perintö toisen lapsille?

p1f3

Olemme avopari, jolla ei ole yhteisiä lapsia, mutta puolisollani on entuudestaan kaksi. Olemme suunnitelleet avioituvamme. Miten käy omaisuuteni, mikäli satun kuolemaan ennen häntä? Periikö hän minut kokonaisuudessaan ja sitten aikanaan hänen lapsensa?

Haluaisin pitää suvun hallussa olleen omaisuuden suvussani eli sisaruksillani ja heidän lapsillaan. Muulta osin periköön puolisoni. Tarvitaanko tätä varten avioehto? Periikö tästäkin huolimatta puoliso aina puolet?

3

2215

Vastaukset 3

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tarvitset testamentin

Jos sinulla ei ole omia rintaperillisiä, niin silloin aviopuolisosi kuoltuasi perii omaisuutesi aivan kokonaan, ilman että kenelläkään muulla on mitään sijaa siihen. Sitten joskus hänenkin kuoltuaan sinun sukulaisesi sitten saavat osansa, mutta siihenhän voi mennä paljonkin aikaa.

Tuolta kannalta on aivan sama onko avioehto vai ei; miehesi perii joka tapauksessa. Ainoa mihin avioehdon olemassaolo vaikuttaa, on perintöveron määrä.

Tarvitset siis testamentin, jossa yksilöit mitä omaisuudellesi kuolemasi jälkeen tapahtuu.

• p1f3

Lapsettoman jolla on omaisuutta ja jonka asunnossa asutaan, on aika vaikea keksiä rationaalisia syitä avioitua.
        Paitsi jos toinen osapuoli olisikin se varakkaampi ;-)

• nix nax

>>Ainoa mihin avioehdon olemassaolo vaikuttaa, on perintöveron määrä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Yli 3 Vuotta sinä jaksoit

ja yrititit ottaa selvää minusta. Aika hämmästyttävää. Naiselle.
      Ikävä
      88
      1424
    2. Mikä on viimeinen

este joka vielä pitää sinut ja kaivattusi erillään?
      Ikävä
      83
      982
    3. Näin kaivattuni viimeksi...

...? Se tuntui kuin... ?
      Ikävä
      65
      863
    4. Miksi kumppaniehdokkaan oma elämä on teille ongelma?

Täällä monesti kuulee vaatimuksia siitä, että kumppaniehdokkaalla ei saisi olla lemmikkejä, lapsia, kavereita, eksiä, su
      Sinkut
      361
      851
    5. Oikea nainen

On äärimmäisen naisellinen, pienikokoinen, kapeaharteinen, pienet kapeat kasvot, paksut huulet, kauniit hiukset, upeat t
      Sinkut
      170
      815
    6. Harmi että välimme

Menivät niin solmuun.
      Ikävä
      92
      733
    7. Olen pahoillani mies ihan kaikesta

Et sinä ole edes tehnyt mitään väärää. Eihän kenestäkään ole pakko tykätä. Pyydän anteeksi kaikkea häiriköintiä, joka on
      Ikävä
      61
      585
    8. Minä olen käyttänyt mustan magian riittejä ja taikoja aiheuttaakseni epäonnea ja pahaa joillekin

Ne jutut on toimineet. Olen harjoittanut tätä parisenkymmentä vuotta
      Ikävä
      123
      448
    9. Se ei silloin ollut sattumaa

vaan tarkkaan suunniteltu juttu. 🪤
      Ikävä
      43
      445
    10. Laittasit nyt vaan vielä

Viestin mies, kuitenkin haluut laittaa 🫢
      Ikävä