Olemme harkinneet emännän kanssa Nidelv 24 hankintaa. Kokemuksia/ehdotuksia otetaan ko. veneestä tai vastaavan kaltaisista malleista mielellään vastaan. Myös Minor 700 cabin kiinnostaa! Kiitos jo etukäteen!
Nidelv 24 hankintaa harkitseva...
9
6177
Vastaukset
- hintaluokasta?
tai montaako makuupaikkaa jne pitäisi olla? itselle tuo nidelv kun olisi aika viimeinen vaihtoehto. eikös ne jotain 13t pyydä suht lahoistakin ja varusteettomista?
- minor700
ihan hyvä vene jos on ensimmäinen,jos olet jo monta vuotta ajanut seitsemän solmun vauhdilla niin puoliplaanari kuten Minor 700 Cabin on helkkarin hyvä vaihtoehto.
Se on hyvä merivene ja polttoainekustannukset eivä ole kauhean isot, meidän Minor kuluttaa 10 litraa tunnissa 15 solmun vauhdilla,se tekee jotain 0,8 litraa/M.(Yanmar 77hp) - niin jeesuksen
minor700 kirjoitti:
ihan hyvä vene jos on ensimmäinen,jos olet jo monta vuotta ajanut seitsemän solmun vauhdilla niin puoliplaanari kuten Minor 700 Cabin on helkkarin hyvä vaihtoehto.
Se on hyvä merivene ja polttoainekustannukset eivä ole kauhean isot, meidän Minor kuluttaa 10 litraa tunnissa 15 solmun vauhdilla,se tekee jotain 0,8 litraa/M.(Yanmar 77hp)vanhoja paatteja, että en ensiveneilijänä ainakaan ostaisi mitään välitöntä korjaus savottaa. toki jos intoa ja osaamista on.
- on uudessakin
niin jeesuksen kirjoitti:
vanhoja paatteja, että en ensiveneilijänä ainakaan ostaisi mitään välitöntä korjaus savottaa. toki jos intoa ja osaamista on.
Varsinkin jos perässä on Mercury.
- Mercury 69
on uudessakin kirjoitti:
Varsinkin jos perässä on Mercury.
Uudessa Mercuryssä on takuu ja eikös Nidelv ole keskimoottorivene eli PERÄssä ei voi olla Mercuria eli ole huoleti.
En ole tosin koskaan itse omistanut kyseistä venettä, mutta olen veneillyt runsaasti ystäväperheen veneellä, ja lisäksi olen ajanut kyseistä mallia (entisessä)ammatissani.
Nidelv on hyvin rakennettu, samaa laatua kuin vanhat Fjordit, eli siltä pulelta ei ole huolia odotettavissa.
Moottori voi olla suurin huolenaihe, eli vain yksilöt joissa on kohtuu tuore, ja makeavesijäähdytteinen moottori, ovat todennäköiseti huolettomia pitää.
Täytyy muistaa että Nidelv 24 on oikeasti 7 solmun vene, tehoa nostamalla et saa nostettua nopeutta. Toisaalta merellä kuulukin rentoutua, ja navigointi on helpompaa 7 solmussa kuin 37 solmussa (nopeissa veneissä navigointi vaikeissa olosuhteissa on oikeasti taitolaji).
Lisäarvoa kyseiselle veneelle antaa kokoon nähden ruhtinaalliset tilat. Ison avotilan lisäksi kajuutta suo mahdollisuuden kuuden hengen ruokailuun, ja ylös nostettavat selkänojat antavat kaksi "kerrossänky" paikkaa, eli 5 aikuista nukkuu väljästi. Samaan ei yllä juuri mikään muu 24 jalkainen..- Normannen
Kiitoksia asiantuntevista kommenteistanne. Seurataan miten tilanne kehittyy!
- veneet
Hyvin usein näkee ajatusta että vesillä ei ole mihinkään kiire ja hitaalla veneelllä navigointi on helpompaa. Valitettavan harvoin puhutaan hitaan veneen huonoista ominaisuuksista kuten rullaus aallokossa ja hitaus huonolla kelillä.
Järviveneilyssä näiden merkitys on vähäinen, mutta merellä, etenkin vilkailla väylillä nidelv:n tyypisilä väneillä saa olla jatkuvasti toisten peräaalloissa ja ohjata venettä suoraan. Tämä ei ole veneilystä nauttimista vaan hitaan veneen ominaisuus.
Vaikka uppoamarunkoiset kestää hyvin keliä, joutuu uppoumarunkoisella myös olemaan kelissä pidempään kuin nopeammalla veneellä. Vastaavasti kelin muuttuessa nopeasti, ei hitaalla veneellä pääse poies yhtä nopeasti kuin nopeammalla.- minor700
pointti,eräs kirjoittaja sanoi että jos ostaa vanhan paatin joutuu korjaamaan paljon.
Varmasti on näin jollei omistaja on ollut tarkka ja hoitanut veneensä.
Mutta jos minä todella ihan krittisesti tarkistan oma "vanha" Minor 700 Cabin, niin väitän että seuraavan omistajan ei tarvitse tehdä mitään korjaushommia. Paatti on vanha mutta hyvässä kunnossa,virta-avaimesta Yanmar käyntiin ja siitä vaan.
Jos vertaa sisustus y.m. ihan uuteen niin varmasti on eroa,mutta käytetty on käytetty ja sille ei voi mitään.Jos paatin sisäpuolella myös pestään ja pidetään puuosat hyvässä kunnossa niin kyllä paikat pysyy kauan siisteinä,väitän minä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Näin kun katsoit salaa ja
Hymyilit sieltä kaukaa 😍☺️ mutta hämmennyin ja tilanne oli niin nopeaa ohi etten oikeen kerennyt mukaan 😢 säteilit ku645200Povipommi, ex-Playboy-malli Susanna Penttilä avoimena - Paljastaa suhteestaan miehiin: "Olen..."
No nyt! Susanna Penttilä on OnlyFans-vaikuttaja ja yrittäjä sekä yksi uuden Petolliset-kauden kisaajista. Onpa 53-vuoti672415- 2622362
Katu täyttyy...
Hei, oli pakko laittaa vielä tää. Huomaan että olet suuttunut. Minähän sanoin että poistun, olit paikalla. Olin pettynyt362349Korjaa toki jos...
Koet että ymmärsin sinut kuitenkin aivan väärin. Jännittäminen on täyttä puppua kun et muitakaan miehiä näköjään jännitä191634Ympäristötuhoministeri Multala: "Olin humalassa"
Ruisrockin rokkimimmi myöntää: https://www.is.fi/politiikka/art-2000011407835.html Nämä ministerikuvatukset saavat ilm2191468Taas joku junan alle
Piltolan tasoristeyksessä: https://www.tilannehuone.fi/ Uutinen Iltalehdessä, Iltasanomissa, MTV:llä, Ylellä jne. Jossai491058- 891016
Harmittaa...Lampsiinjoen sillat
Tulva vei toisen ja toinenkin hajosi. Mielellään korjaisin molemmat, mutta ei ole resursseja siihen hommaan. Ikää jo 72v13983- 66937