vuotta tänään täällä. Miten hitossa jotkut on jaksaneet kymmeniä vuos
      Ikävä
      23
      948
    9. Onko vielä

      mahdollista nähdä?
      Rakkaus ja rakastaminen
      68
      933
    10. Nainen, mulla olisi sulle pari vinkkiä

      Kerro vain ongelmasi niin annan siihen vinkin. :/
      Ikävä
      59
      856
    Aihe