Nikkeliallergia.

mika.

valkokullassahan on tunnetusti nikkeliä. aiheuttaako allergisen reaktion? voisiko sormuksen lakkaamalla poistaa tuon mahdollisen haitan?

7

2919

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kihloihin

valkokultaa saa nikkelittömänä. varmasti löydät googlettamalla tai kyselemällä koruliikkeistä :)

• Sir Pale

Nikkeliä saa olla valkokullassa ihan äärimmäisen vähän. Jos tämän aineen liukeneminen pelottaa sinua niin osta palladiumvalkokultasormus. Älä missään tapauksessa osta Rodinoitua sormusta sillä rodinointi tulee takuulla rikkoutumaan vuoden parin sisällä. Voit myös harkita platinasormusta.

• tanskubansku

Suosittelen hankkimaan kotimaiset sormukset, ei sisällä nikkeliä ja saat rahoille vastinetta.

• ei nikkeliä minullekaan

Mikäli olet tosi herkkä nikkelille suosittelen titaanisormusta. Ei aiheuta allergiaa. Googlettamalla löydät koruseppiä, jotka valmistavat titaani sormuksia. Meille löytyi edulliset leveät perussormukset Timanttisilta, joita sitten kiillotettiin ja rouvan sormusta mieman muunneltiin (killotus ym tehty itse metallipajassa).

• TG-

Hei, hommaa sormus joka on tehty palladiumista. En tiedä löytyykö jo ketjuliikkeiden valikoimasta, mutta ainakin kultasepiltä. Ei värjäänny niin kuin valkokulta, eli ei tarvii käydä pinnottamassa uudelleen (rodinointi). Palladiumissa on 95% palladiumia ja 5% hopeaa.
      Valkokultaiset sormukset ainakin parin kultasepän mukaan aiheuttaa helposti reaktioita allergisilla. "Nikkelivapaa" kun ei ilmeisesti tarkoita sitä ettei sitä siellä ollenkaan olisi.
      Toinen hyvä vaihtoehto on teräs tai platina, mutta jälkimmäinen on käsittääkseni aika tyyristä.

• Prielli

Lisäksi sitä on hankala työstää vaikka valamalla ja näinollen teettäminen maksaa enemmän.

• Seppo Ilmarinen

Lakkaukset eivät takuulla pysy sormuksen pinnassa, ei edes sisäpinnassa. Teoriassa sisäpinnan voisi vaikka emaloida.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Taas puukotus yläristillä!

Tänään taas puukotettu hengiltä ihminen Kuopiontien läheisyydessä yläristillä! Nyt näitä alkaa olla viikoittain!
      Pieksämäki
      61
      1834
    2. Olen päättänyt tappaa itseni tämän vuoden puolella

Minulla ei ole oikeastaan mitään hävittävää. Elämäni on surkeaa ja tunnen ihmisten tuijotukset ja supinat. Ne nauravat r
      Ikävä
      150
      1578
    3. Mitä teillä grillataan juhannuksena? Anna oma vinkkisi grilliherkkuihin

Kesä ja juhannus on grillailun kulta-aikaa. Mitä teillä grillataan juhannuksena? Anna oma vinkkisi grilliherkkuihin. Ka
      Grillaus
      72
      1278
    4. La Promesa sarjan ystäville iso pettymys - Yleltä lisäinfoa asiasta

La Promesa suosikkisarjan kohtalosta on tullut tietoa. Tämä ei kyllä välttämättä ilahduta sarjan faneja. Lue lisää: htt
      Tv-sarjat
      12
      933
    5. Mä muuten kerroin puolisolle susta

Nimeä mainitsematta....
      Ikävä
      98
      898
    6. Paljonko meidän ikäero on?

Ois kiva tietää.
      Ikävä
      87
      780
    7. Nainen onko kaikki

Onko sinulla nainen kaikki hyvin? mies
      Ikävä
      62
      593
    8. Nyt kun olen vähän huppelissa niin uskallan sanoa

Mikä minua oikein närästää... Tiedän että meillä on ollut vaikeaa mutta miten kauan sulla on ollut toinen mies vai oliko
      Ikävä
      40
      573
    9. Mies onko sinulla

Kaikki hyvin? 🌞 -nainen
      Ikävä
      38
      534
    10. Toivotetaanko toisillemme

Juhannuksia vai ollaanko vihoissa
      Ikävä
      55