Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

Saako Clioon vara-avaimen muualta kuin Biliasta?

150 e tuntuu paljolta...

Suolainen hinta tuolla vara-avaimella. Yksi avain on jo, mutta auton mukana ei tullut mitään vara-avainta. Pystyykö sellaisen teettämään muualla kuin Biliassa?

10

5470

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Suosittelen Avain/kelloseppää

      Itse teetin avain/kelloseppä liikkeessä opelin vara avaimen. Maksoi ainoastaan 15 euroa ja työ tuli nopeasti valmiiksi tosin avaimessa ei ole mitään "merkkileimoja" yms. Nopeasti teki vaikka ei edes ollut helppo avain kyseessä. Itse Suosittelisin jotain vastaavaa liikettä.

      • asa

        jos on käynnistyksen esto niinkuin kaikissa about yli 96vm autoissa niin menee vaikeammaksi koska avaimessa on tunnistussiru. Jotkut lukkoliikkeet on erikoistuneet tekemään noitakin, täällä suomi24ssäkin joskus joku mainostanut, koita ettiä haulla.


    • Rellu tee-se-itse

      Muista, että avaimessa on ovien etä-avauspainike. Osta sieltä, mistä saat sellaisen.

      • uudelleenohjelmointi mahdol...

      • sen kysytyn
        uudelleenohjelmointi mahdol... kirjoitti:

        Kysyin Mikkelistä, eivät tee -99 Clioon, uudempiin kyllä. Auto-Avaimesta Helsingin kalliosta sain tähän nähden yllättävän vastauksen: aina Bilian kautta.

        Mitenkähän muuten tämä auttaisi asiaa:

        http://www.programyourkeys.com/Renault_Clio_II_Key_Remote_Control_Fob_Transponder_Programming.html

        ... pelkän keskuslukituksebn kauko-ohjaimen esimerkiksi Keravan Autosalpa Oy:n kautta 87 e. Kuulostaa jo järkevämmältä.

        Olen varma että hinta putoaisi vielä tuostakin, jos tietäisi mistä tilata suoraan ulkomailta...


      • mja
        sen kysytyn kirjoitti:

        ... pelkän keskuslukituksebn kauko-ohjaimen esimerkiksi Keravan Autosalpa Oy:n kautta 87 e. Kuulostaa jo järkevämmältä.

        Olen varma että hinta putoaisi vielä tuostakin, jos tietäisi mistä tilata suoraan ulkomailta...

        Ainakin kun meidän Cliosta (-00) hukkui avain, niin uuden avaimen tilaamisen lisäksi myös itse _ajonestolaite_ (ja vara-avain) piti koodata uudelleen. Se ei siis mene siten tilataan ulkomailta / Keravalta tai mistä tahansa joku siruavain ja lykätään kiinni. Ei käynnisty. Muutoinhan ajoneston ohittaminen oliskin aika helppoa. Ajonestolaite perustuu siihen että avaimet tulee tehtaalta ja auto avaimineen koodataan uudelleen. Ajoneston koodia ei voi lukea.

        Systeemi on vähän sama kuin pankkikortissa. Jos hukkaat korttisi, on uudessa kortissa toinen tunnusluku - sitä ei voi lukea.

        Jälkeenpäin Clion kadonnut avain löytyi. Turha mainitakaan että sillä ei enää auennut ovi kauko-ohjattuna (mekaanisesti kyllä) eikä ajonesto mennyt pois päältä. Käynnistysmoottori kyllä pyöri mutta punainen vilkku jatkoi vilkkumistaan


      • saa suutarista
        mja kirjoitti:

        Ainakin kun meidän Cliosta (-00) hukkui avain, niin uuden avaimen tilaamisen lisäksi myös itse _ajonestolaite_ (ja vara-avain) piti koodata uudelleen. Se ei siis mene siten tilataan ulkomailta / Keravalta tai mistä tahansa joku siruavain ja lykätään kiinni. Ei käynnisty. Muutoinhan ajoneston ohittaminen oliskin aika helppoa. Ajonestolaite perustuu siihen että avaimet tulee tehtaalta ja auto avaimineen koodataan uudelleen. Ajoneston koodia ei voi lukea.

        Systeemi on vähän sama kuin pankkikortissa. Jos hukkaat korttisi, on uudessa kortissa toinen tunnusluku - sitä ei voi lukea.

        Jälkeenpäin Clion kadonnut avain löytyi. Turha mainitakaan että sillä ei enää auennut ovi kauko-ohjattuna (mekaanisesti kyllä) eikä ajonesto mennyt pois päältä. Käynnistysmoottori kyllä pyöri mutta punainen vilkku jatkoi vilkkumistaan

        Clion avaimia on jo yksi haettu suutarista, hyvin käynnistyy. Tosin harva suutari niitä tekee.

        Kyllä se on pelkkä ajonestolaite, joka tarvitaan. Kalu on samannäköinen kuin tutun Meganessa, jossa se on jo valmiiksi irrallaan, sellainen neliskanttinen muoviläpyskä.


      • kauko-ohjainläpyskä
        saa suutarista kirjoitti:

        Clion avaimia on jo yksi haettu suutarista, hyvin käynnistyy. Tosin harva suutari niitä tekee.

        Kyllä se on pelkkä ajonestolaite, joka tarvitaan. Kalu on samannäköinen kuin tutun Meganessa, jossa se on jo valmiiksi irrallaan, sellainen neliskanttinen muoviläpyskä.

        tosin tilantaan Ranskasta rekisterinumeron perusteella. Toimitusaika on viikko.


      • mja
        saa suutarista kirjoitti:

        Clion avaimia on jo yksi haettu suutarista, hyvin käynnistyy. Tosin harva suutari niitä tekee.

        Kyllä se on pelkkä ajonestolaite, joka tarvitaan. Kalu on samannäköinen kuin tutun Meganessa, jossa se on jo valmiiksi irrallaan, sellainen neliskanttinen muoviläpyskä.

        Sellaiset avaimessa roikkuvat muoviläpyskät ovat jälkiasennettujen ajonestojen (esim Cobra) ajonestimiä. Jälkiasennetussa on yleensä mukana myös kauko-ojattu avaus ja keskuslukitus. Tämä koskee siis 90-luvun ja vanhempia autoja. Totta kai mekaanisen oven avaimen voi ostaa pikasuutarista ja ripustaa Cobran sen kaveriksi.

        EU:ssa tuli tehdasasenteinen ajonesto pakolliseksi joskus 90-luvun lopulla ja niitä avaimia et kyllä saa pikasuutarista. Ajonesto on nimittäin koodattu auton ajonestolaitteiston sisään ja koodi luetaan avaimen rungossa olevasta mikrosirusta. Punainen valo vilkkuu kojelaudan _mittaristossa_ ja se vilkkuu vaikka avaisit oven minkälaisella vimpaimella. Jos vilkkuvaloa ei näy tai jos se on jossain kojelaudan päällä irrallaan, on kyse jälkiasennetusta tarvike-ajonestosta / hälyttimestä.

        Pikasuutari ei tehdassirua kykene lukemaan eikä kukaan muukaan - ei edes Renault-huolto. Se on tehty yksisuuntaiseksi, koodin voi vain kirjoittaa, ei lukea. Jos/kun uusi avain tarvitaan, pitää molemmat (myös jäljellä oleva) avaimet koodata auton kanssa uudelleen. Ainakin vm 2000 mallista lähtien on Cliossa ollut sisäänrakennettu ajonesto.


    • clio 1.2 2002

      Pistetääs hieman ajantasalla olevaa tietoa avaimesta. Itse juuri teetin 02 clioon uuden avaimen. Vanhasta avaimesta suutari luki jollain laitteella ajoneston koodin jonka kopioi uuteen avaimeen. Toimii hienosti, maksaa 130€.
      Itse otin avaimen myös kaukoohjauksella(160€) joka ei tosin vielä toimi.
      Avaimet tarvinnee käyttää auton kanssa paikallisessa renault merkkiliikkeessä.
      Tätä en ole vielä ehtinyt tekemään...

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      70
      2317
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      101
      2113
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      78
      1728
    4. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1536
    5. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      41
      1530
    6. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      10
      1457
    7. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      31
      1429
    8. 52
      1298
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      68
      1241
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      30
      1209
    Aihe