Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

paljonko maksaisi

verhoilijalla

kolmen istuttavan sohvan uudelleen päällystys ilman kangaskustannuksia? Eli siis pelkkä työ tavalliselle nykyaikaiselle sohvalle, irtotyynyt istuimissa ja tereet reunoissa. Entäs kannattaako satsata kunnon kankaaseen vai käydä eurokankaasta hakemassa halvempaa? Jos yrittäis ite niin ei halvempi harmittais jos vähän vinoon ompelis...

5

2589

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tuoleja

      pystytkö laittamaan kuvaa sohvasta - voin arvioida hinnan sulle. suosittelen tekemään kunnon kankaalla - halvat ei kestä kulutusta, eli teetät tai teet turhaa työtä, sillä sama homma joudutaan tekemään pian uudestaan. [email protected]

    • entisöinyt

      Suosittelisin käymään verhoiluliikkeessä kysymässä kankaita, halpiskankaista ei saa kuin pahan mielen,, verhoilu ei ole helppoa, mutta jos haluat, niin voithan sinä tehdä sen itse :)

      • *Verhoilija

        Varsinkin kun huonekalujen hinnat ovat tulleet niin paljon alas. Halvimmatkin verhoilukankaat ovat ainakin 10€/m,kalleimmat sitten yli 200€/m. 3istuttavaan sohvaan menee keskimäärin 10m kangasta. Lisäksi verhoilijan tuntipalkka on 37-50€ ja tunteja menee purkamiseen, kankaiden leikkuuseen ja ompeluun paikalleen survomiseen 10-20tuntia, ihan verhoilijan ammattitaidosta riippuen. Siitä voi sitten laskea nopeesti suurinpiirtein hintahaarukan... :(


      • oskari
        *Verhoilija kirjoitti:

        Varsinkin kun huonekalujen hinnat ovat tulleet niin paljon alas. Halvimmatkin verhoilukankaat ovat ainakin 10€/m,kalleimmat sitten yli 200€/m. 3istuttavaan sohvaan menee keskimäärin 10m kangasta. Lisäksi verhoilijan tuntipalkka on 37-50€ ja tunteja menee purkamiseen, kankaiden leikkuuseen ja ompeluun paikalleen survomiseen 10-20tuntia, ihan verhoilijan ammattitaidosta riippuen. Siitä voi sitten laskea nopeesti suurinpiirtein hintahaarukan... :(

        Miksei samantien päällystä nahalla, jos pystyy itse tekemään. Nahkaa saa 40-55 euroo neliö ja lienee parempi kuin kangas. monet kotikoneet pystyy ompelemaan myös nahkaa kunhan vaihtaa nahkaneulan. Enemmän taitaa tuskaa tuottaa lähinnä kaavat, että istuisi uudet päälliset vanhoihin raameihin. Itse kans pitäs tehdä se työ, joten ammatti-apua otan mielelläni vastaan:)


      • oskari
        *Verhoilija kirjoitti:

        Varsinkin kun huonekalujen hinnat ovat tulleet niin paljon alas. Halvimmatkin verhoilukankaat ovat ainakin 10€/m,kalleimmat sitten yli 200€/m. 3istuttavaan sohvaan menee keskimäärin 10m kangasta. Lisäksi verhoilijan tuntipalkka on 37-50€ ja tunteja menee purkamiseen, kankaiden leikkuuseen ja ompeluun paikalleen survomiseen 10-20tuntia, ihan verhoilijan ammattitaidosta riippuen. Siitä voi sitten laskea nopeesti suurinpiirtein hintahaarukan... :(

        Mun mielestä nahkasohvien hinta on menny pilviin, ostin 10 vuotta sitten 3 2 istuttavat sohvat, maksoi 3000mk, nyt vastaavat 1500 euroo eli noin karkeesti laskien 9000mk. Siis mikä on tullu alas??
        Päinvastoin hinnat on noussu huimasti, olenko väärässä??


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      69
      2257
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      101
      2083
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      78
      1698
    4. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      41
      1510
    5. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1506
    6. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      10
      1407
    7. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      31
      1374
    8. 52
      1268
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      62
      1200
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      28
      1196
    Aihe